חייגו אתם נגמר לי הטוקמן

עודכן לאחרונה בתאריך כי אפילו הוד רוממותי צריך להראות לגוגל שאני לא ישן על המשמר.

מקדם אתרים פרילנסר עצמאי – למה צריך מקדם אתרים פרילנסר?

פס גוגל

מה נעבור בדרך להצלחה המפוארת שלכם? (כן זה תוכן עניינים)

למה בכלל צריך מקדם אתרים פרילנסר? כי אחרת, אתם פשוט תישארו באפלה הדיגיטלית.

אז כן, אתם כבר יודעים – האינטרנט הוא הבית השני של כולנו. אנחנו גולשים בלי הפסקה, מתחברים, מתעדכנים, עושים שופינג, ומחפשים הכול במנועי חיפוש (הלו, גוגל). אז ברור שאם יש לכם עסק, אתר, או אפילו בלוג מתיש על תולדות האבולוציה של חיות המחמד – אתם רוצים להופיע למעלה בתוצאות החיפוש, או לפחות לא בקבר הווירטואלי בעמוד חמש.

אבל מה הבעיה? אתם לא לבד. יש מאות אלפים שרוצים את המקום הזה בגוגל, ואיך נאמר בעדינות? גוגל קצת בררנית לגבי מי שיוצא למעלה. אתם חייבים לשכנע את גוגל (או לפחות את האלגוריתם) שהאתר שלכם שווה את הביקור, ואתם צריכים מישהו שמבין איך לגרום לאלגוריתם הזה ליפול בקסמיו. ואז נכנס לתמונה – מקדם אתרים פרילנסר עצמאי, כמו שאני כאן כדי להסביר לכם עליו.

הערה

הידעת? לגוגל לא אכפת שהשקעתם בעיצוב מטורף לאתר. היא בעיקר מחפשת תוכן, קישורים ומהירות. עמוד מעוצב ויפה בלי קידום זה כמו מסעדת יוקרה באמצע המדבר – אולי מרשים, אבל מי בדיוק יגיע?

האזינו לכתבה

שאלת השאלות – חברת קידום אתרים או פרילנסר לקידום אתרים?

אז החלטתם שאתם צריכים להיעזר באיש מקצוע שיבצע עבורכם את עבודת הקידום של האתר שלכם ועכשיו הגיעה העת להתלבט באיזה איש מקצוע אתם בוחרים. לפני שאתם מתלבטים בין האנשים השונים, כנראה שבכלל עלתה לכם השאלה איזה סוג מקצוען אתם רוצים – האם אתם מעדיפים חברת קידום אתרים גדולה או מפותחת או דווקא איש מקצוע עצמאי שמנהל את העסק שלו לגמרי בעצמו. חברות קידום אתרים זכו להוד ותהילה וכמובן שאלה מבצעות את עבודתם נאמנה, אבל האמת היא שלדעתי יש כמה יתרונות משמעותיים לאיש מקצוע פרטי על פני החברות הגדולות. אז מה הופך עבודה עם פרילנסר לכל כך משמעותית בעיניי?

הערה

טיפ מגוגל: "תהיו רלוונטיים." כן, זהו זה. אז תמשיכו עם הטיפים המועילים מהחבר'ה ב-Mountain View… ובינתיים תשכרו מישהו שמבין אותם באמת.

פרילנסר מול חברת קידום – מי נותן לכם יותר יחס וחשבון?

אז ככה, אפשר ללכת על חברת קידום גדולה – צוות שלם של מומחים, רפרנטים, מנהלים ומחלקת קשרי לקוחות – הכל יראה נוצץ וגדול. או שאפשר ללכת על פרילנסר: האיש שמנהל הכל לבד, כמו בוס. אם הוא באמת טוב, הוא מקדם ברמה שלא מביישת אף אחד, ואפילו במחיר יותר שפוי (כי אין לו משרדים להשכיר ולשלם על תוספי בריאות לעובדים). בואו נדבר על היתרונות של לעבוד עם הפרילנסר הזה:

הערה

איפה כולם? אם האתר שלכם מדורג בעמוד השני של גוגל, תתנחמו בכך שכנראה הוא חלק ממועדון אקסקלוסיבי שאליו אף אחד לא נכנס. בעצם, למה להתנחם? פשוט תקדמו אותו…

תוצאות אמיתיות

יש מי שחושב ש"חברה גדולה מביאה תוצאות" ו"פרילנסר זה רק חלטורה." תחשבו שוב. פרילנסר מיומן יעשה את אותה עבודה ולעיתים אפילו יותר טובה כי הוא מרוכז רק בפרויקט שלכם, ואין לו בוס שמזניק אותו ממשימה למשימה כמו במרתון. וגם, אף אחד לא יידע שהוא לא חברת ענק כי התוצאה נראית אותו דבר.

