אנשים שמשאירים ביקרות בחשבון "גוגל לעסק שלי" לא מבינים עד כמה היא משמעותית. עבורם מדובר על הוצאת קיטור, אך עבור בעל העסק זה עשוי להיות גזר דין מוות.
כמובן שלא כל ביקורת רעה תביא לכך שהעסק יקרוס, אבל זוהי יכולה להיות הסנונית הראשונה. בשלב מסוים תוכלו למצוא את עצמכם במציאות שתהפוך את העבודה הקשה לכזאת שלא שווה הרבה. מהסיבות האלה כל בעל עסק שיש לו חשבון בגוגל ינסה להגדיל עד כמה שאפשר את הביקורות החיוביות.
ככל שכמות הביקורות החיוביות תגדל, כך מן הסתם יגיעו יותר פניות. המון אנשים מתבססים על הביקורות בחשבון גוגל כאשר הם נדרשים לבחור איש מקצוע. ריבוי האפשרויות רק הופך את המשימה להיות קשה בהרבה בהשוואה למשימות אחרות. עם הימצאות הביקורות השונות יהיה אפשר ללמוד על איש המקצוע שאליו תרצו לפנות. זה ממחיש בצורה הכי טובה עד כמה ביקורת שלילית אחת עשויה לפגוע. בו בזמן המון ביקורות טובות על תפקוד העסק יביאו אתכם למקום הרצוי. העבודה הקשה תהיה כזאת שתאפשר לכם לקצור את הפירות אודותיה.
למה שתרצו לשפר את הביקורות בחשבון "גוגל לעסק שלי"?
המטרה שעומדת לכם מול העיניים תהיה להגדיל את כמות הפניות שנעשות לעסק. עסקים עם ציון גבוה בביקורות בגוגל יהיו עסקים מבוקשים, כאלה שירצו לפנות אליהם. גם אם יש מתחרים עם שמות גדולים מהשם שלכם, הביקורת החיובית אצלכם תעשה את העבודה. כמובן שיהיה עליכם להצדיק בסופה של הדרך את הביקורות החיובית.
אם לא תעמדו בציפיות של מי שיקבל את השירות זה עלול לגרום לכך שיגיעו גם ביקורות שליליות. הרי עם הביקורות החיוביות מגיעה גם ציפייה שתתקשו מאוד להשאיר אותה מאחור בעת מתן השירות. כל הזמן תצטרכו לעמוד בסטנדרט מסוים, לכן יהיה אסור לכם לנסות למצוא קיצורי דרך בהקשר הזה. בו בזמן השיפור של הביקורות יאפשר לכם לקדם את האתר בצורה טובה יותר במנועי החיפוש. הרי קידום אורגני נשען בין היתר על הביקורות השונות שמפרסמים על העסק שאותו הקמתם. יהיה קישור בין העמוד בחשבון "גוגל לעסק שלי" לבין האתר העסקי שלכם. גוגל מבחינתה יכולה לדרג אתכם במקום גבוה בתוצאות החיפוש בגלל העניין הזה.
האם מותר לשפר את הביקורות בחשבון העסקי בגוגל?
יהיה אסור לכם לבקש מאנשים שלא קיבלו מכם שירות לפרסם עליכם ביקורת חיובית. ניתן למצוא המון קהילות שמקשרות בין אנשים שמפרסמים ביקורות חיוביות האחד על השני. כמובן שכל ביקורת שאין מאחוריה אמת תהיה ביקורת שלא ניתן להתבסס עליה. בו בזמן גוגל בעצמה מסירה כמות גדולה של ביקורות שנראות חשודות. בו בזמן חשוב שתבינו כי יש פעולות שונות שיאפשרו לכם לעשות זאת בצורה חוקית. כלומר תוכלו להגדיל את היקף הביקורות החיוביות בחשבונכם העסקי מבלי שתעברו על החוקים של גוגל.
כתוצאה מכך כל הביקורות שיתפרסמו יישארו זמן רב, ויאפשר לכם להגדיל את כמות הלקוחות. אם עד כה התקשיתם להביא לקוחות חדשים לעסק, מהיום המציאות הולכת להשתנות. כל ביקורת חיובית שתתווסף לעמוד "גוגל לעסק שלי" תקדם אתכם עוד צעד אל עבר המטרה. בשלב מסוים תוכלו לראות כי הביקורות החיוביות מגיעות לבד, אתם רק תמשיכו לעשות עבודה טובה.
איך יוצרים קישור שיביא את הגולשים ישירות לכתיבת ביקורת?
