פרסום עסק ללא תשלום – איפה תוכלו לפרסם את העסק ללא תשלום?

קצת על שיווק אינטרנטי

עד לא מזמן בשביל לפרסם את העסק שלנו, היינו צריכים לדאוג לממן פרסומת בעיתון, ברדיו או בטלוויזיה בסכומי כסף גבוהים מאוד. המציאות קצת השתנתה והעולם השיווקי התקדם והשתדרג בכמה רמות בזכות האינטרנט והרשתות החברתיות. את העיתונים החליף הפייסבוק, את הטלוויזיה החליף האינסטגרם, ואת הרדיו החליף היוטיוב.

כיום כל בית עסק שמעוניין למנף את עצמו יכול להשקיע סכומים זעומים ולהגיע לתוצאות מפתיעות למדיי. ולכן, זה לא באמת מפתיע שעולם הדיגיטל ממשיך (וימשיך) לתפוס תאוצה.

פרסום עסק ללא תשלום – איפה תוכלו לפרסם את העסק ללא תשלום

אבל האמת היא, שאם אתם מעוניינים להגיע לתוצאות מבלי להשקיע כסף – כיום גם זה אפשרי. באמצעות מגוון של פלטפורמות חינמיות וכלים מיוחדים, כל אחד יכול לשווק את עצמו לגמרי לבד.

מי יפנה לפרסום העסק בחינם?

1. עסק בתחילת דרכו ללא תקציבים מיותרים

במידה ועוד לא יצא לכם להתחכך בעולם הדיגיטל השיווקי, סיכוי לא רע שהייתם מעדיפים להתנסות בו קצת ולהתחכך בו לפני שאתם מתחילים להזרים כספים. קצת ניסיון לא הרג אף אחד והאמת היא, שמדובר בהחלטה יחסית הגיונית.

2. אדם שמעוניין בתוצאות לטווח הרחוק

כפי שאתם כבר יודעים, אני חובב של עולם השיווק האורגני, שללא ספק מציע את מרבית האפשרויות החינמיות. לעומת קידום ממומן בפייסבוק, שיביא לתוצאה קצרת טווח בינונית – קידום אורגני חינמי יכול לעזור לכם למנף את שיווק וקידום העסק שלכם בכמה וכמה רמות.

3. למעשה, כולנו

כיוון שמדובר באפשרות חינמית, למעשה אין שום סיבה שלא לגשת אליה. האמת היא, שכיום ישנן אפשרויות שיווקיות חינמיות לא רעות בכלל – לא צריך תמיד להשקיע כסף בשביל להגיע לתוצאה הנכספת.

אז מהי מטרת הקצה?

בסופו של דבר, בכל קמפיין שיווקי שניצור תהיה לנו מטרת קצה מיוחדת. המטרה תהיה השאיפה אליה אנחנו מתכננים להגיע ובגדול לסמן "וי". כמה מטרות שיכולות להיות רלוונטיות עבורכם:

  • מינוף כמות הלקוחות והזרמת הכספים בחברה.
  • יצירת תהודה סביב בית העסק שלכם.
  • הפניית תשומת לב הגולשים לאירוע חגיגי שבית העסק משיק.

התוצאה הנכספת במרבית המקרים תשפיע על האופן שבו תנהלו את קמפיין השיווק שלכם. במילים אחרות, אני ממליץ לכם למקד את עצמכם בתוצאה נכספת אחת לפני שאתם מתחילים בתהליך. 

אז איפה אפשר לפרסם את העסק בחינם?

כיום קיימות פלטפורמות שיווק חינמיות רבות ברחבי הרשת ברמות אטרקטיביות והישגיות כזו או אחרת. אם אתם שואלים אותי, אין שום סיבה להתמקד באפשרות שיווקית ספציפית אחת – תירו לכל הכיוונים ותראו מה עובד יותר ופחות.