יחס אישי (או לפחות כזה שמרגיש ככה)

בניגוד לחברה, שבה כל פגישה הופכת לדיון קבוצתי עם שלושה מנהלים שלא יודעים בכלל מה האתר שלכם, אצל פרילנסר זה שונה. אתם מתקשרים ישירות אליו, ואין לו איש שיווק שאחראי לדחות אתכם. אתם מקבלים את הטלפון האישי, את ההצעות והייעוץ הכי ממוקד כי כל המוח (והאגו) מרוכז באדם אחד.

הערה

משפט גנרי לכל מקדם: "אני מבטיח לך שתגיע לתוצאות." איך אפשר לדעת שהוא צודק? אי אפשר! קידום אתרים זה לא מדע מדויק, אז תוודאו שלפחות ההבטחות מגיעות עם טיפים אמיתיים ולא רק ג'יבריש מקצועי.

מחיר שנגיש גם לאנשים עם תקציב אנושי

חברות גדולות גובות תעריפים מנופחים כי הן צריכות לשלם על כל הקירות השקופים, הקפסולות של הקפה, והלוגו המגניב. פרילנסר? עובד מבית קפה, עם מחשב נייד – אין לו את ההוצאות האלו, אז המחיר נשאר שפוי יחסית. עם פרילנסר אתם לא משלמים על שם מותג – אתם משלמים על עבודה נטו.

האם אני יכול לקדם את אתר העסק שלי בעצמי?

שאלה מעולה. התשובה הקצרה היא: כן, ברור. רק תצטרכו לעשות קצת מחקר, לבלות כמה לילות לבנים, ולהתחיל לדבר עם גוגל בשפה שהיא בכלל לא מתכוונת להבין.

הרי כעיקרון, כל המידע על קידום אתרים זמין לכם אונליין – מדריכים, טיפים, אפילו סרטונים שבהם יוטיוברים צעירים עם פרצוף סמיילי מספרים לכם איך להשיג "מיקומים מטורפים" תוך 3 דקות. אז כן, אפשר ללמוד את כל זה לבד, ובאותה מידה אפשר גם ללמוד לרוץ מרתון על ידי צפייה בכמה סרטונים על ריצה.

הערה

תזכורת לעצמכם: אם החלטתם בכל זאת לנסות לקדם לבד, תנו ללקוחות פוטנציאליים לדעת שאתם זמינים בערך בשנת 2025. בין קריאת מאמרי SEO לכתיבת תוכן, לא בטוח שתישאר לכם אנרגיה לעסק עצמו.

העניין הוא כזה: קידום אתרים הוא עבודה מעייפת, מסועפת ובעיקר – מאוד טכנית. צריך לתחזק את האתר, לכתוב תוכן בלי סוף, לבנות קישורים, להבין איך לחשוב כמו גוגל ולהבין מה גוגל רוצה (ואני מבטיח לכם, זה משתנה בערך כל שבועיים). אם אתם בעלי עסק שצריכים גם לנהל לקוחות, עובדים, ומיליון דברים אחרים, יש סיכוי לא רע שתבינו תוך שבועיים שאין לכם זמן לזה.

אז אם אתם מרגישים שאתם רוצים לסגור לעצמכם פינה, ובאמת רוצים לראות תוצאות מבלי לרדת מהפסים – כדאי לשקול לעבוד עם מקדם אתרים. תחשבו עליו כעל מדריך אישי במבוך הבלתי נגמר הזה שנקרא SEO, שממש יזיז את האתר שלכם קדימה וייתן לכם קצת שקט נפשי.

ידעתם ששליחי וולט הם פרילנסרים?

עולם הפרילנס נעשה עם הזמן פופולרי יותר ויותר ולא סתם – לאנשי הפרילנס יש הרבה מאוד חופש. הם מנהלים לעצמם את סדר היום באופן חופשי, בוחרים את כמות העבודה שלהם ובתכלס, הם הבוסים של עצמם. תופתעו לגלות שאפילו שליחי המזון של וולט, חברת המשלוחים הפופולרית ביותר כיום בישראל עובדים בפרילנס. הדבר חוסך להם ולפרילנסרים בכל עולמות העבודה דמי שכירות ותשלומים רבים נוספים.

