בניית אתרי תדמית – הכל על אתר תדמיתי

מה זה אתר תדמית?

אתר תדמית יהווה בסופו של דבר מעין כרטיס ביקור עבור בית העסק. הוא יציג ללקוח את כל המידע שהוא צריך לדעת על העסק, יסכם את הדרכים ליצור קשר עם בעל העסק ויציג ביקורות חיוביות להן בית העסק זכה בעבר (בדומה לדף עסקי בגוגל).

בניית אתרי תדמית – הכל על אתר תדמיתי

אז מהם היתרונות של אתר תדמית?

או במילים אחרות – למה בכלל לבנות אתר תדמית?

1. מאפשר היכרות ראשונית

אתר תדמית יאפשר ללקוח להנות מהיכרות ראשונית עם בית העסק באמצעות חיפוש זריז בגוגל. כך יוכל למצוא בקלות מידע נגיש על בית העסק, להכיר אותו קצת יותר מקרוב וכמובן, להמשיך ולהתעניין. בית עסק שלא נמצא בגוגל לא באמת קיים או למעשה, לא קיים מספיק בשביל הגולשים.

2. מקדם את בית העסק

אתר תדמית מהווה מקפצה שיווקית אדירה עבור בית העסק. שיווק נכון של האתר וכתיבת כמויות תוכן משמעותיות יכולות לעזור לקידום בית העסק ביחס למתחרות. בדומה לשיווק בפייסבוק או באינסטגרם – גם לאתר עסק יש משמעות אדירה בעולם השיווק.

3. אתר תדמית קורא לפעולה

בסופו של דבר, באתר התדמית תופיע בועית השארת פרטים. מדובר ללא ספק בחלק המשמעותי ביותר באתר. אתר התדמית לא רק יסביר לגולש על בית העסק אלא גם ישכנע אותו לנקוט את הצעד ולגשת וליצור קשר עם עמו.

בניית אתר תדמית הוא התשובה לגולש – למה דווקא אני?

בתכלס, לפני שניגשים לבניית אתר תדמית, חשוב להבין מה הופך את בית העסק שלכם לכל כך מיוחד. הייחודיות הזאת היא בסופו של דבר מה שיעורר עניין בגולשים וישכנע אותם או לא ישכנע אותם לגשת וליצור עמכם קשר. לפני בניית אתר התדמית חשוב שתעשו עם עצמכם סיעור מוחות ותחשבו, מה מייחד אתכם? האם אתם מציעים מחירים אטרקטיביים במיוחד? האם אתם יותר זמינים מהמתחרות? האם יש לכם לקוחות עבר מרוצים שישמחו להשאיר חוות דעת חיובית? האם יש לכם שנים של ניסיון שעזרו לכם להגיע לרמה הגבוהה שבה אתם נמצאים כיום?

כל אלה משמעותיים במיוחד בדרך שבה תבנו את אתר התדמית וכמובן, באופן שבו תציגו את בית העסק שלכם בתוכו.

על הקשר בין אתר תדמית לקידום אתרים

בסופו של דבר, קיים מגוון רחב של דרכים לקדם את בית העסק שלכם – תוכלו לפתוח דף פייסבוק ייעודי, להקים מוקד טלפוני נגיש וכמובן – לבנות אתר תדמית. אתר תדמית הוא ללא ספק אחד מאבני היסוד המשמעותיות ביותר בקידום נכון של בית העסק שלכם. הסיבה לכך היא פשוטה – גולשים ברחבי האינטרנט אמנם עברו גם לרשתות החברתיות אבל הם ממשיכים ועוד ימשיכו לחפש אנשי מקצוע גם דרך מנועי החיפוש. במילים אחרות – גוגל היא פלטפורמה שחשוב מאוד לנצל.

קידום נכון של אתר תדמית ייעשה בדומה לקידום אורגני וניהול חכם של כל אתר אחר.

אז לאלו פרטים חשוב לשים לב כשבונים אתר תדמית?

1. התאמת האתר לסלולר

כיום מרבית השימוש שאנשים מבצעים באינטרנט נעשה דווקא מהסלולר. אתר שלא יותאם למכשירי מובייל ויהיה אתר רספונסיבי יהיה לא נגיש לשימוש ויפגע בחווייתם של חלק משמעותי מהגולשים בו. על מנת להתאים את אתר התדמית לטלפון חשוב לדאוג למיקום חכם של התפריט שיכול להתאים גם לתצוגה בסלולר, לקיצור חיוג של מספר טלפון (רבים בסלולר לא יענו על טפסי הרשמה) ולסידור התפריט באופן מרווח שיהיה נגיש לשימוש גם במסך הקטן.

2. מראה אלגנטי

דבר משמעותי לא פחות מהתאמה לטלפון, יהיה כמובן לדאוג למראה אלגנטי של התצוגה. תוכלו להשתמש בתבנית אטרקטיבית שתוכל להפוך את השימוש באתר לנגיש וכייפי במיוחד. תבחרו צבע דומיננטי שתואם את תחום העיסוק שלכם, בצעו שימוש בווידג'טים חכמים ווודאו שהמסר שלכם מועבר לא רק דרך מילים. שלבו את לוגו העסק שלכם באתר כחלק מתהליך המיתוג העסקי, עשו שימוש בפונטים אלגנטיים ואל תתפשרו על לוק ממוצע.

3. קידום אורגני

בסופו של דבר, אתר תדמית מטרתו לקדם את העסק, אבל מבלי שהוא יצוץ בתוצאות החיפוש – הוא למעשה לא יועיל יותר מידי. חשוב לבצע קידום אורגני אגרסיבי לאתר תדמית העסק שלכם ולוודא שמי שירצה להגיע אליו, יוכל לעשות זאת בקלות. אז למה נדאג?

