חייגו אתם נגמר לי הטוקמן

עודכן לאחרונה בתאריך כי אפילו הוד רוממותי צריך להראות לגוגל שאני לא ישן על המשמר.

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?

מה נעבור בדרך להצלחה המפוארת שלכם? (כן זה תוכן עניינים)

מתי נרצה להסיר תוצאה מגוגל?

ובכן, מתי לא נרצה להסיר תוצאה מגוגל? אם הגעתם עד כאן, כנראה שיש שם משהו שאתם ממש לא רוצים שכולם יראו. אולי זו כתבה מרושעת שפורסמה עליכם, תמונה מביכה מתקופת הטינאייג'ר שלכם, או גרסה מוקדמת מדי של אתר שגרמה לגולשים לחשוב שאתם מוכרים חלומות בגרוש.

הערה

רוצים למחוק תוצאה מביכה? מזל טוב, הצטרפתם למועדון 'כולם ראו, אבל בואו נעמיד פנים שזה לא קרה.

1. אתר בהקמה – כי תזמון זה הכל

נכון, כל האתרים הגדולים היו פעם רעיון גולמי עם כמה עמודים מביכים. אבל אתם לא גוגל ולא פייסבוק. אם מישהו יגיע לאתר שלכם לפני שסיימתם לבנות אותו, הוא יחשוב שאתם חובבנים, ושוב, תמצאו את עצמכם מסבירים למה הטקסט "לורם איפסום" הוא לא השם החדש של המותג שלכם.

  • התוצאה: גולשים יוצאים בריצה, המתחרים שלכם חוגגים, והאמביציה שלכם? נעלמת יחד עם המבקרים.
הערה

תוכן פוגעני ברשת? זה כמו גשם – לא נעים, אבל גם אם תתלוננו, זה לא יפסיק לרדת.

2. דפי ניהול וקידום – כי אתם לא באמת רוצים שיראו את מאחורי הקלעים

דפים שמיועדים לניהול האתר או לקידום שלו לא צריכים להיות שם בחוץ. באמת. הם כמו תחתוני בוקסר: כולם יודעים שהם שם, אבל אף אחד לא צריך לראות אותם.

  • דוגמאות: עמודים עם ניסויים בקידום, כתובות לניהול גישת מנהל, או גרסה ראשונית של "איך לאבד לקוחות ב-10 צעדים".

3. ניהול מוניטין – או: 'מי, אני? לא, זה בטח מישהו אחר'

הגענו לקלאסיקה. פסקי דין, מאמרים פוגעניים, ביקורות שליליות, או תמונות מביכות מתקופת ה"ניסויים בשיער". כל מה שיכול לגרום לאנשים להטיל ספק במקצועיות, במוניטין או ביכולת שלכם לקשור שרוכים כמו שצריך.

  • השלכות: אם מדובר בעסק – כל ליד שיכנס ייעלם מהר יותר ממה שאתם אומרים "ריפיוטיישן מנג'מנט". ואם זה אישי? ובכן, מזל טוב, עכשיו כולם יודעים למה באמת עזבתם את העבודה הקודמת.
הערה

כתבה רעה עליכם? תחשבו על זה כפרסום חינמי – גם אם הוא לא כזה חיובי.

4. כי אתם פרפקציוניסטים עם אגו שביר

יש גם את המקרים האלה: "הפוסט הזה לא משקף את הערכים שלי", "האתר הזה הוא מלפני שנתיים, ואני כבר אדם אחר", או "הצל של האף שלי לא נראה טוב בתמונה". אז כן, לפעמים מוחקים תוצאות פשוט כי הן… איך נגיד… פוגעות באסתטיקה הדיגיטלית שלכם.

הערה

ניהול מוניטין זה כמו דייט גרוע: מנסים לשכנע את כולם שהחוויה לא הייתה כזו גרועה כמו שהיא באמת.

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל

המסקנה?

אם יש משהו שמציק לכם, גם אם זו שטות מוחלטת כמו כתבה ישנה על כך שנכשלתם במבחן נהיגה שלוש פעמים, תדעו שאתם לא לבד. כולנו רוצים לשלוט בנרטיב שלנו – וגוגל? ובכן, הוא אוהב להזכיר לנו את מה שהיינו מעדיפים לשכוח.

אז איך לעזאזל מוחקים תוצאות מגוגל?

אה, הנה הטריק – לא באמת מוחקים תוצאה מגוגל. כן, תופתעו לשמוע שגוגל לא עובד אצלכם, הוא לא איזה דג זהב שמגשים משאלות. אבל רגע, אל תאבדו תקווה. יש דרכים להעלים, לדחוק, או לפחות לטשטש את הדברים שאתם ממש לא רוצים שאנשים יראו.

הערה

הטיפ הכי טוב למחיקת תוכן פוגעני? פשוט תקוו שמישהו אחר יהיה יותר שערורייתי מכם.