כשאדם מחליט לגשת לשירות קידום אתרים, עומדות בפניו שתי אפשרויות. הראשונה, לגשת לחברת דגל לקידום אתרים. אחת עם שם חזק בשוק, שמבטיחה לבצע את העבודה במהירות בזק וברמה הגבוהה ביותר. האפשרות השנייה תהיה כמובן לגשת לאיש מקצוע פרילנס, שכל מה שיש לו להציע זה את שמו הפרטי ואת המוניטין שבנה עם הזמן. האמת היא שעד לא מזמן, גם אני הייתי בוחר במקרים רבים לגשת לחברות המוסדרות והמוכרות בשוק, אבל ככל שעובר הזמן שוק הפרילנס מתחזק והעולם הזה נהיה אטרקטיבי יותר ויותר.

אז למה לגשת למקדם אתרים עצמאי

חברת קידום אתרים או פרילנסר

מי זה בעצם "מקדם אתרים"?

אז ככה: מקדם אתרים הוא האיש שכל תפקידו לוודא שגוגל, בתור "ממלכת החיפוש", תתחיל לשים לב לאתר שלכם בין כל האתרים האחרים. גוגל בעצמה, אגב, היא יצור שלא עושה חיים קלים: יש לה אובססיה לזרוק לתוך החישובים כל מה שקשור במהירות האתר, רלוונטיות של התוכן, ואפילו עיצוב טוב (כי אם זה לא יפה, אז למה שמישהו ייכנס?). בקיצור, המטרה של מקדם אתרים היא לגרום לגוגל להגיד "וואו", ולהזניק את האתר שלכם למעלה בדירוג.

1. פרילנסר: חבר קרוב עם זמינות ויחס אישי

עבודה עם מקדם אתרים פרילנסר זה כמו ללכת לפגישה עם פסיכולוג שאתה בוחר בעצמך – אתה לא צריך להתעסק עם סוכנויות, מזכירות, או המתנה לנציג שיגיע תוך "שלוש דקות". כשאתם עובדים מול פרילנסר, אתם יודעים בדיוק מול מי אתם מדברים, ויכולים גם להתייעץ, לשאול, ואפילו להתלונן אם משהו לא מסתדר. אין כאן סבב טלפונים ומתנהלים מול אדם אחד שאפשר לפנות אליו, ולא מול "צוות" עלום שיושב במשרד כלשהו.

הערה

פתגם לפוסטר במשרד: "זמן זה כסף." במיוחד כשאתם מוציאים אותו על מקדם אתרים. ההבדל הוא שאם המקדם טוב, אתם גם תחזירו את ההשקעה.

ועוד יתרון נחמד: הפרילנסר הוא הפרויקטור שלכם – הוא עושה הכול מא' עד ת', ולא מעביר אתכם מאחד לשני כמו טופס בקופת חולים. לכן אתם מקבלים יחס אישי וזמינות שכמעט בלתי אפשריים בחברות גדולות.

2. תעריף נגיש ושפוי יותר

עכשיו בואו נדבר כסף. חברת קידום היא יופי של דבר, אבל תצטרכו לשלם גם על השכירות, החשמל, והמזכירה שמכינה להם קפה. לעומת זאת, הפרילנסר שלכם? הוא עובד מהבית, בלי שכירות, בלי מזכירות ובלי הוצאות מיותרות. וכך, המחיר שנכנס לחשבון שלכם הרבה יותר נגיש (כי למה לשלם יותר על אותו הדבר?).

כשמדובר בפרויקט קידום גדול, המחיר הוא עניין חשוב, ותתפלאו – לא פעם פרילנסרים יציעו לכם מחיר הרבה יותר אטרקטיבי ממה שהייתם מצפים לשלם בחברות הגדולות.

3. בשורה התחתונה – תוצאות בשטח

יש איזו אשליה בשוק שחברות קידום הן מקצועיות יותר, מנוסות יותר, ובכלל, יש להן כישרון מסתורי לגרום לגוגל להתרגש מהאתר שלכם. האמת? זה קשקוש מוחלט. חברה גדולה יכולה להיות מורכבת ממקדמים מוכשרים – אבל היא גם יכולה להיות מלאת "מקצוענים" שאין להם מושג מה הם עושים. מצד שני, יש פרילנסרים שמתמחים בתחום, עובדים ברמה גבוהה ומביאים תוצאות אמיתיות – וכל זה במחיר הוגן.

בעבודות כמו אופטימיזציה בסיסית, קישורים פנימיים וארגון האתר, אין כאן קסם מיוחד שחברה יכולה להוסיף. בין אם זו חברה או פרילנסר, העבודה מתבצעת אותו הדבר – אבל פרילנסר גם יציע תעריף נמוך יותר, כי אתם לא משלמים פה על מותג או מוניטין מפוצץ.

מתי כדאי לפנות למומחה קידום אתרים?

