חייגו אתם נגמר לי הטוקמן

עודכן לאחרונה בתאריך כי אפילו הוד רוממותי צריך להראות לגוגל שאני לא ישן על המשמר.

איך לכתוב כותרות שעושות את העבודה לצורך קידום מאמר?

פס גוגל

מה נעבור בדרך להצלחה המפוארת שלכם? (כן זה תוכן עניינים)

השאלה הראשונה שתשאלו את עצמכם בכתיבת מאמר או פוסט חדש קשורה לכותרת. איך תנסחו כותרת שתספק את העבודה שאותה הוא נדרשת לבצע? לא כל כותרת תמשוך את הקורא, בטח אם אינכם כותבים אותה כמו שצריך.

האזינו לכתבה

הבעיה העיקרית היא שתוכלו לראות מה התוצאה שהכותרת משיגה רק לאחר פרסום המאמר או הפוסט. לא תהיה לכם את היכולת לדעת באופן וודאי כי הכותרת תעשה את העבודה באופן וודאי. האם זה אומר שאתם צריכים להשלים עם המציאות הזאת? כמובן שלא. כן תוכלו להכיר את הקריטריונים החשובים לכתיבת כותרות שבאופן כמעט בטוח יספקו את הסחורה. אם תפעלו על פי כל ההנחיות האלה, אין סיבה שלא תנסחו כותרת שתשאיר אבק למתחרים. לעיתים הכותרת של המאמר או הפוסט זה מה שיעשה את כל ההבדל בניכם לבין כל השאר. גם אם התוכן מאוד איכותי עם ערך מוסף, אסור לכם לזייף בכותרת. החלטה אחת קטנה אמורה לעשות שינוי שכמותו לא ראיתם קודם לכן. לשמחתכם אנו כאן בשביל לעשות לכם קצת סדר בכל סימני השאלה שמציפים אתכם.

איך לכתוב כותרות שעושות את העבודה

הטיימינג לניסוח הכותרת המושלמת

הטעות הכי נפוצה מבחינתכם תהיה לנסח את הכותרת עוד לפני כתיבת המאמר או הפוסט. אנו מבינים כי אתם רוצים לסיים עם העניין הזה, אך תזכרו כי הכותרת היא האלמנט המשמעותי ביותר. הטיפ שלנו אליכם מבחינת הטיימינג זה לכתוב את הכותרת רק לאחר שהפוסט או המאמר מוכנים. כך תוכלו לנסח כותרת קולחת, כזאת שסחוף אחריה את הגולשים שיקראו אותה. הכותרת אמורה להיות שורה שמתמצתת את הנושא שעליו דיברתם במאמר או בפוסט. לכן כדי לדעת מה בדיוק לרשום יהיה עליכם להכין את כל המלל, לאחר מכן לסכם אותו. הפעולה הזאת נראית כמו פעולה פשוטה, בפועל מדובר על פעולה מורכבת למדיי. אנו מציעים לכם לבחור את הטיימינג הנכון כדי להוציא את המקסימום מהכותרת שאותה תכתבו. כותרת אחת טובה יכולה להפוך את המאמר או הפוסט לפופולאריים. מצד שני בחירה לא נכונה של מילים עשויה להוביל אתכם בדיוק לצד השני של המתרס. כאשר תבינו את החשיבות של כתיבת הכותרת לא יהיו לכם תהיות בכל מה שנוגע לעבודה המקדימה טרם כתיבתה.

כותרת קצרה או כותרת ארוכה?

זוהי אחת מהשאלות החשובות ביותר שתצטרכו לספק עליה מענה. הרי כותרת חייבת להיות באורך מסוים, בדיוק כפי שהמאמר או הפוסט צריכים להיות באורך סטנדרטי. לא תרצו שהכותרת תהיה קצרה מידיי מצד אחד, או ארוכה מידיי מהצד השני. כותרות לא יכולות להיות ארוכות מכיוון שהן יחרגו מכמות התווים המומלצת לכותרת. מבחינת החיפוש בגוגל מוצגים רק 70 תווים, מה שאומר שמוטב לא לחרוג מהכמות הזאת. אם הכותרת תכיל יותר מ-70 תווים, חלק ממנה פשוט לא יוצג בחיפוש. בו בזמן כותרת קצרה מידיי עשויה להיות כזאת שלא תעביר את המסר. מה שאתם צריכים לעשות זה לנסות לנצל את כל ה-70 תווים שעומדים לרשותכם לכתיבת כותרת. יש המון כלים ברחבי הרשת שיכולים לסייע לכם לספור את כמות התווים באופן אוטומטי. אינכם צריכים להיות אלה שסופרים את כמות התווים בעצמכם כי אין לכם את הזמן לעשות זאת.

