קצת על עולם הדיגיטל
בעולם של ימינו, אין אחד שלא נמצא באינטרנט. האינטרנט בכלל ובפרט הרשתות החברתיות הפכו עבור רבים מאיתנו לכלי של ממש לחקור ולהכיר את העולם. באמצעות האינטרנט אנחנו שומרים על קשר עם חברים, מפתחים תחומי עניין, לומדים דברים חדשים, מתעדכנים בחדשות בארץ ובעולם וכמובן – על הדרך גם מוצאים אחלה אנשי מקצוע.
במילים אחרות, בגלל התפוצה המשמעותית והנרחבת של השימוש באינטרנט כיום, מנועי החיפוש, הרשתות החברתיותו בכלל האינטרנט הפכו לפלטפורמה שהיא לא פחות מאידיאלית לשיווק, מיתוג וקידום בתי עסק. בית עסק שניתן למצוא אותו בקלות באינטרנט ושמיתג את עצמו כמו שצריך הוא בשורה התחתונה בית עסק שיהנה מיותר רווחים.
אז איזה אפשרויות של שיווק חינמי עומדות על הפרק?
כסף כמו בכל תחום בחיים הוא מוגבל גם כשמדובר בתוכנית לקידום בית העסק שלנו ורבים מאיתנו מעדיפים ללכת על האפשרויות החינמיות והחסכוניות ביותר שיש. אני לא בהכרח יודע להבטיח לכם שעבודת המיתוג והקידום החינמית שתעשו תניב תוצאות משמעותיות במיוחד, אבל מדובר באחלה דרך להתחיל. תמיד אפשר להתחיל בקטן ולהמשיך בענק ולגמרי יש יתרון בלהכיר את עולם הקידום קצת יותר מקרוב לפני שמרחיקים לכת. בשביל לעזור לכם להתחיל ולשווק את בית העסק שלכם באינטרנט, ריכזתי עבורכם את כל האפשרויות החינמיות שאפשר להעלות על הדעת. בהצלחה!
1. תפתחו דף עסק בגוגל
אולי הדבר הבסיסי, הפשוט והנגיש ביותר שניתן לעשות לגמרי בחינם בשביל למתג את בית העסק שלכם הוא פשוט לפתוח דף עסק בגוגל. גוגל מאפשרת לעסקים השונים שנמצאים בה להקים דף עסק לגמרי בחינם ובו ניתן למלא שדות על כתובת בית העסק, שעות הפתיחה, דרכים ליצירת קשר עם בית העסק וכמובן – קישור לאתר. נוסף על כך שגוגל אוהבת עסקים שנרשמים אצלה ובכך גם המהלך יקדם את אתר העסק שלכם ולו במעט, עצם הנוכחות של העסק שלכם במפות של גוגל יכול להועיל מאוד לשיווק של בית העסק שלכם. מגניב, לא?
2. תעלו תוכן איכותי לאתר העסק שלכם
לא סתם אומרים שבאינטרנט התוכן הוא המלך. גוגל כשהיא מדרגת את האתרים השונים ומתעדפת בינהם ברשומת התוצאות לוקחת בחשבון את הרלוונטיות והמגוון של התכנים שנמצאים באתר עבור רשומת החיפוש שהזינו הגולשים. אתר עשיר בתוכן אטרקטיבי ועשיר במילות מפתח הוא אתר שגוגל ייטו לתפוס באור חיובי יותר. אתר שנתפס על ידי גוגל כרלוונטי לגולשים יעלה במעלה רשומת תוצאות החיפוש, יזכה לחשיפה יותר רבה וכיוצא בזאת – ימותג. תוכלו את התכנים באתר שלכם להעלות לבלוג ייעודי ולדפים השונים באתר – תכתבו על תחום העיסוק שלכם, תחלקו טיפים שימושיים לגולשים, תציגו עובדות מעניינות ובעיקר, תשמרו על תוכן מקורי, אטרקטיבי ומסקרן.