  • נכתוב תוכן אטרקטיבי – נכון שאתר התדמית שלכם אמור להיות דל יחסית בתוכן, אבל כתיבת תוכן שיכלול מילות מפתח רלוונטיות יכול להועיל בקידום האורגני שלו. שלבו ביטויי מפתח, דאגו להעלות תוכן אטרקטיבי ומעניין ושמרו על עניין. שימו לב – התוכן לא נכתב רק לגוגל אלא גם לגולשים. וודאו שהתוכן שלכם מחדש, שהוא תופס את העין ובעיקר – שהוא מותיר רושם חיובי על הגולשים.
  • נדאג לקישוריות – לא פעם יצא לי להזכיר שגוגל מאוד אוהבים אתרים אמינים. אחת הדרכים של גוגל לקטלג אתרים שכאלה היא לבחון האם אתרים אחרים שיתפו לינקים אליהם. תוכלו לבצע החלפת לינקים עם אתרי עסק נוספים שזקוקים לקישוריות וכמובן, תוכלו גם לגשת לאתרים חזקים יותר ולדאוג לעניין בתשלום.

4. מילוי פרטים באתר התדמית

בדומה לדף נחיתה, גם באתר תדמית חשוב בסופו של דבר לקרוא לגולשים לפעולה. בועית של מילוי והשארת פרטים יכולה לגמרי לעשות את העבודה ולסייע לכם להושיט יד לכיוון הלקוח. תוכלו להציע ללקוח להשאיר מייל, טלפון או אפילו לכתוב פנייה ישירה לאתר. שימו לב לא לדחוף כמות גדולה מידי של שדות למילוי – חשוב לדאוג שמילוי הפרטים יהיה נגיש ופשוט ולא ייקח יותר מעשרים שניות.

אז איך נקרא לפעולה באתר התדמית החדש שלנו?

הנעה לפעולה היא תהליך משמעותי כשמדובר באתר תדמית וחשוב להבין איך לעשות אותה. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הן המחשבות שכנראה עתידות לעלות לראשם של הגולשים שיבקרו באתר התדמית שלכם.

1. האם השירות מתאים לי?

לפני הכל, הגולש שיכנס לאתר ינסה להבין האם השירות שמוצע באתר עונה על הדרישות שהוא מחפש. אדם למשל שמחפש קורס פסיכומטרי, יברר קודם כל אם עוד אפשר להירשם ואם יש מקומות לקורס שנמצא באזור שלו. במידה וייענה בחיוב, הוא יבין שהשירות אטרקטיבי לו וימשיך במחקר האישי שלו.

2. למה דווקא אתם?

אם נמשיך בדוגמת התלמיד שמעוניין לבחור קורס פסיכומטרי, השלב הבא בתהליך שלו, יהיה כמובן לנסות ולהבין מה מייחד את הקורס של בית העסק שמעניין אותו ביחס לאחרים – יכול להיות מדובר במחיר, בשירות אישי במיוחד, במענה על שאלות לאורך כל שעות היממה וכדומה. הגולש יבצע השוואה כזו או אחרת לשירותים שהקורסים האחרים מציעים ויבצע את השיקולים בראש. טיפ אישי – תציעו כמה שיותר ותביאו אפילו עוד, זה רק יעזור לכם.

בנוסף, שילוב של חוות דעת חיוביות יכול רק לתאום – סיפורים של תלמידים שהיו מרוצים מקורס הפסיכומטרי, נהנו מהסבלנות של הסגל והתכנים המאורגנים ובסופו של דבר קיבלו את הציון אליו שאפו רלוונטיים במיוחד עבור הגולש.
תוכלו גם להוסיף לקוחות שאתם עובדים איתם בשיתוף פעולה במידה ואלו עסקים גדולים שכולם מכירים, סמכו עליי – זה מוכר.  

3. אוקיי, מה עכשיו?

בשלב הזה קיימות שתי אפשרויות. הראשונה, שהגולש החליט לעזוב את אתר התדמית שלכם כי הוא הגיע למסקנה שהשירות לא רלוונטי עבורו, יקר לו מידי או לא מספיק אטרקטיבי. השנייה, שהצלחתם לתפוס את תשומת הלב שלו ולעורר בו עניין. במצב כזה, השאלה שתעלה לגולש בראש תהיה כמובן "אז מה אפשר לעשות?"

במיוחד בשביל מקרים כאלה, חשוב לשלב באתר התדמית חלונית להשארת פרטים. שם יוכל הגולש להחליט ליצור איתכם קשר ולשמוע מכם אישית קצת יותר על השירות שאתם מציעים, מה שיוביל לליד פוטנציאלי ובסופו של דבר ללקוח משלם.

אז כמה עולה לבנות אתר תדמית?

במידה ויש לכם את הסבלנות, הזמן והרצון לבנות ולעצב אתר תדמית משלכם, הסיפור לא יעלה לכם יותר מידי. בניית אתר בוורדפרס או בוויקס תסתכם בהוצאה של כמה מאות שקלים לשנה (על שירות הפלטפורמה, הדומיין והאחסון).

במידה והגעתם למסקנה שאין לכם את הידע הטכני הנדרש או שסתם אין לכם כוח להתעסק עם זה, תוכלו למצוא מגוון אדיר של אנשי מקצוע שישמחו לסייע לכם בבניית אתר התדמית האישי שלכם, בינהם כמובן אני 😊

בין אם תחליטו לגשת לאיש מקצוע ובין אם תחליטו לבנות את אתר התדמית שלכם לגמרי לבד, אני מאחל לכם המון בהצלחה! אל תעצרו עד שתגיעו לאתר המושלם.

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)