חייגו אתם נגמר לי הטוקמן

עודכן לאחרונה בתאריך כי אפילו הוד רוממותי צריך להראות לגוגל שאני לא ישן על המשמר.

איך לפתוח דף עסקי בגוגל? (google my business)

מה נעבור בדרך להצלחה המפוארת שלכם? (כן זה תוכן עניינים)

למה אני צריך דף עסקי בגוגל?

דף עסקי בגוגל הוא כמו דרכון. בלי זה, לא תגיעו לשום מקום. למה? כי אם אין לכם דף עסקי בגוגל, אתם פשוט לא קיימים. זהו כלי שיווקי בחינם – כן, ממש בחינם – ששם אתכם מול הלקוחות שמחפשים בדיוק את מה שאתם מציעים. אבל, ברור, אתם בטח אומרים לעצמכם "אני לא צריך את זה, יש לי כבר חברים בפייסבוק". אז הנה, אני כאן כדי להוציא אתכם מהסרט הזה.

האזינו לכתבה

איך דף עסקי נראה?

בטוח ראיתם את זה – כשמחפשים את השם של העסק (או סתם מתחרה כלשהו), מופיעה מיני-תעודת זהות דיגיטלית עם כל הפרטים: שעות פעילות, ביקורות, אפילו תמונות של הקירות. למה שזה לא יהיה העסק שלכם שם? כל מה שאתם צריכים לעשות זה כמה קליקים ולהשאיר את השאר לגוגל.

איך לפתוח דף עסקי בגוגל-1

היתרונות שתקבלו מדף עסקי בגוגל (כי ככה גוגל אומרת)

בשביל לעזור לכם להבין האם דף גוגל היא האפשרות האידיאלית בשביל העסק שלכם, ריכזתי עבורכם את היתרונות של פתיחת הדף. אותי הם שיכנעו, מניח שהם יגעו גם בכם. שנתחיל?

1. העסק שלכם יגיע לכולם בגוגל (או לפחות ככה אומרים)

כן, ברגע שדף העסק שלכם בגוגל קיים, כל העולם ואחותו יוכלו למצוא אתכם. גוגל, מנוע החיפוש הכי פופולרי ביקום, מבטיח להפוך אתכם לזמינים לכל לקוח אפשרי. אז נכון, זה לא אומר שהלקוחות ינהרו בהמוניהם מיד כשתשימו את הדף, אבל היי – לפחות הם יכולים לדעת שאתם קיימים, וזה כבר משהו! עכשיו הם לא יצטרכו לנסות לחפש אתכם בפייסבוק או לחטט באיזה אתר שכוח אל בשביל לקבל טלפון או כתובת. דף עסקי בגוגל עושה את הכל פשוט ו"מרכז את כל הפרטים במקום אחד." איזה רעיון מבריק, נכון?

הערה

להעלות תמונה לדף – תמונה שווה אלף מילים, וגם כמה קליקים של לקוחות. לא לדלג על זה.

2. סדר ונגישות – כי למי יש זמן להתעסק בפרטים

בואו נודה בזה: גוגל לא רק רוצה לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להגיע אליכם; היא רוצה לסדר לכם את העסק. דף העסק מציג הכל ביעילות מופתית – שעות פעילות, ביקורות, לינקים וכל מה שגוגל מצאה לנכון לזרוק לשם. ממש כמו חדר שמישהו אחר ניקה וסידר עבורכם. כל מה שאתם צריכים זה להכניס את המידע ולתת לגוגל לשווק אתכם באופן הכי מסודר ומכובד שיש. מה אתם צריכים לעשות? בדיוק כלום, אלא רק לקוות שהלקוחות ישמחו לראות אתכם מסודרים (ולא יגידו שאתם משעממים).

3. דירוג ומוניטין – כי מה שווה עסק בלי ביקורות?

