קידום דיגיטלי – למה זה טוב בכלל?
נכון, כולנו שקועים במסכים בכל רגע נתון, צורכים מידע, קונים שטויות ועושים קצת "נטוורקינג" כדי להרגיש פרודוקטיביים. אז, טבעי שהאינטרנט הפך לזירה בה כולם רוצים להציג את העסק שלהם, בתקווה שמשם תגיע הישועה (או לפחות, כמה קליקים). הרי, בעולם בו כל עכברוש עם אתר רוצה לבלוט, כדאי לוודא שהממלכה הקטנה שלנו מופיעה בתוצאות החיפוש. אז אנחנו מתחילים לשמוע על SEO (כי "קידום אתרים" זה פשוט לא מספיק יוקרתי) ומתחילים לחפש את הגורו שיבטיח לנו הרים וגבעות – יועץ SEO.
"קחו יועץ כי מישהו צריך להאשים אתכם"
(כן, אתם אשמים במבנה האתר שלכם. לא שמתם לב שהוא איטי, מבולגן, ושהתמונות לא מקבלות טקסטים מתארים?!)
אבל בואו נרד לקרקע: יועץ SEO טוב הוא לא מגנט קליקים, אלא בעיקר מבקר קבוע של תהליכי הקידום שלכם. המטרה שלו היא לעזור לנו (מהצד, כמובן) לא ליפול בפח ולבזבז הון על אסטרטגיות מיותרות. אז, הנה הצצה לכל הסיפור הזה שנקרא "יועץ SEO", ומה הוא באמת יכול לעשות עבורנו.
למה לקחת יועץ SEO? כי לפעמים אין ברירה
1. התאמה לאוכלוסייה הרחבה
במילים אחרות – יועץ SEO מבטיח שהתוכן והאתר שלכם יתאימו לכל מי שעדיין לא יודע שאתם קיימים. יש לו את המשקפיים האופטימיים שדרכם אפשר לראות איך להבליט את האתר כך שלא ישקע בקרקעית תוצאות החיפוש. הוא יעזור לוודא שהמסר שלכם ממוקד והאתר שלכם מוצג כמו שצריך, כדי שכולם יידעו בדיוק כמה אתם מוכשרים (או לפחות ככה ייראה להם).
2. שיווק טוב = מוניטין משובח (בערך)
רוצים להיראות מוצלחים? ברור. יועץ SEO יכול להגדיל את הסיכויים שלכם שהעסק יצוץ בראש תוצאות החיפוש כשהגולשים יקלידו מילים רלוונטיות. נניח שמישהו מחפש אינסטלטור, טכנאי מחשבים או מסעדת פסטה קרובה – האתר שלכם אמור להיות זה שהם רואים ראשון, עם ביקורות מדהימות. כי בימינו, אם אין לכם מוניטין דיגיטלי חיובי, אתם כמו בית עסק על אי בודד בלי גישה לרשת.
"יועץ SEO: האדם היחיד שמסביר לכם למה התוכנית שלכם לא עובדת, ועדיין לוקח על זה כסף."
(כי רק יועץ יכול לגרום לתובנות כאלה להישמע כמו פתרון.)
3. חיסכון לטווח הארוך (כביכול)
אחת ההבטחות הוותיקות של SEO היא שזה "חוסך כסף" בטווח הארוך. כלומר, אם תשקיעו היום בתוכן טוב, קישורים נכונים ואסטרטגיה חכמה, תזכו לחשיפה מתמדת מבלי להוציא הון כל שבוע. זה אולי לא יקרה ביום אחד, אבל לפחות יש הבטחה שכל שקל שהוצאתם ישתלם מתישהו. ייעוץ SEO אמור לעזור להבין איך לבנות את זה נכון כבר מההתחלה, בלי לעבור דרך כיסים עמוקים יותר ממה שצריך.
יועץ SEO לעומת חברת קידום – מי יקדם אתכם פחות לאט?
