קישורי Nofollow לאתר – מה זה אומר והאם צריך אותם?

בקצרה על עולם הקישורים

קישורים נמצאים בכל מקום ברחבי האינטרנט – החל מקישורים בפייסבוק לאתרים ופרסומות ועד לקישורים באתרים של בתי עסק ובלוגים. בשורה התחתונה – לקישורים יש משמעות רבה בהצלחתו של בית העסק והם תופסים חלק משמעותי מעולם השיווק האורגני. אז מה הופך את הקישורים לכל כך משמעותיים לשיווק?

קישורי nofollow לאתר

וקצת על דירוג בגוגל

יצא לי כנראה לציין את העניין מספר פעמים – גוגל עושה דירוג לאתרים השונים שנמצאים באינדקס שלה במטרה לאפיין את האמינות שלהם, פרק הזמן שהגולשים נמצאים בהם וכמובן – ההתאמה בין הנוכחות שלהם בדף התוצאות לשביעות רצונם של הגולשים. אחד מהפיצ'רים המשמעותיים ביותר שגוגל לוקחת בחשבון הוא כמובן אזכור האתרים בחלקי הרשת השונים באמצעות הפניות וקישורים. במילים אחרות, במידה ואתרים רבים יפנו את הגולשים לאתר העסק שלכם – סביר שהדירוג שלכם בגוגל יעלה ובהתאם גם המיקום שלכם בדף התוצאות.

וכמובן, הלקוחות

חשוב לא פחות מההשפעה של עולם הקישורים על נוכחות אתר העסק שלכם בתוצאות, תהיה כמובן השפעת העניין על קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם. הפניות נכונות וחכמות יעזרו לגולשים למצוא אתכם וכמובן יוסיפו לתחושת האמינות שלהם כלפי בית העסק.

אז לענייננו – מה זה קישורי Nofollow?

קל להבין שזה לא כל כך מורכב לנצל את השימוש של גוגל בקישורים לטובת דירוג אמינות. אנשים הלכו ופרסמו את עצמם באתרים שונים, בתגובות ובבלוגים והצליחו להקפיץ את עצמם גבוה בתוצאות החיפוש מבלי להשקיע יותר מידי.

בשביל להילחם בתופעה הזאת, גוגל הגדירה שני סוגים של קישורים. הראשון – “Dofollow”, שמגדיר את הקישורים הסטנדרטיים שמשפיעים על הדירוג בגוגל. מדובר בקישורים שמצוינים באתרים שונים ומשולבים בתוכן שמעלה האתר מוסיף באופן טבעי.

והשני – “Notfollow”, שמגדיר קישורים שגוגל פחות אוהב וכיום לא משפיעים על הדירוג בגוגל. מדובר בקישורים של תוכן ממומן בפייסבוק, תגובות באתרי בלוג, אינדקסים ואפילו תתפלאו לשמוע – הפניות מויקיפדיה.

האם מומלץ אז להימנע מקישורי Nofollow?

במילה אחת – לא. קישורי Nofollow אמנם לא יעלו את הדירוג שלכם בגוגל ויעלו אתכם הישר במעלה התוצאות אבל עדיין יש להם משמעות רבה. קישורי Nofollow לצד קישורי Dofollow רגילים יכולים לעזור לכם לשווק את בית העסק שלכם ולגמרי לעשות עבורכם את העבודה. אז מה היתרון של קישורי Nofollow?

1. נראים טבעי לגוגל וכך יוצרים פרופיל קישורים טבעי

גוגל בסופו של דבר מודעת לפער המשמעותי שעולם קישורי ה-Nofollow יוצר. היא מכירה בכך שכל אתר רגיל ואפילו אתר משגשג יופיע גם בקישורים רגילים וגם בקישורים מהסוג הזה. ולכן, דווקא ניסיון להתחמק מקישורי Nofollow ככל האפשר יכול להיתפס כבעייתי בגוגל ולהשפיע לרעה על דירוג האתר מהסיבה שגוגל יכולים לחשוד שאתם מנסים לעשות מניפולצייה ולהשיג רק קישורים של Dofollow מה שמראה תמונה קצת לא טבעית לגוגל. לעומת שילוב קישורים שכאלה שלא ישפיע על הדירוג, היעדר של קישורי Nofollow יכול דווקא להזיק. מפתיע, לא?

2. יפנה גולשים

למרות שהקישורים עצמם לא יגרמו לאתר העסק שלכם או דף הנחיתה שבניתם להופיע גבוה יותר בתוצאות – עדיין יש לקישורים אלה השפעה משמעותית על הגולשים. פרסום ממומן בפלטפורמות כמו פייסבוק או פרסום ממומן באינסטגרם הוא משמעותי במיוחד לא עבור דירוג האתר אלא עבור החשיפה שלו בפני קהל הלקוחות שלכם. במילים אחרות, דירוג אתר העסק שלכם משמעותי ללקוחות שיגיעו אליכם מתוך גוגל – אבל במידה ויש לכם אפשרות להביא גולשים ממקומות אחרים, למה לא לנצל את זה?

