ניוזלטר ורשימות תפוצה – איך משתמשים בזה לעסק?

אם גם אתם מקבלים מידי יום כמויות של ניוזלטרים למייל ותוהים לעצמכם מיהם אותם המשוגעים שלא נחים לרגע ובטוחים שאתם באמת פותחים וקוראים כל דבר שהם שולחים – זה הזמן שתדעו שהפרסום במייל עובד. כמה עובד? עד כדי כך שעסקים וחנויות אינטרנטיות שמנהלים אותו נכון דרך ניוזלטרים במועדים קבועים ולרשימת התפוצה המתאימה משיגים המרות מדהימות! גם בטראפיק וגם ברכישות.

מהו ניוזלטר ומהי רשימת תפוצה?

ניוזלטר נחשב לאפיק שיווקי אפקטיבי, שמבסס קשר הדוק וקרוב מאוד עם הקהל הפוטנציאלי. הוא בעיקרו כלי מכירות, אבל במקביל יכול לטפח את המוניטין של המותג המפרסם כך שהוא יישאר במודעות של הלקוחות שלו באופן קבוע.

רשימת תפוצה היא רשימת כתובות המייל של אותם האנשים שמוגדרים כלקוחות קיימים או פוטנציאליים, כתוצאה מהרשמתם כמנויים לאתר שלכם, לעסק עצמו או כתוצאה ממהלכים שיווקיים נוספים שביצעתם במטרה לאסוף קהל. כאן חשוב לציין שיכולות להיות לכם כעסק כמה וכמה רשימות תפוצה, כך שכל אחת תכיל פילוח קהלים שונה, סט מוצרים אחר בהתאם לתחומי העניין של קהלי היעד וגם דרך שונה של הצגת המידע והתכנים.

לשליחת הניוזלטר יכולות להיות מטרות רבות וביניהן הגדלת הטראפיק לאתר, קידום מכירות של שירות או מוצר, פרסום מבצעים והטבות, יצירת ערך מוסף, השראה ועדכונים. למעשה, מדובר באמצעי כללי שדרכו תוכלו לפרסם כמעט כל דבר ומתוך כל מטרה קיימת. הייתי רוצה לספר לכם שרוב בעלי העסקים משתמשים בזה נכון ומפרסמים את הניוזלטר הנכון לרשימת התפוצה הנכונה, אבל מכיוון שברור שזה לא קורה ושלרובנו יש עודף ג'אנק שמגיע לאינבוקס, חשוב לעשות סדר ולהסביר כיצד עושים את זה נכון, איך לבנות את רשימת התפוצה האידיאלית ומה בדיוק שולחים לה. 

כל יתרונות הניוזלטר שחשוב להכיר

חופש מתלות באלגוריתמים – גם אם אתם מאלו שמעדיפים לפרסם בפייסבוק, אינסטגרם או אפילו טיקטוק, חשוב שתזכרו שהרשתות הללו לא בשליטתכם. החברות עצמן מסוגלות לשנות את האלגוריתמים שלהן מתי שיבחרו, כך שמחירי הפרסום משתנים ולעתים קרובות גם רמת החשיפה. הניוזלטר שנשלח כמייל פשוט, איננו מושפע ממחירי הפרסום ורמות החשיפה הפוטנציאליות לתוכן שהפקתם, כך שתוכלו להמשיך לתקשר עם הקהל בכל עת.

נכונות מוקדמת לקבל מכם פרסומים ועדכונים – לקוחות שנרשמו לרשימת תפוצה כבר הביעו למעשה נכונות לקבל מכם עדכונים. במילים אחרות, מדובר באנשים הרבה יותר מוכוונים לפעולה שרוצים לבדוק ולהתעדכן במה שאתם מציעים. ייתכן שהם יבחרו להסיר את עצמם אם הזמן, אבל כאן טמון הערך האמיתי של רשימת תפוצה טובה: אם נרשמו לקבלת עדכונים מכם, תצטרכו להציג את מה שהקהל שלכם הכי רוצה, צריך ועשוי להתעניין בו לאורך זמן.