אז, יש אפשרות לקחת חברת קידום שמציעה את "החבילה המלאה" – התכנים, הקישורים, הפרסום, האופטימיזציה. ולמה זה טוב? כי כך תדעו בדיוק מאיפה הכסף שלכם נשרף. יועץ SEO, לעומת זאת, נוטה להיות פחות מעורב, כזה שלא בדיוק מבצע את העבודה אבל דואג לתת לכם כיוון ולייעץ לאנשים שכבר עובדים על זה (או לכם, אם אתם עושים את זה לבד). יועץ טוב יגיע נטול אינטרסים ורק יכין רשימת מה לא לעשות, יסתכל מרחוק ויוודא שלא תעשו שטויות.
"הכינו את עצמכם להוצאות קטנות ומצטברות!"
(כי מה יותר כיף מלגלות שהייעוץ הבודד הפך לשרשרת של פגישות ייעוץ שנגמרות בתיקון מסיבי ויקר באתר?)
אז מתי בכלל כדאי לשקול לקחת יועץ SEO?
יועץ SEO הוא כמו הנווט שיגיד לכם "לאן לא ללכת" ברגעים שאתם מרגישים קצת אבודים בעולמות הקידום האורגני. אתם אולי תוהים, "אני באמת צריך יועץ? יש כל כך הרבה מדריכים באינטרנט!" אבל כאן נכנס הכוח המסתורי של יועץ ה-SEO, שיודע להסתכל על כל הפעולות שלכם בעין חדה וביקורתית ולגלות לכם איפה אתם עושים טעויות טפשיות. אז, באילו רגעים כדאי לזמן את המושיע הדיגיטלי הזה? הנה רשימת המקרים הקריטיים:
1. כשנמאס לכם לשחק אותה "מקדם אתרים" לבד בבית
ניסיתם לקדם את האתר לבד? התחלתם לקרוא מדריכים של "SEO למתחילים" ולצפות בסרטוני הדרכה עם הבטחות כמו "להיות ראשון בגוגל תוך חודש"? ברכותיי, הצטרפתם למועדון היזמים המתוסכלים. כי אחרי חמישה טיפים סותרים ושעות של עבודה חסרת תועלת, אתם מבינים שזה קצת יותר מסובך מהצפוי. יועץ SEO במקרה כזה הוא כמו שיחה עם פסיכולוג – מישהו שיודע לשמוע את כל השגיאות שלכם ולהנחות אתכם הלאה בלי לצחוק עליכם (לפחות לא בפנים).
היועץ ישב אתכם ויקשיב לכל הניסיונות ההרואיים שלכם להשתלט על "הפלא הזה שנקרא גוגל" ואז יגיד: "טוב, בואו נעשה סדר." הוא יעזור לכם להבין על מה באמת חשוב להתמקד, איך לא לבזבז זמן, ואיך לחסוך עוד שעות מייאשות עם מדריכים אינטרנטיים. במילים אחרות, יועץ SEO יציל אתכם מעצמכם.
"עוד לא גיבשתם מוניטין מקוון? היועץ כאן לוודא שתצליחו לבנות אותו – לאט ובייסורים."
(רק ככה קידום אורגני אמיתי עובד – סבלנות, סבלנות, ועוד קצת סבלנות.)
2. כשחברת הקידום שלכם שולחת דוחות שנראים כמו סינית
החלטתם ללכת על מקצועיות והעסקתם חברת קידום? נהדר! קיבלתם דוח מלא גרפים ואחוזים מהחברה, וניסיתם להבין את המשמעות שלו. אבל בפועל, התוצאה היא דף מלא באחוזים לא קשורים ולינקים חסרי פשר. פה נכנס יועץ ה-SEO, שיפענח את הסודות שנשארים חבויים בנתונים ויעזור לכם להבין אם הכסף שלכם באמת מוביל לשיפור או פשוט הולך לפח.
יועץ SEO אובייקטיבי יסתכל על כל הגרפים עם אותה רמת התלהבות שאתם רואים דוחות חשמל, ואז יסביר לכם מה זה באמת אומר: האם חברת הקידום שלכם עושה עבודה טובה או סתם משחקת אותה קשה להשגה? האם תכלס יש פה שיפור, או שהמיקום שלכם בגוגל נשאר תקוע במקום (כמו הדירה הזו ש"מחפשים לה מחליף" שנה)? היועץ יספר לכם את כל האמת בפרצוף – ושווה לשמוע אותה ממישהו שאין לו שום אינטרס להחמיא.
