גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מסחר באינטרנט » 8 דגשים לשיפור חווית המשתמש באתר שיקדמו אתכם בגוגל

8 דגשים לשיפור חווית המשתמש באתר שיקדמו אתכם בגוגל

כל מי שמתעסק עם בניית אתרים ככל הנראה מכיר את המונח חווית משתמש. אם עדיין לא יצא לכם להכיר את המונח הזה, יש לכם הזדמנות להכיר אותו לעומק.

האזינו לכתבה

מדובר על מונח שמתאר בתוכו את ההרגשה של הגולשים כאשר הם גולשים בתוך האתר. השאיפה ההגיונית מבחינתכם תהיה לדאוג לחוויית משתמש אולטימטיבית. חווית משתמש טובה לא רק משפרת את חוות הדעת של הגולשים, היא עוזרת בעוד מובנים נוספים. אחרי שתכירו לעומק את היתרונות של שיפור חווית המשתמש, תוכלו להבין מה תוכלו לעשות כדי לשפר אותה. אם אתם מרגישים כי החוויה של המשתמשים באתר לוקה בחסר – תדעו שיש מה לעשות בנידון. פעולות שונות שיאפשרו לגולשים להרגיש כי חשבתם עליהם לא מעט. מי שלא שם את חווית המשתמש בראש סדרי העדיפויות ימצא את עצמו מצטער על כך בהמשך.

8 דרכים לשיפור חווית המשתמש באתר

מתי צריך לשפר את חווית המשתמש באתר?

במקרה שבו אתם מקימים אתרים מאפס יהיה עליכם להקפיד על חווית המשתמש מהרגע הראשון. כך תדעו כי האתר שאתם מקימים יאפשר לכם להביא את השאיפות שלכם לידיי ביטוי. אם ההתייחסות היא לאתר קיים, ישנו צורך לשפר את חווית המשתמש כאשר הוא לא יעמוד בציפיות.

יכול להיות שזוהי הסיבה שבגללה אתם מתקשים לממש את הפוטנציאל הטמון בו. אחרי שתשפרו את חווית המשתמש, תוכלו לראות כי האתר יעמוד בציפיות שאותן הצבתם לעצמכם. אם למשתמשים לא יהיה נוח בתוך האתר, הם ככל הנראה יחפשו אחר אלטרנטיבות שונות. כיום יש המון אתרים אחרים ששמים את חווית המשתמש בראש סדרי העדיפויות שלהם. לכן אל תחשבו שאתם הראשונים שעושים זאת, לפניכם היו לא מעט. המטרה הכי הגיונית תהיה לנסות להדביק את הפערים, כדי שלא יפתחו עליכם פער.

מדוע חשוב לדאוג לשפר את חווית המשתמש?

אף אחד לא ירצה לשפר את חווית המשתמש באתר כל עוד לא יהיה מה להשיג מכך. אם בעבר העניין של חווית משתמש לא היה מיושם באתרים, כיום הוא עניין מהותי שלא ניתן להתעלם ממנו. שיפור חווית המשתמש יאפשר לגולשים להתמצא טוב יותר באתר עצמו. כתוצאה מכך הם ישלימו את המשימה שבגללה הם החליטו להיכנס לאתר שלכם מלכתחילה. אם חווית המשתמש תהיה לוקה בחסר, הם ימצאו מהאתר מבלי לעשות את הפעולה הרצויה. מעבר לכך העניין הזה חשוב מאוד בהקשר של קידום אתרים במנועי החיפוש.


כדי לקדם את האתר בצורה אפקטיבית יהיה עליכם לוודא כי הוא לא יהיה מסובך להבנה. כך שאמור להיות לכם אינטרס מוגבר לשפר את חווית המשתמש כל הזמן. הרי מה שנוח וידידותי היום, זה לא בהכרח מה שיהיה נוח וידידותי בעוד כמה שנים. הסטנדרטים כל הזמן משתנים, ואתם תרצו לדעת כי אינכם מפספסים את הרכבת.

1.    תיצרו פרופיל של המשתמש הממוצע

כדי שתוכלו לשפר את חווית המשתמש יהיה עליכם קודם להבין כיצד נראה המשתמש הממוצע. הרי כל אתר מיועד עבור משתמשים שונים, ולכן הפרופילים לא יהיו זהים. מה שאחרים עושים עבור המשתמשים שלהם זה לא תמיד יהיה רלוונטי גם אליכם. ברגע שתבינו כיצד נראה המשתמש הממוצע יהיה לכם קל לבצע עבורו התאמות שונות. יכול להיות כי תגלו שהאתר הקיים עושה את העבודה בצורה משביעת רצון. אפשרות נוספת היא שתגלו שיש לכם המון מה לעשות כדי שלפר את חווית המשתמש באתר.

כל זה יקרה רק אחרי שתכירו פחות או יותר את המשתמשים שאמורים לגלוש באתר. יהיו כאלה שיגיעו עם דרישות מרובות, אחרים יגיעו עם דברים מינימליות בהקשר הזה. הקמת האתר צריכה להיות באופן כזה שהיא מתאימה לאדם שנמצא מצידו השני של המסך. אם לא תדעו עבור מי אתם עובדים תתקשו מאוד לסיים את המשימה בצורה מוצלחת.

