בניית אתרי מכירות – הכל על בניית אתר מכירתי

מה הופך אתר מכירות לטוב?

כשחושבים על בניית אתר מכירתי טוב, ננסה קודם לנסות לדמיין את החנות המושלמת. יהיה מדובר בחנות אינטרנטית איקומרס מסודרת, שמקטלגת את המוצרים שלה במדפים השונים באופן נגיש ונוח. היא כוללת בתוכה מוכרים ומוכרות חביבים שיודעים להציע את עזרתם באופן עדין ונעים ובשורה התחתונה מדובר בחנות יפה שפשוט כיף להיות בה.

בניית אתרי מכירות – הכל על בניית אתר מכירתי

אתר מכירות טוב לא שונה בהרבה בתכונותיו מחנות פיזית מוצלחת. הוא יהיה מאורגן כמו שצריך, הוא יכלול את כל המידע באופן נגיש ונוח, יהיה קל לגולשים לנווט בו את דרכם ואם הוא יהיה באמת מוצלח, בדומה לחנות – הם יוכלו לבלות בו פרק זמן משמעותי ואפילו להשלים לבסוף קנייה.

בנייה של אתר מכירות מוצלח היא ללא ספק משמעותית. היא יכולה בהרבה מקרים לקבוע את גורלן של קניות רבות ולמנף את הצלחת המכירות של בית העסק.

אז מה ייתן לכם אתר מכירות מוצלח?

1. ייתן רושם ראשוני

אתר מכירות נגיש בסופו של דבר יהפוך את חווית השימוש של הגולשים בו להרבה יותר נעימה. הדבר משמעותי ברושם החיובי שהם יקבלו על בית העסק ויעזור ביצירת קרבה ואמון. במידה ובית העסק שלכם חדש ולא מוכר – מדובר באחלה דרך לעזור ללקוחות להכיר את האישיות המיוחדת שלכם קצת יותר. 

2. יסייע בשיווק אורגני

לגוגל בסופו של דבר בתור מנוע חיפוש, יש מטרה עיקרית אחת – לספק את התוצאות הרלוונטיות ביותר. הדרך הכי טובה של גוגל להבין אם היא עושה את העבודה שלה כמו שצריך, היא לבחון את אופן הפעילות של הגולשים באתר. במידה ואתר המכירות שלכם יהיה בנוי כמו שצריך, סביר שהגולשים יבלו בו יותר זמן ויעברו בין הדפים השונים. במצב כזה, לגוגל יהיה אינטרס לקדם אתכם במעלה התוצאות ולעזור לגולשים סקרנים נוספים להגיע בקלות. עוד על כך כתבתי במדריך על קידום אורגני בגוגל.

3. יגדיל היקף מכירות

בשורה התחתונה, אתר מכירתי מוצלח יגדיל את הרווחים של בית העסק. הוא יעזור לכם לממש את פוטנציאל העסק שלכם ולהביא אותו לידי ביטוי באופן הטוב ביותר. מדובר בהשקעה חד פעמית שדורשת תחזוקה שוטפת, אבל אם אתם שואלים אותי ואת החנויות שבבעלותי – זה לגמרי משתלם.

אז איך נבנה את אתר המכירות המושלם?

בנייה של אתר מכירות מוצלח דורשת תכנון, סבלנות ויצירתיות. מדובר בתהליך משמעותי שיכול לקחת מספר חודשים, מבלי להתייחס לפרק הזמן שנדרש עד להגעה ממשית של הגולשים. אז איך ניצור את האתר הטוב ביותר?

1. ניצור טיוטה רעיונית

לפני שנתחיל בבנייה ממשית של האתר, חשוב לבנות טיוטה ראשונית ברורה. בכתיבת הטיוטה חשוב להתייחס לתכנים שהייתם רוצים לשים באתר: האם הייתם רוצים לשלב בו בלוג? האם הייתם רוצים לחלק אותו למספר קטגוריות, ולכמה? האם הייתם רוצים להוסיף עמוד עם מידע על העסק שלכם? דף שמאפשר יצירת קשר?

כל אלה שיקולים משמעותיים שכדאי לבחון לפני שמתחילים בבניית האתר. תדמיינו בראש כיצד הייתם מסדרים את האתר, אלו קטגוריות הייתם רוצים לשים בו וכיצד הייתם מחלקים אותו. כל אלה בהחלט יעזרו לכם בהמשך.

2. נדאג לישר קו עם הסטנדרט

חשוב לשמור על עדכניות בבניית האתר בפרוטוקול HTML. כיום מדובר בגרסה 5 HTML, שימו לב שאתם נשארים עדכניים. בנוסף, חשוב לשמור על הסטנדרטים העולמיים בבניית האתר. ארגון ה-C3W נועד בדיוק לשם המטרה הזאת – הארגון קבע תקנים סטנדרטיים בסיסיים שמגדירים אתר מוצלח. במידה ותענו על הקריטריונים, האתר שלכם יהיה מותאם לרשתות ומנועי חיפוש ברחבי העולם.