דרך נוספת למיתוג העסק הניוזלטר מכיל מטבעו ניוז (News = חדשות) ולכן זו פלטפורמה מדהימה לעדכונים, חידושים ונתינת ערך חדש לקהל המטרה. ככל שתשמרו על הניוזלטר שלכם רענן וחדשני, כך הוא יעזור לכם להשתקף כמובילים בתחומכם ולמתג את עצמכם בהתאם. הקהל יבין שאתם באמת מעודכנים במה שקורה ולכן כדאי לעבוד מולכם ולהזמין דווקא מכם.

חשיפה טובה יותר בגוגל – כשהעוקבים שלכם לוחצים על לינק למאמר או מוצר שפורסם בניוזלטר ועוברים ממנו לאתר שלכם, מדובר בכניסה נספרת מבחינת גוגל והדבר יתווסף לדירוג האתר שלכם במנוע החיפוש (עוד על קידום אתרים בגוגל). כניסה זו בוצעה למעשה ממקור חיצוני ופרטי (כלומר מתיבת המייל לתוך האתר שלכם) ומאפשרת לגוגל להבין שאוהבים את התוכן שלכם.

ולבסוף, רווח אטרקטיבי – החזר ההשקעה יכול להיות אסטרונומי בהנחה ותעבדו נכון לאורך זמן. על פי מחקרים, בעלי עסקים שמשקיעים במערכת דיוור, באיסוף רשימות תפוצה רלוונטיות ובמערכת ניוזלטר מכניסים עשרות דולרים על כל דולר שהושקע קודם לכן.

אז איך בונים ניוזלטר ורשימות תפוצה?

איפיון הניוזלטר מהווה את הבסיס לכל הנחת העבודה. חשבו על הקונספט לניוזלטר שלכם, על הבידול או על נישה ספציפית. למשל אם אתם מתמקדים בניוזלטר לחנות ריהוט, אפשר להתמקד בשיטות או דרכים לעיצוב הבית, במגזין למשפצים, בריהוט גן ועוד. צאו מתוך מה שמעניין את קהל היעד שכם על פי גילו, סגנון חייו וכל הדאטה בייס שנאסף לגביו. מגזין ריהוט יכול לעסוק גם בתחומים משלימים כמו אדריכלות, בתים של מפורסמים, ראיונות עם מעצבים ועוד. אפשר לפרסם חדשות מעולמות האדריכלות ומפעלי הייצור, מדריכי טיפים, מאמרי מומחים וכל רעיון נוסף.

התוכן חייב להתאים לקהל עצמו. למה הכוונה? אם יש לכם מותג צעיר וקליל, מומלץ שתכתבו קצר ותשתמשו בלשון המתאימה. עליכם לקשר בין התכנים בניוזלטר לבין כתבות המשך באתר, הרשמה מקוונת או רכישת פריטים. שימו לב שגם המותג מבנה את שפת הניוזלטר: ערכי המיתוג כוללים פינוק? צרו ניוזלטר שמתמקד ברגעים קטנים של אושר ובפינוקים של סוף או תחילת יום.

מה כותבים בפנים?

כבר שנים שניוזלטר אפקטיבי מאוד משלב בין סוגי תכנים שמשתייכים לעולם התוכן של רשימת התפוצה (קהל היעד שלכם). תכנים אלו יכולים להיות שיווקיים, אינפורמטיביים, מעניינים וכו'. המינון הוא זה שקובע הכל. כדי שהעוקבים שלכם יפתחו אמון מוגבר וימשיכו להתעניין בכם, תצטרכו לטשטש כמה שיותר (לפחות בדיוורים ההתחלתיים) את הקונספט המכירתי או לפעמים את זהות המותג. עליכם לזכור שאלמנט המכירה מתבטא כ"דרך אגב", בשוליים, בבאנר, בלוגו או דרך המסרים השיווקיים שתפיצו עם הזמן ויעוררו לפעולה. אפשר כמובן ליצור גם פעילויות מדליקות כמו תחרויות, הגרלות, בחירת הטבה באתר, השתתפות בבחירת שם למוצר חדש ועוד.

