מה זה בעצם קידום אתרים לחנות תכשיטים? (כאילו לא הבנתם את זה לבד)
בעולם של היום, כולם באינטרנט. כן, גם הסבתא שרק התחילה להכיר את גוגל. אם חשבתם שאנשים עוד יקפצו לחנות שלכם רק כי היא שם – טוב, יש לי חדשות בשבילכם. בעולם הדיגיטלי, אם אתם לא מופיעים בתוצאות החיפוש, אז אתם פשוט לא קיימים. רוצים שהחנות שלכם תבלוט? תכירו את קידום האתרים.
למה חנויות תכשיטים צריכות קידום? (ולמה זה לא רק "להקים אתר וזהו")
- כי כולם באינטרנט, גם אם זה רק כדי לבזבז זמן – פעם היו פלאיירים ורדיו, היום יש את גוגל. רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים יראו את התכשיטים שלכם? גוגל זה המקום. ברור, אפשר להמשיך לנסות עם מודעות ברדיו… אבל אנחנו כבר בשנת 2023.
- כי עיצוב יפה באתר גורם להם להוציא כסף – אם האתר שלכם לא מזמין והעיצוב נראה כמו משהו משנות ה-90, אל תצפו שגולש יישאר יותר מחמש שניות. לקוחות קונים עם העיניים – אז כדאי לכם להראות להם את הדברים הטובים ביותר שיש לכם להציע.
- כי כסף זה מה שחשוב בסופו של דבר – כל העניין הזה של "חשיפה אונליין" זה נחמד, אבל בואו, אף אחד לא כאן בשביל כבוד. רוצים למכור יותר? קידום טוב יניב עוד חשיפה, עוד מכירות, ובתכלס – עוד כסף.
איך עושים קידום לאתר תכשיטים? (כן, זה לא רק "תבנו אתר והם יבואו")
אז חשבתם שאם יש לכם אתר, אתם מסודרים? מצטער לנפץ את הבועה, אבל זה רק השלב הראשון. הנה כמה דברים שצריך לעשות כדי שלקוחות לא רק ימצאו אתכם, אלא גם ישלימו רכישה:
חקר מילות מפתח – לא, זה לא סתם "לתת שמות מגניבים"
מילות מפתח הן מה שהלקוחות מחפשים בפועל. בלי זה, אתם יכולים להוסיף תוכן כמה שתרצו, אבל אף אחד לא יראה אותו. מקדם טוב ימצא את המילים שאנשים באמת מחפשים כדי להגדיל את הסיכוי שהם יגיעו אליכם ולא למתחרים.
נקודה למחשבה: כן, אתם יכולים לדלג על כל העניין הזה של חקר מילות מפתח. ואז, במקרה הטוב, אף אחד לא ימצא אתכם בגוגל, חוץ מהמתחרים שלכם שיצחקו מאחור.
תוכן, כי גוגל אוהבת את זה – אבל אל תגזימו
"התוכן הוא המלך" אמרו לכם? יפה. אבל תזכרו, גוגל לא באמת מתעניין בהגיגים שלכם אלא בכמות ובאיכות התוכן שמותאם למילות מפתח. כל כתיבה נוספת תעשה לכם שירות טוב, רק אל תציפו את האתר בשטויות – זה לא יגרום לגוגל לחשוב שאתם חכמים יותר.
רגע של חשבון נפש: אז אמרנו ש'תוכן הוא המלך', נכון? אבל חשוב שתזכרו – לא כל טקסט עם מילים נחשב לתוכן איכותי. גם גוגל לא כזה טיפש.
אופטימיזציה – כמו ניקיון בארון, אבל דיגיטלי
גוגל אוהבת אתרים מסודרים. אם האתר שלכם נראה כמו ג'ונגל של לינקים ותוכן, הוא יידחק לתחתית התוצאות מהר יותר ממה שתספיקו להגיד "טבעות זהב". אופטימיזציה לאתר זה פשוט לסדר את הבית לפני שמגיעים האורחים – קליק לכל חלק ולכל דף יש חשיבות, ולא בא לכם שגוגל תפספס את זה.
תמונות וסרטונים – כי מי יאמין לתכשיט בלי לראות אותו?
חנות תכשיטים שמכבדת את עצמה צריכה להיראות נוצצת, גם אם מדובר בתמונות ב-URL. גולשים אוהבים לראות תמונות יפות וסרטונים אטרקטיביים של המוצרים, לא את התיאור המפורט שלכם. אז קדימה, השקיעו בתמונות איכותיות – אם לא בשביל הגולשים, אז לפחות בשביל גוגל.
