מה זה בכלל קידום אתרים לאופנה ובגדים?
אם יש דבר אחד שאנחנו יודעים על האינטרנט, זה שהוא הפך את כולנו לקונים כפייתיים שיודעים בדיוק איפה למצוא את הדיל הכי טוב מבלי לזוז מהספה. בין שופינג לקצת עדכונים על חדשות שאף אחד לא ביקש, הקניות הפכו להיות החיים עצמם. ואם אתם רוצים שגם גוגל ידע שאתם קיימים, תצטרכו להתרגל למילה "קידום".
למה לקדם חנות אופנה? כי אם אתם לא בעמוד הראשון, אתם נחשבים פחות
פעם אנשים הסתובבו בקניונים, התייאשו מבעיות חניה והלכו הביתה בידיים ריקות. היום, הקניון שלכם הוא המסך של הלקוחות הפוטנציאליים, וכל חנות שמכבדת את עצמה צריכה להופיע שם. אז הנה למה קידום אתרים חשוב לכם, גם אם אתם חושבים שהסוודר שלכם כל כך מהמם שהוא כבר ימכור את עצמו.
הערה למתלבטים: לא יודעים אם להקים אתר אופנה? אז תמשיכו עם דוכן בקניון – גם הוא מושך מבטים… לפעמים.
1. להגיע לעוד אנשים שרוצים להוציא כסף מהכיס
רוב האנשים לא טורחים לצאת מהבית בשביל קניות. קידום טוב יביא אתכם לקדמת הבמה, ממש לפני שכל הכסף שלהם ילך לרשת אחרת. אם האתר שלכם לא מדורג טוב בגוגל, אל תתפלאו אם הלקוחות בורחים למישהו אחר.
2. קונים יותר, מקליקים יותר – עושים מזה כסף
חוויית משתמש טובה זה מצוין, אבל מה שבאמת חשוב? רווחים. קידום מוצלח לא רק מציב אתכם בראש החיפושים, אלא הופך כל קליק לכסף שמצטבר בחשבון שלכם. או בקיצור: ככל שאתם משקיעים יותר, ככה יש סיכוי שהלקוחות ילכו ישר אליכם.
3. בשורה התחתונה – מה אכפת לכם כל עוד יש רווחים?
אם האתר שלכם מקודם כמו שצריך, בסופו של דבר זה אומר רווחים. כן, זה דורש השקעה, אבל היי – לפחות אתם יודעים שלפחות חלק מהאנשים יעבור דרככם לפני שיפנה למתחרים.
אז איך מקדמים אתר אופנה וביגוד בגוגל?
האלגוריתם של גוגל מלא בסודות ומסתורין, ולכן מקדם האתרים צריך לעשות עבודה מקיפה ולכסות כל פינה. הנה כל מה שהמקדם שלכם אמור לעשות (אם הוא יודע מה הוא עושה):
מבט למציאות: חקר מילות מפתח – כי אם אתם חושבים שכולם פשוט יגיעו לאתר שלכם מעצמם, זה נחמד… ופנטזיונרי.
1. חקר מילות מפתח – כן, זה חשוב. תאמינו או לא
אם המקדם שלכם לא מדבר על חקר מילות מפתח כאילו זה הפעם הראשונה שלו במגרש, כדאי להתחיל לפקפק. חקר מילות מפתח הוא הסוד האפל שמניע את כל תהליך הקידום. בעזרתו, הוא מוצא בדיוק מה אנשים מחפשים כשהם רוצים בגדים באינטרנט. בלי זה? אתם משאירים את האתר שלכם איפשהו באפלה הדיגיטלית.
רגע של כנות: תוכן זה חשוב, אבל אל תגזימו. כי אין דבר שגוגל אוהב פחות מאתר שנראה כאילו מילאו אותו במילות מפתח בעיניים עצומות.
2. תוכן לדפי מוצר וקטגוריה – גוגל אוהב מילים יפות
כן, גם דפי המוצר שלכם צריכים טקסט משכנע. גוגל מחפש מה שכולם מחפשים – תוכן מעניין ומדויק שמראה שיש סיבה לבקר אצלכם. ככה, כשגולשים מגיעים לדפי מוצרים, גוגל יודע שאתם מעניינים יותר מהמתחרים. וגם – שימו את התוכן למעלה; גוגל אוהב דברים ברורים.