2.    הכינו לעצמכם תוכנית עבודה סדורה

כמו שרומא לא נבנתה ביום אחד, כך לא תוכלו לשפר את חווית המשתמש כולו על המקום. יהיה עליכם לבנות תוכנית עבודה מסודרת שתאפשר לכם לבצע משימה אחר משימה בצורה עקבית. מי שלא יעבוד עם תוכנית מסודרת ימצא את עצמו יורה לכל הכיוונים, אך בפועל לא משיג את המטרות הרצויות. הכנת תוכנית עבודה מסודרת תגרום לכך שתוכלו למקסם את השעות שבהן אתם יושבים על שיפור חווית המשתמש באתר. תוכלו לדעת על המקום מהי המשימה הנוכחית שלכם ומהי המשימה הבאה שנמצאת בתור.

אחרי שתשלימו משימה אחת, תוכלו לעבור מיד למשימה שנמצאת אחריה ללא עיכובים מיותרים. בלי שום קשר תהיה לכם הבנה עוד כמה משימות נותרו לכם כדי להשלים את הפרויקט כולו. עבודה עם תוכנית עבודה סדורה היא הדרך היחידה להשיג את התוצאות הרצויות. סוף כל סוף יהיה לכם אתר שמציע חווית משתמש ברמה הכי גבוהה שיש.

3.    הקשיבו לדרישות של הגולשים באתר

מי אמור לדעת בצורה הכי טובה כיצד אמור להיראות האתר לאחר כל השדרוגים? התשובה היא כמובן הגולשים עצמם שאמורים לגלוש בתוך האתר עצמו. כל מעצבי חווית משתמש מוכרחים להיות קשובים לבקשות ולדרישות של הגולשים. תוכלו לאפשר להם ליצור אתכם קשר ישירות כדי להסביר לכם מה חשוב להם באתר. אם תיישמו את כל הבקשות הללו, תוכלו לראות איך האתר מקבל את הצורה האולטימטיבית. אם תקשיבו רק למה שאתם רואים לנכון, לא בטוח שתשיגו את המטרה שאותה רציתם להשיג.

בו בזמן תוכלו לבחור אילו דרישות מבין הדרישות של משתמשי האתר תרצו ליישם. הכי חשוב שתהיו פתוחים וקשובים למה שהגולשים עצמם מספרים או מבקשים. גם אם תחליטו שלא ליישם את הדרישות או הבקשות, לפחות תראו לאותם גולשים כי הקשבתם להם. בו בזמן תיקחו בחשבון כי הגולשים יכולים להביא כל מיני רעיונות שלא יצא לכם לחשוב עליהם.

4.    תדאגו לכתוב למשתמשים בגובה העיניים

הכתיבה באתר יכולה להיות האקס פקטור שנותן לכם יתרון על פני האתרים האחרים. התוכן בתוך האתר לא רק מסייע לקידום האורגני, הוא גם אמור להנחות את המשתמשים. כדי שחוויית הגלישה באתר תהיה אולטימטיבית יהיה עליכם לדאוג לכתוב את הדברים בשפה ברורה. שפה שמצד אחד לא תהיה שפה פשוטה יותר מידיי, אך מצד שני גם שלא תהיה מסובכת במיוחד.

הגולשים ירצו להבין בצורה ברורה מה אתם אומרים להם, ומה הם יכולים להשיג מהאתר עצמו. אם האתר יסבך את הגולשים מבחינת התוכן שהוא מכיל, הם מיד יחפשו אחר אתרים אחרים. ישנה חשיבות למצוא את האיזון הנכון בין כתיבה תקינה לבין שפה מתנשאת. כמובן שתוכלו לקחת השראה מכל מיני אתרים אחרים שבהם חווית המשתמש היא טובה. באותה מידה תוכלו גם לפנות לכותבים מיומנים שיכתבו את התוכן שיופיע באתרכם.

5.    תשמרו על עקביות לכל אורך האתר

יש קו מסוים שמנחה אתכם בעמוד הראשי של האתר? תדאגו כי אותו קו מנחה ישמש אתכם גם באזורים אחרים בתוך האתר עצמו. אם לא תהיה התכתבות בין חלק אחד באתר לבין חלק אחר זה עשוי להיות מאוד בעייתי. המשתמשים מתרגלים לקונספט מסוים, והם לא ירצו לשנות אותו בזמן הגלישה עצמה. גם אם מדובר על משהו מהפכני שנראה לכם מעולה, זה לא בטוח יעבוד בזמן אמת.

ככל שתהיו יותר עקביים, כך המשתמשים יראו זאת בצורה טובה ואפקטיבית. רק באזורים שבהם אי אפשר לשמור על אותו קונספט הקיים, תוכלו לעשות שינויים. גם אם ביצעתם שינוי, תדאגו כי הוא לא יהיה שינוי כל כך משמעותי. תנסו לנסות לשמור על איזון מההתחלה ועד הסוף כדי להקל על הגולשים. טובת הגולשים אמורה להיות בראש סדרי העדיפויות שלכם בעת שיפור חווית המשתמש.

