מטא דיסקריפשן – כך תקדמו את האתר שלכם בכמה צעדים פשוטים

מטא דיסקריפשן זהו תג משפת HTML המציג בתמציתיות את תיאור האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. תג התיאור הוא בעצם השער אל האתר שלכם, זה מה שהגולש רואה לפני הכניסה אל האתר. כדי שהגולש יקליק על האתר, בעל עסק / אתר ינצל את המטא-דיסקריפשן ויקדיש מחשבה לטקסט הנ"ל, באופן שיהיה משכנע ואטרקטיבי. איך עושים את זה? ולמה בכלל?

דוגמה למטא דיסקריפשן:

מטא דיסקריפשן כל מה שצריך לדעת

מדוע הוא כ"כ חשוב?

כאמור, מטא דיסקריפשין זהו דלת הכניסה לאתר, שתי שורות התיאור שבאות לאחר הכותרת הראשית של הדף. תיאור מטא טוב יעלה את אחוזי ההקלקה של הגולש רק בזכות תוכנו. וכאן נכנס הקידום האורגני של אתרכם – כשיש תיאור טוב למטא בו רואים הקלקות מרובות, הדבר מהווה זרז להקפצתכם בגוגל. גוגל יקדמו את האתר בהתאם וידרגו אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש באופן משמעותי ותוך זמן קצר יחסית.  

מהו מטא דיסקריפשן טוב?

  1. אורך – ראשית, בפן הטכני על התיאור לכלול לא יותר מדי ולא קצת מדי תווים, משפט אחד זה קצר ופסקה בת ארבעה משפטים כבר ארוכה. התיאור צריך להיות נעים ונגיש לעין עבור כל אמצעי התקשורת- למובייל, למחשב ולטאבלט. בבדיקה בתוצאות חיפוש בגוגל ניתן לראות ממוצע של 120-155 תווים. לכן על המסר להיות מדויק, קולע ותמציתי. כלי נהדר לספירת תווים על מנת להיות מדויקים כאן.
  2. ניסוח – בתיאור המסר יש להכיל מילות מפתח חשובות שיבהירו את היתרון הבולט שלכם על פני האתרים האחרים. הניסוח צריך להכיל ביטויים רלוונטיים ומותאמים לכוונת הגולש שיוכל להזדהות – ולהקליק. ביטויים מוצלחים עבור מטא-דיסקריפשן יהיו אלו שמעבירים את הכוח אל הגולש בכך שהם מעוררים בו תגובה מידית לדוגמה: הורידו עכשיו, הזמן עכשיו. סגנון נוסף להנעה לפעולה הוא באמצעות שאלה שעונה על צורך בסיסי ספציפי. שימוש במילים שיספקו תוכן ייחודי הם שיעודדו את המשתמש. מכאן שיש להקפיד בתוכן מקורי, אמין ולא מועתק. אם יהיו כל מיני כפילויות, שכפולי תיאורים גוגל מאתר זאת והדבר יוביל לרעתכם לתוצאה ההפוכה וגוגל לא יקדם את האתר כלל. (ניתן לבדוק שכפולים כאלו דרך גוגל וובמסטר).
  3. ללא תוספות- במטא-דיסקריפשן אין לעשות שימוש בגרשיים או מרכאות כיוון כשהקוד מוזן בשפת HTML  ומכאן שסימנים אלו יתורגמו באופן לא נכון מבחינת המערכת וייחתכו מהתיאור.
  4. אופן הפנייה – הפנייה צריכה להיות כמה שיותר אישית למשתמש, שתהיה ממוקדת בתכנים הנישתיים של האתר שלכם ולאו דווקא במנוע החיפוש. אינטרפלציה ישירה לקהל היעד תניב תוצאות טובות יותר מאשר פניה כללית ורוחבית. אנו יכולים לראות את זה כמעט בכל מקום שפונים אלינו באופן ישיר: (היי סטודנט/ית! כבר בדקת את חשבון הבנק שלך?)
  5. יש קליק?- מדד מרכזי שהוא אחד מהפקטורים בדירוג האתר עבור גוגל הוא שיעור ההקלקות (CTR) אם הוא יהיה חיובי או שלילי. פרמטר זה הוא בדיקת התנהגות הגולשים. ככל שהגולשים מוצאים עניין יותר במטא-דיסקריפשין ומקליקים על האתר ישירות, הדבר מעיד על האפקטיביות שבו ולכן זה משפיע על אלגוריתם הדירוג של גוגל – על הקידום האורגני שלכם באופן עקיף.
  6. איזון! הטקסט אמור להיות מסקרן, מפתיע ואטרקטיבי. עם זאת, חשוב לעשות את זה בטעם. עם הפן המכירתי והפרסומי, המידע צריך להכיל את האינפורמציה הנחוצה. גם מידע יבש וקר יכול להוביל לתוצאות הרצויות. את אופי הלקוח אנו לא יכולים לדעת בכל רגע נתון ומהו מצב רוחו בעת חיפושו, לכן חשוב להיות מאוזנים בכתיבת תגיות המטא. על מנת לבחון מה מהגישות יותר אפקטיבית לכם – רצוי שמקדמי האתרים יערכו ניסיונות רבים שישקפו לכם זאת בבירור.
  7. לקחת בחשבון שבסוף לא אתם האוטוריטה! חשוב לזכור שגוגל היא האחרונה שבשרשרת ולכן מה שתגדירו בשדה שורת התיאור לא בהכרח יהיה בדיוק אחד לאחד. גוגל עשוי להרכיב תיאור שמבחינתו יהיה מוצלח יותר. דרך פעולתה של גוגל היא על פי מבנה היררכי ולכן היא מסתמכת בעיקר על כותרות H1  ו-H2 (H1 היא הכותרת הראשית, H2 היא כותרת המשנה של פסקאות למשל) מהסיבה שמהן הצופה יוכל לדלות מידע מהיר אודות מה עשוי להיות תוכן האתר אם יקליק עליו.
  8. Too good to be true? סעיף זה מתחבר וממשיך את סעיף 5 שהצגנו. ביטויים מפתים בשדה של מטא-דיסקריפשן אכן יכולים לעשות את העבודה ולגרום לגולש להקליק, אך אם זהו שימוש מפואר במילים ללא בסיס אמיתי, והבטחות "ללא כיסוי" שאתם לא באמת יכולים לספק את הכתוב בשורות הללו – כנראה שיש צורך לחשב מסלול מחדש במודל העסקי שלכם. הלקוח אמנם יקליק אבל ינטוש את האתר מהר וסביר להניח שלא ייכנס אליו גם בטווח הארוך כל עוד אין בו ממש.
מטא דיסקריפשן כל מה שצריך לדעת

