קצת על אתרי Eshop (אישופ): הפלטפורמה שכולם מתלהבים ממנה, כי למי יש זמן לחיים אמיתיים?
זוכרים את הימים שבהם קפצתם לקניון? איזה יופי של נוסטלגיה, אבל היום זה הרבה יותר פשוט: רואים משהו יפה באינסטגרם? לוחצים קליק, והופה – אצלכם בבית. ופה בדיוק נכנסת לתמונה פלטפורמת Eshop, שעוזרת לכל עסק קטן להקים חנות באינטרנט ולחשוב שהוא הולך לכבוש את העולם. למה? כי בעולם שבו חנויות חדשות צצות בכל יום, מי לא רוצה להיות כוכב?
אבל בואו נשים את הקלפים על השולחן – אם חשבתם שאוטומטית כולם יסתערו על האתר שלכם כמו ילדים על ממתקים, תחשבו שוב. האתר שלכם הוא רק עוד אחד מתוך אינספור חנויות אינטרנטיות, וכל אחת מהן זועקת "תבחרו בי!" בדיוק כמו שלכם. וכאן נכנס הקידום בגוגל, שמבטיח שאולי, עם קצת מזל והמון עבודה, הקונים יצליחו למצוא אתכם לפני שיתייאשו.
אם אתם לא בטוחים שאתם רוצים להשקיע בקידום, זכרו שגם מסע של מיליון לחיצות מתחיל בכוונה טובה… או בסוף של עמוד ראשון בגוגל.
קידום אתרי Eshop: אז מה זה בכלל נותן לי ולמה אני אמור לדאוג לזה?
אז יופי, יש לכם חנות מעוצבת באישופ. מה עכשיו? פשוט מחכים ללקוחות שיתקשרו עם כרטיס האשראי ביד? אה… לא. הדרך היחידה להוציא את החנות שלכם מהבוידעם הווירטואלי היא קידום אתרים, הידוע בשמו החגיגי "SEO". כי הרי מה שווה אתר מהמם אם הוא קבור בדף העשירי בתוצאות של גוגל?
מדורגים בעמוד 5 בגוגל? תחשבו על זה כמקום מבודד ביער – אף אחד לא באמת הולך לשם.
קידום אתרים – למי שלא בקיא באמנות הזאת – זו דרך לגרום לגוגל לחבב אתכם, וזה כולל כל מיני "שיטות" שלפעמים מרגישות כמו מגרש משחקים עבור מבוגרים שאוהבים מספרים וגרפים. אבל בואו נעשה סדר ונראה מה יכול לעזור לכם להיות קצת יותר פופולריים באינטרנט.
איך באמת מקדמים אתר אישופ? או: איפה מתחילים בטרפת הזאת?
קידום אתר אישופ זה לא רק לזרוק אותו לאוויר ולקוות שלקוחות יפלו לכם מהשמיים. מדובר באומנות משולבת של משחק עם האלגוריתמים, שכנוע מנועי החיפוש, ומציאת דרכים לגרום לגולשים להתייחס אליכם כמו למותג הגדול הבא – גם אם אתם בסך הכל מוכרים כפכפים וקרמים ידידותיים לסביבה. אז איך באמת מקדמים אתר אישופ? הנה כל הדברים שתצטרכו לעשות (ואז לעשות שוב, ושוב…).
זול זה מפתה, אבל אל תבנו על "קידום אורגני בכמה גרושים". בדיוק כמו שנסיעה לחו"ל במטוס קרטון נשמעת זול – זה לא אומר שזה יחזיק מעמד.
- מחקר מילות מפתח – כי אי אפשר פשוט לצעוק "בואו תקנו ממני!"
