חייגו אתם נגמר לי הטוקמן

עודכן לאחרונה בתאריך כי אפילו הוד רוממותי צריך להראות לגוגל שאני לא ישן על המשמר.

בדיקת מיקומים בגוגל: אז איפה אתם באמת עומדים?

מה נעבור בדרך להצלחה המפוארת שלכם? (כן זה תוכן עניינים)

פעם, כשעוד היו טלפונים חוגה וכולם ידעו מה זה פקס, בעלי עסקים פרסמו בעיתון המקומי או עם פרסומת בול יום שישי בטלוויזיה. אבל העולם התקדם, והיום אם אתם לא באינטרנט, אתם לא קיימים. ככה פשוט. ומה המרכז של כל זה? נכון, ה-גוגל. כי כשאתם מחפשים משהו, גוגל הוא ה"אלוהים" שמחליט מי ראשון ומי חמישי בעמוד התוצאות, ומי בכלל יכול לחלום להגיע לעמוד השני.

הערה

עמוד שני בגוגל? המקום שבו תוצאות חיפוש הולכות לנוח על משכבן בשלום.

אז איך בדיוק בודקים איפה האתר שלכם נמצא בגוגל? ולמה זה חשוב בכלל? הגעתם למקום הנכון כדי לגלות – ועוד עם נגיעה של ציניות.

אבל למה בכלל להיות בעמוד הראשון בגוגל?

בואו נדבר על זה רגע. הרי מדובר בשטח הכי יקר שיש ברשת – הגרנד קניון של האינטרנט. מי לא רוצה להיות שם? כולם, כמובן, אבל יש קאץ': לא כולם יכולים. ולמה? כי גוגל שומר את המקומות הראשונים רק לכוכבים הגדולים, לעסקים שבאמת "שיחקו אותה". אז בואו נראה למה באמת כדאי להיות בעמוד הראשון – או בעצם, למה כל כך כדאי לנסות ולנסות ולא להצליח, כי המקום הזה שמור רק למי שממש יודע את הסוד.

הערה

מחפש את האתר שלך בתוצאות? מגניב, אתה אחד מתוך 63,000 אתרים באותו ביטוי. תביא פנס!

1. זה גורם לאנשים לחשוב שאתם רציניים

הרי כולנו יודעים שאם גוגל שם אתכם ראשונים, זה בטח כי אתם הכי טובים. נכון? גם אם האמת היא שאתם פשוט מתים על קידום אורגני וזרקתם ים של כסף על זה – זה בסדר, אנשים יחשבו שאתם אמינים ומקצועיים. אפשר ממש לראות איך גולשים מסכנים נופלים למלכודת הזאת: "בטח אפשר לסמוך עליהם, הם ראשונים בגוגל!"

2. גוגל כמונופול של אמינות

להופיע בראש העמוד בגוגל זה כאילו קיבלתם חותמת זהב. קהל הלקוחות חושב שגוגל הוא כמו איזה שופט עליון: אם אתם שם, אז כנראה שאתם פשוט הטובים ביותר. כמובן, מי צריך לדעת על כל המסדרים, האופטימיזציות, מחקרי המילים, האסטרטגיות וההמתנות האינסופיות? הרי גוגל "המליץ עליכם", אז אתם כבר אוטומטית בסטנדרטים של רולס רויס.

3. נגישות פנומנלית – ישר מתחת לאף

האם מישהו בכלל זוכר שיש עמוד שני? בערך כמו מסעדה באמצע המדבר. אתם יודעים שהיא שם, אבל מי בכלל הולך לשם? אז אם העסק שלכם בעמוד הראשון, זה כאילו הצבתם את השלט הכי בולט על הכביש המהיר: לא צריך לחפש הרבה, קליק אחד והלקוחות אצלכם. כי בעמוד הראשון גולשים מרגישים שהם הגיעו ליעד, לעמוד המומלצים, לא פחות.

הערה

מה גוגל רוצה? אה, רק שתשקיע באתר שלך כאילו אתה מריץ קמפיין לנשיאות – קטן עליך, לא?

4. הופכים לרול מודל – כי אם אתם בעמוד הראשון, אתם כנראה משהו מיוחד

עמוד ראשון אומר שאתם בקטגוריית ה"גדולים באמת". כל עסק קטן רוצה להיות כמוכם, כל יזם מתחיל מדמיין את יום התהילה שלו בעמוד הראשון. וכאן הסוד הגדול: אנשים יחשבו שהצלחתם בזכות חוכמה נדירה, ולא חלילה בגלל אינספור שעות עבודה עם מקדם אתרים שלא נח לרגע.