גוגל אוהבת את הביקורות. יש לה אפילו שיטה להעלות את הדירוג שלכם בהתאם לכמה ביקורות חיוביות אתם מצליחים לצבור. עכשיו, ברור שאף אחד לא אוהב לקבל ביקורת רעה, אבל תתעודדו! הביקורות כאן יעזרו לכם לגלות דברים על עצמכם ועל העסק שאולי העדפתם שלא לדעת, ויעזרו ללקוחות להבין אם כדאי להם להגיע אליכם או לא. אה, והכי כיף? לא משנה מה תעשו, תמיד יהיה מישהו שלא מרוצה, אז קבלו את זה באהבה. לקוחות מרוצים? סבבה, ככה גם אתם תוכלו להתפאר בביקורות ולהראות לעולם שהעסק שלכם באמת עושה משהו טוב.

4. נוכחות במפות – כדי שהלקוחות שלכם ימצאו אתכם בלי שיצטרכו נווטן

דמיינו לקוח שאשכרה רוצה להגיע אליכם פיזית. עם דף עסקי בגוגל, הם יכולים למצוא אתכם בקלות גם במפות של גוגל, כאילו ממש ציירו את העסק שלכם שם על הכביש. ואפילו יותר טוב? הם יכולים לראות מה מרחק ההליכה (או הנהיגה) אליכם, וכמה זמן ייקח להם להגיע. אם הם באמת מחפשים – אולי הם אפילו ימצאו משהו מעניין באזור אחר. בקיצור, אתם על המפה, תרתי משמע.

5. סטטיסטיקות ואנליזות (כי למה לא להרגיש חשופים לגמרי?)

בואו נדבר על הנתונים – מי לא רוצה לדעת הכל על הלקוחות שלו? כמה נכנסו, כמה חיפשו אתכם, כמה ביקשו הוראות הגעה, וכמה פשוט בהו בדף העסק שלכם לפני שעברו למקום אחר. גוגל מציעה כלים נהדרים למעקב ולהבנת דפוסי ההתנהגות של הלקוחות שלכם. אולי ככה תגלו שיש לכם יותר לקוחות ממה שחשבתם… או פחות. בכל מקרה, תוכלו לדעת הכל, כי למה לא? יותר מזה, ככה גוגל מזכירה לכם מי באמת שולט פה במידע.

איך לפתוח דף עסקי בגוגל(google my business)

6. זה חינמי – או, לפחות כרגע

נכון, זה כל הקטע! דף עסקי בגוגל הוא חינמי לחלוטין. לא צריך לפתוח את הארנק, לא צריך לשלם מנוי חודשי. כל מה שאתם משקיעים זה זמן קטן ונחישות. עם כל כך הרבה הטבות בחינם – למה להסתבך? זה בעצם כרטיס כניסה לעולם שבו אתם מחליטים איך נראית התדמית הדיגיטלית שלכם… עד שגוגל תחליט שצריך לשנות משהו.

לסיכום, דף העסק שלכם בגוגל יעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלך למצוא אתכם בקלות. הסיבה היא פשוטה – אם תנהלו את הדף שלכם כמו שצריך, הוא יופיע כשלקוחות פוטנציאליים יחפשו אנשי עסק בתחומכם, יציג את הביקורות החיוביות שהלקוחות שלכם כתבו עבורכם וינגיש את פרטי הקשר שלכם לציבור הרחב. במילים אחרות, דף העסק שלכם בגוגל לא רק יעזור ללקוחות למצוא את העסק שלכם, אלא גם לקבל עליו רושם חיובי, ולכם – להמשיך ולשפר אותו.

הערה

חשיפה בחינם! – כן, קלטתם נכון. זה הדבר הכי טוב שתשמעו היום. לא מאמינים? קפצו לגוגל ותראו.

איזה מידע יוכלו לראות עלי בדף העסקי שלי בגוגל?