מטרת העל היא לגוון, לגוון ולגוון. כל ניוזלטר יוכל להתמקד בתחום אחר, להתייחס למשהו אקטואלי כמו חג קרוב, השקת קולקציה, סוף עונה, עונת החתונות, החופש הגדול ולהתייחס לטיפים ומוצרים רלוונטיים. שימו לב שאתם מייחדים את הניוזלטר שלכם מתכני האתר ומעניקים לו בנפיטס בלעדיים: כתבה שתארח משפיען מהתחום, הטבה לחברי הניוזלטר בלבד ועוד.

איך יוצרים ניוזלטר ומתחילים לדוור אותו?

ברגע שיש לכם מטרה כמו הגדלת הטראפיק, מכירה, הגברת המוניטין והמיתוג וכד', תוכלו להבין טוב יותר מה להעביר דרך הניוזלטר: מיילים שיווקיים, אינפורמטיביים, מדריכים וטיפים, סקירה על מוצר שברצונכם להגביר אליו את המכירות ועוד.

כעת עליכם להירשם למערכת דיוור שתאפשר לכם לשלוח ניוזלטרים יפים ומקצועיים בצורה נוחה וגם לנהל את רשימת התפוצה שאספתם. קיימות היום עשרות מערכות דיוור שונות, כל אחת תציע דברים כאלו ואחרים והמחירים ביניהן משתנים. ערכו השוואת מחירים, וודאו שמערכת הדיוור תתאים לכמות השליחות החודשית שאתם צופים ובדקו האם ניתן לעצב דרך המערכת דף נחיתה שאפשר לקשר לפרסומים ולקמפיינים שונים.

מכיוון שהעוקבים מקבלים עשרות מיילים (אם לא מאות) ביממה אחת, חשוב ליצור בידול גם ברמה הוויזואלית. מומלץ לעצב את הניוזלטר בתבנית אחידה וקבועה שבה רק התוכן משתנה. זה יתווה שפה אחידה לתקשורת שלכם מול העוקבים וגם יחסוך זמן משמעותי בעיצוב הניוזלטר כל חודש מחדש. את העיצוב תוכלו להכין בעזרת גרפיקאי, או להשתמש בתבנית מוכנה שמציעה מערכת הדיוור.

מועדי השליחה

עליכם לחשוב על המועד שאתם רוצים לדוור בו: אחת לשבוע? לשבועיים? לחודש? פעם ברבעון? מומלץ להכין את הניוזלטר לפחות חודשיים קדימה, כך שלא תעבדו תחת לחץ והניוזלטר יתפספס. אל תשכחו גם מייל ברוכים הבאים למצטרפים חדשים – מייל ראשון שהמנוי מקבל לאחר ההרשמה ומכניס אותו לעניינים.

סוג מערכת הדיוור

בשוק תמצאו כמה וכמה מערכות דיוור מומלצות, כאשר שלוש השחקניות המובילות הן:

הגדלת כמות הנרשמים לרשימת התפוצה

למרות שהייתם רוצים לשלוח ניוזלטרים לכולם, עליכם לזכור שלא כולם מוגדרים כקהל רלוונטי. לפעמים, הלקוחות שלכם באתר הם אפילו לא לקוחות הניוזלטרים שלכם וחשוב לזכור זאת. הכל תלוי במטרה שלכם ובסוג המכירה שאתם מנהלים. הנה כמה דרכים לאיסוף רשימת תפוצה:

בניית טופס הרשמה – עליו להימצא במקום בולט וברור באתר, בפייסבוק, באינסטגרם ובכל מקום. בנו אליו פוסט מושך ולינק רלוונטי, פרסמו אותו בגאווה באתר וודאו שאתם פונים לאנשים שמתעניינים במה שתרצו לומר להם. שימו לב שאתם מטמיעים את טופס ההרשמה במקום גלוי ושפעולת ההרשמה פשוטה. אם הגולשים נכנסים להליך בלתי ברור או מורכב מידי, הם יוותרו.