3. בלוג אופנתי – כי גוגל צריך לראות שאתם בעניינים
אחרי שכל הדפים מלאים, הגיע הזמן גם לבלוג. בלוג שמדבר על כל מה שחדש ואופנתי – זה סתם תוכן שאפשר להוסיף בלי הפסקה, כי גוגל אוהב שתשאירו אותו מעודכן. כתבו על טרנדים, טיפים, ומה לא. המטרה? להביא עוד קליקים ולמשוך את הגולשים אליכם.
תובנה קטנה: רוצים שהלקוחות ימצאו אתכם? אולי תוודאו קודם שהאתר לא גורם להם לרצות לברוח עוד לפני שבכלל ראו את הקולקציה.
4. אינדוקס קטגוריות – אל תוותרו על כלום
באתרי אופנה, יש עשרות פילטרים לסינון לפי מחיר, מידה, צבע, ועוד. תשקלו לתת לכל פילטר כתובת URL משלו – זה מעלה את הסיכוי שהלקוחות ימצאו אתכם ולא ילכו לאיבוד בין הקטגוריות.
5. אופטימיזציה לתמונות – כי גם גוגל אוהב לראות
באתרי אופנה, תמונות הן הנשק הסודי. גולש לא יתלהב מבגד שהוא לא יכול לראות בבירור, ולכן כדאי לדאוג לתמונות איכותיות, אבל גם שלא יתעכבו בטעינה. עם כל זה, שימו תיאור לתמונה – גוגל לא רואה טוב בלעדיו.
רגע של ריאליזם: זמן טעינה איטי? לגולשים יש סבלנות של זבוב – אם האתר לא זז, הם מזפזפים הלאה. כן, גם אם זה אומר שהם יפסידו את החולצה ההיא במבצע.
6. ביקורות והמלצות – תנו ללקוחות לדבר במקומכם
כולנו אוהבים לדעת מה חושבים אחרים. ביקורות הן הדרך הכי טובה לתת ללקוחות שלכם עוד סיבה לרכוש, וגם להרגיש שאתם לא פייק. שימו סקשן ייעודי, ואפילו כמה המלצות בעמודים הראשיים, כדי שלא יפספסו שום חוות דעת.
טיפ לאנשי האינסטנט: ביקורות זה אחלה – כי אם אתם מנסים לשכנע לקוח שאתם חנות רצינית, עדיף שההמלצות יהיו של אנשים ולא של החברים שלכם.
מה צריך להיות בדפי המוצר?
דפי המוצר הם הלב של האתר שלכם, ואם הם לא עושים את העבודה – אז למה בכלל אנחנו פה? ככה הם צריכים להיראות:
1. תמונות
אל תחסכו בתמונות. תנו לגולשים לראות את הבגד מכל זווית אפשרית. אם מדובר בבגד – שימו תמונה על מישהו שלובש אותו. וכמובן, שמרו על איכות גבוהה.
2. הרכב חומרים
יש כאלה שממש בודקים ממה עשוי הבגד – יש פה עניין של אלרגיות וסטייל. תנו להם מידע, כדי שלא יצאו מהאתר באמצע קליק.
3. מידות
ברור שאתם צריכים להציג את כל המידות. ואם אתם שולחים לחו"ל, שימו גם טבלת המרות. לא צריך לבלבל את הגולשים.
4. מידע נוסף
לא יזיק להוסיף קצת תיאור על הבגד, כדי שיידעו מה מייחד אותו. רק הימנעו מלהעתיק טקסטים כי גם גוגל וגם הלקוחות יתעצבנו עליכם.
5. הרחבות למי שרוצה להשקיע
רוצים להרשים? תוסיפו פיצ'רים כמו זום לתמונות, וידאו או אפילו מדידה וירטואלית. הכל תלוי בכמה אתם רוצים להשקיע בשביל להיראות רציניים.
שורה תחתונה: רוצים שלקוחות יגידו 'וואו' על האתר? תתחילו בלוודא שהפריטים שלכם מוצגים כמו שצריך ולא כמו בעמוד פייסבוק שתקוע ב-2010.
