גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » קידום בגוגל באמצעות אתרי מאמרים – האם זה עדיין עובד?

קידום בגוגל באמצעות אתרי מאמרים – האם זה עדיין עובד?

יש לכם אתר בבעלותכם שניסיתם לקדם לפני כמה שנים טובות? ככל הנראה יצא לכם להשתמש באותם אתרי מאמרים שכולנו מכירים. מדובר על אתרים שכל אחד היה יכול לעלות אליהם מאמרים בצורה חופשית.

האזינו לכתבה

עד היום חלק גדול מאותם אתרים עדיין קיימים, ויש כאלה שעדיין מפרסמים בהם. עם זאת בשנים האחרונות עלתה השאלה עד כמה זה באמת אפקטיבי להשתמש באותם אתרים? האפקטיביות של הקישורים בקידום אורגני רק עולה עם השנים, אך נדמה כי יש אלטרנטיבות שונות. לפני שאתם מתחילים לעלות מאמרים באתרי מאמרים, אנו מציעים לכם לקרוא את המאמר הבא. בו תוכלו להבין עד כמה (אם בכלל) כדאי לפרסם מאמרי קידום באתרים המיועדים לפרסום מאמרים.

למה מקדמי האתרים עדיין מפרסמים באתרי מאמרים? האמת היא שאין לנו תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. נדמה כי אותם מקדמי אתרים עדיין נשארו מאחור בכל מה שנוגע להקשר הזה. אולי הם אפילו מאמינים כי פרסום מאמרים באותם אתרים יכול לעזור במובן כזה או אחר. אך נדמה כי האפקטיביות של אתרי המאמרים פחתה מאוד עם השנים, ונראה כי כך זה ימשיך. מה שאומר שבעתיד יכול להיות ששימוש באותם אתרים יעשה את העבודה ההפוכה. במקום שהוא יקדם את אתרכם במנועי החיפוש, הפרסום של המאמרים עשויים לתת השפעה שלילית. השפעה שתקשה עליכם מאוד להביא את האתר למקום שבו אם כל כך רוצים שהוא יהיה. אם אתם מקדמי אתרים או מנסים לקדם את האתר באופן עצמאי – המאמר הבא נכתב במיוחד בשבילכם.

קידום באמצעות אתרי מאמרים

מדוע אתרי מאמרים הפכו להיות מאוד פופולאריים?

  • בעבר הרחוק האתרים האלה באמת סיפקו את הסחורה מבחינת גוגל. נדמה כי מי שהיה מפרסם מאמרים איכותיים באותם אתרים שונים היה משיג את מבוקשו. כל עוד אותם אתרי מאמרים היו עומדים בציפיות, לא הייתה סיבה שלא לפרסם בהם. זוהי גם הסיבה שבגללה אנו אומרים היום שלא כדאי להשקיע בהם את הזמן ואת המאמץ. כמובן שבהמשך המאמר נדבר על האלטרנטיבות שקיימות לרשותכם היום.


  • הדרישות של אותם אתרי מאמרים היו מינימליות בכל מה שנוגע לאיכות התוכן. אפילו היו אתרי מאמרים שלא היו בודקים את התוכן לפני שהם מעלים אותו. מה שאומר שהבירוקרטיה לפני שמעלים כל מאמר כמעט ולא הייתה קיימת מבחינתכם. הייתם יכולים לכתוב מאמר פשוט בעצמכם, ולאחר מכן לפרסם אותו באותם אתרים שונים. מה שהיום נשמע כמו דבר לא מציאותי, בעבר היה אפשרי ואפקטיבי.


  • עד לא מזמן זה היה מאוד מורכב להקים אתר מאפס לגמרי לבד. אנשים היו מעדיפים לפרסם מאמרים באותם אתרם כי לא הייתה להם אופציה אחרת. היום שיש כל כך הרבה אפשרויות על הפרק, לא קיימת מגבלה מהסוג הזה. כל אחד יכול להקים אתר בעצמו, ולאחר מכן לפרסם בו מאמרים שונים. הייחודיות של אתרי מאמרים כבר לא מרשימה כלפי שהייתה עד לפני כמה שנים.


  • הממשק של מאמרי אתרים היה מאוד נוח, לא הייתם צריכים להגיע עם ידע נרחב כדי לעלות מאמר. כל מה שהייתם צריכים לעשות זה רק לעלות את המאמר כפי שהוא לכתבן. הכתבן בתוך האתר במרבית המקרים היה דומה מאוד לכתבן של וורד או כל כתבן אחר. אם הייתם רוצים היה גם אפשר לסגנן את המאמר כך שהוא יראה טוב. בסוף גם הייתם יכולים להוציא מתוך המאמר קישור ישירות לאתרכם.

למה קישורים מאתרי מאמרים לא מספקים את הסחורה?