ריק מתוכן? לתשומת לבכם

הזכרנו כי ישנם מקדמי אתרים שלא מעניקים מספיק חשיבות למטא-דיסקריפשן ומשאירים את שורות אלו ריקות מתוכן. ראוי להדגיש שזו טעות להתעלם מהאופציה הזו, האלגוריתם של גוגל ישלים זאת לבד באופן פחות איכותי בהרבה מאדם שזו עבודתו. הפונקציה הזו חיונית בייחוד לאור היתרונות הרבים והאפקטיבים שהצגנו עד כה. (כולם חותרים לדבר המרכזי הגדלת זמן השהייה באתר כדי להפוך את הגולש ללקוח פויטנציאלי).

בנוסף, כשהתוכן ריק בשדה הזה, גוגל עשוי לחשוב שמדובר בתקלה ועליה תקבלו התראה אודות שכפול תגיות תיאורי מטא.

אהבתם? המאמר עזר לכם? נשמח לשמוע מכם!

למאמר הקודם שלי על 5 סיבות למה עכשיו זה הזמן הטוב ביותר להיכנס לתחום היזמות האינטרנטית לחצו כאן.

בהצלחה!

עדן שרעבי 😊

כתיבת תגובה

בוא ניפגש ונעזור לך לשפר את העסק שלך!

הפגישה מתבצעת דרך הזום!

באיזה נושא הפגישה?
מה המייל שלך?*
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)