מחקר מילות מפתח – איך לעשות ומה זה ?

כל מי שעוסק בקידום אתרים, בין אם באופן מקצועי, ג'וניור או בכלל בשביל עצמו וודאי יזדהה עם האמירה שמחקר מילות מפתח זה בין הפעולות הבסיסיות והחשובות ביותר כאשר אתם רוצים לקדם אתרים.

נשמע ג'יבריש? אל חשש, במאמר זה נבאר ונסביר את החשיבות של מחקר מילות מפתח, וגם נשתף בכמה שיטות חינמיות וטובות שיכולות לשנות את כל התמונה.

אז מה זה אומר מחקר מילות מפתח ואיך עושים את זה?

כאשר בוחרים את מילות המפתח שיקדמו את העסק שלכם אין זה עניין של מה בכך, זאת עבודה שדורשת זמן, חשיבה יצירתית דיוק ומחקר יסודי.
לכשאנחנו רוצים להתחיל בקידום אתרים עלינו להבין וללמוד את הבסיס לקידום במנועי גוגל,
בכל מה שקשור לקידום אתרים עלינו להבין ולמוד את הבסיס לקידום אתרים במנועי גוגל, ובמנועים נוספים שקיימים.

בקידום העסק שלכם מילות מפתח הן הבסיס ולכן חשוב ביותר לתת עליהן את הדעת, בין אם אתם אתם מקדמים באופן ממומן או אורגני, וכל מי שמתעסק ב SEO באופן מקצועי ישים על זה את הדגש, גם אם זה לא נשמע החלק ההכי עיקרי, זה בהחלט ייקבע לכמה אנשים העסק שלכם ייחשף כאשר יבצעו חיפוש בגוגל.

ואתם רוצים להיות אנשי השעה ולהופיע בכל חיפוש שייעשה בגוגל בהקשר לעסק שלכם.

יאללה בואו נתחיל לחקור

מטרת המחקר היא ליצור רשימה של מילות מפתח שיעזרו לגולשים לאתר את אתר האינטרנט שלכם, ניתן להוסיף ביטויים ומילות נרדפות, בעצם כל מילה שתוכל לקרב אליכם לקוחות פוטנציאלים שמשוטטים באינטרנט יהיה מעולה, כמובן שלא כל מילה אלא מילים שקשורות בעסק שלכם, לדוגמה נניח שיש לכם חנות חנות פרחים – מילות המפתח הראשונות יהיו

  • זרי פרחי
  • שזירת פרחים
  • פרחים לאירועים 
  • משלוחי פרחים
  • אדניות לפרחים
  • צמחים לבית
  • פרחים במתנה לאהוב/ה וכו'…

כדי להקל על עצמכם במילות החיפוש תוכלו להיעזר בהשלמת המילים של גוגל, היא נעשית באופון אוטומטי על פי רוב החיפושים שנעשו בהקשר של אותה המילה.

לדוגמה:

מילות מפתח-1
מחקר מילות מפתח-2
מילות מפתח-2

כאשר אתם משכתבים מאמר שנוגע לתחום אותו אתם מעוניינים לקדם, ככל שתשזרו יותר מילים אשר קשורות לנושא כך תגדילו את סיכויי חשיפת אתר האינטרנט שלכם ליותר אנשים, סטטיסטית כאשר גולשים מחפשים אחר מוצר כלשהו או שירות מסוים, כל גולש יחפש את בית מבוקשו באופן מעט שונה אחד יכתוב ככה והאחר יכתוב אחרת, ולכן ככל שתתארו ותפרטו את המאמרים ביותר מילות מפתח כל יגדל הסיכוי שתתנו מענה למגוון סוגי אנשים.

לכשנסיים לחקור את מילות המפתח שלנו והרשימה מוכנה נזין אותה בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל ,עליכם להיות בעלי חשבון גוגל, Gmail .  

מלאו את כל הפונקציות נכונה:

  • מוצר שירות
  • דף נחיתה
  • מילות מפתח

הנה כמה כלים טובים וחינמיים שיעזרו לכם לחקור מילות מפתח:

 Google Keyword Plannerבין הכלים המוכרים והשימושיים למחקר מילות מפתח בקרב מקדמי אתרים.

מיזנים את מילות המפתח, המערכת תציע לכם הצעות נוספות עם ארגז מידע על כל מילה כגון ממוצע החיפושים החודשי עם אותה המילה, שיערוך נפח הטראפיק, מה יהיה ממוצע המחיר עבור כל הקלקה כמה תחרות יש על אותה מילה וכו.. יתרון גדול שיש לכלי הזה הא שניתן לבדוק מילות מפתח שיצרתם במקום אחר ולרבעל עליהן נתונים.  תנאי שימוש  בכלי הזה הוא שצריך חשבון של אדוורדס כדי להשתמש בו מאחר והיא עובדת איתו.