קחו השראה מכותרות מוצלחות

כדי לרשום כותרת שעושה את העבודה תוכלו לקחת השראה מכל מיני כותרות אחרות. אף אחד לא מבקש מכם להמציא את הגלגל, לא כולם יודעים להמציא כותרות מאפס. מהסיבה הזאת ישנה אופציה לקחת השראה מכל מיני כותרות שכבר נמצאות ברחבי הרשת. מי מכם שלא רוצה לקחת סיכונים יכול לחפש כותרות למאמרים או פוסטים באנגלית. מאמרים או פוסטים שעוסקים פחות או יותר באותו התחום שבו אתם עוסקים. על ידי לקיחת השראה, אתם חוסכים את הצורך להיות מקוריים יתר על המידה. תמיד תוכלו להכניס את הטוויסט שלכם אל תוך הכותרת, אך לשמור על אותו המבנה. בו בזמן תוכלו למצוא גם כותרות מעולות בעברית, רק תדאגו לשנות אותן מקצה לקצה. גם כאן יהיה עליכם לדאוג כי אינכם חורגים מרף 70 התווים המומלצים לכתיבת כותרת. כותרת שאורכה 55 עד 65 תווים תהיה אידיאלית בכל מה שנוגע לפרסום בגוגל. לא חסרות השראות ברחבי הרשת, רק יהיה עליכם לחפש אותן. אל תצאו מנקודת הנחה כי היצירתיות שלכם חייבת להיות בשיא כדי לרשום כותרת מרשימה.

תחשבו מה מעניין את הקוראים

הכותרת מיועדת בעיקר עבור אלה שנמצאים בצד השני של המסך. אלה שקוראים אותה לראשונה עוד לפני שהם קוראים את המאמר או הפוסט שאותו כתבתם. לכן כדי שהכותרת תעשה את העבודה יהיה עליכם לדאוג שהיא תעביר את המסר הרצוי. במקום לחשוב בראש שלכם, יהיה עליכם לחשוב בראש של אלה שאמורים לקרוא את הכותרת. כך תוכלו לקלוע בול למילים שאותן הם רוצים לשמוע בעת קריאת הכותרת בפעם הראשונה. לאחר מכן תוכלו לראות איך כמות הכניסות אל תוך המאמר או הפוסט תהיה גדולה ומאסיבית. אינכם צריכים להתפשר בעניין הזה, בטח כאשר זה ישפיע בין היתר גם על הקידום האורגני במנועי החיפוש. קידום אורגני במנועי החיפוש יושפע מכמות הגולשים שנכנסת באופן קבוע לאתרכם. עם כותרות מושכות ומעניינות תוכלו לראות כי כמות הכניסות לאתר רק עולה. בכל יום מחדש תמצאו את עצמכם שוברים שיא חדש שעד לא מזמן היה נשמע לכם דמיוני.

תשלבו בכותרת מילות מפתח

סוף כל סוף הצלחתם למצוא נוסח מעולה לכותרת שלכם? אל תשכחו לשלב בה את מילת המפתח שאותה בחרתם לקדם. הכותרת צריכה להיות כזאת שיהיה קל למצוא אותה בתוצאות החיפוש. אם הכותרת לא תשלב את מילת המפתח המחופשת, ככל הנראה לא ימצאו אותה בזמן החיפוש. קידום אתרים בגוגל מחייב אתכם לדאוג להכניס את מילות המפתח המרכזיות בכל כותרת. כמובן שיהיה עליכם לשלב רק מילת מפתח אחת, אל תעמיסו על הכותרת עם ביטויים המיועדים לקידום. בו בזמן אל תשכחו לשלב לפחות מילה אחת כדי שתוכלו להשיג את התוצאה הרצויה. ברגע שהמאמר או הפוסט יהיו מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש, יהיה קל מאוד למצוא אותם. גם אם הכותרת לא מנוסחת בצורה מושלמת, עדיין היא תבלוט בהשוואה לכותרות אחרות. כבר עכשיו נוכל לספר לכם כי ישנה אפשרות לשלב מילת מפתח אחת בכותרת שמנוסחת כמו שצריך.

עדיפות לכותרת כשאלה

כאן מדובר על עדיפות בלבד, אך מדובר על טיפ שתוכלו ליישם אותו עם הזמן. במבחן התוצאה אנו רואים כי כותרות שמנוסחות כשאלה זוכות לעניין רב פי כמה. כל זאת בשונה מכותרות שמנוסחות כמשפט, איתן קשה ליצור עניין אצל הקוראים שנחשפים אליהן בפעם הראשונה. ישנה אפשרות מבחינתכם לנסח את הכותרת בשאלה? תעשו זאת מבלי לחשוב על כך פעמיים. מצד שני אם הכותרת לא תהיה מנוסחת בשאלה יהיה עליכם לחשוב על דרך אחרת ליצור עניין. את מרבית הכותרות ניתן לנסח בשאלה, רק צריך לנסות לצאת מאזור הנוחות. ברגע שהמאמר או הפוסט עונים תשובה מסוימת, תוכלו להתבסס על זה בעת כתיבת הכותרת. גם אם השאלה נראית לכם קצת בנאלית, היא עדיין מביאה איתה עניין רב. תוכלו גם כאן לראות המלצה לכל מיני כותרות שמנוסחות עם סימן שאלה בסופן. בשונה מכותרות שאין להן סימן שאלה, שהעניין בהן דל פי כמה. מדובר על שינוי דפוס קטן שיכול לגרום לכותרת לעשות את ההבדל כולו מבחינתכם.