הדבר הראשון שתבינו זה שמילים מסוימות יכולות לשנות את כל המשחק. נגיד, המילה "נעלי ספורט לנשים" עשויה להביא יותר תנועה מ"הנעליים הכי יפות אי פעם." אז תתחילו לנבור במילים שאנשים מחפשים – כי בלי זה, אתם פשוט סתם עוד דף ריק בגוגל. בשורה התחתונה? בלי "מילות קסם" מתאימות, האתר שלכם הוא כמו כריך בלי לחם – לא מעניין אף אחד. - תוכן, תוכן, ועוד קצת תוכן – כן, אפילו אם אין לכם על מה לכתוב
חשבתם שתעלו כמה תמונות מוצרים וזהו? אה, איזו תמימות. כדי שגוגל בכלל יסתכל לכיוונכם, תצטרכו לייצר הרבה תוכן סביב המוצרים שלכם. נגיד, פוסט על "איך לבחור כפכפים" או מדריך וידאו על "קרמים אורגניים לכל המשפחה." נשמע מתיש? נכון. אבל גוגל אוהב את זה. אז כדאי להסתגל לרעיון שאתם לא רק מוכרים מוצרים – אתם מומחי תוכן (בדיוק כשתסיימו לכתוב 30 פוסטים על כפכפים מזוויות שונות). - בנייה של תשתית טכנית – כי גולשים לא סובלים אתרי אינטרנט איטיים
דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון: אם האתר שלכם איטי, מבולגן, או לא עובד טוב בניידים – גולשים יברחו ממנו מהר יותר מקצב הטעינה שלו. גוגל רואה כמה זמן גולשים נשארים באתר שלכם, ואם הם יוצאים במהירות, אתם יורדים במיקומים. אז כן, תוודאו שהאתר נטען מהר, שהתמונות ברזולוציה סבירה ושכל הבאגים טופלו. כי אם האתר שלכם לא יעבוד כמו שצריך, כל תוכן בעולם לא יציל אתכם. - אופטימיזציה לתוכן ולמבנה האתר – סדר זה חשוב, גם כשמדובר בכאוס הזה שנקרא קידום אתרים
גוגל הוא קצת כמו מורה עם אובססיה לסדר – הוא אוהב לראות הכל במקום, מאורגן ומחולק נכון. הכותרות, תתי-הכותרות, תגיות ALT לתמונות, היררכיה מסודרת של דפים – כל אלו הם דרך לוודא שגוגל יבין במה האתר שלכם עוסק. כלומר, אם לא תסדרו את האתר שלכם נכון, גוגל כנראה יגיד לעצמו: "אוקיי, גם לי יש גבול." - קישורים חיצוניים ופנימיים – סוג של "חבר מביא חבר" רק בעולם הדיגיטלי
גוגל אוהב לראות קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים, כי מבחינתו זה כמו לקבל המלצה אישית. יצירת קישורים מאתרים אחרים זה כמו לקבל ציון חברתי גבוה יותר – מה שמעלה אתכם בתוצאות החיפוש. וכמובן, אם אתם יכולים לקשר בין הדפים השונים באתר שלכם בעצמכם – הרווחתם עוד כמה נקודות. בקיצור, כל קישור שמוביל לאתר שלכם הוא צעד קטן לאנושות, וצעד ענק לעלייה במיקום שלכם בגוגל. - מעקב ובקרה – לא בא לכם לשים לב להתקדמות? זו בעיה
קידום אתרים הוא לא תחביב חד-פעמי. זה תהליך שלא נגמר, שדורש מעקב שוטף אחר כל פרט קטן – מהביצועים ועד ליחסי ההמרה (כמה אנשים באמת הפכו ללקוחות). כדי לוודא שהמאמץ משתלם ושאתם לא סתם מתישים את עצמכם, מעקב בעזרת כלים כמו Google Analytics ו-Search Console הוא פשוט חובה. מי יודע, אולי תגלו שאפילו יש תוצאות חיוביות!
תוכן איכותי הוא כמו מזון לגוגל – בלי זה, האתר שלכם רעב, אבל עם זה, גוגל ישמח להאכיל אותו בעוד ועוד מבקרים.
בקיצור, קידום אתר אישופ זה עבודה אינסופית שדורשת זמן, השקעה, והרבה סבלנות. אבל אם אתם רוצים להופיע שם למעלה, אין קיצורי דרך – תצטרכו להוכיח לגוגל (וללקוחות שלכם) שאתם פה כדי להישאר.