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל

1. מחיקת התוצאה – כי למה להסתבך אם אפשר פשוט למחוק?

אם אתם הבעלים הגאים של האתר המדובר, יש לכם כוח. אפשר לשחק עם ההגדרות ולהגיד לגוגל: "תשכח שראית את זה". זה כולל שימוש בכלים כמו robots.txt או פקודות noindex (עליהם מיד נדבר).

הערה

אם אתם משתמשים ב-robots.txt וגם ב-noindex ביחד, אל תתפלאו אם גוגל יתבלבל ויעשה בדיוק ההפך.

  • איך זה עובד? אתם שולחים לגוגל מכתב קטן ואדיב: "בבקשה, אל תציג את הדף הזה יותר בתוצאות".
  • למה זה טוב? אם מדובר בתוכן שפשוט איבד את הרלוונטיות שלו (שלום לעמוד המבצעים של 2017), זה הפתרון המהיר ביותר.
  • אבל: אם מדובר באתר שלא שלכם (נניח, כתבה של עיתון מקומי שצעקה "האיש שלא שילם את חובו"), אתם בבעיה.
הערה

כשגוגל מאפשר לדווח על תוכן פוגעני, הוא בעצם אומר: 'תמלאו טופס, ואז נשקול להתעלם ממנו'.

2. דחיקת התוצאה – כי אין ברירה, חייבים להיות יצירתיים

אין לכם שליטה על התוצאה? זה הזמן לדחוף אותה למטה כמו שאתם דוחפים את הכביסה מתחת למיטה כשבאים אורחים.

  • איך עושים את זה?
    • יוצרים המון תוכן חיובי חדש שמדבר עליכם ועל העסק שלכם.
    • משקיעים בקידום אורגני לכל התוצאות המחמיאות האלו.
    • קונים כמה קישורים מאתרים רציניים שידחפו את השם שלכם למעלה.
  • תוצאה סופית: המאמר ההוא על הפספוסים שלכם מופיע בעמוד השלישי של גוגל. ומה קורה בעמוד השלישי? נכון, אף אחד לא נכנס לשם.
הערה

מדוע למחוק תוכן כשאפשר פשוט לדחוק אותו לעמוד השני? כי כולנו יודעים שאף אחד לא טורח להגיע לשם.

3. פנייה לגוגל – אם כבר, אז למה לא לנסות?

אם מדובר בתוכן פוגעני, פלילי, או כזה שמפר זכויות יוצרים, אתם יכולים לפנות ישירות לגוגל. יש להם טופס (כי כמובן שיש טופס) שבו אתם מסבירים למה התוצאה הזו לא צריכה להיות שם.

  • מתי זה עובד?
    • אם זה תוכן שמפר את המדיניות של גוגל.
    • אם זה ספאם ברור או תוכן פלילי.
  • אבל בואו נודה בזה: ברוב המקרים גוגל יגיד "לא תודה, אנחנו לא מתערבים בדרמות שלכם".
הערה

שקלתם לכתוב לגוגל מייל אישי לבקשת מחיקת תוכן? תחסכו לעצמכם את הזמן – הם כבר עסוקים מדי עם פרסומות.

4. ניהול מוניטין – השיווק האורגני ההפוך

כן, זה כמו לעשות SEO, אבל במקום לעלות למעלה, אתם מנסים לדחוק אחרים למטה. מה עושים?

  • מפרסמים תוכן חיובי עליכם בכל פלטפורמה אפשרית.
  • יוצרים פרופילים חדשים ברשתות החברתיות וממלאים אותם בתוכן מעולה.
  • משקיעים בקישורים פנימיים וחיצוניים שמכוונים לתוצאות הנכונות.
הערה

ניהול מוניטין ברשת זה כמו לנקות אחרי מסיבה: לוקח זמן, עולה כסף, ויש מי שעדיין יזכור את הבלגן.

5. לפנות לעורכי דין – כי לפעמים צריך לזרוק קצת כסף על הבעיה

אם מדובר במשהו ממש מזיק (כמו האשמות לא נכונות), עורך דין טוב יכול לשלוח מכתבי אזהרה לאתרים הבעייתיים.

  • חסרונות: יקר, מסורבל, ולעיתים קרובות פשוט לא עובד.
הערה

רוצים למחוק דף עם robots.txt? מצוין! גוגל אולי יגיב מתישהו בין 'עכשיו' ל'אף פעם'.

אז תכל'ס:

למחוק תוצאה מגוגל זה כמו לנסות למחוק תמונות מביכות מהאלבום המשפחתי – זה לוקח זמן, צריך אסטרטגיה, ולעיתים קרובות עדיף פשוט לדאוג שיהיו תמונות טובות יותר שיסיחו את הדעת. ואם כלום לא עובד? ובכן, תמיד אפשר לעבור לכינוי חדש ולפתוח דף נקי… תרתי משמע.