מתלבטים אם להוציא כסף על קידום? חושבים שאולי אפשר "לזרום" ולהגיע לשם לבד? אז בואו נעשה סדר – יש מקרים שבהם פשוט חבל על הזמן שלכם אם אתם לא משקיעים במומחה קידום. אלו רגעים בהם גם גוגל צריכה קצת עזרה כדי להבין כמה אתם מדהימים.

1. העסק שלכם חדש?

הקמתם עסק חדש, יש אתר באוויר, אבל איפה כל הלקוחות? התשובה פשוטה: הם כנראה עדיין לא שמעו עליכם. אם לא תדחפו את עצמכם לתוך החיפוש בגוגל, כנראה שגם לא ישמעו. כלומר, אם אתם רוצים בכלל להיכנס למשחק ולהתחיל להופיע לצד המתחרים, קידום אתרים הוא הצעד ההכרחי הבא. במיוחד אם מדובר בתחום תחרותי – למשל לימודים לפסיכומטרי – תרצו למצוא את עצמכם שם למעלה, על מסך הטלפון של כל סטודנט מתחיל.

2. חסרים לקוחות?

העסק זקוק לריענון? תפסו לכם לקוחות חדשים. בין אם העסק קצת דעך, גדל או נפתחו תקנים חדשים – זה הזמן להכניס עוד גולשים לאתר. אם תקדמו אותו, יש לכם סיכוי טוב שאנשים ימצאו אתכם הרבה יותר בקלות. ואם הם כבר מצאו, הם כנראה יפנו גם כמה שאלות (רמז: זה בד"כ נגמר בקנייה).

3. תפסתם תאוצה ורוצים לגלוש על הגל?

אם העסק פורח והלקוחות מתחילים לזרום – אל תעצרו כאן. הקידום האורגני יכול לעזור לכם לנצל את התנופה ולהפוך את ההצלחה העכשווית לנחיתה רכה וקבועה אצל לקוחות חדשים. קל לחגוג הצלחה, אבל אם תרצו שהיא תימשך, הקידום יכול לשמור אתכם רלוונטיים ובכותרות, בלי יותר מדי מאמץ מצדכם.

אז מה מקדמי אתרים פרילנסרים עושים בעצם?

אז מה באמת מקדמי אתרים פרילנסרים עושים? כי הרי לא מדובר כאן בלהתגלגל על החוף ולהשתזף בזמן שהאתר שלכם מתעופף לדף הראשון של גוגל. עבודה בקידום אורגני דורשת זמן, יצירתיות, והרבה סבלנות. התוצאות? אין כאן "מוצר מיידי". אז איך מקדמי האתרים מתגלגלים בשדה המוקשים הדיגיטלי?

1. יכתבו ערימות של תוכן

כן, אתם תשמעו את המילה "תוכן" עד שתתעייפו. מקדם האתרים יכתוב הרים של מאמרים, כל אחד חכם ושופע מילות חיפוש שמפתחות לקוח קבוע אצל גוגל. את זה תמצאו בבלוג האתר, בדפי מוצר, שירותים, או כל חור אחר באתר שמאפשר לשתול מלל. המטרה היא להכניס תכנים בלי שהגולשים יברחו ויחשבו שעשו עליהם מניפולציה, אבל עדיין לעזור למנועי החיפוש להבין שאתם שם – וממש לא מתכוונים לעזוב בקרוב.

הערה

רגע של פוקוס: כל מקדם אתרים שמבקש להתמקד בקידום אורגני במקום ממומן הוא כנראה מישהו שמבין מה הוא עושה. כי אחרת, אתם תשלמו כל החיים על מודעות… וגוגל תודה לכם.

2. בניית אסטרטגיית קישורים (כן, גוגל אוהב קישורים)

בין אם מדובר באתר שמקשר לאחר, או בין דפים באתר עצמו, גוגל פשוט חולה על אתרים שמחוברים יחד. זו דרך חביבה להעביר מסר של אמינות לגוגל וגם לעזור לאתר לטפס במעלה הדפים. אבל אל תחשבו שזה קל – כל קישור כאן בנוי כדי להוציא את המקסימום, גם אם מדובר בשיתופי פעולה עם עסקים קטנים שרק רוצים קצת תשומת לב.

הערה

סוד מקצועי שאסור לאף אחד לדעת: קישורים, חברים. כן, גוגל אוהבת שמקשרים לאתר שלכם כאילו מדובר בנכס יוקרתי. תנו למקדם טוב למצוא לכם קישורים מאתרים שמזכירים אתכם בצורה שאפילו גוגל תתאהב.