6.    תאפשרו למשתמש לחזור לאחור

לא כל פעולה שאותה יעשה הגולש תהיה פעולה שתקדם אותו למקום שאליו הוא ירצה להגיע. מהסיבה הזאת האחריות שלכם תהיה לתת להם את האופציה לחזור לאחור. חזרה לאחור תגרום לכך שהם יחזרו למצב הקודם שבו הם היו לפני שהם ביצעו את הפעולה. הרי אם הם יחזרו לדף הבית בכל פעם, זה עשוי לתסכל אותם מאוד. בחלק גדול מהמקרים מדובר על כמות גדולה של פעולות שמתבצעות אחת אחרי השנייה. הפונקציה אמורה לאפשר למשתמש לחזור לאחור עד לפעולה שאותה הוא רוצה לשמר.

העניין הזה יכול להיות מהותי מאוד עבור חלק גדול מהגולשים. אפילו אתם בעצמכם יכולים להשתמש בפונקציה הזאת בתוך האתר שאתם בניתם במו ידיכם. כמובן שלצד האפשרות לחזור לאחור עד למקום הרצוי, תאפשרו למשתמשים להגיע לדף הבית. הכפתור שמאפשר לחזור לאחור צריך להיות כפתור בולט לעין, כזה שאף אחד לא יפספס אותו. אם תוסיפו את הפונקציה הזאת באתר, תוכלו לראות עד כמה היא שימושית ויעילה.

7.    תזכרו כי מדובר על תהליך שלא נגמר

בעולם שלנו השינויים כל הזמן קורים, ותמיד יהיה עליכם להתאים את עצמכם למה שחדש. זוהי הסיבה שבגללה מה שאתם עושים היום יכול להיות פחות רלוונטי לסטנדרטים של מחר. תהליך שיפור חווית המשתמש אף פעם לא נגמר, וזה לא משנה כמה שינויים תעשו בזמן אמת. ברגע שתסיימו מעגל שלם של תיקונים, תמצאו את עצמכם חוזרים שוב לתיקון הראשון שאותו ביצעתם.

ההמלצה היא לבצע את התיקונים בצורה איטית אך עקבית כדי שלא תישחקו עם הזמן. זוהי אחת מפעולות התחזוקה החשובות וההכרחיות ביותר בתוך האתר שאותו אתם מקימים. מהסיבה הזאת ישנם כאלה שאומרים כי הקמה של אתר היא כמו משרה מלאה. תמיד תוכלו למצוא רשימה של פעולות שאותן יהיה עליכם לעשות באתר כדי לשפר את חווית המשתמש. תהיה לכם אפשרות להפסיק את התהליך, וגם להמשיך אותו בכל נקודת זמן.

8.    שימו לב לדירוג של האתר במנועי החיפוש

רוצים להוציא את המקסימום מהאופציה לשפר את חווית המשתמש באתר? מה שאתם צריכים לעשות זה להבחין בדירוג של האתר במנועי החיפוש. קידום אתרים אורגני מושפע רבות מחוויית הגלישה שאותה חווים הגולשים בתוך האתר. הרי גוגל מבחינתה תרצה לשלוח את הגולשים לאתרים שמציעים חווית משתמש טובה. אם חווית המשתמש באתר לא תהיה טובה, זה עלול לצייר את גוגל בצורה קצת פחות אטרקטיבית.

לפיכך אם אתם רואים שהדירוג שלכם בגוגל יורד זה ככל הנראה נוגע לחוויית המשתמש בתוך האתר שלכם. אם תבצעו כל מיני שיפורים קטנים תוכלו לראות כי הדירוג משתפר בהתאם. שיפור אפקטיבי של חווית המשתמש באתר תצליח להביא איתה פלוסים רבים. מעבר לכך שהגולשים יראו את אתרכם באור חיובי, גם גוגל תראה אותו בצורה טובה בהשוואה לאחרים. זוהי אולי אחת מהדרכים הכי טובות מבחינתכם להשאיר אבק לכל המתחרים בקידום האתר.

שאלות נפוצות על שיפור חווית המשתמש באתר

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על שיפור חווית המשתמש באתר. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי שיפור חווית המשתמש באתר בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של שיפור חווית המשתמש באתר הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על שיפור חווית המשתמש באתר?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים באילת

קידום אתרים באילת

אילת וקידום אתרים – מה הקשר? בתכלס אין על אילת. אילת כבר במשך תקופה ארוכה ממשיכה להתפתח ולצבור תאוצה וכיום, ניתן למצוא מבחר עשיר של

קרא עוד »
קידום אתרים בעפולה

קידום אתרים בעפולה

מה זה קידום אתרים בעפולה? בעולם של ימינו, כולנו מעבירים חלק משמעותי מהשגרה היומיומית באינטרנט. באמצעות האינטרנט אנחנו שומרים על קשר עם האנשים שאנחנו אוהבים,

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)