האם אני יכול לקדם את אתר ה-Eshop שלי בעצמי?
בטח, בואו נדבר על זה: האם באמת אפשר לקדם את אתר ה-Eshop שלכם לגמרי לבד? נשמע כמו חלום, נכון? אתם יושבים עם כוס קפה, כותבים כמה מילים על המוצרים שלכם, זורקים לוגו בעמוד הראשי, ופתאום גולשים צצים מכל עבר, כמו קסם? אז… לא ממש.
חוסכים בתוכן? תזכרו שגוגל אוהב תכנים. אתר עם מעט תוכן זה כמו סרט נטפליקס בלי עלילה – משעמם ולא ממגנט.
האמת? כל מה שצריך זה… הכל בעצם.
אם אתם רוצים לנסות לקדם את האתר לבדכם, תכינו את עצמכם לספוג את כל התפקידים בבת אחת: מומחה תוכן, בונה קישורים, מאפיין חוויית משתמש, מקדם SEO, בודק טכני ועוד. וזה לפני שדיברנו על הבוס הקשוח שלכם (כן, זה אתם). כי קידום זה לא תחביב נחמד לשעות הפנאי, אלא עבודה אמיתית.
אבל יש מלא תוכן באינטרנט, אז אפשר ללמוד הכל, נכון?
כן, יש כל כך הרבה תוכן באינטרנט שתוכלו להתחיל ללמוד עכשיו ובתקווה לסיים… נגיד כשתגיעו לפנסיה? העולם של קידום אתרים כל כך דינמי, שהחומרים שתלמדו היום יכולים כבר מחר להיות ישנים כמו התסרוקת של שנות ה-80. ואם חשבתם לרוץ על סרטון יוטיוב קצר שיסביר הכל – חכו שתראו את התגובות למטה. כן, גם את גוגל אי אפשר לפצח כל כך בקלות.
כשרוצים לקדם אתר לבד, תזכרו שאפשר גם לטפס על האוורסט עם סנדלים – זה ייקח זמן, ויהיה קשה. הרבה יותר קל עם ליווי מקצועי.
ואם נצליח להתגבר על זה, מה עם הזמן?
זמן הוא האויב האמיתי פה. קידום זה מקצוע תובעני, שדורש עבודה שוטפת, מדידות, בדיקות, מעקבים, ותיקונים. זה דורש להכיר כל יום מחדש את המתחרים, לבדוק את המיקומים, לראות איך התוכן החדש מתקדם, ואם משהו השתנה באלגוריתם של גוגל. והאתגר הכי גדול? לעשות את כל זה במקביל לניהול העסק עצמו, לענות ללקוחות ולדאוג שהמחסן מסודר.
זקוקים לקישורים חיצוניים? חפשו כאלה עם ערך, לא סתם כל לינק שצץ על הדרך. קישור "בואו נעלה ת'מכירות" כנראה לא בדיוק יקפיץ אתכם במעלה התוצאות.
בקיצור, אפשר לבד – אם יש לכם תשע נשמות ומוטיבציה של מרתוניסט
הדבר אפשרי טכנית, אבל השאלה היא האם יש לכם את הסבלנות והזמן להשקיע בכל הפרטים הקטנים האלה. קידום אתרים לבד זו ממש לא סתם דרך לחסוך כסף, זה דורש משאבים שיכולים לעלות לכם הרבה יותר. אז אם אתם מרגישים שמדובר בתחביב חדש ומרתק, לכו על זה! אבל אם יש לכם עסק לנהל ומטרות להשיג, אולי כדאי לחשוב פעמיים.
"שכנעת אותי יא מלך אז איך בוחרים מקדם אתרים מקצועי לקידום אתר אישופ בגוגל?"