3. תקימו דף עסק בפייסבוק
בעולם של ימינו, כל אדם שמעוניין בכך יכול להקים דף בפייסבוק, גם כשמדובר בדף עסקי של ממש בלי להוציא אגורה. דף עסקי בפייסבוק היא דרך מצוינת לשווק את עצמכם לגמרי בחינם. הקמת דף הפייסבוק העסקי היא פשוטה, נגישה ולא תיקח לכם יותר מידי זמן. אחרי שהקמתם את הדף יש כמה דברים שחשוב שתקפידו עליהם. לפני הכל – הפעילות. נוסף על פעילות עקבית ותדירה בדף האישי שלכם, חשוב שתנהלו גם אינטרקציה עם קהל הגולשים שלכם – דברו איתם, תעדכנו אותם ותגיבו להם במהירות.
בנוסף, חשוב שתמלאו את פרטי העסק שלכם באופן שיעזור ללקוחות לדעת עליכם כמה שיותר וכמה שיותר מהר – החל משעות הפתיחה והכתובת ועד לקישור לאתר העסק שלכם ומספרי טלפון ליצירת קשר. בנוסף, בשביל לבנות מוניטין חיובי, חשוב שתבקשו מלקוחות עבר, חברים ואנשים שאתם מכירים שישאירו חוות דעת חיוביות על הדף שלכם – חוות הדעת החיוביות הן משמעותיות וחיוניות למשיכה של גולשים חדשים נוספים.
4. הראו פעילות בקבוצות השונות ברשתות החברתיות
אחלה, אתם מנהלים דף פייסבוק פעיל ונגיש. נוסף על הפעילות בדף הפייסבוק שלכם, חשוב שתרחיקו לכת ותפגינו פעילות גם בקבוצות נוספות ודפים אחרים שקשורים לתחום העיסוק שלכם. מדובר בדרך מצוינת להיחשף בפני לקוחות חדשים ולמשוך אותם לדף העסקי האישי שלכם. תענו על שאלות שעלו בקבוצות, תעלו רעיונות, תנו טיפים ותפגינו ידע ואת כל זה – בגובה העיניים ובאווירה הכי נעימה שיש. הדבר תקף אגב גם עבור דף האינסטגרם העיסקי שלכם ושלל הדפים ברשתות החברתיות במידה ואתם מחזיקים בכאלה.
5. מכירים אתר איכותי בתחומכם? תבקשי להתארח
שיתופי פעולה הם אחלה של בסיס להשיג חשיפה לבית העסק האהוב שלכם. אתרים חזקים רבים יסכימו בתמורה למאמר איכותי, לארח אתכם בבלוג החזק והפופולארי שלהם. מצידכם זה דורש השקעה וזמן לטובת יצירת מאמר חזק ואיכותי ובמידת הצורך גם מחקר מקיף על הנושא שאתם כותבים עליו. על מנת שהאתר ירצה לפרסם את התוכן שלכם, חשוב שהוא יהיה על רמה גבוהה – תשקיעו מחשבה בכל מילה.
6. הפגינו פעילות ביוטיוב
לא רבים נותנים מספיק קרדיט לפוטנציאל השיווקי שיש ליוטיוב להציע. קידום סרטונים היא דרך מצוינת לשווק את עצמכם או את בית העסק שלכם כמו שצריך. חשוב שהסרטונים שתעלו יהיו קצרים, ענייניים ומסקרנים – אם תעלו את התוכן שלכם בצורה תדירה ושוטפת, סיכוי לא רע שתהנו מליד נוסף.
7. תיעזרו באינדקסים ולוחות מודעות חינמיים
שני ערוצי פרסום חזקים נוספים שבימים שלנו התחלנו כבר לשכוח הם לוחות המודעות והפורומים המקצועיים. בלוחות המודעות, כמו win win, יד2, מדרג ועוד, תוכלו לפרסם את בית העסק שלכם, השירותים שאתם מציעים, התמחור ולהנות גם מדירוג מלקוחות עבר. פורמים מקצועיים מהצד השני הם דרך קצת יותר עקיפה להנות מחשיפה – שם תוכלו לענות על תהיות ושאלות שעלו לאנשים שמתעניינים בתחום העיסוק שלכם ואלה במידת הצורך, יוכלו לגשת ולהיעזר בשירותיכם.