בדף העסק שלכם בגוגל, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יוכלו לראות את פרטי ההתקשרות שלכם, כתובת האתר שלכם, המיקום של העסק שלכם והכי חשוב – הדירוג שלו. למשתמשי גוגל אפשרות לדרג את בתי העסק בהם היו ולהשאיר ביקורות מילוליות. שימו לב – ככל שהעסק שלכם ידורג יותר גבוה ועל ידי יותר אנשים, הוא יופיע בחיפוש בגוגל ביותר קלות. קניתי אתכם?

יאללה, מתחילים בפתיחת הדף עסקי בגוגל!

לפני הכל – אתם חייבים שיהיה לכם משתמש בגוגל (כן, Gmail – כמו כל בן אדם נורמלי). במידה ואין לכם, פתחו חשבון Gmail בקישור הבא.

בשביל לפתוח את דף העסק שלכם, ניכנס ל"גוגל לעסק שלי" בקישור הבא. יפתח בפנינו המסך הבא ונבחר באפשרות "אני רוצה להתחיל לנהל":

איך לפתוח דף עסקי בגוגל-2

לאחר מכן, נוכל להקליד את שם העסק שלנו במידה והוא כבר קיים בעסקי גוגל, או במקרה שלנו – לבחור באפשרות להוסיף עסק חדש:

איך לפתוח דף עסקי בגוגל-3

לאחר מכן, תידרשו למלא את כל הפרטים הרלוונטיים לעסק שלכם: שם העסק, מיקום העסק (אם ישנו), האזורים בהם אתם נותנים שירות, קטגוריית השירות שלכם ופרטי ההתקשרות.

לאחר כל התהליך, גוגל תציע לכם לקבל המלצות לשיפור התנהלות העסק שלכם בגוגל – כדאי לכם לאשר. לאחר מכן גוגל תעזור לכם לאמת את החשבון באמצעות שיחת טלפון, הודעת סמס, חשבון המייל ולפעמים אפילו גלויה בדואר. לאחר סיום האימות – אפשר לומר שסיימתם.

מזל טוב! העסק שלכם מופיע בגוגל

אתם יכולים להתחיל לנהל את הדף שלכם דרך המחשב או האפליקציה. תמונות, סרטונים, עדכונים – הכל זמין ומוכן לשימוש. ואם זה דורש מכם יותר מדי מאמץ, אולי תשקלו מישהו אחר שיעשה את זה.

דברים חשובים שכדאי לדעת על דף עסק בגוגל (כי למי יש כוח לבזבז זמן על ניסוי וטעייה)

סנכרון עם האתר שלכם – שיתוף פעולה טכנולוגי

למה לא לעשות את החיים קלים? אם יש לכם אתר, תסנכרנו את כל הפרטים – כתובת, שעות פעילות, טלפון – ישר לדף העסקי. זה יעלה אתכם קצת יותר גבוה בחיפושים (אולי כי זה מזכיר לגוגל שאתם עסק רציני), וגם יעזור ללקוחות למצוא אתכם בלי להזיע. סה"כ, אתם רוצים שהם יגיעו בקלות, לא?

הערה

תסנכרנו הכול! – כן, סנכרון זה המפתח פה. כל פרט במקום שלו יגרום לדף להיראות מקצועי וקל למציאה.

ביקורות – אתם לא מושלמים, וכנראה שתשמעו על זה

לא, אתם לא תמיד תקבלו חמישה כוכבים נוצצים. כן, יהיו כאלה שלא יסכימו לשמור את זה לעצמם. אבל חשוב שתהיו בוגרים ותתנו מענה מקצועי לכל מי שמוכן להקדיש לכם כמה מילים (גם אם הוא מתעצבן). לקוחות אוהבים לראות עסקים שמגיבים בנימוס ולא מפחדים לקחת אחריות על טעויות. אה, ולא לשכוח – גם ללקוחות מרוצים מגיעה תשומת לב. קצת חיזוקים חיוביים מעולם לא הזיקו לאף אחד, במיוחד כשהם כתובים בפומבי.