אז החלטתם בכל זאת ללכת על מקדם אתרים מקצועי בשביל אתר ה-Eshop שלכם, אה? מבין אתכם. אחרי הכל, התמודדות עם גוגל היא כמו ללכת מכות עם תמנון שמדי פעם מחליט להוסיף לעצמו עוד זרוע. אז איך בוחרים מקדם אתרים שהוא לא רק "מומחה" מטעם עצמו, אלא באמת יכול לעזור לכם להשתחל לעמוד הראשון? בואו נראה איך לעשות את זה נכון — ובלי ליפול לתוך מערבולת של הבטחות מופרכות ומילות קוד מרשימות.
קידום זה לא "התקנה וגמרנו". גם אחרי שהגעתם למקום טוב, שימרו על עדכונים – ממש כמו הגינה שלכם.
1. ניסיון (ולא רק מצגות פאוורפוינט מפוצצות)
אולי ראיתם כבר אלף אתרים שנראים מדהים, נפתחים מהר ומאורגנים לפי כל החוקים, אבל היי, זה ממש לא מעיד על כך שהאתר יתקדם בגוגל. אז בואו נדבר על מה שמקדם אתרים באמת צריך לדעת לעשות — להתמודד עם המתחרים ולהביא תוצאות בשטח, ולא רק לספר על הצלחות במצגות פאוורפוינט נוצצות. חפשו מקדם שהראה תוצאות אמיתיות, שמבין את השוק שלכם ושיודע להוציא את האתר שלכם מהביצה.
2. קבלו "הוכחות" מהלקוחות הקודמים שלו
כן, אין כמו המלצות מלקוחות קודמים. אבל, עצה קטנה — אל תסתפקו בביקורת של "אחלה מקדם, עשה עבודה מעולה!" לכו תשאלו אותם שאלות קשות: האם באמת ראיתם שינוי במיקומים? תוך כמה זמן? האם הוא היה זמין לענות לשאלות ולתקן בעיות? האם הוא נעלם מדי פעם לתקופות מסתוריות כמו שחקן קולנוע עם לוח זמנים קשוח? המלצות אמיתיות וטובות ייתנו לכם תחושה של מי הבנאדם לפני שאתם סוגרים איתו עסקה.
אם כבר קיבלתם תוצאות בקידום, אל תעצרו כאן! עצירת הקידום היא כמו לכבות את הרמזור בדיוק כשכולם מתחילים להסתכל עליכם.
3. שקיפות — או יותר נכון, לא מסתורי כמו "אגדת ה-SEO"
שימו לב למקדמי אתרים שמציגים את העבודה שלהם כקסם עתיק של מאסטרים. אין פה באמת "מגע של קוסם" שמקדם את האתר שלכם לבד — כל פעולה אמורה להיות ברורה לכם. אם הוא מדבר אתכם בקללות של SEO או "מטביע" אתכם במילים כמו "תגיות כותרת" ו"היררכיית תוכן", תוודאו שאתם מקבלים הסבר למה כל דבר נעשה ואיך זה משפיע על הקידום שלכם. המטרה היא לבחור מישהו שישקף לכם את כל התהליך, לא יעשה תעלולים של קוסם.
4. הצעת מחיר — לא הסיפור הזול בעיר
כן, כולנו אוהבים דילים טובים, אבל בקידום אתרים, מי שמבטיח "תוצאה מדהימה ב-500 ש"ח לחודש" כנראה מציע עבודה שווה לדיל. תשקיעו באדם שיודע לתמחר את העבודה שלו כמו שצריך ולא זורק מחירים נמוכים כדי למשוך אתכם לעסקה. רוצים דיל רציני? בקשו ממנו להסביר איך התשלום מחולק ולאן הוא הולך — זה ייתן לכם תמונה של ההשקעה שלו וגם של מה שאתם עומדים לקבל.
5. גישה חברית — מקדם שגם יהיה פרטנר
זה לא מספיק למצוא מקדם שיודע את העבודה; תמצאו מישהו שנוח לעבוד איתו. מקדם טוב הוא מישהו שמבין שהעסק שלכם חשוב לכם, שיודע לעבוד בשקיפות ובגובה העיניים, ושאפשר לדבר איתו בלי להרגיש שאתם צריכים לפנות אליו בטקס רשמי עם רשות מהמלכה. גישה חברית ושקיפות אמיתית יהפכו את כל הפרויקט לשיתוף פעולה כיפי ופורה יותר.