AnswerThePublic כלי נוסף אשר ונוח לשימוש, עובד בעיקר על השלמת מילים של גוגול על פי שימוש במילים פופולריות ושנעשה בהן שימוש רב, ובנוסף הוא משייך גם מילות קישור, שאלה, מספרים, משתש בכל האותיות האלפבתיות כדי להגדיל את טווח הביטויים ולספק עוד מגוון רעיונות לאוצר מילות המפתח. את תוצאות התוכה מקבלים בצורה גרפית וידידותית לניתוח. תוכלו לבחור את הסדר בו מילות המפתח יופיעו לכם בגרף. גם אם תחקרו מילה אחת תופיע לכם אוסף של ביטויים מילות מפת וקישור, ומגוון הצעות הכוללות מילות מפתח ואותיות אלפבתיות.

 SEOStack Keyword Toolהתוכנה הזאת טובה לא פחות, בעזרתה תוכלו לקבל אפשרויות למילות מפתח מגוגול, בינג , יאהו, יוטיוב, אמזין, ואיביי. אפשר להזין הוכנה יותר ממילה אחת והיא כבר

 Bing Keyword Planner

רוב מקדמי האתרים שמי את פעמיהם אל גוגל, באופן הגיוני כמובן כי היא המנוע חיפוש הכי גדול בעולם בערך, ובכל זאת תופתעו לדעת שיש המון אנשים שמשתמשים בבינג, וכדאי שגם אתם תתמצאו בה ותעשו בה שימוש. בתוכנה זאת  ניתן לקבל מילות מפתח עבר בינג וגוגל גם יחד, תוכנה חביבה שמגישה מידע סטטיסטיקת חיפוש של מילה מסוימת בחודש, הצעות למילות מפתח וביטויים, כלי זה שימושי לרוב אם אתם עושים שישוש בחשבון מיקרוסופט, אפשר להגידיר סינונים לחיפוש בתוכנה כגון: תקופת זמן, מיקום וכו..

 Keyword Tool IO

כל ידידותי ביותר, קל ונוח למשתמש, הוא מאפשר לי לחפש ביטויים ומילות מפתח, מבד גוגל, גם מ יוטיוב בינג, אינסטגרם, אמזון, טוויטר, ואפליקציות נוספות. לפני שמזינים את מילות המפתח והביטויים מגדירים שפה ומדיה, מקלידים מילות מפתח וביטויים והתוכנה תייצר מגוון מילות מפתח.

 Soovle תוכנה אחרונה וממולצת בעיננוהיא sloove , מאפשרת לצפות בתוצאות לחיפש מילות מפתח שביצעתם במנועי חיפוש שונים כמו גוגל, יאהו, בינג אמזון, יוטיוב ויקיפדיה ועוד. פה תוכלו להגדי באילו אתרים אתם רוצים לבצע את החיפוש, באפשרותכם 15 אתרים  ביחד לכל היותר. תוכלו לשמור  את ההצעו הרלוונטיות לכם, להדפיס אותן ולהוריד למחשב.

באופן לא מפתיע חלק מהתוכנות שהצגתי לפניכן מאפשרות שימוש חלקי בנתונים, מאחר והן חינמיות, מתוך רצון למשוך אתכם להרשם כמנויים.

התוכנות יעילות ביותר למי מבקש לקדם אתרים ולבצע מחקר מילות מפתח ממוקד מעמיק ומקצועי, הגרסה שמשלמים עליה מציעה קצת יותר אופציות ואפשרויות חיפוש, לדעתנו שווה אם רוצים לקבל תוצאה באמת טובה עבור העבודה שלכם.

לסיכום

הכלים החינמיים שצירפתי לכם כן יכולים לסייע לכם במחקר ראשוני של מילות מפתח. אתם מוזמנים להתנסות בהם ולתת עליהן את הדעת אם הן שירתו אתכם נאמנה, ומה הכי עונה על הצרכים שלכם. יש מגוון תוכנות וכלים נוספים שיכולים לתת מענה בתשלום.

לדעתי הכל שאלה של איזונים, להיעזר בתוכנות חינמיות זה טוב ונחמד עד למקום מסוים, נותן בהחלט מענה למחקר בסיסי, אך אם כבר הגעתם למעמד של קידום עסק, ואתם מבצעים מחקר מילות מפתח אנא עשו זאת ביסודיות, למען החיסכון באנרגיה וכסף, עשו זאת כמו שצריך מההתחלה ולא תצטרכו לחזור על אותן פעולות שוב אלא תוכלו לשפר את קיים. כמובן שלמי שידו אינה משגת ורוצה רק כלים חינמיים אפשרי ביותר להסתמך רק על כלים ותוכנות חינמיות גם אם זה ידרוש ממכם מעט יותר עבודה.

בכל אופן המלצתינו היא, אם ניגשתם למלאכת מחקר מילות מפתח עשו אותה בצורה הטובה ביותר כדי שתשיגו את התוצאות הטובות ביותר!

מקווים שהמאמר נתן לכם הבנה בסיסית לגבי החשיבות של חקר מילות מפתח ודיוקם בקידום אתרי ומינוף העסק שלם.

  אז נשאר לצאת לעבודה ובהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)