8. עמותה? תהנו מפרסום ממומן חינמי
משהו מגניב שלא הרבה יודעים הוא שגוגל החליטו לפרגן לעמותות ומאפשרים להן להנות מקידום ממומן ללא עלות עד תקרת תקצוב מסוימת בחודש. מדובר באחלה דרך לקדם את עצמכם ולהנות מתוצאות מהירות ומשמעותיות במיוחד וכל זה – בלי להוציא אגורה!
9. אתרי Barter
אתרי barter בעלי אופי ייחודי – הם מציעים סחר חליפין אינטרנטי. מדובר באתר שמאפשר להציע מוצרים ללא תשלום. ניתן למשל בעולמות התוכן להציע לאנשים כתיבה של מאמר מסוים בתמורה לקישור מהאתר. מדובר בפלטפורמה מצוינת לשיתופי פעולה שיכולים מאוד לתרום לשיווק האורגני של האתר שלכם.
האם אפשר לבצע קידום אורגני של ממש בחינם?
הכלי השיווקי אולי החזק ביותר שיש כיום הוא ללא ספק קידום אתרים אורגני. קידום אתרים אורגני מבצע העמקה בפעילות האלגוריתם של גוגל שמתעדף ומדרג את האתרים השונים ומיישם אותה על רבדיו המגוונים של האתר. בעבודה מגוונת שכוללת כתיבה של תוכן עשיר במילות מפתח, אופטימיזציה למבנה של האתר והתוכן שלו, שדרוג מהירות הגלישה ואבטחת האתר, החלפת קישורים, שכלול תגיות המטא, יצירת ממשק מובייל והרשימה עוד ארוכה – ניתן לשכנע את גוגל שהאתר שלכם רלוונטי ואטרקטיבי לגולשים. אתר שגוגל אוהבת הוא אתר שנמצא בראשית רשומת התוצאות וכיוצא בזאת – אתר שנהנה מחשיפה מטורפת.
אז עקרונית אם אתם שואלים אותי, כל אחד יכול להחליט שהוא רוצה ללמוד מאפס את עולם הקידום האורגני. באינטרנט תוכלו למצוא בלי סוף מידע וחומר על העולם המורכב הזה ועם מספיק השקעה – תוכלו להתמקצע בו על אמת. הבעיה היא שמדובר בתחום עמוס, מורכב ומסועף במיוחד. בשביל להגיע להישגים של ממש צריך לתת עבודה אינטנסיבית בלמידה של התחום והיישום שלו על האתר האישי שלכם. ולכן, אם אתם שואלים אותי עם כמה שזה מבאס הדרך הכי טובה להנות מקידום אורגני ולהרוויח לעצמכם את החשיפה האופטימלית ביותר שיש לאינטרנט להציע, כנראה ששווה לכם להיעזר במקדם אתרים מקצועי.
אפשרויות הקידום החינמיות הן מצוינות עבור ההתחלה אבל בשביל להגיע לתוצאות של ממש, קידום אורגני הוא ללא ספק הכלי החזק והמשמעותי ביותר בשוק כיום.
קצת עליי – משווק דיגיטלי באינטרנט
אז היי, למי שלא מכיר אותי אני עדן, מקדם אתרים במקצועי. בשנותיי בתחום זכיתי לקדם אתרי עסק רבים וחנויות אינטרנטיות, בינהן יותר מעשר חנויות אינטרנטיות אישיות שלי. אם אתם מעוניינים להגדיל את החשיפה לבית העסק שלכם בשביל למקסם את הרווחים שהוא מכניס לכם, קידום אתרים אורגני הוא ללא ספק אופציה ששווה לכם לקחת בחשבון. אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר ולהתלבט ולחשוב ובמידת הצורך – גם להיעזר בשירותי הקידום שלי. בהצלחה!