אף אחד לא יכול לשים את האצבע על סיבה אחת ספציפית שאותה הוא מכיר. עם זאת ישנה השערה כי האותנטיות של הקישורים, היא זאת שמביאה המון סימני שאלה. גוגל מבחינתה נותנת עדיפות לקישורים מאתרים אחרים, כאלה שאמינותם גבוהה. עוד מעט גם נסביר כי האמינות של הקישורים היא לא באמת גבוהה כמו שנדמה. אך מאתרי מאמרים האותנטיות אפילו לא נמצאת על הפרק בשום צורה. הרי בעל האתר הוא זה שמעלה בעצמו את המאמר, ולכן הוא יכול לכתוב מה שמתחשק לו.

מבחינת גוגל קישורים הם סוג של המלצה בין אתר אחד לאתר אחר. ההמלצה חייבת להיות כמה שיותר אובייקטיבית כדי שיהיה אפשר להתחשב בה כמו שצריך. אם האובייקטיביות של הקישורים לא קיימת, אתרי מאמרים פשוט איבדו את הכוח שלהם. זוהי הסיבה שבגללה המון אתרי מאמרים נעלמו בשנים האחרונות. אתרים שהיו נכנסים אליהם אלפי גולשים בחודש, נמחקו לגמרי מהרשת.

היום כל הקישורים הם קישורים אובייקטיביים?

התשובה היא שלא, יש הרבה מאוד דרכים להשיג קישורים בצורה לא אובייקטיבית. עם זאת התדירות של הקישורים הלא אובייקטיביים ירדה בצורה ניכרת מאז שאותם אתרי מאמרים ירדו. אי אפשר להילחם לגמרי בתופעה הזאת, ונדמה שגוגל בעצמה לא רוצה להילחם בה. אך כן אפשר לנסות להפוך את העניין לכמה שיותר אובייקטיבי במגבלת היכולות שנמצאות בהישג יד.

אי אפשר להסיר לגמרי את החשיבות של קישורים, עדיין יש כאלה שהם אובייקטיביים לגמרי. מה שכן אפשר לעשות זה פשוט להוריד את החשיבות של אותם אתרי מאמרים. כל אתר שנחשד בתור אתר שמעלה מאמרים ללא הכרה מקבל דירוג נמוך מבחינתה של גוגל. מה שאומר שהקישור שיוצא ממנו לא יספק את הסחורה, אולי אפילו הוא יפגע בדירוג של האתר. לכן גם כאשר מוציאים מאמרים מתוך האתר חשוב לעשות זאת בצורה מבוקרת. כך לא תורידו את הדירוג של האתר שלכם בעיני גוגל, דבר שלא תוכלו להחזיר לאחור.

מהי החשיבות של קישורים חיצוניים בקידום האורגני?

אפשר להגיד בפה מלא כי מדובר על אחד מהנדבכים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני. מי שלא ישיג קישורים חיצוניים איכותיים, יתקשה לקדם את האתר במעלה הדירוג. יכול להיות שהאתר שלכם יהיה בנוי לעילא ולעילא, רק הקישורים יהיו אלה שחסרים. מהסיבה הזאת כל מקדם אתרים נותן חשיבות מכרעת לעניין הספציפי הזה. מבחינת גוגל עצמה הקישורים הם סוג של המלצה של אתר אחד על אתר אחר. כלומר בעל האתר התרשם לטובה מהשירות או מהמוצרים שהאתר השני מוכר או מספק.

מהסיבה הספציפית הזאת הוא בחר להוציא קישור מהאתר שלו על מנת ליידע את הגולשים. מבחינתה של גוגל ההמלצות האלה הן חשובות מאוד לזיהוי אתרים איכותיים. האינטרס של גוגל יהיה לדרג אתרים איכותיים במקומות גבוהים כדי שהגולשים שלהם יגיעו אליהם. אם אתרים איכותיים לא יהיו מדורגים במקום גבוה, גוגל בעצמה תראה בצורה פחות טובה. העניין הזה הוא העניין שגורם לקישורים להיות חלק בלתי נפרד מהנושא של קידום אתרים אורגני.

כיצד מוציאים קישורים חיצוניים בצורה מוצלחת?

אחרי שהגענו למסקנה משותפת כי אתרי מאמרים לא יספקו את התוצאה הרצויה. מה אתם יכולים לעשות כאשר אתם מעוניינים להוציא קישורים חיצוניים לאתר? הרי ללא קישורים חיצוניים תמצאו את עצמכם מדשדשים במקום שבו אתם נמצאים כרגע. ללא קידום אתרים אפקטיבי, האתר לא יממש את הפוטנציאל הטמון בו. לפני שתרימו ידיים חשוב שתבינו כי יש כמה דרכים אפקטיביות להשיג קישורים איכותיים. כאלה שגם בעיניים של גוגל יתפרשו בתור קישורים אותנטיים שאפשר לסמוך עליהם.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את האפשרות שתהיה לכם הכי מתאימה. יש כאלה שמעדיפים אפשרות אחת ספציפית, אחרים מעדיפים לשלב בין כמה אפשרויות. הכי חשוב שתעשו בחירה שתאפשר לכם להשיג קישורים חיצוניים שיקדמו אתכם. כאלה שיביאו אתכם למקום שעד לא מזמן היה נראה לכם מקום שלא תוכלו להגיע אליו. עם קישורים חיצוניים מאתרים אמינים תוכלו להתקדם בקצב מסחרחר במיקום בגוגל.