הערה

שמרו על ראש פתוח – התובנות של גוגל הן מעולות. אם הן לא נראות לכם, קחו רגע, נשמו, ובכל זאת תנו לזה צ'אנס.

פוסטים – כי גם גוגל חושבת שאתם מעניינים

לגוגל יש פיצ'ר לדחוף עדכונים על העסק שלכם, בין אם מדובר בחג, מבצע, או כל דבר שיש לכם לשתף. תעלו תמונה, זרקו כמה מילים (אבל תשתדלו שזה לא יהיה על אותו קפה של בוקר) ותראו איך העסק שלכם נשאר בראש של הלקוחות.

הערה

מתי גוגל מפסיק לעזור? – ברגע שתשכחו אותו. חשוב להשאיר אותו רלוונטי ומעודכן – לקוחות לא אוהבים הפתעות כשמגיעים עד אליכם.

כלים אנליטיים – כי לדעת זה חצי מהעבודה

אז גוגל לא רק רוצה שתהיו קיימים אונליין, היא גם דואגת שתדעו איך בדיוק אנשים הגיעו אליכם, ומה הם עשו אחרי זה. כל זה נמצא ב"תובנות" – ה-Insights של דף העסק שלכם. ככה זה עובד:

הערה

מפתחים את הקשר עם הלקוחות! – תזכרו, התשובות שאתם נותנים והזמינות שלכם לדף בונות את הקשר עם הקהל – לא פחות מהעסק עצמו.

  • איך מצאו אותנו? – חיפשו את השם המדויק שלכם או סתם עסק בתחום? חשוב לדעת.
  • מאילו מילות מפתח הופענו? – גוגל תראה לכם את המילים שהביאו אתכם למקום הזה. ככה תדעו על מה כדאי לשים דגש.
  • האם אנחנו נראים אטרקטיביים? – כמה אנשים נכנסו לדף העסק שלכם? כמה התקשרו? חיפשו הוראות הגעה? אתם תקבלו הכל, בכפית.
הערה

גוגל רוצה שתעבדו קשה? – אל דאגה, הוא עוזר לנו עם כלים להבין איך העסק מתפקד. אבל כן, קצת להזיע. זו המטרה.

בקיצור, כל המידע הזה כאן כדי שתבינו – מה עובד, מה פחות, ואיפה אולי אפשר לשפר כדי שהלקוחות יזרמו יותר בקלות.

מאחל לכם הרבה בהצלחה!

פתיחת דף עסק בגוגל היא חד משמעית הצעד הנכון הבא עבור העסק שלכם. קחו לכם כמה שעות להתעסק בזה או תנו לי כמה דקות לעשות לכם את זה, תדאגו שיהיה לכם דף מושקע ויפה ותטפלו בפניות השגרתיות שתקבלו. בהצלחה!

שאלות נפוצות – כי יש דברים שבאמת קשה להאמין שעדיין שואלים

אז למה בכלל לפתוח דף עסקי בגוגל?
רק כי אתם לא רוצים להישאר בחושך בזמן שהלקוחות שלכם מחפשים אתכם. אה, וגם כי זה בחינם. חשיפה בלי עלות? אם זה לא משכנע, שום דבר כנראה לא ישכנע.

האם זה מסובך לפתוח דף עסקי בגוגל?
מסובך? אם אתם מצליחים להפעיל את המיקרוגל בבית, אתם כנראה תסתדרו גם עם זה. גוגל הפכו את זה למדי פשוט – להכניס שם, קצת פרטים, כמה לחיצות… ויש לכם דף. אפילו בשביל המאותגרים טכנולוגית.

מה אני מרוויח מביקורות בגוגל?
ביקורות הן הדרך הכי קלה לתת ללקוחות תחושה שיש להם דעה חשובה. ואם הן טובות? גוגל נותן בוסט לדף שלכם. לא טוב? תמיד אפשר להעמיד פנים של "שירותיות" ולענות בנחמדות. זה קסם לצבירת אמון מיידי.