3. ישדרגו את דף העסק שלכם בגוגל (אם עוד אין לכם, ברור)

מקדם אתרים טוב יכין לכם דף עסק בגוגל ויציג אתכם כאילו אתם פותחים סניף של סטארבקס. דף העסק כולל הכל – מיקום, שעות פעילות, ואם אפשר גם לינק לאתר, כי תמיד חשוב להחזיר תנועה לאתר. ולא, זה לא עולה כסף, רק קצת זמן ומיומנות קטנה במילוי פרטים.

4. חקר מילות מפתח (כי צריך לדעת מה אנשים מחפשים)

הרי אי אפשר לקדם אתר בכל מילה שמתחשק לכם, נכון? כאן נכנס חקר מילות המפתח – המקדם יבדוק מה אנשים מחפשים, ירכיב רשימה של מונחים פופולריים, ויזרוק אותם לתוך התוכן. כך שכל טקסט באתר שלכם מקבל פוקוס על מילות מפתח שמביאות כניסות אמיתיות, ולא סתם גולשים משועממים.

5. מחקר על המתחרים (ריגול ברמת ההומור)

המתחרים שלכם לא ישנים בלילה – וגם אתם לא צריכים. מחקר על המתחרים הוא הצעד הבא, וכאן מקדם האתרים יבדוק מה עושים המתחרים, ואיפה כדאי לקחת מהם השראה. אולי אפילו להשיג כמה קישורים מהם, או פשוט ללמוד מה הם כתבו ולשפר. כי מה טוב יותר מלקחת רעיון טוב ולעשות ממנו משהו אפילו יותר טוב?

הערה

עדכון לא נעים: קידום אורגני זה כמו לגדל עץ – בהתחלה רק משקים ומחכים. הבעיה היא שבלי איש מקצוע, רוב הסיכויים שתנטעו קקטוס.

6. היבטים טכניים (כי לא רק מהירות גלישה חשובה)

אחרי שהאתר כבר עלה, מגיע הזמן להתחיל להתעסק עם כל מיני פרטים קטנים שמשפיעים על הקידום. אולי זה לא "זוהר" כמו לכתוב תכנים, אבל היי, לשפר את מהירות הגלישה, לנקות עמודים מיותרים ולבצע אופטימיזציה לא פחות חשוב. גוגל אוהב אתרים שנראים טוב ועובדים חלק – ממש כמו אתם אוהבים קפה בלי גושים.

7. קישורים, קישורים, ועוד קישורים

מכירים את זה שכל מי שמבקר באתר שלכם הופך אתכם לחביבי הממלכה של גוגל? אז בדיוק לשם מכוון המקדם. הוא דואג שקישורים מהאתר שלכם יגיעו למקומות אסטרטגיים ויחזרו אליכם בתמורה. קישורים חיצוניים, פנימיים – כל מה שצריך בשביל שגוגל יתחיל להרים גבה ולשאול, "רגע, מי אלו כאן?"

8. אופטימיזציה לתוכן וארגון האתר (גוגל לא אוהב בלגן)

לגוגל יש דבר אחד ברור – הוא לא מתחבר לכאוס. האתר שלכם חייב להיות מאורגן כהלכה, החל מהכותרות המרכזיות ועד לקישורים הצדדיים. במילים אחרות, הדפים המרכזיים שלכם צריכים להיות נגישים ואילו העמודים המשניים צריכים לזרום מהם בצורה הגיונית. תוסיפו לזה תיאורים לכל מדיה חזותית, כי גוגל לא באמת מבין מה יש בתמונה או סרטון ללא ALT text – ותקבלו אתר שאפשר להעלות עליו בתדירות גבוהה יותר ממה שחשבתם.

לסיכום, מקדם האתרים שלכם הוא ממש לא קוסם. הוא פשוט כאן כדי לסדר את האתר שלכם כך שגוגל יבין שהוא לא רק עוד אחד בשוק, אלא ממש כוכב פוטנציאלי בשמי התוצאות.

למה בכלל צריך מקדם אתרים מיומן?

כי בינינו, כשאתם משקיעים באתר שלכם, אתם לא בדיוק מחפשים לראות את עצמכם בתחתית עמוד עשר בגוגל, נכון? למקדם אתרים עם ניסיון ומיומנות אמיתית יש יכולות שמישהו שקרא כמה מדריכי קידום באינטרנט פשוט לא יכול להציע. כן, זה כנראה יעלה קצת יותר, אבל אתם לא בדיוק מחפשים עסקת בורקס פה.

הערה

משפט למתלבטים: "לא בטוח אם צריך מקדם או לא?" מצוין! כשתבינו שאתם עדיין לא מדורגים במקום הראשון, תזכרו את הרגע הזה.