"יועץ SEO טוב לא מנסה להתחבב עליכם."
(אם הוא מעיר לכם בעדינות – כנראה שכדאי לנסות מישהו אחר. חפשו את זה שמגיע עם כנות חותכת!)
3. כשהאתר חוטף עונש מגוגל ואתם לא יודעים למה (או בכלל שזה קרה)
קרה לכם פעם שהאתר שלכם היה במקום טוב בתוצאות, ואז, בום – צנח למטה? אולי קיבלתם עונש מגוגל ולא ידעתם אפילו מה עשיתם לא בסדר. אחרי כל המאמצים שלכם לכתוב תוכן "מקצועי ומעמיק", פתאום גוגל מחליטה שאתם לא "ראויים". במצבים כאלה, יועץ SEO הוא בדיוק מה שאתם צריכים כדי להבין איך לצאת מהבור שגוגל חפרה לכם.
היועץ יוכל לעבור על האתר, לגלות מה השתבש, ולעזור לכם להחזיר אותו חזרה למסלול הנכון. הוא גם ידאג להנחות אתכם איך להימנע מטעויות דומות בהמשך – כי אמנם ליפול קל, אבל הטיפוס חזרה הוא קשה, ארוך ולפעמים יקר. אז לפני שאתם מחפשים "מדריך ליציאה מעונש של גוגל", כדאי לשקול את האופציה לדבר עם מישהו שראה כבר עשרות מקרים כאלה.
"טיפ: שאלות עוקבות ליועץ נחשבות לפגישה נוספת."
(כי כל הזמן זה כסף, וליועץ יש תמיד הסבר נוסף לתת.)
4. כשרוצים להקים אתר חדש אבל מפחדים שזה יסתיים כמו הפעם הקודמת
אתם בשלב שבו אתם מנסים להקים אתרים במו ידיכם כל פעם מחדש, והתוצאה הסופית היא בלגן אחד גדול? יועץ SEO יכול להציל אתכם מראש ולעזור לכם לבנות אתר נכון – כזה שגם גוגל תאהב וגם לקוחות יוכלו לנווט בו בלי לתפוס את הראש. זה לא רק עניין של מראה חיצוני: יש המון כללים טכניים שצריך לשים לב אליהם. היועץ יידע להגיד לכם איך לבחור דומיין מתאים, איזה פלטפורמת ניהול הכי טובה ואיך למקם את כל הדפים באתר בצורה כזו שגם אתם וגם גוגל ירגישו בבית.
מילת הקסם כאן היא מניעה – היועץ יעזור לכם להימנע מכאבי ראש מיותרים בהמשך, ויגרום לכך שלא תמצאו את עצמכם שוב תקועים עם אתר לא מתפקד. ככה אפשר להקים אתר עם ביטחון ולקוות שהפעם, באמת, הוא יהיה יעיל.
"אם היועץ לא מספק מספיק תוכן ביקורתי על האתר שלכם – אתם במקום הלא נכון."
(רוצים ייעוץ אמיתי? חפשו את היועץ שאומר את כל מה שאתם לא רוצים לשמוע!)
5. כשאתם מחפשים מישהו שאפשר להאשים בלי רגשות אשמה
אנשים אוהבים לקחת אחריות, אבל לא כשזה מגיע לאתר שלא מתקדם לשום מקום. לפעמים כל מה שצריך זה מישהו שאפשר להפנות אליו את האצבע ולהגיד "הוא אמר לי לעשות את זה ככה." יועץ SEO יכול להיות בדיוק אותו מישהו, מי שנותן לכם טיפים ולוקח אחריות על ההמלצות שלו.
מה שטוב בייעוץ SEO הוא שהוא מעניק לכם מישהו שאפשר להאשים – כשהאתר לא מתרומם כמו שתכננתם, לפחות יש מישהו לשאול אותו למה.
"היועץ ימצא לכם את כל הבעיות – גם את אלה שלא ידעתם שיש לכם."
(פתאום תגלו שבכל עמוד שני חסרים כותרות מתארות, ושהתמונות לא מותאמות לקידום. תתחילו לעבוד!)