5. תשומת לב לא מתפשרת – המקום שהגולשים באמת שמים אליו לב

כשאתם בעמוד הראשון, כולם רואים אתכם. אם דמיינתם שאתם המותג האנונימי הזה שצריך לקוות שאולי, במקרה, ימצאו אותו – לא עוד. אתם בפנס הרחוב הכי מואר ברשת. הגולשים – ואפילו המתחרים שלכם – רואים מי אתם ומה אתם שווים.

6. אומרים שלום לרובוט של גוגל – ושהוא יגיד שלום ללקוחות שלכם

אם גוגל שם אתכם על הבמה המרכזית, אתם מקבלים קצת מאבק הכוכבים שלו. אתם מוזמנים למועדון הסגור שלו, ל"עמוד הראשון". ובתכל'ס? זה המקום שבו כל הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים – עם עיניים גדולות, מוכנים להקליק ולשמוע עליכם.

בדיקת מיקומים בגוגל איך נדע איפה אנחנו ממוקמים בגוגל

אז מה בעצם משפיע על המיקום שלנו בגוגל?

בואו ניכנס רגע לעומק המסתורין: מה באמת משפיע על המיקום שלכם בגוגל? הרי כל "העולם ואשתו" מספרים לכם שאם תזרקו כמה מילות מפתח באקראי, תפרסמו טיפים ותזמינו את הדוד לשים לינק לאתר שלכם – אתם טסים לעמוד הראשון. אז הנה ספוילר: זה לא כזה פשוט, ויש לכם לא מעט רובוטים לרצות. אז מה באמת קובע אם תהיו שם למעלה עם הגדולים או שתגורו לנצח בעמוד 5, כמו איזה בן דוד רחוק שאף אחד לא טורח להכיר?

הערה

גוגל ו"אמינות" – בוא נגיד שברגע שאתה שם למעלה, כולם חושבים שאתה גאון (או שיש לך מקדם גאון אחמ אחמ…).

1. אמינות – AKA "תנו לנו לראות אם אתם שווים משהו"

בגוגל לא ממהרים להמליץ על מישהו – הם לא איזה חבר מהשכונה שמפרגן לכולם. הם רוצים לראות שיש לכם "קרדשיאן סטייל", מוניטין נוצץ ונוכחות רצינית. איך זה נראה? דף עסקי מעוצב, ביקורות מרגשות מלקוחות אמיתיים (או לפחות נראות אמיתיות), קישורים לאתרים "מכובדים" שאומרים עליכם משהו טוב. ברוכים הבאים לתחרות הפופולריות של גוגל: אם יש לכם חברים גדולים, גוגל אומר "שווה לבדוק אותם".

2. תוכן, תוכן ועוד קצת תוכן – ולא, זה לא סתם למלא את הדף במילים

גוגל אוהב תוכן איכותי, אבל לא כל קשקוש שעולה לכם לראש. הוא רוצה מילות מפתח שהן בדיוק מה שהגולש חיפש, לא פחות ולא יותר. הבעיה? רוב בעלי העסקים חושבים ש"כתוב קצת על המוצר וזהו". תתכוננו לעבוד: לא מספיק לזרוק מילות מפתח על הדף כמו תבלינים בסלט. כאן צריך "אוכל אמיתי" – תוכן שהגולש ירצה לקרוא ולא גיבוב מילים שמיועד רק לרצות את גוגל.

הערה

מילות מפתח? אה, רק מילים שאנשים בחרו לחפש בדיוק כמו שאתה חשבת עליהן – אהמ, בהצלחה עם זה.

3. כניסות – AKA "כמה אתם אטרקטיביים? באמת שמישהו נכנס לשם?"

רוצים להרגיש חשובים? כדאי שמישהו באמת ייכנס לאתר שלכם, כי גוגל בוחן כמה כניסות יש לכם וכמה זמן אנשים שורפים אצלכם. מה שאומר שאם האתר שלכם הוא כמו דלת מסתובבת – נכנסים ויוצאים תוך שניות – זה לא יעשה רושם על גוגל. גוגל רוצה שיגלשו, יצפו, יקראו ויתפעלו. בקיצור, תנו להם סיבה להישאר, ותחזיקו להם את העין כמה שיותר.