  • אז למה לשלם יותר? קודם כל, מקדם אתרים טוב מפנה לכם זמן יקר – תמשיכו לנהל את העסק, לענות ללקוחות ולדאוג שהמוניטין שלכם לא יתפוגג בזמן שהאתר זוכה להמריא בדירוגים. כי בסופו של דבר, הלקוחות שיגיעו מהאתר ירצו לראות עסק שנראה טוב גם במציאות, לא רק במילים על המסך. אתם עושים את שלכם – המקדם דואג שהלקוחות יגיעו.
  • ובואו נדבר תכלס: מקדם אתרים מיומן לא סתם מבטיח הבטחות, הוא גם מסוגל לגבות אותן בתוצאות אמיתיות. כל "מומחה" יכול להבטיח שתהיו מקום ראשון מחר בבוקר (רמז: זה לא יקרה). אבל עם מקדם מיומן? אתם כנראה תראו תוצאות עקביות, ולא "הבטחות קסם" שנעלמות אחרי יומיים. מה זה אומר? זה אומר שאתם יכולים להתחיל להופיע איפה שצריך – למעלה, בענק.
  • והנה הקטע: השוק של גוגל משתנה כל הזמן. כל יום יש הפתעות, עדכונים, ושינויי אלגוריתם שאף אחד לא ביקש או רצה. מקדם מיומן יודע איך להתמודד עם השינויים האלה מבלי להיבהל. הוא יעשה את ההתאמות הנדרשות בזמן הנכון, כדי שאתם לא תישארו מאחור בגלל איזה שינוי קטן של גוגל. כי טעות קטנה בקידום, ו… הופ, אתם שוב בעמוד שתיים.
  • והכי חשוב, מדובר בקשר ארוך טווח, לא איזה רומן קצרצר. אתם רוצים מישהו שילווה אתכם כל הדרך, שיהיה מוכן להקדיש את הזמן והמאמץ, ולא מישהו שבסוף העבודה נעלם כלא היה. בדיוק כמו שאתם לא מתפשרים על השירות שלכם, גם המקדם שלכם צריך להיות מישהו שמבין את העסק ושישמור על האתר שלכם בטופ.
איך בוחרים מקדם אתרים מיומן שיעשה את העבודה

איך לבחור מקדם אתרים מיומן בלי סיפורים

1. המלצות של לקוחות קודמים – כי אתם לא רוצים להיות שפני הניסיון
נכון, יש שפע מקדמי אתרים בחוץ, וכולם נשבעים שהם הדבר הכי טוב שקרה לאינטרנט מאז גוגל עצמו. אז איך תדעו מי מביניהם באמת טוב? התשובה היא פשוטה: תשאלו את מי שכבר התנסה. אם יש לכם קולגות שהשתמשו בשירותי קידום, זה הזמן להוציא מהם את כל הסיפורים – גם את הטובים וגם את אלו שהם מעדיפים לשכוח. לא מצאתם מכרים שעשו את זה? אל דאגה, באינטרנט תמיד יש תשובות לכל שאלה. תריצו חיפוש, תעברו על המלצות, ותבינו אם המקדם הזה הוא באמת מכונת קידום, או סתם מישהו עם אתר נוצץ ויכולת דיבור מרשימה. אם אין עליו המלצות בכלל? חשוד מאוד. רוב המקדמים המומלצים ייחנקו בשבחים (אפילו אם הם עצמם כתבו אותם).

2. מקדם שמתעסק רק בקידום אתרים – תאמינו לי, זה מספיק מסובך
שימו לב: יש מקדמים שינסו למכור לכם קידום יחד עם עוד חמישה תחומים נוספים, כמו ניהול מדיה חברתית, עיצוב גרפי, ואולי אפילו אסטרולוגיה. אז אם אתם מחפשים מישהו שיעיף את האתר שלכם לגבהים בגוגל, אל תבזבזו את הזמן על מישהו שחושב שהוא יכול לעשות הכל. מקדם מקצועי הוא מי שמקדם אתרים כל היום וכל הלילה, ואפילו חולם בלילה על SEO. מישהו שמזגזג בין תחומים כנראה לא באמת חי ונושם את עולם הקידום. רוצים עוד שירותים? פנו למומחים נפרדים; אל תתנו למי שמקדם חצי-כוח להמר על האתר שלכם. לא שווה לקחת סיכון.