אילו שירותים יועץ SEO יכול לתת?
אז הזמנתם יועץ SEO, יופי! אבל מה בדיוק הוא עושה? הנה רשימה של כל השירותים שתמצאו אצל יועץ SEO טוב – ובעיקר, איך הם נשמעים מרשימים יותר ממה שהם באמת. נתחיל:
1. בדיקת שיווק האתר – AKA למצוא מה לא עובד
כשאתם מזמינים יועץ SEO לבדוק את האתר שלכם, הוא עובר עליו בסריקה קפדנית כמו חוקר פרטי. הוא יבחן אם הקידום הנוכחי שלכם עובד או סתם מבזבז זמן וכסף. תצפו למילים גדולות כמו "אסטרטגיה שיווקית", "משפך שיווקי", ו"מעורבות קהל" – ובעיקר לתקוות קלות שאולי התהליך הזה יציל את האתר שלכם.
ברוב המקרים, הבדיקה הזו תעלה ממצאים כמו "התוכן שלכם לא מספק," "מילות המפתח לא מכוונות נכון," או "מה לעזאזל עשיתם עם הדפים הפנימיים?" כלומר, היועץ בעצם עוזר לכם לראות את כל השטויות שעשיתם עד עכשיו – ולמה גוגל צוחק עליכם מאחורי הגב.
2. ייעוץ חודשי – כי מי לא רוצה מאמן אישי לדירוגים בגוגל?
אז החלטתם לעשות מנוי ולהזמין ייעוץ חודשי. יופי לכם! זה בדיוק כמו ללכת לחדר כושר פעם בחודש ולצפות לתוצאות מדהימות. היועץ יפגוש אתכם, יגיד לכם שוב ושוב איפה אתם לא עומדים בקצב, ויעזור לכם להתמקד בנושאים שמעניינים את גוגל (ולא אתכם).
בפגישות האלה, היועץ יספר לכם על עדכוני האלגוריתם האחרונים שכולם אוהבים לשנוא, וייתן לכם תחושה חמימה שהוא לגמרי מבין את הכאב שלכם כשהוא אומר "למה הם חייבים לשנות כל הזמן?". אבל, היי – הוא גם זה שישמור אתכם על המסלול הנכון ויעזור לכם לא להתפזר מדי (אלא אם אתם רוצים אתגרי SEO נוספים לחודש הבא).
3. ייעוץ חד פעמי – למי שצריך תשובה מהירה לשאלה מורכבת
למה לא לקבוע פגישת ייעוץ חד-פעמית כשאתם זקוקים לתשובה לשאלה בוערת, כמו "למה התנועה באתר שלי מתנהגת כאילו גילתה את דלת היציאה?" או "מה אני אמור לעשות עם התוכן הזה שלא מעניין אף אחד?" היועץ ייתן לכם את התשובות הקצרות (או האמיתות הכואבות), ותוכלו להרגיש שלמדתם משהו – גם אם זה פחות זוהר ממה שדמיינתם.
במילים אחרות, ייעוץ חד-פעמי הוא כמו שירות חירום לבעיות SEO. חשבתם שאתם סתם צריכים טיפ קטן? תתכוננו לעשרים דקות שבהן תרגישו שכל העבודה שלכם הייתה כמעט חסרת תועלת, אבל בסוף הפגישה, תקבלו איזה רעיון או שניים ליישום שייתנו לכם קצת תקווה.
"אז כן, SEO זה ריצה למרחקים ארוכים. נו, תתחילו להתאמן!"
(אל תצפו לתוצאות בין לילה, כי אם זה היה כל כך פשוט, גוגל הייתה מפסידה הון על כל התוכנית הזאת של דירוגים אורגניים…)
4. עזרה בבניית האתר החדש – כי לא כל אתר הוא אתר, ולא כל תוכן הוא תוכן
אם אתם מקימים אתר חדש, אז כדאי שתחשבו טוב אם אתם רוצים שהוא יצליח או סתם ייראה יפה כמו לוגו לא פרקטי. היועץ ייתן לכם טיפים כמו איך לבחור דומיין שלא יבריח את הגולשים ואיך להגדיר את מילות המפתח כך שיתאימו לגוגל ולא להברקות שלכם.