הפצת תוכן חינמי – הדרך היחידה להמשיך להתקיים היא להפיץ עוד ועוד תוכן שמספק ערך וללא עלות. חשבו על עיתון הארץ או דה מרקר – אתרים בתשלום שחלק מהתוכן שלהם בכל זאת פתוח. הם מבינים שהקהל מתעניין ולכן מוציאים החוצה תכנים בערך גבוה, אבל הם לא הליבה, העיקר של העיתון. וכך למשל: הקונדיטורית תוכל לפרסם שני מתכונים מדהימים לעוגת החג, יועץ השינה יפיץ טיפים ליצירת הרגלי שינה בריאים לילדים וכן הלאה. המייל החינמי הזה הוא המייל הראשון שיקבלו מכם – צרו רושם ראשוני איכותי, מקצועי ואותנטי.

הרשמה ברכישה – אם רכשו מכם מוצר, הציעו להירשם לניוזלטר שלכם: כפתור להרשמה, תיבת סימון, הצעה בתחתית עמוד הרכישה וכל דרך אחרת שתאפשר לקונה ללחוץ פעם אחת כדי לרשום אותו.  

פופ-אפים – החלונות הקופצים עשויים להרוויח יותר נרשמים לרשימת התפוצה ובעיקר את הקהל הרלוונטי יותר. הפופ-אפ יכול להציע הטבה או קופון למנויים לניוזלטר, פרסום לניוזלטר עצמו וכל מה שתבחרו שימשוך גולשים בדרך שתגרום להם לרצות להיות מנויים שלכם.

שיתופים – וודאו שכל מייל שיוצא מכם מתאפשר לשיתוף ברשתות החברתיות ובווצאפ בצורה פשוטה ונוחה. עודדו את הקוראים לשתף אתכם דרך יצירת הטבות, משחקים, שאלונים, קופון ועוד.

שיפור עבירוּת המיילים

עליכם לוודא שאתם שולחים את המיילים לאינבוקס של הקורא מבלי שיועברו לדואר הזבל. לשם כך, עליכם ליצור אינגייג'מנט אפקטיבי מאוד, כך שעם הזמן וככל שהמסרים יצטברו, תוכלו לפלח את הרשימות הקיימות ולשלוח ללקוחותיכם הודעות מותאמות אישית.

מעורבות שלילית או חיובית היא פקטור חשוב מאוד שיקבע את המשך פעולתכם. אם תמשיכו לדוור לאורך זמן לנמענים שלא מגיבים, לא תשיגו מזה דבר. המטרה היא לנסות ולהמשיך להניע את הלקוח לפעול ולעורר אותו גם בדרכים אחרות. למשל דיוור מדומיין נפרד המזוהה עם הארגון (קרה שנרשמתם לאתר כלשהו ואז ארנולד או ג'ו מהאתר שלחו לכם מייל אישי?) או אפילו הודעת סמס כלשהי. אם אחרי המאמצים הללו הנמען עדיין לא מגיב או מתעורר לפעולה, הפרקטיקה הנכונה היא להסיר אותו מרשימת התפוצה. גם כאן תוכלו ליידע אותו על כך ותמיד להשאיר לו דלת פתוחה.

ומה הלאה?

תחום הניוזלטרים והדיוור הישיר במייל הוא עצום ואינסופי. נכנסים אליו פרמטרים רבים כמו גרפיקה, כתיבת תוכן, חוויית משתמש, אוטומציה ועוד שלל היבטים שצריך להתייחס אליהם וללמוד כיצד לפעול מולם עם הזמן. רגע לפני שאתם ניגשים להמשך הקריאה או העבודה, זכרו שהניוזלטר שלכם אמור לספק עדכונים, תכנים וחדשות. הוא לא מייל שיווקי, אבל מגדיל את יחס ההמרה, צובר קהל ושומר איתו על קשר שמבוסס אמון. ככל שתשמרו על הגרעין הקשה והקבוע, תדעו עם הזמן מה הוא צריך, מה מעניין אותו וכיצד לעורר אותו לפעולה. העבודה השוטפת שלכם תשמור עליכם בתודעה ותבטיח לכם תנועה איכותית וממוקדת יותר לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)