3. תנו עדיפות למומחה SEO אורגני – כי אתם לא רוצים לשלם לנצח על קליקים
לא יודעים מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן? בואו נסביר את זה בצורה פשוטה: קידום אורגני הוא השקעה שמחזיקה לטווח ארוך. קידום ממומן? נגמר ברגע שהכסף נגמר. אורגני זה כמו לשתול עץ ולתת לו לצמוח, ממומן זה כמו לקנות פרחים ולראות אותם נובלים אחרי שבוע. מקדם שאינו מתמחה באורגני כנראה יפזר לכם הבטחות לא מציאותיות וישרוף לכם את התקציב תוך דקות. קידום אורגני דורש אורך רוח, תכנון מדויק, ויכולת לראות תוצאות רק אחרי כמה חודשים, אז תבחרו מישהו שמבין את זה. בקיצור, זה מרתון, לא ריצה קצרה – אם מקדם מדבר על תוצאות מהירות במיוחד, תדעו שזה דגל אדום.

4. איש מקצוע שמוכן להתחייב – ולא רק ב-"נראה מה יהיה"
הסכם עבודה, חברים, זה לא "כדאי שיהיה" – זה חובה. מקדם טוב יבנה איתכם הסכם שבו תדעו מה אתם מקבלים, מתי, ובאיזה מחיר. זה לא אומר שהוא חייב להתחייב שתגיעו למקום הראשון תוך שבועיים, כי מי שמתחייב לזה כנראה מספר לכם סיפורים. אבל כן, הוא יכול להתחייב על פעולות מסוימות, דוחות חודשיים, ודברים ממשיים שיעזרו לכם לראות את ההתקדמות. אל תסכימו להסכם סתמי שהוא שלף מהמגירה – תכינו הסכם ביחד או אפילו דרך עורך דין, כדי שתדעו שיש לכם שליטה על העניינים. מקדם טוב יבין את זה ויקבל את זה. מקדם שמתחמק? שמרו ממנו מרחק.

5. הצעת מחיר שלא תגרום לכם לקחת הלוואה
הצעת מחיר היא לא רק מספר; היא הבטחה שלא ישנו לכם את המחיר כל חודש, ולא יסחטו מכם תוספות על כל דבר קטן. חפשו מישהו שמסביר לכם בדיוק על מה אתם משלמים – אם המחיר גבוה, מה זה כולל, ואם המחיר נמוך, מה הסיבה. מקדמי אתרים שהם זולים מדי? לפעמים זה סימן רע. אולי הם מחפשים להתגלח על הזקן שלכם, ואולי אין להם הרבה ניסיון אמיתי. מצד שני, אם מקדם דורש סכומים לא הגיוניים בלי לספק הסברים ברורים, כנראה הוא פשוט נהנה להרוויח על התמימות שלכם. חפשו את האיזון, והשוו כמה הצעות כדי לראות מי מציע לכם את התמורה הכי טובה.

6. תיק עבודות – כי סיסמאות לא מספיקות
לא לבקש תיק עבודות ממקדם זה כמו לבנות בית בלי לבדוק את היסודות. תדרשו לראות אתרים שהוא קידם, ותראו אם יש קשר בין מה שהוא עשה בעבר למה שאתם מחפשים. מקדם שלא מוכן להראות לכם עבודות קודמות? כנראה יש לו סיבה מוצדקת להתחבא. תיק עבודות זה לא רק רשימת אתרים; זה מראה אם למקדם הזה יש את היכולת להביא תוצאות שאתם מצפים להן. בקיצור, אל תסכימו לסמוך על מילים בלבד – תנו לתיק העבודות לדבר.

7. שקיפות מלאה – כי אתם לא רוצים לגלות מה קורה מאחורי הקלעים בדיעבד
שקיפות היא מפתח לכל מערכת יחסים מקצועית מוצלחת. אתם לא יכולים להיעלם ולהתעורר אחרי שנה, כי אז תמצאו את האתר שלכם עדיין בעמוד 17 בגוגל. מקדם טוב יעדכן אתכם, יספר מה הוא עושה, וישתף בדוחות ובנתונים כדי שתבינו איפה אתם עומדים. בקשו ממנו עדכונים שבועיים או דו-שבועיים לפחות. אל תשבו בחיבוק ידיים; השקיפות היא זכותכם, לא טובה שמישהו עושה לכם.


קצת עליי – פרילנסר קידום אתרים עם גישה ישרה
היי, אני עדן – פרילנסר לקידום אתרים שידבר איתכם בגובה העיניים ולא יגזים בהבטחות מופרכות. קידמתי אתרים לעסקים מגוונים, כולל חנויות אינטרנטיות שאפילו שלי באופן אישי. בעבודתי אני מתמקד בפתרונות מותאמים, שקיפות מלאה, ומחירים שלא יהרסו לכם את התקציב השנתי. אני כאן לענות על שאלות, לשתף פעולה, ולהביא תוצאות שבאמת משפיעות על העסק שלכם.