תובנה נוצצת: ככל שתשקיעו יותר בתמונות יפות ובתוכן מרשים, כך גוגל יחשוב שאתם שווים משהו. כי מה לעשות, לא כולם יכולים להרשים רק עם מילה טובה.
פילטרים באתר – כי מי יכול בלי סינון?
תכשיטים זה לא פיצה – לכל אחד יש טעם משלו. תנו לגולשים אפשרות לסנן לפי מה שבא להם, בין אם זה מחיר, סגנון, או אפילו סוג האבן. ככה אולי הם יצליחו למצוא מה שהם באמת מחפשים, ואתם לא תפספסו מכירה.
זהירות – מציאות לפניך: הוספת פילטרים לקטלוג באתר היא דרך מצוינת להקל על הגולשים. אבל היי, אם בא לכם שהלקוחות ינטשו אחרי שלא מצאו כלום, אז תתעלמו מזה.
החלפת קישורים – כן, זה לא קל כמו שזה נשמע
גוגל מסתכלת על קישורים כמו שאנחנו מסתכלים על המלצות. כמה קישורים טובים ממקומות אמינים ואתם בעמוד הראשון. קישורים מאתרים נידחים? זה בערך כמו לבקש מהשכן ממול לכתוב לכם המלצה.
טיפ לחיים (או לפחות לקידום בגוגל): חשבתם שהחלפת קישורים זה עניין פשוט? כן, וגם גוגל אוהב שמביאים לו קישורים ממקומות לא קשורים בכלל. במילים אחרות – תבחרו את הקישורים בחוכמה.
ביקורות – כן, הם רוצים לדעת שאפשר לסמוך עליכם
כי מי ירכוש תכשיט יקר מאתר שאין לו חוות דעת? ביקורות חיוביות (ורצוי גם אמיתיות) יעזרו ללקוחות להרגיש בטוחים, ובאופן כללי, גוגל אוהבת לראות קצת פעילות חברתית באתר.
מחשבה מעמיקה על ביקורות: בטוחים שאתם רוצים לשלב ביקורות באתר? זה אחלה, אבל בתנאי שהן טובות. אם יש לכם ביקורות פחות נעימות, אולי כדאי שתחשבו פעמיים…
הסבר על העסק – תגרמו להם להרגיש שהם בחנות אמיתית
כי אין דבר שגולשים אוהבים יותר מאתר תכשיטים שנראה כמו איזה חנות מפוקפקת במרכז העיר. תנו קצת מידע על עצמכם – מי אתם, מה אתם מוכרים, למה כדאי להם לבחור דווקא בכם. זה לא יזיק, באחריות.
קטנה על תיאור העסק: כשאתם מוסיפים הסבר על העסק שלכם, נסו שלא להישמע כמו חנות בודדת בשוק הפשפשים. גם אם זה נכון – גוגל והלקוחות לא חייבים לדעת.
איך בוחרים מקדם אתרים שלא ישים אתכם על העמוד ה-20?
- ניסיון – לא, סרטון ביוטיוב לא נחשב
חפשו מישהו שבאמת יודע את העבודה, אחד שלא יתחיל ללמוד תוך כדי שאתם משלמים לו. קידום זה מקצוע שדורש ניסיון, ואם אתם לא רוצים לזרוק כסף לפח, חפשו מקדם שכבר עשה משהו דומה. - תמחור – מה, חשבתם שזה יבוא בזול?
עבודה טובה לא זולה, אבל לפחות תהיה שקופה. מקדם רציני יספר לכם בדיוק על מה אתם משלמים, ולא ינסה להמציא תירוצים למה זה ייקח "קצת יותר זמן". - שקיפות – כי אתם רוצים לדעת מה הולך עם הכסף שלכם
מקדם רציני יעדכן אתכם בכל התקדמות, יציע תוכנית עבודה ויתנהל בגובה העיניים. הוא לא יתחבא מאחורי מסך ויזלזל בכם על כך שאתם "לא מבינים בקידום". - חיבור אישי – כי מי רוצה לעבוד עם מישהו שהוא לא סובל?
מקדם אתרים הוא כמו שותף לדרך, ואם אין ביניכם כימיה – אולי כדאי לחפש מישהו אחר. בסוף, אתם תעבדו יחד חודשים, אז עדיף שתסתדרו איתו.