3. נוודא שהאתר שלנו רספונסיבי

עד לא מזמן, השימוש באינטרנט נעשה אך ורק באמצעות מחשבים נייחים. המצב עם הזמן קצת השתנה וכיום השימוש באינטרנט יכול להתבצע במכשירים רבים בינהם מכשירי סלולר, טאבלטים, טלוויזיות חכמות וכדומה. ולכן, בנייה של אתר מכירות רספונסיבי היא משמעותית בשיפור חוויית השימוש של הגולשים וכיוצא בזאת – הגדלת היקף המכירות. לקריאה נוספת על עולם האתרים הרספונסיביים.

4. נדאג לקידום אורגני

בסופו של דבר, לא משנה עד כמה האתר שלכם יהיה טוב – ללא התהודה המספקת, אף אחד פשוט לא ידע שהוא שם. במיוחד בשביל זה עולם הקידום האורגני נמצא – על מנת לוודא שכל מי שצריך למצוא את האתר שלכם, יוכל להגיע אליו בקלות.

באמצעות כתיבה של כמויות תוכן משמעותיות ורצוי שיהיה תוכן שיווקי ואינפורמטיבי, יצירת קישורים, שימוש במבנה אתר חכם וטריקים רבים נוספים, ניתן לקדם את מיקום אתר המכירות שלכם ברחבי הרשת ולסייע לקהילת הגולשים לדעת שאתם שם.

5. נעשה שימוש בבוט

בוט חכם יכול ללא ספק להפוך את אתר המכירות שלכם לנגיש יותר, נוח לשימוש ונעים למשתמש. במקרים בהם לגולשים יש שאלה או שהם מעוניינים בחוות דעת נוספת – צ'אט בוט יכול לתת מענה ולקשר את אלה לנציג שירות אנושי. את הבוט תוכלו ללמד לענות למגוון רחב של שאלות ובכך להפוך את האינטרקציה שלו עם הלקוחות ליעילה ונוחה למדיי. ובזמן שהוא יענה ללקוחות וייתן להם מענה נעים – אתם תוכלו להמשיך ולרבוץ בספה…

6. נפעל ברשתות החברתיות

אמנם לא קשור באופן ישיר – אבל פעילות ברשתות החברתיות יכולה בהחלט לתרום לאתר המכירות שלכם. באמצעות הרשתות החברתיות תוכלו לשווק את עצמכם, לעורר עניין בגולשים ובסופו של דבר, לשכנע אותם להיכנס לאתר. אפשרות מגניבה נוספת, תהיה לקשר את בין אתר העסק שלכם לרשתות החברתיות ובכך להגדיל את התהודה של אלה על אלה.

7. פתיחת דף עסק בגוגל

גם לא קשור באופן ישיר, אבל יכול כמובן רק לתרום – פתיחה של דף עסק בגוגל וקישור שלו לאתר בית העסק שלכם יכול לעזור בשיווק חכם שלו. גוגל אוהבים עסקים שנמצאים ברשומות שלה ודואגת לתגמל אותם בקידום במעלה רשומת תוצאות החיפוש. קחו את העניין בחשבון ונצלו אותו כמו שצריך.

האם באמת אפשר לבנות אתר מכירות לבד?

עקרונית כל אדם יכול לבנות לגמרי בעצמו אתר מכירות, אבל אם אתם שואלים אותי, בהרבה מקרים מומלץ להיעזר באיש מקצוע. הסיבה לכך היא פשוטה – המידע נגיש לקריאה באינטרנט אבל למרבית האנשים אין את הזמן והסבלנות להשקיע בפרויקט כל כך משמעותי.

אנשי מקצוע יוכלו לעזור לכם לבנות את אתר המכירות המושלם עבורכם שיעבור את האישיות המיוחדת של בית העסק שלכם ויקודם במעלה רשומת תוצאות החיפוש. בבניית האתר חשוב שתיעזרו בבונה אתרים ומקדם אתרים מקצועי שיוודא שהאתר שלכם לא רק נראה טוב, אלא שהוא משווק כמו שצריך – לניסיון יש הרבה משקל במשוואה הזו.

אם יש לכם בכל זאת את הסבלנות לבנות את האתר שלכם לגמרי לבד, תוכלו למצוא מידע רב בנושא בבלוג שלי, ביוטיוב ובפלטפורמות רבות נוספות.

בין אם תחליטו לבנות את האתר שלכם לגמרי לבד או להיעזר באיש מקצוע – אני בטוח שיצא לכם אתר מדהים! שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)