כדי שתוכלו להגדיל את כמות הגולשים שמפרסמים ביקורת חיובית יהיה עליכם להכווין אותם. הבעיה הכי גדולה תהיה שרוב הלקוחות עצלנים, לא באמת יהיה להם כוח לחפש איפה מגיבים. ברגע שאתם מספקים להם את הקישור ישירות לביקורת, אין סיבה שיהיו להם עוד תירוצים. המטרה שלכם תהיה להביא אותם למצב שבו הם עושים זאת מבלי להתחמק. כל ביקורת חיובית שתתפרסם תהיה יקרה מפז, כזאת שתאפשר לכם להגשים את חלומכם. איך תוכלו לייצר קישור שיביא את הלקוחות ישירות לפרסום ביקורת עליכם? בסך הכל יהיה לגשת לחשבון הגוגל לעסק שלכם, בצד שמאל של המסך תראו כרטיסייה שמאפשרת שיתוף. בכרטיסייה הזאת תוכלו לקבל את הקישור שיביא את הלקוחות ישירות לכתיבת הביקורת. העתיקו משם את הלינק, ומוטב כי תשמרו אותו במקום שיהיה לכם נגיש. כך בכל פעם תהיה לכם היכולת לשלוף אותו מבלי לשבור את הראש. אין טעם שתחזרו על הפעולה הזאת פעם אחר פעם ללא הפסקה.
איך מגדילים את היקף הביקורות החיוביות?
אנו כאן בשביל להגדיל את כמות הביקורות החיוביות שממליצות על העסק שלכם. אם קורה שאתם מגדילים את כמות הביקורות החיוביות, אך גם השליליות זוהי טעות. הרי כל ביקורת שלילית אחת מעיבה על כמות גדולה של ביקורות חיוביות. לצערנו הציבור בישראל מעדיף לקרוא את הדברים הפחות טובים מאשר את הדברים הטובים. על מנת שכמות הביקורות החיוביות תגדל יהיה עליכם למשוך את הקהל המרוצה שמקבל מכם שירות. בו בזמן צריכה להיות מטרה להרחיק את הקהל הלא מרוצה מכתיבת ביקורות. אם תעשו זאת בצורה טובה, תוכלו לראות איך המציאות שהתרגלתם אליה תשתנה לגמרי.
באותה נשימה נסביר כי גם ביקורת רעה לא אמורה להוריד אתכם מהמסלול. כל בעל עסק חייב להבין כי תמיד יהיו לקוחות פחות מרוצים שיחפשו לעשות נזק. אי אפשר להגיע למצב שבו כולם יהיו מרוצים, אפשר לשאוף שזה מה שיקרה. ברגע ששואפים שכולם יהיו מרוצים נגיע למציאות שבה הרוב הגדול יהיה מרוצה ושבע רצון.
1. תפנו לאנשים שנמצאים ברשימת הדיוור
כל בעל עסק מתחזק רשימת דיוור שדרכה הוא מפרסם כל מיני מבצעים שונים. רשימת הדיוור שגיבשתם לאורך השנים היא כוח משמעותי, כזה שתוכלו לנצל אותו להיבטים רבים. החבר'ה שנמצאים ברשימת הדיוור שהקמתם ככל הנראה מרוצים מהשירות שאתם נותנים. רובם המכריע ישמח לפרסם על השירות שלכם המלצה כל עוד הם השתמשו בו.
לכן בין ההודעות השונות שאתם שולחים ברשימת הדיוור תוכלו לשלוח גם הצעה לרשום ביקורת. כתבתם רשימה של מבצעים או דברים חדשים שאתם מספקים? תוכלו להוסיף בסוף את האפשרות להשאיר לכם ביקורת חיובית על מה שאתם עושים. הפעולה הזאת היא חוקית לגמרי, כך שלא אמורה להיות בעיה מבחינת גוגל. אינכם כופים על הגולשים לפרסם ביקורת חיובית על השירות שאתם נותנים. הגולשים הם אלה שאמורים לקבוע האם הם רוצים להשאיר ביקורת חיובית או שלא. המטרה שלכם תהיה להזכיר להם בכל פעם מחדש לעשות את זה. ככה שהם לא ישכחו להגיד כמה מילים טובות על מה שאתם עושים ונותנים באופן קבוע.
2. הביעו עניין בלקוח לאחר הרכישה
הלקוחות שביצעו מכם רכישה ירצו לדעת כי אתם מתעניינים בהם כעבור זמן מה. ההתייחסות שלכם חשובה להם, אפילו אם הם לא אומרים זאת בריש גליי. ברגע שאתם תביעו עניין בחזרה, אין סיבה ששביעות הרצון שלהם לא תהיה גבוהה. הבעת עניין היא חשובה על מנת להחזיר את הלקוחות בעתיד אליכם לעסק. בו בזמן הם יבינו כי אתם כאן בשביל שהם יהיו מרוצים, לכן הם ירצו לתת לכם משהו בחזרה.