מוזמנים ליצור קשר, לשאול, להתלבט או להתחיל – ומאחל לכולכם הצלחה בגוגל!

שאלות נפוצות למאמר (כי ברור שזה בדיוק מה שחשבתם לשאול)

1. מה באמת עושה מקדם אתרים? נו, סוף סוף מישהו שואל! אז ככה – מקדם אתרים הוא בעצם "הגורו" של גוגל שדואג שהאתר שלכם לא יהיה סתם עמוד עלום ברשת האינסופית. הוא כותב תוכן, דואג לקישורים, מטפל באספקטים טכניים, ומוודא שהאתר שלכם מציית לכל כללי הפולחן של גוגל. בקיצור, הוא עושה את כל מה שאתם כנראה לא תעשו כי זה דורש התמדה וסבלנות של נזיר בודהיסטי.

2. למה אני לא יכול לקדם את האתר שלי בעצמי? זה באמת כזה קשה? בטח, תתחילו. תנסו. ואז תחזרו לפה כשתגלו שאתם טובעים בתוך מילים כמו "אופטימיזציה", "חוויית משתמש" ו"מהירות טעינה". קידום אורגני הוא כמו מרתון שנמשך חודשים, ולא – שלושה פוסטים בפייסבוק לא יטיסו אתכם לעמוד הראשון. לא בא לכם להקדיש שנה מהחיים לכל זה? בדיוק בשביל זה יש מקדמים.

3. חברות קידום גדולות או פרילנסר בודד? למה זה משנה? שאלה מצוינת. תראו, חברות גדולות נשמעות נוצצות ומבטיחות – עד שתגלו שאתם עוד טיפה באוקיינוס של לקוחות. לעומת זאת, פרילנסר יתן לכם שירות אישי, בלי ניתובים טלפוניים ובלי "בדיוק חזר אליך תוך יומיים". רוצים את הטאצ' האישי הזה של מישהו שיתייחס לאתר שלכם כמו לאתר הפרטי שלו? לכו על פרילנסר.

4. איך אפשר לדעת אם מקדם טוב בלי לקרוא לכל החברים שלי? מעולה, יש פתרון: קראו ביקורות אונליין, חפרו באתר שלו, בקשו תיק עבודות, ובעיקר – תראו אם יש מאחוריו אנשים שאשכרה נראים מרוצים. אם יש לו תיק עבודות ריק או שההמלצות נשמעות כמו ציטוטים מהאגדה, תחשבו פעמיים.

5. כמה זמן לוקח לראות תוצאות בקידום אורגני? שאלה מתוקה תמימה שכמוהה! תוצאות בקידום אורגני דורשות זמן וסבלנות, כי לא מדובר כאן בקסם. התוצאות יתחילו להתהוות אחרי כמה חודשים טובים – זה לא פרויקט לבעלי קוצים בישבן. ואם מישהו מבטיח לכם שתקבלו מקום ראשון תוך חודש, רוצו ממנו כמו מאש.

6. מה אני צריך לעשות בזמן שהמקדם עובד על האתר שלי? כלום. תשבו, תשתו קפה, ותמשיכו לנהל את העסק שלכם. אה, כן, ותקפידו לדרוש עדכונים מדי פעם כדי לוודא שאשכרה קורה משהו מאחורי הקלעים. מקדם טוב ישתף אתכם בהתקדמות, ואם הוא מתחמק, כנראה שהוא עושה משהו אחר לגמרי בזמן הזה.

7. איך יודעים אם המחיר של מקדם אתרים הוא הגיוני? לגמרי לגיטימי לשאול. תשוו בין כמה מקדמים, תבדקו מה כל אחד מציע, ותוודאו שהם לא רק עושים כסף מהאוויר. אם זה זול מדי, אולי מדובר במישהו חדש בתחום; אם יקר מדי – אתם כנראה מממנים את המשרד החדש והמפואר שלו.

8. מקדם אתרים אמור לחתום איתי על הסכם עבודה? ברור שכן. הסכם עבודה זה לא המלצה, זה חובה. אם הוא לא מוכן להתחייב, מה בדיוק הוא מתכנן לעשות? הבטחות ללא חוזה הן לא יותר מאוויר חם.

תתכבדו בפירורי לחם חברים:

קידום אתרים » מאמרים על SEO » מקדם אתרים פרילנסר עצמאי – למה צריך מקדם אתרים פרילנסר?
רוצים שגם גוגל יתחיל להכיר אתכם אישית? תשאירו כאן פרטים או תתקשרו
ל-050-9595003. מבטיח לא לדחוף לכם קידום ממומן (לפחות לא מיד).
פס גוגל

עוד דברים שאולי יגרמו לכם להישאר כאן עוד קצת

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)