כותרת ברורה שקל להבין

הרצון להשאיר חותם על הקוראים לא אמור לבוא לידיי ביטוי בכתיבת כותרת בשפה גבוהה. תזכרו כי אתם רוצים לגרום לגולשים לקרוא את המאמר או את הפוסט שאותו כתבתם. אם הפוסט או המאמר לא יזכו לחשיפה הרצויה, לא תשיגו את המטרה שאותה הצבתם לעצמכם. לכן אל תכתבו כותרת לא מובנת, כזאת שרק תגדיל את הריחוק בניכם לבין הקוראים. תנסו לבחור במילים פשוטות, כאלה שיהיה קל להבין באמצעותן את המשמעות הכוללת. בו בזמן אל תשתמשו בשפה פשוטה מידיי כי זה עלול להוזיל את המאמר או הפוסט עצמם. גם אם זוהי לא הייתה הכוונה, צריך לוודא כי אינכם עוברים את הגבול לכאן או לכאן. פשוט תשתמשו במילים שלא מוזר לקרוא אותן, כאלה שיבהירו את הרעיון המרכזי. תוכלו להתייעץ לפני פרסום הפוסט או המאמר עם אנשים שיקראו את הכותרת. הם ינסו להסביר לכם מה הם הבינו ממנה, אם הם בכלל הצליחו להבין משהו.

אל תחשפו את כל הקלפים

אתם צודקים כאשר אתם רוצים להסביר לקוראים בצורה ברורה על מה הולך לדבר המאמר או הפוסט. אך עדיין יהיה עליכם למשוך אותם באמצעות כותרת מסקרנת, כזאת שלא חושפת הכל. ברגע שהם יקראו את הכותרת אמורות לצוץ להן כל מיני סימני שאלה שלא קיבלנו מענה בכותרת עצמה. כך יהיה בהם את הרצון הבסיסי להמשיך לקרוא את הכותרת שאותה הצגתם לפניכם. אם הכותרת תעביר את השורה התחתונה של המאמר או הפוסט, מדוע הם צריכים לבזבז זמן בקריאה? גם ככה קריאה היא לא פעולה טריוויאלית, כזאת שכולנו עושים אותה דרך קבע. הכותרת צריכה להיות מעניינת וברורה, אך באותה המידה גם מסתורית ומסקרנת. זה בדיוק מה שיעשה את ההבדל בין עוד סתם כותרת לבין כותרת שעושה את העבודה. אתם רוצים לדעת כי הכותרת שאותה ניסחתם תהיה כזאת שלא תשאיר מקום לספק. כל מי שיקרא אותה ירצה לשמוע מה יש לה לספר עוד מעביר לאותם 70 תווים. אם הכותרת תהיה מספיק מעניינת תדעו באופן וודאי כי היא תעשה את העבודה מעל ומעבר למצופה.

תלמדו מכותרות פחות מוצלחות

יכול להיות שחלק מהכותרות שאותן תרשמו לא יספקו את הסחורה כמו שרציתם. זה לא בושה לרשום כותרת לא מוצלחת, בטח אם אין לכם את הידע הנדרש איך עושים זאת. אך מה אתם צריכים להסיק מאותה כותרת פחות טובה? יהיה עליכם ללמוד מה עשיתם לא בסדר, ואיך תוכלו לשפר זאת בפעם הבאה. אם תחזרו כל פעם על אותן הטעויות, אך אתם מצפים לכתוב כותרת שתספק את הסחורה? הרי כל פעם תעשו את הדברים שגרמו לכותרת הקודמת לא להצליח. כדי שתוכלו להגיע למצב שהכותרת תספק את הסחורה יהיה עליכם ללמוד מהכותרות הקודמות. הבינו מה לא עבד בכותרת הקודמת כדי שתוכלו להסיק מסקנות לכותרת הבאה. אם מצאתם דברים שעבדו יפה, תוכלו לשכפל אותם כל פעם ברגע שאתם כותבים כותרת חדשה. תמיד יש מה ללמוד ומה להוסיף כאשר מנסחים כותרת למאמר או לפוסט. אך ברגע שתבינו איך עושים זאת כמו שצריך, תראו כי זה בא לכם באופן טבעי.

תתכבדו בפירורי לחם חברים:

קידום אתרים » מאמרים על SEO » איך לכתוב כותרות שעושות את העבודה לצורך קידום מאמר?
רוצים שגם גוגל יתחיל להכיר אתכם אישית? תשאירו כאן פרטים או תתקשרו
ל-050-9595003. מבטיח לא לדחוף לכם קידום ממומן (לפחות לא מיד).
פס גוגל

עוד דברים שאולי יגרמו לכם להישאר כאן עוד קצת

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)