תוכלו גם לכוון אותם ישירות לפרסום הביקורת החיובית על ידי שליחת הקישור הישיר לפרסום ביקורת. הבעת עניין בלקוח היא דרך ארץ שכל בעלי העסקים בישראל צריכים לסגל לעצמם. גם אם עד היום לא עשיתם את זה, חובה עליכם לעשות זאת החל מהיום. ברגע שתעשו את זה יהיה לכם קל להביא את העסק למקום הרצוי. הבעת העניין יכולה להיות אחת לכמה חודשים, היא לא חייבת להיות בתדירות כל כך גבוהה.
3. לבקש זה לא תמיד רעיון רע
אתם יודעים כי נתתם שירות מעולה לאחד מהלקוחות שלכם? כל עוד הוא באמת מרוצה מהעבודה, אין סיבה שלא תבקשו ממנה לכתוב עליכם ביקורת טובה. ההחלטה האם לפרסם עליכם ביקורת חיובית או מה לפרסם בביקורת עצמה תהיה בידיים שלו. אך ברגע שאתם מבקשים תוכלו לראות את הלקוח עושה את זה ממש לידכם. מרבית הלקוחות לא מודעים לעניין של "גוגל לעסק שלי", כך שהם לא מעלים אותו בדעתם.
דווקא הלקוחות שמחפשים לעשות נזק ימצאו את האפשרות הזאת בצורה קלה תוך זמן קצר. גם אם הלקוח יסרב לפרסם עליכם ביקורת חיובית, לפחות תדעו כי עשיתם את שלכם. על ידי בקשה אחת קטנה מכל לקוח מרוצה תוכלו להגדיל את היקף הביקורות החיוביות. אנו מדברים על כמה עשרות ביקורות חיוביות שיכולות להתווסף בסוף כל חודש. אם תצליחו לשלוח במהרה ללקוחות את הקישור הישיר לפרסום המודעה העניין הופך להיות פשוט פי כמה. לא אמורה להיות סיבה שבגללה הם יסרבו לבצע את הפעולה הזאת.
4. פשוט תעניקו שירות מעולה
הלקוחות מצידם ירצו להחמיא כל עוד הם מקבלים שירות שיהיה שונה מהשירות אצל אחרים. גם אם נדמה לכם שאתם נותנים שירות מעולה, תמיד תנסו לשפר אותו עוד קצת. ברגע שהשירות יהיה טוב בהרבה לעומת האחרים, לא תהיה סיבה שלא תקבלו המון ביקורות חיוביות. זה עניין של זמן עד שזה יהפוך לקונצנזוס אצל לקוחות להחמיא ולא רק לבקר כל הזמן.
עסקים שנותנים שירות מעולה נהנים מהמלצות כל הזמן, גם אם לא דרך הפרופיל בגוגל. אך כמובן שיש כאן אינטרס להגביר את החשיפה גם במישור הספציפי הזה. במציאות של היום הלקוחות כותבים מהר יותר ביקורת שלילית מאשר חיובית. אך כל עוד הרושם עליכם יהיה טוב, אין סיבה שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם המון חוות דעת פחות טובה. מה שיגרום גם למעט ביקורות חיוביות שיהיו לכם להיראות מעולה אצל הלקוחות הפוטנציאליים. השאיפה צריכה להיות כל הזמן לעלות את כמות הביקורות החיוביות עד כמה שאפשר.
5. הגיבו לביקורות קיימות
אמרו עליכם משהו טוב ב"גוגל לעסק שלי"? יהיה עליכם להגיב על מנת להראות נוכחות. אפילו אם העבירו עליכם ביקורת פחות נעימה, יהיה עליכם להגיב אליה בצורה נחרצת וחד משמעית. הלקוחות שמפרסמים ביקורות לחיוב או לשלילה ישמחו לראות כי אתם נמצאים שם על מנת להגיד את דעתכם. יכול להיות כי הימצאותכם במקום הזה תרחיק ביקורות שליליות שלא מתיישבות עם המציאות. באותה נשימה נגיד כי הימצאותם שם תאפשר לביקורות חיוביות להתפרסם בגאווה.
כך אותם לקוחות שיגידו דברים טובים ידעו כי אתם נמצאים שם על מנת להגיב להם בחזרה. יכול להיות כי אפילו תתגמלו את אותם לקוחות בעתיד על ידי מתן מבצעים והטבות אחרות. הנוכחות שלכם בתוך "גוגל לעסק שלי" היא זאת שיכולה לעשות את כל ההבדל. גם אם היא נראית לכם שולית, במבחן התוצאה ניתן יהיה לראות את השינוי. שינוי שקשה להסביר אותו במילים מבחינת התרומה להגדלת כמות הביקורות החיוביות.