אז, אפשר לקדם את האתר לבד?
כן, אם יש לכם זמן פנוי. כל המידע שם בחוץ, אבל קידום אתר אופנה זה לא דחיית סיפוקים – זה תהליך שדורש סבלנות. לכן, אם יש לכם חנות לנהל, עדיף שמישהו מקצועי יטפל בזה. ככה, במקום לבזבז שעות על הבנת מילות מפתח, תוכלו להתרכז במה שבאמת מעניין אתכם – בגדים, לא?
אזהרה לחובבי קיצורי דרך: כן, יש קידום מהיר – רק שהוא נעלם בדיוק כמו טרנד עונתי. רוצים קידום יציב? שימו את כל התהליכים בעדיפות גבוהה.
איך בוחרים מקדם אתרים לאתרי אופנה?
טוב, למצוא מקדם אתרים זה קל. למצוא אחד שבאמת יודע מה הוא עושה? סיפור אחר. חפשו מישהו עם ניסיון, פרויקטים מוצלחים, והמלצות טובות. וגם, שלא יתחיל לחפור לכם על דברים לא ברורים. תקציב זה לא בושה לדבר עליו, אז אל תתביישו לשאול מה עושים עם הכסף.
והכי חשוב? שיהיה לכם קליק איתו. מדובר במישהו שהולך לעבוד איתכם תקופה. אם הוא מבין את הראש שלכם ויש לו חוש הומור – הרווחתם.
אם אתם מחפשים מישהו עם ניסיון, יודע את העבודה, ומבין איך לצחוק על הדרך – אני כאן בשבילכם. צרו קשר ונתחיל לעבוד יחד, כי גוגל לא מחכה לאף אחד.
שאלות נפוצות על קידום אתרי אופנה – כי אתם עדיין לא לגמרי סגורים
1. באמת צריך קידום לאתר אופנה? אני רק צריך לעלות כמה תמונות יפות, לא?
תשובה: כמובן! כי כל מה שגוגל מחפש זה תמונות יפות בלי תוכן, בלי מילות מפתח ובלי שום מידע אחר. אם זה היה כזה פשוט, היינו כולנו בעמוד הראשון מזמן. תכינו את עצמכם לעבודה אמיתית.
2. כמה זמן לוקח לקדם אתר אופנה? שאלה של שבועות, נכון?
תשובה: ברור, כי גוגל לא צריך יותר משבועיים כדי לשים אתכם על המפה. האמת? קידום זה ריצת מרתון, לא ספרינט. אם אתם רוצים לראות תוצאות, תהיו מוכנים לחודשים – או שתשאירו את העבודה למקצוענים.
3. אפשר לקדם לבד או שחייבים מקדם?
תשובה: כמובן, כל אחד יכול לנסות לעשות הכל לבד. כמו שהייתם פותחים חנות אופנה בלי לדעת לתפור כפתור. יש המון דברים קטנים ומורכבים שהופכים את זה ליותר מ"להעלות פוסטים לפייסבוק."
4. כמה יעלה לי הקידום?
תשובה: שאלה מעולה, ואנחנו תמיד נענה: "זה תלוי." תלוי כמה רחוק אתם רוצים להגיע, כמה תחרותי התחום, וכמה אתם מוכנים להשקיע במי שיודע להזיז אתכם למעלה. זה לא כרטיס גירוד, אלא תהליך עם השקעה מתמדת.
5. למה זה כל כך מסובך? זה לא סתם לשים קצת טקסט ותמונות?
תשובה: בטח, גוגל יושב שם ומחכה שתעלו כמה תמונות מגניבות ויקפיץ אתכם לראש הרשימה. האמת היא שזה מערך שלם של מחקר, אופטימיזציה, תכנים והתאמות. אז כן, זה מסובך יותר ממה שזה נראה.
6. מה אם אני רוצה להיות בטופ מהר? אפשר לעשות את זה?
תשובה: אפשר תמיד ללכת על קידום ממומן, לשפוך כסף ולראות קצת תוצאות מהר. אבל לקידום אורגני לוקח זמן ואסטרטגיה. זה כמו לדחוף את עצמכם במסלול נינג'ה – תצטרכו סבלנות, אבל אם אתם מצליחים, גוגל ישים לב.