הערה

דחיקת תוצאה שלילית עם קידום אורגני היא כמו לנסות להטביע כדור באמבטיה – זה אפשרי, אבל דורש הרבה מאמץ.

ניהול מוניטין בפייסבוק – כי גם שם יש צרות, ולא מעט

אז כן, חשבתם שצרות של מוניטין מתחילות ונגמרות בגוגל? תחשבו שוב. פייסבוק, המקום שבו אנשים משתפים תמונות של אוכל, מעלים וידויים מביכים, ובעיקר מתלוננים על עסקים, יכול להפוך לשדה קרב של ממש עבור השם הטוב שלכם. בואו נדבר על איך להתמודד עם זה לפני שהתגובות יתחילו לזרום כמו ריבת דובדבנים על פנקייק.

הערה

ביקורת שלילית בפייסבוק? אל תיבהלו – פשוט תזמינו חברים להגיב באהבה מזויפת, ותקוו שאף אחד לא ישים לב.

מה הבעיה?

פייסבוק הוא הפלטפורמה המושלמת להפיץ שמועות, תלונות, ולפעמים גם טענות שקריות לחלוטין. כל לקוח לא מרוצה עם מקלדת הופך פתאום לעיתונאי חוקר או גרוע מזה – מבקר מקצועי, והוא רק מחכה להוציא את כל הכביסה המלוכלכת שלכם לעיני כל. ובניגוד לגוגל, שם צריך לפחות לטרוח קצת כדי ליצור תוכן, כאן מספיק פוסט זועם אחד כדי להתחיל שרשרת תגובות כמו סרטון של חתולים.

מה לא לעשות?

לפני שאתם מתפרצים על המקלדת עם תגובה זועמת שמתחילה ב-"מי אתה חושב שאתה?!", עצרו. כי זה כנראה רק יחמיר את המצב:

  1. לא להתעלם – כי האינטרנט לעולם לא שוכח. הפוסט ההוא יישאר שם ויגרום נזק.
  2. לא להתלהם – שום דבר טוב לא יצא מתגובה שתגרום לכם להיראות כמו העסק שהמתלונן טוען שאתם.
  3. לא לשכוח לשמור קור רוח – תגובה אגרסיבית תצייר אתכם כמו דיקטטור ברשתות החברתיות.
הערה

פייסבוק יכולה להיות זירת קרב, אבל זכרו – 'חברים' ברשת לא באמת חברים, ורובם נהנים לראות אתכם מתפתלים.

מה כן לעשות?

אז איך מתמודדים כמו אלופים? ככה:

  1. ענו בשלווה (גם אם אתם רותחים מבפנים)
    תשובה רגועה, מנומסת, ואפילו מזמינה לשיחה פרטית יכולה לפרק את המוקש. "היי [שם הלקוח], תודה שכתבת. אנחנו ממש מצטערים לשמוע על החוויה שלך. נשמח אם תיצור איתנו קשר בהודעה פרטית כדי שנוכל לפתור את העניין."
  2. תראו שהלקוח חשוב לכם (גם אם הוא לא)
    לפעמים, פשוט להראות אכפתיות יכולה להרגיע לקוח כועס. זה גם ישפיע על כל מי שקורא את הפוסט.
  3. התמודדו בצורה פומבית, אבל דאגו שהשיחה תעבור לפרטי
    פוסטים זועמים מושכים תשומת לב. הגיבו בנימוס בפומבי והציעו להמשיך את השיחה בהודעה פרטית. כך תראו יוזמה מבלי לפתוח דרמה ברשת.
  4. תעקבו אחרי הסיפור עד הסוף
    אל תתחילו תהליך ואז תעלמו. לקוחות זוכרים גם את זה.

מתי למחוק פוסטים?

לפעמים פוסט מסוים כל כך פוגעני, מזויף, או מופרך, שאפשר למחוק אותו בלי ייסורי מצפון. איך יודעים שזה הזמן למחוק?

  • אם הוא מפר מדיניות של פייסבוק (שפה פוגענית, שקרים מובהקים, וכו').
  • אם מדובר במשהו שהוא לא ביקורת אמיתית אלא סתם הכפשה.
  • אם הוא גרם לכם לרצות להפסיק לנהל עסק בכלל.
הערה

כתבה שלילית עליכם? כנראה שמישהו משועמם יותר מכם החליט לעשות קריירה על חשבונכם.

מתי לנסות לשנות את הנרטיב?

ניהול מוניטין חכם הוא לא רק תגובה לבעיות, אלא גם יוזמה. איך עושים את זה?