הייעוץ כולל גם טיפים על מבנה האתר, מהירות טעינה, היררכיית דפים – כל מיני דברים שגורמים לאתר להרגיש חלקלק ונוח כמו חמאה דיגיטלית לגוגל. נכון, זה לא הכי מרגש, אבל זה גם חוסך לכם את ה"אוי, איך לא חשבתי על זה" כשאתם רואים את הדירוג שלכם נשאר במקום מאז יום ההשקה.
"כן, לא כל עמוד באתר צריך להיראות כמו מגזין עיצוב!"
(כי לפעמים הדברים הפשוטים הם אלה שעובדים, אבל היועץ יבהיר שזה רק למי שבאמת יודע איך עושים את זה…)
5. חקר מילות מפתח מחדש – כן, גם את זה אפשר לעשות לא נכון
יועץ ה-SEO שלכם ייתן לכם שיעור מלא בניתוח מילות מפתח. הוא יבחן את רשימת המילים שחשבתם שתשימו באתר שלכם (רק כי זה נשמע "מגניב"), ויגיד לכם: "ובכן, אלה מושגים אף אחד לא מחפש". היועץ יעזור לכם לארגן רשימה חדשה שמורכבת מביטויים שאנשים באמת מחפשים – ולא רק אתם.
אז תכינו את עצמכם לראות את המילים הארוכות והמשעממות שממש מקפיצות את האתר, במקום כל הביטויים הקצרצרים והחכמים שכתבתם בתקווה ש"כל העולם יבין את זה". כי לפעמים כל מה שגוגל באמת רוצה זה שתגידו את המילים הפשוטות והברורות ביותר – והיועץ כאן לוודא שתעשו את זה.
6. פתרון בעיות טכניות – AKA להציל אתכם מעצמכם
נתקלתם בבעיות באתר? היועץ SEO הוא כמו אקספרט השיפוצים של אתרים מקולקלים. הוא יסתכל על התקלות הטכניות שלכם כמו בעיות אינדוקס, עמודים שבורים וקישורים פגומים, ויעזור לכם לשפר אותם כדי שגוגל יוכל סוף סוף לקחת את האתר שלכם ברצינות.
בעיות טכניות יכולות להיות כל כך קטנות שמי בכלל שם לב – עד שמבינים שגוגל לא סורק את האתר כמו שצריך. היועץ יראה לכם איך לשנות את כל הקטנות המטרידות האלה, כך שגם האתר שלכם יתחיל לתפקד כאילו הוא שווה משהו.
"יועץ SEO – הסיבה שאתם משלמים למישהו כדי להסביר לכם מה אתם עושים לא נכון"
(כי למה לא להוציא עוד קצת כדי שיגידו לכם שהקידום הקיים עובד, אולי, רק לא בדיוק בשבילכם?)
7. בקרה שוטפת – AKA "תזכורת שבועית שאתם עדיין לא בטופ"
בקרה שוטפת היא כמו ביקורת חודשית מהמורה, רק שהיא על האתר שלכם ולא על מחברת חשבון. היועץ יראה את התקדמות האתר, יבדוק מה עובד ומה לא, ויבוא עם דוחות שכמובן נשמעים מפוצצים. הוא יסמן את השגיאות, יקבע יעדים חדשים, ויזכיר לכם בעדינות שב-SEO אין קסמים – רק טקטיקות וניחושים מחושבים.
זוהי ההזדמנות שלכם לשמוע את כל "האמת הכואבת", שבה היועץ מספר לכם למה האתר לא מתקדם כמו שתכננתם, ולמה כל הכותרות הפומפוזיות ששמתם לא באמת מושכות תנועה. בקיצור, הבקרה השוטפת תיתן לכם לוודא שאתם עדיין לא מתקרבים ל"אתר חלומותיכם" – אבל לפחות אתם יודעים לאן אתם מכוונים.
לסיכום, למה כדאי לכם לשקול ייעוץ SEO?
