איך לפתוח דף עסקי בגוגל? (google my business)

למה אני צריך דף עסקי בגוגל?

דף עסקי בגוגל זאת אפשרות שיווקית חינמית ומשמעותית שתעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להצליח למצוא אתכם. באמצעות מילוי מספר פרטים בסיסיים תוכלו להקפיץ את הפופולאריות של העסק שלכם ולמנף אותו בכמה רמות. כנראה שיצא לכם לראות דף עסק בגוגל – אם למשל אחפש את השם שלי במנוע החיפוש, מיד יצוץ אחד מהעסקים שלי בצורה הבאה:

איך לפתוח דף עסקי בגוגל-1

מה היתרונות של דף עסקי בגוגל?

בשביל לעזור לכם להבין האם דף גוגל היא האפשרות האידיאלית בשביל העסק שלכם, ריכזתי עבורכם את היתרונות של פתיחת הדף. אותי הם שיכנעו, מניח שהם יגעו גם בכם. שנתחיל?

1. העסק שלכם יגיע לכולם

גוגל היא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בארץ ובעולם ולא סתם – הממשק שלו נגיש ונוח למשתמש והפיצ'רים שלו הולכים ומשתדרגים עם הזמן. הוספת העסק שלכם לגוגל שמה אתכם על המפה ותעזור ללקוחות למצוא אתכם. אם תנצלו את הממשק הזה כמו שצריך, תצברו ביקורות חיוביות ותפתחו במקביל אתר עסק, כנראה שתשימו לב שאנשים רבים מוצאים אתכם בקלות יתרה.

2. מסודר ונגיש

הממשק הנוח של גוגל לא רק יקל עליכם בפתיחת דף העסק אלא יעזור גם ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. בדף העסק שלכם יופיעו כל הפרטים להם זקוק הלקוח שלכם כשהוא מחפש אתכם – פרטי הקשר, קישור לאתר ואפילו ביקורות של לקוחות קודמים. כל אלה יהפכו את חווית הפנייה של הלקוח שלכם למאוד פשוטה ומכאן לנגישה במיוחד.

3. דירוג ומוניטין

קישור העמוד שלכם לגוגל שמה אתכם בעמדה מיוחדת שמאפשרת לכם לקבל ביקורת. הביקורות לא רק יעזרו לכם לשווק את העסק ללקוחות אחרים, אלא תוכל לעזור לכם להבין כישלונות שחוויתם בעבר. אם תלמדו מהביקורות השליליות ותצברו ביקורות חיוביות גוגל תקפיץ את העסק שלכם ותעזור ללקוחות שלכם למצוא אתכם בקלות יתירה.

4. אתם על המפה

שימוש בדף עסקי בגוגל לא רק מבטיח לכם שהלקוחות שלכם ימצאו אתכם כשהם יחפשו אנשי עסק, אלא גם כשהם ינווטו את עצמם בדרכים דרך Google Maps. מדובר בפלטפורמת פרסום נוספת, שאתם מקבלים כמובן, לגמרי בחינם.

5. אנליזה מובנית

כפי שאפרט בהמשך המאמר, בדף העסק שלכם קיימת אפשרות לעשות אנליזה להתנהלות שלכם עם הלקוחות ולהתנהלות של הלקוחות עם הדף שלכם. האנליזה לא רק תעזור לכם להבין מה עשיתם נכון, אלא גם לתמוך אתכם ולגרום לכם למצוא את הדרכים הנכונות לשפר את דף העסק.

6. חינמי לחלוטין

לעומת שיווק ממומן בגוגל, באינסטגרם או בפייסבוק, דף עסקי בגוגל הוא חינמי לחלוטין! לא פעם דווקא האפשרויות החינמיות הן שיביאו לנו את התוצאות הטובות ביותר. והשאלה הבאמת חשובה שיש לי לשאול אתכם היא פשוטה – אם מדובר באופציה חינמית שרק דורשת מכם השקעה, מה בעצם יש לכם להפסיד?

לסיכום, דף העסק שלכם בגוגל יעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלך למצוא אתכם בקלות. הסיבה היא פשוטה – אם תנהלו את הדף שלכם כמו שצריך, הוא יופיע כשלקוחות פוטנציאליים יחפשו אנשי עסק בתחומכם, יציג את הביקורות החיוביות שהלקוחות שלכם כתבו עבורכם וינגיש את פרטי הקשר שלכם לציבור הרחב. במילים אחרות, דף העסק שלכם בגוגל לא רק יעזור ללקוחות למצוא את העסק שלכם, אלא גם לקבל עליו רושם חיובי, ולכם – להמשיך ולשפר אותו.

איזה מידע יוכלו לראות עלי בדף העסקי שלי?