  1. פוסטים חיוביים ותמונות חמודות – כן, כלב בלוגו שלכם יכול לעשות פלאים.
  2. תשדירים מהשטח – הראו לקוחות מרוצים, ביקורות חיוביות, וסיפורי הצלחה.
  3. תודה פומבית למתלונן (אבל בכנות מוגזמת) – "אנחנו מודים לך על שהארת את עינינו בנושא הזה! בזכותך, נהיה טובים יותר."

ניהול מוניטין בפייסבוק הוא כמו הליכה על חבל דק מעל בריכת כרישים רעבים – מלחיץ, מסוכן, ומחייב ריכוז עילאי. אבל אם תפעלו נכון, תוכלו להפוך גם ביקורת לא מחמיאה להזדמנות להראות עד כמה אתם מקצוענים. ואם שום דבר לא עובד? תמיד יש את האופציה לסגור את העמוד ולהיעלם. (רק בצחוק, בערך.)

שאלות נפוצות: איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל (ולמה החיים קשים?)

1. האם אפשר למחוק תוצאה מגוגל אם היא לא שלי?

תשובה קצרה: לא, אלא אם כן יש לך קשרים בגוגל.
תשובה ארוכה: תצטרך לפנות לבעל האתר, למלא טפסים של גוגל, או להתפלל שתוצאה יותר גרועה תעלה מעליה.


2. מה זה קובץ robots.txt ואיך הוא עוזר לי למחוק תוצאות?

Robots.txt הוא הדרך שלך להגיד לגוגל: "תתרחק מהעמוד הזה". אם האתר שלך יושב תחתיך, תוכל להגדיר אילו עמודים לא ייסרקו על ידי גוגל. רק קח בחשבון שזה תהליך שעשוי לקחת זמן וכנראה שלא יפתור הכל.


3. מה זה תגית noindex ואיך משתמשים בה?

זה כמו פתק "נא לא להפריע" לדפים הספציפיים שלך. מוסיפים אותה לקוד העמוד, וגוגל אמור להוריד אותו מהתוצאות. היתרון? זה עובד מהר. החיסרון? תתכונן לעבוד קצת.


4. מה עושים אם מישהו פרסם עליי משהו מעליב ולא נעים?

אופציה א': שולחים טופס לגוגל (בהצלחה עם זה).
אופציה ב': בונים תוכנית לניהול מוניטין, דוחקים את התוצאה למטה בעזרת פרסומים חיוביים, וממשיכים לשכנע את עצמך שהחיים יסתדרו.


5. האם מחיקה של תוכן לא רלוונטי תשפיע על האתר שלי?

במקרים מסוימים, כן. אם אתה מוחק עמודים עם ערך SEO משמעותי או קישורים, זה יכול לפגוע בדירוג שלך. מצד שני, אם זה עמוד שמביא לך אפס תועלת – אין מה להסס.


6. איך דוחקים תוצאה לא רצויה בעזרת ניהול מוניטין?

זה כמו לשחק טטריס עם התוצאות: תייצר תוכן חיובי, תקדם אותו באגרסיביות, ותביא לקישורים מאתרים חזקים. זה לוקח זמן, אבל עובד.


7. האם אפשר למחוק תוצאה פוגענית מהרשתות החברתיות?

לא תמיד. בפייסבוק, למשל, עדיף להגיב באדיבות, לנסות להעביר את השיחה לפרטי, או במקרה קיצוני – לדווח על הפוסט. כמובן, תמיד אפשר לכתוב פוסט מרגש שיזכה לאהדה רחבה וידחק את השלילי.


8. כמה זמן לוקח למחוק תוצאה מגוגל?

תלוי. מחיקה של דפים דרך noindex או robots.txt יכולה לקחת ימים עד שבועות. דחיקה של תוצאה לא רצויה? חודשים. יצירת קשר עם גוגל? עד הפנסיה.


9. האם יש דרך למנוע מראש בעיות כאלה?

כן, תחזק את האתר שלך ותנהל אותו כמו שצריך. כמו כן, דאג לקדם תוכן חיובי עליך ועל העסק שלך כדי שיהיה לך גיבוי למקרה של פרסום שלילי.


10. מה עושים אם שום דבר לא עוזר?

עוברים למערה בהרים, מנותקים מהאינטרנט, או שוכרים מומחה לניהול מוניטין שיעשה את העבודה בשבילך. ואם גם זה לא עובד? תתחילו לאהוב את מי שאתם – גם אם זה כולל כמה כתבות לא מחמיאות.

תתכבדו בפירורי לחם חברים:

קידום אתרים » מאמרים על SEO » איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?
רוצים שגם גוגל יתחיל להכיר אתכם אישית? תשאירו כאן פרטים או תתקשרו
ל-050-9595003. מבטיח לא לדחוף לכם קידום ממומן (לפחות לא מיד).

עוד דברים שאולי יגרמו לכם להישאר כאן עוד קצת

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)