1. קניית קישורים מחברות שונות

הדרך הכי קלה להשיג קישורים חיצוניים לאתר היא לרכוש קישורים מחברות שונות. אותן חברות עובדות בשיתוף פעולה עם אתרים שונים שמהם הן דואגות להוציא לכם קישורים. אך עליכם לקחת בחשבון כי הבחירה הזאת תהיה הבחירה הכי יקרה מבין האפשרויות הקיימות.

העלות של כל קישור משתנה בהתאם לדירוג של האתר. המחירים עשויים להתחיל מכמה מאות שקלים לקישור ולהגיע עד כמה אלפים לקישור. עם זאת היעילות של הקישורים היא גבוהה מהן, הם מספקים את הסחורה בדיוק כמו שנדרש. הסיבה לכך היא שכל האתרים הם אתרים שגוגל בעצמה מכירה, כאלה שהיא רואה אותם בחיוב. בשונה מאותם אתרי מאמרים שגוגל רואה אותם בשלילה, ולכן האפקטיביות שלהם נמוכה. יכול להיות כי תהיה לכם אפשרות להשיג קישור מאתר שאותו אתם מכירים ברחבי הרשת. חשוב להגיד כי בקניית קישורים תהיה לכם היכולת לבחור איזה קישור לדעתכם יהיה הכי מתאים.

2. החלפת קישורים בין אתרים

האינטרס להשיג קישורים חיצוניים הוא אינטרס משותף של כל בעלי האתרים. הרי גם אתם תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם משיגים קישור איכותי מאתר וותיק. החלפת קישורים זה הפתרון שנועד לרצות את שני הצדדים בצורה זהה. ההחלפה קובעת כי תוכלו לפנות לאתרים שונים במטרה להחליף בניכם קישורים. כלומר אתם תוציאו קישור מהאתר שלכם לאתר שבחרתם, האתר שבחרתם יוציא קישור לאתר שלכם. כך אתם מקבלים קישור חיצוני איכותי, ובו בזמן גם האתר שבחרתם יקבל מכם קישור חיצוני איכותי. הבעיה העיקרית היא שקשה מאוד למצוא אתרים שיהיו מוכנים לבצע את המהלך.

חלק מבעלי האתרים לא רוצים לסבך את עצמם, אחרים מעדיפים לבחור באלטרנטיבות אחרות. אך אם תמצאו בעלי אתרים שיהיו מוכנים להחליף אתכם קישורים זה פלוס גדול מאוד. חשוב לציין כי כאן לא תהיה לכם הוצאה כספית, בשונה מכל האפשרויות האחרות. אם התקציב שלכם מוגבל זוהי בחירה שכדאי לכם מאוד לעשות אותה – אפילו אם היא קשה ומסובכת.

3. בניית אתרי תמיכה בתחומים שונים

אתם מהאנשים שמאמינים כי הכל מגיע בעבודה קשה? אם כך ישנה אפשרות אחרת שיכולה מאוד לעניין אתכם. אך נדגיש שוב כי מדובר על אפשרות שלוקחת זמן, לעיתים היא יכולה לקחת חודשים ארוכים. האפשרות הזאת תהיה לבנות קבוצה שלמה של אתרי תמיכה שונים שמהם תוכלו להוציא קישורים. ברגע שיהיו לכם כמה אתרי תמיכה איכותיים, תוכלו להוציא מהם קישורים גם לאתרים אחרים. לא רק שתוכלו להשיג קישורים חיצוניים לאתרים שבבלותכם, תוכלו למכור קישורים לאחרים.

המשמעות היא שהרווח מאתרים כאלה יהיה גדול ממה שחשבתם לעצמכם מלכתחילה. כדי שתוכלו לבנות אתרי תמיכה יהיה עליכם לדעת להקים אתרים. בשונה מאשר בעבר הקמת אתרים היא לא מסובכת, אך עדיין היא דורשת מיומנות מסוימת. אם תהיה לכם את המיומנות הזאת תוכלו להקים אתרי תמיכה בקצב מסחרר. מה שיאפשר לכם בסופה של הדרך להשיג את מבוקשכם. תוכלו להוציא לעצמכם קישורים חיצוניים מבלי להיות תלויים באף אחד.

שאלות נפוצות על קידום אתרים באמצעות אתרי מאמרים

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על קידום אתרים באמצעות אתרי מאמרים. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי קידום אתרים באמצעות אתרי מאמרים בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של קידום אתרים באמצעות אתרי מאמרים הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על קידום אתרים באמצעות אתרי מאמרים?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים באשקלון

קידום אתרים באשקלון

קידום אתרים ואשקלון – מה הקשר? באשקלון של העידן המודרני, תחרות היא לא מילה גסה. כיום ניתן למצוא מבחר אדיר של בתי עסק בשלל תחומים

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)