3. יופיע בפלטפורמות משמעותיות

בהרבה מקרים הופעה בגוגל היא משמעותית במיוחד. אבל כיום לצד גוגל תוכלו למצוא פלטפורמות ענק אחרות שיכולות להיות משמעותיות עבורכם לא פחות – תחשבו כמה מטורף זה יהיה שכל אדם שיקרא ערך בויקיפדיה שקשור לעולם התוכן שלכם, יופנה ישירות לאתר העסק שלכם! זה אמנם לא ישפיע על הדירוג בגוגל, אבל קישור שכזה חד משמעית ישפיע על תחושת האמינות של הלקוחות ויעודד אותם לגשת אליכם ולשירותים שאתם מציעים לקהל הרחב.

ומה עם קישורי Dofollow?

קישורי Dofollow הם ללא ספק משמעותיים בעולם השיווק האורגני. שימוש נכון בקישורים שכאלה חד משמעית יכול לתרום לדירוג של האתר ולמיקום שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. קישורי Dofollow יכולים להופיע באתרים אחרים, בפרסומים בבלוגים שאנשים מעלים ובכל פלטפורמה בה הקישור ישולב באופן טבעי. שימו לב – האלגוריתם של גוגל יכול לעיתים להיות מבלבל. לעיתים גם קישור שהייתם מגדירים כ-Dofollow יסומן בגוגל דווקא כ-Nofollow. קחו את זה בחשבון.

במידה ודאגתם לפרסום העסק שלכם בפייסבוק, בטוקבקים ובתגובות שונות לבלוגים ואתם מחפשים דרך ממשית לא רק להפנות את הלקוחות אלא גם לעזור לגוגל למצוא אתכם – יכול להיות ששווה לכם להיעזר בקישורים שכאלה. תוכלו לפנות לבעל עסק שמציע שירותים משלימים לשירותיכם ואפילו לאחד מתחרה. שיתופי פעולה עסקיים יכולים להיות ללא ספק משמעותיים ביותר בעולם הקישורים והשיווק האורגני – נצלו את זה בחוכמה.

ומה אפשר לעשות חוץ מלקשר?

עולם השיווק האורגני הוא מורכב ומיוחד במינו. קישורים הם אכן דרך משמעותית במיוחד לקדם את האתר שלכם ולעזור לו למצוא את מקומו במנוע החיפוש המופלא של גוגל, אבל לא מדובר בדרך היחידה. אז מה עוד כדאי לכם לעשות?

1. פתחו דף עסק בגוגל

גוגל אוהבת בתי עסק שרשומים אצלה. פתיחת דף עסק בגוגל יכולה חד משמעית לשפר את דירוג האמינות של האתר שלכם ולעזור לכם להתקדם במעלה תוצאות החיפוש. מדובר בפלטפורמה חינמית שלגמרי יכולה לעזור לכם בתחום השיווק האורגני – נצלו את האפשרות הזאת כמו שצריך. לקריאה נוספת על פתיחת דף עסק בגוגל.

2. תפציצו בתוכן

כמו שיצא לי כבר לומר, התוכן הוא המלך. שילוב נכון של כמויות תוכן משמעותיות באתר שלכם עם מילות המפתח המתאימות יכול לעזור לכם להתקדם במעלה התוצאות. שימו לב לשים כמויות תוכן סבירות בכל דף – הגולשים לא תמיד ייהנו מטקסט ארוך מדי וגם לא קצר מדי, והאמת היא שגם גוגל לא יותר מידי יתלהבו מזה…

3. תצרו אתר אטרקטיבי במיוחד

גוגל כאמור, מבססת את הדירוג שהיא נותנת לאתרים שנמצאים תחתיה לפי האמינות שלהם אבל גם כמובן לפי האטרקטיביות. אתרים בהם הגולשים מעבירים כמות גדולה יותר של שעות יתפסו בגוגל כאתרים משמעותיים יותר וככאלה ששווה להם לשים במעלה התוצאות. בסופו של דבר גוגל היא עסק שמציע שירותי חיפוש מתקדמים – האינטרס האישי שלהם הוא שתוצאות החיפוש יהיו לשביעות רצונם של הגולשים.

טיפ מיוחד ממני – תוסף מזהה קישורים לדפדפן

בשביל שלא תצטרכו לשבור את הראש מהו קישור Follow ומהו קישור Nofollow במידה ואתם מחפשים לחקור אתר מסוים / להוציא ממנו קישורים, תוכלו להשתמש בכלי מאוד נוח שאני אישית משתמש בו בשם Strike out nofollow links שהוא מסמן על הדפדפן בקו חותך את כל הקישורים שהם Nofollow באתרים השונים.
מצרף לכם תמונה להמחשה.

אז איך מתחילים?

עכשיו כשאתם מכירים את עולם הקישורים קצת יותר מקרוב אתם בשלים להתחיל בעבודה. אני מזמין אתכם להתחיל לאזכר את עצמכם בפלטפורמות השונות ולמצוא גורמי קשר שיסכימו ליצור איתכם שיתופי פעולה עסקיים. שיווק אורגני של אתר בגוגל הוא מסע מופלא ומאתגר אבל הוא לגמרי שווה את ההשקעה. תמצאו את הדברים שעובדים יותר ופחות, תמדדו את מידת ההצלחה והפרסום לה האתר שלכם זוכה ולאט לאט תמצאו את הדברים שעובדים לכם יותר ופחות. שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)