4. מהירות האתר – כי הזמן של גוגל שווה זהב

נמאס לאנשים לחכות, ולגוגל נמאס עוד יותר. אם האתר שלכם נטען באיטיות כמו מחבת כבדה של סבתא על כיריים ישנות, גוגל יעדיף לקדם מישהו זריז יותר. ואם להיות כנים, גוגל קצת מזכיר הורה עסוק: יש לו אפס סבלנות לעמודים שמתקשים לעלות. אז תשדרגו, תכווצו תמונות ותשימו לב שהוא רץ מהר – או שתישארו מאחור.

5. מבנה האתר – AKA "שיהיה סדר, בבקשה!"

אתר שלא ברור מה קורה בו? אתם כבר בדרך לאיבוד מוחלט. גוגל לא אוהב אתרים שמרגישים כמו מחסן רהיטים מבולגן. הוא רוצה להבין, כמו איזה OCD נלהב, מה ההיררכיה של התוכן, מה נכנס לאן, ומי מסביר מה. דף בית צריך להוביל לדפים עיקריים, וכל השאר? שיהיו ברורים ומסודרים להפליא. הסדר הזה משפיע על המיקום – וככל שהוא טוב יותר, כך גוגל חושב שאתם ראויים להמלצה.

הערה

מה משפיע על מיקום? בתכלס, קצת הכל: תוכן, קישורים, זמן טעינה… אולי גם ההורוסקופ של אלגוריתם גוגל.

6. התאמה למובייל – כי כולם חיים על מסך קטן

מסתבר שגוגל הבין מזמן שהעולם גלש למובייל, ואם האתר שלכם נראה שם כמו ציור קוביזם, הסיכוי שלכם לזכות במקום טוב צונח מהר מאוד. אז אם לא התאמתם את האתר למובייל, אתם ממש על הכוונת של גוגל, כי כל גולש עם אייפון יעבור עליכם כאילו הייתם צ'ק בשוקולד: מבחוץ זה נראה נחמד, אבל מבפנים… לא כדאי.

7. קישורים – או במילים אחרות, תנו לגוגל סיבה לשדך אתכם לאחרים

גוגל אוהב שמספרים עליכם דברים טובים, בעיקר מאתרים אחרים. חשבו על זה כעל "רשת חברתית של אתרים": כל קישור שנכנס לאתר שלכם מאתר אמין זה כמו עוד דחיפה במעלה הרשימה. ככל שיש לכם יותר חברים איכותיים שמדברים עליכם, כך גוגל ייקח אתכם יותר ברצינות ויראה בכם מועמדים ראויים לדף הראשון.

אז הנה הסוד הגדול: אם אתם רוצים להגיע לפסגת גוגל, כדאי שתראו רציניים. מה שזה אומר? תוכן מדויק, כניסות מתמשכות, מהירות על, מבנה מאורגן היטב, תאימות למובייל, ועוד כמה חברים טובים עם קישורים איכותיים. זה אולי לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע, אבל גוגל לא מחלק כוכבים בקלות, והוא גם לא ממהר לתת למישהו חדש את המפתחות לעמוד הראשון.

צילום של מיקומים למילות מפתח בגוגל

טוב אכלת את הראש, אז איפה בודקים מיקומים בגוגל?

אז אכלתי לך את הראש על כמה חשוב להיות בראש של גוגל, ואתה סוף סוף אומר לעצמך: "אוקיי, הבנתי, גוגל זה סופר חשוב… אז איפה אני בכלל בודק את כל הסאגה הזאת של המיקומים?" שאלה מצוינת, ידידי. בשביל זה ריכזתי עבורך כמה כלים שיחסכו לך את החפירות ואת הזמן על "ניחושים" לגבי המיקום שלך, ויתנו לך משהו שאפילו גוגל בעצמו היה מאשר במבחן ידע כללי.

הערה

שואל איפה בודקים מיקומים? תתכונן לאירועי מתח. אה, וגוגל קונסול? כן, כמו מורה בתיכון – נותן רמזים, אבל לא את כל התשובות.