טיפ סודי לקידום: אפשר להמשיך לחכות שגוגל יתאהב בכם מעצמו… או פשוט לעבוד על זה כמו שצריך. רמז: גוגל לא מתאהב בקלות.
קצת עליי – עדן, מקדם אתרי תכשיטים שלא מפחד להגיד את האמת
היי, אני עדן שרעבי. כן, זה מה שאני עושה למחייתי, ובואו נגיד את זה ככה: אני לא כאן כדי ללטף. אם אתם רוצים קידום אמיתי, כזה שיביא לכם לקוחות, תצטרכו לעמוד בקצב שלי. אני מביא את כל הניסיון שצברתי מעבודות קודמות, ויודע איך להוציא את המיטב מכל אתר. אז אם נמאס לכם מסיפורים ורוצים תוצאות, תשלחו לי הודעה ונראה איך אפשר לקחת את החנות שלכם קדימה.
תובנה לדרך: כן, כן, קידום זה לא סיפור פשוט. אבל אם החלטתם להסתפק באתר שייראה נטוש ומוזנח, יש סיכוי שתישארו לבד בעניין הזה.
שאלות נפוצות (כן, גם כאן אתם צריכים תשובות לדברים הברורים מאליהם)
1. האם אני יכול לקדם את חנות התכשיטים שלי לבד?
אה, בטח! כל מה שאתה צריך זה כמה מאות שעות פנאי, סבלנות של נזיר טיבטי וכמובן הבנה אינסופית באלגוריתם של גוגל. אם במקרה אין לך את כל זה, אולי תשקול פשוט לשכור מישהו שעושה את זה למחייתו. הרי ברור שגוגל תעניק לך עדיפות כי אתה "חובבן נלהב".
2. כמה זמן ייקח עד שהאתר שלי יגיע לעמוד הראשון?
נו באמת, אם הייתי יודע את התשובה המדויקת הייתי כנראה עובד כבר בגוגל. התשובה האמיתית? זה תלוי. תלוי בתחום, בתחרות, בתקציב ובעצבים שלך. אבל אם אתה מחפש קסם מידי – כנראה שזה לא יקרה.
3. האם קידום אורגני שווה את ההשקעה?
רק אם אתה אוהב כסף ורוצה שהעסק שלך יגדל. אם אתה חובב חיים נטולי תזרים מזומנים ולקוחות, אז אולי עדיף לוותר על זה ולהישאר עם "הנוכחות" שלך ברחוב הראשי.
4. אני צריך תעודות או הכשרות מיוחדות כדי לעשות קידום לבד?
לא, ממש לא. רק מוח מבריק, ניסיון של שנים בתחום, גישה לכלים שעולים הון, ומעט נטייה מזוכיסטית. אה, ותשכח מחיים פרטיים, כי העבודה הזו דורשת נוכחות רציפה.
5. האם באמת צריך כל הזמן להוסיף תוכן חדש לאתר?
לא, לא חובה. אפשר גם להשאיר את האתר נטוש ולעקוב אחרי הגולשים כשהם נעלמים מהעמוד תוך שניות ספורות. אבל אם בא לך באמת להישאר בתודעה – כדאי שתוסיף תוכן איכותי.
6. למה לא פשוט לפרסם בפייסבוק במקום כל הכאב ראש הזה של קידום בגוגל?
רעיון מצוין! רק שים לב שאנשים שמחפשים לקנות תכשיטים לרוב מחפשים בגוגל, לא בפייסבוק. אבל היי, לך על זה. אם יהיה לך מזל, אולי תמצא איזה קרוב משפחה רחוק שיגיב לסטטוס הממומן שלך.
7. מה זה חקר מילות מפתח ולמה אני צריך את זה?
מילות מפתח הן הדרך שבה הלקוחות שלך מחפשים דברים בגוגל. אם אתה לא יודע מה הם מחפשים, כנראה שגם הם לא ימצאו אותך. אז כן, אתה צריך את זה – אלא אם אתה מרוצה מזה שהאתר שלך רדום אי שם בעמוד ה-50.
8. האם תוספי SEO יעשו את כל העבודה בשבילי?
אם חשבת שתוסף קטן ונחמד יעשה לך את כל הקידום, אתה כנראה מאמין גם בפיות. תוספים הם כלים שעוזרים לקידום, אבל הם לא קסם – כמו להוסיף מלח לארוחה ולצפות שהיא תבשל את עצמה.