בדיקת מיקומים באופן קבוע? זה לא רק בשביל ההרגשה הטובה – זה ייתן לכם מושג אם כל העבודה הזאת באמת מזיזה משהו.
נו יאללה אמרנו שאלות בסוף אז זריז
מה בכלל המשמעות של קידום אתרי Eshop, ולמה אני צריך את זה?
תראו, אם כבר יש לכם אתר, אז למה לא לגרום לו להתקדם? המטרה היא שהלקוחות שלכם ימצאו אתכם בלי לצאת למסע חיפושים אבוד בגוגל. קידום אתרים עוזר לשים אתכם במיקום בו באמת תוכלו לפגוש את הלקוחות שלכם, ולא איפשהו בעמוד 10.
איך קידום אתרים אורגני יכול לעזור לי באתר Eshop?
קידום אורגני הוא הסם (חוקי) של גוגל – נותן לאתר שלכם את כל מה שצריך כדי להיראות טבעי ומועיל בעיני האלגוריתם. כך תוכלו להשיג יותר חשיפה, בלי לסמוך על תשלום מתמיד לפרסומות.
כמה זמן לוקח לראות תוצאות?
אז ככה, מדובר במרתון, לא בספרינט. קידום אורגני דורש סבלנות, השקעה וזמן. תלוי בתחום ובתחרות, אבל אם מישהו מבטיח לכם "תוצאות מיידיות", אתם כבר יודעים שזה נשמע יותר כמו חלום ופחות כמו מציאות.
אפשר לקדם את האתר בעצמי?
כן, בערך כמו שאפשר גם לבנות בית לבד. תיאורטית, אפשרי. מעשית? סיכוי גבוה שזה יהיה קשה ומתיש, ותמצאו את עצמכם תוהים למה לא לקחת מקדם רציני מההתחלה.
איך לבחור מקדם אתרים מקצועי לאתר Eshop?
חפשו מישהו עם ניסיון, שקיפות, והמלצות אמיתיות מלקוחות מרוצים. תוודאו שהוא יודע לדבר בגובה העיניים ולא מתפלסף בקללות SEO סודיות כדי להרשים אתכם.
מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?
קידום ממומן נותן תוצאות כאן ועכשיו (בתשלום, כמובן), ואילו קידום אורגני מביא תוצאות לטווח הארוך יותר. בקיצור, עם קידום ממומן אתם משלמים על להיות למעלה, עם קידום אורגני אתם בונים את הדרך שלכם לשם.
איזה תוכן צריך להכניס לאתר Eshop בשביל קידום אורגני?
התוכן הוא המלך, וגם הממלכה. דאגו לתיאורי מוצרים מעניינים, בלוג עם טיפים לקונים שלכם, ועדכונים על הטרנדים האחרונים – כל דבר שיכול לגרום ללקוחות להישאר באתר, וגם לשכנע את גוגל שאתם כאן כדי להישאר.
כמה עולה קידום אתרי Eshop?
זה תלוי במורכבות ובמטרות. זול לא ייתן לכם תוצאות פלא, אבל מצד שני, תשלום על תוצאה טובה הוא השקעה ארוכת טווח. מקדם מקצועי יוכל להסביר איך הוא מתמחר ומה התוצאות שאתם יכולים לצפות להן.
למה הקידום האורגני כל כך ארוך ומסובך?
כי גוגל מציבה חוקים שמקשים על תוצאות מיידיות. עם הקידום האורגני, מדובר בבניית אמון עם מנוע החיפוש, וזה לוקח זמן. רוצים להיות בטופ? צפו לתהליך ממושך – אבל משתלם.
מה קורה אם אני עוצר את הקידום אחרי כמה חודשים?
אחלה שאלה! כמו בית בלי תחזוקה, תתחילו לראות לאט-לאט ירידה בדירוגים ובתנועה לאתר. קידום זה תהליך מתמשך, וכמו שמים, צריך להשקות את האתר כדי לשמור על צמיחה.