1. Google Search Console – רוצים לדעת בערך, עם כמה כאבי ראש?

אה, הקונסולה המפורסמת של גוגל, שהיא גם חינמית וגם… איך לומר בעדינות? בסיסית למדי. זה ייתן לך תמונה של מיקום ממוצע – בערך – כי גוגל אוהב להשאיר אותך קצת מעורפל. אתה תראה איפה אתה עומד בחיפושים שונים, תקבל תובנות על מילות מפתח, ותדע בערך איך הולך לך שם. בוא נגיד שזה כלי טוב בשביל לבדוק אם האתר שלך שווה משהו, אבל אל תצפה לרדת לקטנות של איך מילה ספציפית מתנהגת כל דקה ודקה.

2. Zefo – המלך של הממשקים בעברית

רוצה כלי שיעבוד בעברית ויעשה לך חיים קלים? Zefo כאן להציל אותך. ב-150 ש"ח לחודש אתה מקבל פה מעקב אחרי שלושים מילות מפתח, השוואות מול מתחרים (מושלם לרגעים של "אני חייב לדעת אם אני עובר את אבי מהתוצאה השנייה"), ועוד כל מיני פיצ'רים לשחק איתם. אם אתה רוצה משהו קצת יותר מקצועי ומשוכלל מ-Google Console אבל עדיין בגבולות התקציב – זפו הוא בחירה לא רעה.

3. Advanced Web Tracking – למי שלא אכפת להוציא כמה גרושים

לוקחים את ה-SEO ברצינות כמו שתלמיד לוקח את מבחן הבגרות האחרון? Advanced Web Tracking (או בקיצור, AWT) היא אחלה פלטפורמה שתגבה מכם סכום לא רע, אבל תתן בחזרה פי שתיים. זה אומר שתוכלו לבדוק מיקומים לפי עיר, לבדוק איך הולך לכם במובייל, ואפילו לעקוב אחרי מילות מפתח ביוטיוב. כן, יש להם הכול, ובמקום לבזבז ימים על חיפושים אובססיביים בגוגל – פשוט תבדקו את המיקומים שלכם שם, עם דוחות חכמים, השוואות מדהימות, וכל מה שמי שרוצה להרשים לקוח באמת צריך.

הערה

בוחר כלי לבדיקת מיקומים? כמו לבחור בסופר: יש בזול, יש ביקר, אבל ההוא עם ההבטחות הגדולות בד"כ ממתין לך בפינה.

4. Kolyom – כלי ישראלי מצוין ו… זול!

אם אתם לא מתכוונים לפוצץ את התקציב רק כדי לבדוק את המיקומים שלכם, אבל עדיין רוצים נתונים כלשהם, Kolyom נותן לכם את המינימום החיוני עם עלות סמלית של שבעה ש"ח בחודש. כן, יש דבר כזה. כאן תוכלו לבדוק מיקומים יומיומיים, לעקוב אחרי מילות מפתח ולעשות את כל הדברים הבסיסיים שאתם צריכים כדי לא לבכות על המיקום שלכם.

5. Rank Ranger – זה מה שקורה כשאתה רוצה להיראות ממש מקצועי

רנק ריינג'ר, הכלי שיעניק לכם מעקב אחרי מובייל, דירוגים ממוצעים, אזורים ספציפיים, דוחות יפים ללקוח – ובקיצור, ייתן לכם להרגיש על הגובה. יש לכם דוחות מפורטים, התקדמות גרפית של כל מילות המפתח, והשוואות מפה ועד הודעה חדשה. שימו לב, זה עולה, אבל זה הכלי שייתן לכם מענה לכל הצרכים שלכם – במידה ואתם פרפקציוניסטים בנשמה.

6. Rank Tracker – כן, התוכנה שמורידים למחשב כמו פעם

אם אתם מחפשים תוכנה שתריץ לכם בדיקות מיקומים רציניות ברמה של סייבר-מולטי-דאטה, Rank Tracker היא בשבילכם. זה לא כלי אונליין – זה ממש תוכנה שתורידו למחשב, ותתחילו לפצח את כל הסודות על המתחרים שלכם, על מילות המפתח, על הסבתא של הלקוח ועל עוד אינסוף דברים. זה עולה כ-700 יורו בגרסה היוקרתית, אבל לפחות אתם יודעים שאתם נמצאים בטופ. היא כוללת הכל – ממעקב אחרי אלפי ביטויים ועד הצעת מילות מפתח נוספות שחשבתם עליהן רק בלילה בחלומות.

הערה

מיקום בעמוד הראשון בגוגל? זה כמו הזמנה למסיבה סודית – כולם רוצים להיות שם, מעטים מוזמנים.