בדף העסק שלכם בגוגל, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יוכלו לראות את פרטי ההתקשרות שלכם, כתובת האתר שלכם, המיקום של העסק שלכם והכי חשוב – הדירוג שלו. למשתמשי גוגל אפשרות לדרג את בתי העסק בהם היו ולהשאיר ביקורות מילוליות. שימו לב – ככל שהעסק שלכם ידורג יותר גבוה ועל ידי יותר אנשים, הוא יופיע בחיפוש בגוגל ביותר קלות. קניתי אתכם?

יאללה, מתחילים!

לפני הכל – אתם חייבים שיהיה לכם משתמש בגוגל. במידה ואין לכם, פתחו חשבון Gmail בקישור הבא.

בשביל לפתוח את דף העסק שלכם, ניכנס ל"גוגל לעסק שלי" בקישור הבא. יפתח בפנינו המסך הבא ונבחר באפשרות "אני רוצה להתחיל לנהל":

איך לפתוח דף עסקי בגוגל-2

לאחר מכן, נוכל להקליד את שם העסק שלנו במידה והוא כבר קיים בעסקי גוגל, או במקרה שלנו – לבחור באפשרות להוסיף עסק חדש:

איך לפתוח דף עסקי בגוגל-3

לאחר מכן, תידרשו למלא את כל הפרטים הרלוונטיים לעסק שלכם: שם העסק, מיקום העסק (אם ישנו), האזורים בהם אתם נותנים שירות, קטגוריית השירות שלכם ופרטי ההתקשרות.

לאחר כל התהליך, גוגל תציע לכם לקבל המלצות לשיפור התנהלות העסק שלכם בגוגל – כדאי לכם לאשר. לאחר מכן גוגל תעזור לכם לאמת את החשבון באמצעות שיחת טלפון, הודעת סמס, חשבון המייל ולפעמים אפילו גלויה בדואר. לאחר סיום האימות – אפשר לומר שסיימתם.

מזל טוב! העסק שלכם מופיע בגוגל

ניהול שוטף של בית העסק שלכם תוכלו לעשות דרך המחשב שלכם או הסמארטפון באפליקצייה של גוגל. לדף העסק שלכם מומלץ שתוסיפו תמונות וסרטונים של העבודות שלכם ושל אנשי הצוות בשביל להוסיף לו נופח רציני. ככל שתוסיפו יותר תמונות, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יוכלו להכיר את העסק שלכם יותר טוב ולהתרשם ממנו כמו שצריך – אל תתעצלו!

דברים שחשוב לדעת

  • סנכרון – סנכרון פרטי העסק שלנו עם אתר העסק שלכם יכול לעזור לו לצוץ גבוה יותר בחיפושים וללקוחות שלכם להגיע אלו ביותר קלות.
  • ביקורות – לא תמיד תקבלו ביקורות חיוביות, אף אחד לא מושלם. חשוב שתעברו על הביקורות שקיבלתם ותתנו מענה בוגר ומקצועי עבור הלקוחות הלא מרוצים שלכם. תלמדו מהטעויות, תשתפרו ותדעו להודות ולצמוח מהפשלות שלכם. תגובות גם ללקוחות מרוצים אגב, משמעותיות בחוויה שניתן להם וגם כאן עדיף לא להתעצל.
  • תעלו פוסט – קיימת אפשרות להעלות עדכונים על מצב העסק שלכם בחגים ואירועים מיוחדים בדף העסק שלכם. מדובר באפשרות נוחה ושימושית – תנצלו אותה.
  • כלים אנליטיים – גוגל לעסק שלי לא רק יעזור ללקוחות שלכם למצוא אתכם ביותר בקלות, אלא גם לכם למצוא אותם. בלשונית ה"תובנות" (Insights) תוכלו למצוא מידע שיעזור לכם להבין איך הלקוחות אליכם ומה הם עשו לאחר מכן:
    • איך מצאו אותנו – האם זה נעשה בחיפוש של העסק הספציפי שלנו או של תחום עיסוק מסוים?
    • איפה צצנו – דרך אלו מילות מפתח הגולשים הגיעו אלינו?
    • האם הפרופיל שלנו אטרקטיבי – גוגל תאפשר לכם לראות כמה דברים:
      • מספר האנשים שנכנסו לדף העסק שלכם.
      • מספר האנשים שביקרו באתר שלכם.
      • מספר האנשים שחיפשו הוראות הגעה לעסק שלכם.
      • מספר האנשים שביצעו שיחת טלפון לעסק שלכם.

ניתוח של התנהלות הלקוחות הפוטנציאליים שלנו יכול לעזור לנו להבין אם יש דברים שכדאי לנו לשפר או לשמור בדף העסק שלנו ולהבין איך כדאי לנו להתקדם.

מאחל לכם הרבה בהצלחה!

פתיחת דף עסק בגוגל היא חד משמעית הצעד הנכון הבא עבור העסק שלכם. קחו לכם כמה שעות להתעסק בזה, תדאגו שיהיה לכם דף מושקע ויפה ותטפלו בפניות השגרתיות שתקבלו. בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)