מה עושים עם ביקורות רעות?
לא מזיעים, לפחות לא ליד המחשב. פשוט עונים באדיבות, מבטיחים לבדוק, וזהו. אפילו אם יש ביקורת קטלנית, תגובה רגועה ומשועשעת תראה על מקצועיות ותקשורת טובה. תנסו, אולי תהפכו את הממורמרים למעריצים.

הערה

ביקורות שליליות? – קחו נשימה עמוקה, תכינו תשובה מנומסת ותפנימו: גם זה קורה. הלקוחות ישמחו שאתם מתייחסים באחריות.

איך אנליטיקה עוזרת לי כאן בכלל?
תראו, האנליטיקה הזאת זה כמו לקבל חוות דעת על המסיבה שהרגע עשיתם: מי נכנס, כמה זמן נשאר, ומי בכלל טרח לבוא עד אליכם. כל מה שצריך כדי לדעת אם אתם באים טוב ללקוחות שלכם או שצריך להתאמץ קצת יותר.

מה ההבדל בין דף עסקי בגוגל לפרופיל ברשתות חברתיות?
בגוגל, אתם נוחתים ישירות על המפה וכולם רואים אתכם ישר כשהם מחפשים. רשתות חברתיות זה נחמד לסלפי וסרטונים חמודים, אבל גוגל זה המקום שבו האנשים מחפשים בדיוק את מה שיש לכם להציע. רציניים יותר, ומגיעים בלי כל הפילטרים והשטויות.

האם כדאי לפרסם גם בעזרת הדף העסקי או רק להשאיר אותו בסיסי?
הדף הזה הוא כמו חלון הראווה שלכם – אם תשאירו אותו שומם, אל תצפו לתור בכניסה. תעדכנו מדי פעם עם משהו מעניין: תמונות, מבצעים, הודעות חביבות. תנו ללקוחות משהו לראות חוץ מהכתובת שלכם.

הערה

בואו נראה אתכם מתרגלים – אל תפחדו מהשינויים או להתנסות – דף עסקי פעיל מושך יותר לקוחות ומעלה את הדירוג שלכם בגוגל.

כמה פעמים כדאי לעדכן את הדף?
כמה שצריך כדי שלא יחשבו שהעסק סגור. תעלו תמונה כלשהי פעם בכמה זמן, עדכון על שעות פעילות או מבצע – אל תתאמצו יותר מדי, רק שיראה שמישהו עוד עובד שם.

הערה

אל תהיו משעממים – תעלו פוסטים, חדשות, תמונות. אל תהיו עוד דף סטנדרטי עם שעות פתיחה ותו לא. זה לגמרי שווה את זה.

תתכבדו בפירורי לחם חברים:

קידום אתרים » מאמרים על SEO » איך לפתוח דף עסקי בגוגל? (google my business)
רוצים שגם גוגל יתחיל להכיר אתכם אישית? תשאירו כאן פרטים או תתקשרו
ל-050-9595003. מבטיח לא לדחוף לכם קידום ממומן (לפחות לא מיד).

עוד דברים שאולי יגרמו לכם להישאר כאן עוד קצת

קידום אתרים באשקלון

קידום אתרים באשקלון

קידום אתרים ואשקלון – מה הקשר? באשקלון של העידן המודרני, תחרות היא לא מילה גסה. כיום ניתן למצוא מבחר אדיר של בתי עסק בשלל תחומים

קרא עוד »
קידום אתרים בבית שמש

קידום אתרים בבית שמש

קצת על קידום אתרים בבית שמש בעולם של ימינו, האדם הממוצע מעביר שעות ארוכות באינטרנט. באינטרנט אנחנו צורכים ידע ותרבות, שומרים על קשר עם חברים,

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)