7. Ahrefs – למי שבאמת מבין את עולם הקידום

זה כלי פרמיום, והוא גם אהוב על המקצוענים האמיתיים. חוץ מבדיקת מיקומים הוא יעזור לכם לראות את CTR, את נפח החיפושים החודשי, את הקושי לדרג בביטויים מסוימים ואת כל מה שאיש קידום חולם עליו בלילה. מומלץ מאוד למי שכבר מבין עניין ורוצה לנעוץ שיניים רציניות בתחום.

הערה

שורה תחתונה על בדיקת מיקומים: תדע איפה אתה, אבל גם תבין כמה רחוק עוד יש לך להגיע…

סיכום – רק אל תגידו שלא הזהרתי

אז עכשיו יש לכם כאן את כל הכלים, ואפשר אפילו להגיד שניצלתם כמה דקות קריטיות בהן יכולתם לבדוק את המיקומים שלכם. רק תזכרו שכל כלי כאן בא עם המחיר שלו – בין אם זה קצת כאב ראש או קצת חור בכיס.

שאלות נפוצות במיטב המסורת:

מה זה בכלל "בדיקת מיקומים בגוגל"? או! שאלה מצוינת למי שרק הצטרף ל-2009. בדיקת מיקומים בגוגל אומרת פשוט לבדוק איפה האתר שלך מופיע ברשימת התוצאות בגוגל כשמישהו מחפש ביטוי מסוים. כלומר, האם אתה בין הראשונים שהלקוחות יראו או שצריך לעשות חפירות ארכיאולוגיות בגוגל כדי למצוא אותך.

למה חשוב לדעת את המיקום שלי בגוגל? כי אם אתה לא יודע איפה אתה ממוקם, איך תדע אם ההשקעה שלך בקידום עובדת? ולא רק זה, לקוחות בדרך כלל לא מסתכלים מעבר לעמוד הראשון, אז אם אתה בעמוד חמש – זה בערך כמו להיות דינוזאור שנכחד.

אוקיי, אז איזה כלים מומלץ להשתמש כדי לבדוק את המיקומים? יש מלא! יש את Google Search Console החינמי, אבל אם אתה רציני לגבי מעקב, יש לך גם את הכלים כמו Zefo, Advanced Web Ranking ו-Ahrefs. כמובן, כל אחד מהם בא עם תג מחיר משלו ומבטיח שיהפוך אותך לכוכב על במיקומים (או ככה הם רוצים שתאמין).

מה יותר טוב – כלי חינמי או בתשלום? תלוי כמה אכפת לך. אם אתה בקטע של "לראות איפה אני בערך" – לך על החינמי. אם אתה רוצה כל מספר, גרף, אחוז וזווית כדי לבסס אסטרטגיה שלמה ולבדוק את כל המתחרים שלך כאילו אתה איזה סוכן חשאי – קנה כלי רציני.

אפשר לעשות את זה לבד או שעדיף לפנות למקדם מקצועי? אפשר לבד, אבל תלוי כמה סבלנות יש לך וכמה אתה מבין ב-SEO. מקדם מקצועי יידע בדיוק על מה לשים את הדגש, ומתי להוציא את הכלים הכבדים (בדיקות מקיפות, ניתוחים). תכלס, אם חשוב לך להיות במקומות הראשונים, תשקול להיעזר במישהו שמבין.

כמה פעמים צריך לבדוק מיקומים? אם אתה אוהב לרדוף אחרי המספרים – כל יום. אבל רוב המקדמים יגידו שדו"חות שבועיים או חודשיים הם די והותר כדי להבין מגמות, במיוחד כשאתה עובד על תהליכים אורגניים שלוקחים זמן.

תתכבדו בפירורי לחם חברים:

קידום אתרים » מאמרים על SEO » בדיקת מיקומים בגוגל: אז איפה אתם באמת עומדים?
רוצים שגם גוגל יתחיל להכיר אתכם אישית? תשאירו כאן פרטים או תתקשרו
ל-050-9595003. מבטיח לא לדחוף לכם קידום ממומן (לפחות לא מיד).

עוד דברים שאולי יגרמו לכם להישאר כאן עוד קצת

קידום אתרים באשקלון

קידום אתרים באשקלון

קידום אתרים ואשקלון – מה הקשר? באשקלון של העידן המודרני, תחרות היא לא מילה גסה. כיום ניתן למצוא מבחר אדיר של בתי עסק בשלל תחומים

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)