ייעוץ SEO יכול להיות בדיוק מה שצריך כדי לשמור אתכם על הדרך הנכונה בעולם הקידום הדיגיטלי, מבלי להתחייב לחבילות יקרות של סוכנויות גדולות. יועץ טוב יבוא, יבדוק את כל מה שעשיתם עד כה, יכוון אתכם איך לפעול ויוודא שאתם לא זורקים כסף לפח.
שאלות נפוצות כי לא אכלתי לכם מספיק את הראש
ש: מה זה בכלל יועץ SEO? ת: יועץ SEO הוא כמו נביא בתחום הקידום – הוא לא ממש עושה את העבודה בעצמו, אלא נותן עצות מעולות, אומר מה לא בסדר ומסביר מה כן לעשות. אם אתם לא בטוחים מה הקידום שלכם עושה – היועץ כאן כדי להזכיר לכם את זה.
ש: למה אני צריך יועץ SEO? ת: כי אחרי כל הכסף ששפכתם על קידום לא מוצלח, ברור שעדיף להוסיף עוד הוצאה על מישהו שיסביר לכם מה עשיתם לא נכון. היועץ עוזר לכם לוודא שהאתר שלכם מתקדם בתוצאות החיפוש ולא סתם תקוע אי שם בתהומות הדירוג.
ש: האם יועץ SEO יגרום לאתר שלי להגיע למקום הראשון בגוגל? ת: אם תזמינו את היועץ עם כדור בדולח קסום, אולי. אבל האמת היא ש-SEO לא מבטיח תוצאות מידיות, ובטח שלא "מקום ראשון". היועץ יסייע לכם לצעוד בכיוון הנכון, אבל את קסם המקום הראשון תצטרכו להרוויח בדם, יזע ודפים מקושרים היטב.
ש: אז היועץ עושה את הקידום בשבילי או רק מייעץ? ת: כמו שנאמר, הוא מייעץ – כלומר, הוא כאן כדי להגיד לכם מה לעשות, לא לעשות את זה בעצמו. היועץ מסביר לכם על כל הטעויות שגרמתם, וממליץ איך לתקן אותן – ואז אתם יוצאים לדרך.
ש: מה יועץ SEO יכול לבדוק באתר שלי? ת: מה לא? הוא בודק הכל: מבנה, תוכן, מהירות, קישורים, עמודים, ועוד כל מיני דברים שבחיים לא ידעתם שמשפיעים על הדירוג. בקיצור, היועץ יודע להצביע בדיוק על כל מה שאתם לא רציתם לגלות.
ש: כמה יועץ SEO עולה לי? ת: זה תלוי. אם אתם מחפשים יועץ איכותי, תשלמו בהתאם – ותקבלו ייעוץ שיעלה כמה מאות שקלים לשעה. היועץ הוא המדריך שלכם לדירוג גבוה יותר, אז אולי כדאי לחשוב על זה כהשקעה טובה (אם תצליחו להישאר ערניים בזמן שהוא מסביר על אלגוריתמים של גוגל).
ש: למה לא פשוט לשאול את היועץ שלי ל-SEO שאלות כל הזמן? ת: אתם יכולים, אבל כנראה שהיועץ יתחיל לחייב אתכם על כל שאלה חמישית. אחרי הכל, הוא לא עוסק בייעוץ SEO בהתנדבות, ויועצים הרי צריכים לחיות ממשהו, לא?
ש: האם אוכל להסתדר בלי יועץ SEO? ת: ברור! תוכלו להמשיך להסתדר עם כל הטעויות שאתם עושים כיום ולהיות מרוצים מאתר שיושב אי שם בעמוד 10. אבל אם אתם רוצים תוצאות מקצועיות, היועץ הוא האדם שיעזור לכם לגלות לאן האתר שלכם באמת הולך.
ש: האם יועץ SEO יכול לעזור גם אם אני לא רואה תוצאות מהקידום הנוכחי? ת: כן, היועץ מצוין בלמצוא את כל הדברים שמקדמי אתרים אחרים נוטים "לפספס". אם אתם משלמים לחברת קידום אתרים כבר חצי שנה והאתר לא זז לשום מקום – יועץ SEO יכול לעזור לכם להבין אם עובדים עליכם או שהקידום פשוט מחכה ל"מומנטום הנכון".