1. נעשה שימוש בקידום אורגני

קידום אורגני הוא ללא ספק האפשרות המשמעותית ביותר מבין כל האופציות שאני עתיד להציג במאמר הזה. מדובר באפשרות שהיתרון המשמעותי ביותר בה הוא לא באמת עניין המחיר אלא פונקציית הזמן. שיווק אורגני מסתמך למעשה ביכולת של כל בונה אתר להשתמש בתכונות של האלגוריתמים של גוגל לטובת קידום האתר שלו במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. קידום אורגני בגוגל מסתמך בעיקרו על כתיבת כמויות תוכן משמעותיות ושימוש בקישורים חיצוניים והפניות לאתר העסק שלנו.

היתרון? אחרי פרק זמן ממושך של עבודה תגיעו לתוצאה משמעותית במיוחד – לינק לאתר שלכם יתנוסס בדף תוצאות החיפוש הראשון של גוגל. כך, כל פעם שגולש יחפש איש מקצוע בתחומכם הוא יוכל למצוא אתכם בקלות ומהירות, ובנוסף ישנה האפשרות של פתיחת דף עסק בגוגל.

החיסרון? מדובר באפשרות שדורשת השקעה רבה ופרק זמן מתמשך. בחלק משמעותי מהמקרים לבעלי עסקים שפונים לשיווק אורגני אין באמת את פרק הזמן הנדרש לכתיבת התוכן וביצוע העבודה. קיימים אנשי מקצוע שיהיו מוכנים לעשות עבורכם את העבודה בתשלום, בינהם כמובן תוכלו למצוא אותי שיהיה מוכן לנהל את נושא התכנים באתר כולל כתיבת תוכן שיווקי.

2. נהיה פעילים בבלוגים ופורומים

במידה ויש איש מקצוע בתחומכם שפתח בלוג באינטרנט ושתפס עם הזמן מוניטין חזק במיוחד – יכול להיות ששווה לכם לפנות אליו לעזרה. תוכלו לבקש ממנו בתמורה לפרסום הדדי לאפשר לכם לכתוב מאמר משלכם בבלוג העסק שלו. בתחילת המאמר יתנוסס השם שלכם ובסופו יינתן לגולשים לינק לאתר העסק האישי שלכם. מגניב, לא?

אפשרות נוספת, תהיה כמובן לגשת לפורומים חינמיים שעוסקים בתחומכם. שם תוכלו לתת עצות, לספר על חוויות אישיות שעברתם ובתכלס – לגרום לאנשים נוספים להכיר אתכם מקרוב.

3. נפנה לרשתות החברתיות

הרשתות החברתיות תופסות ללא ספק פרק זמן משמעותי במיוחד בשגרה היומיומית של כולנו. ולכן כמובן, מדובר בכלי שיווקי חינמי משמעותי במיוחד שכדאי לנצל. תוכלו לפתוח דף עסק בפייסבוק, באינסטגרם ואפילו בטוויטר וליחצן את בית העסק שלכם כמו שצריך. אז מה חשוב שתקפידו לעשות?

  • נוסיף את כל המידע הרלוונטי לדפים שלנו – במידע דפי העסק שלכם ברשתות החברתיות השונות חשוב שתוסיפו את המידע הבסיסי ביותר שיסייע ללקוחות בסופו של דבר, לגשת ולהיעזר בשירות או המוצרים שלכם. תפרטו על שעות הפתיחה, כתובת בית העסק, מספר טלפון לשירות לקוחות ואפילו לינק לאתר.
  • נעלה תכנים אטרקטיביים רבים – חשוב שתנהלו את דפי העסק שלכם באופן יומיומי. שימו לב – אל תעלו כמות גדולה של תכנים אחת לחודש חודשיים, תדאגו להעלות מעט תוכן אחת לכמה ימים. פעילות שוטפת תביא בסופו של דבר לשיווק חכם וניהול נכון של הקמפיין שלכם.
  • נפגין פעילות בקבוצות רלוונטיות ובהתייעצויות – נוסף על פעילות בדפי העסק שלכם, חשוב שתפגינו פעילות בדפים שקשורים לתחום העיסוק שלכם. תוכלו לתת מענה לשאלות, לתת פרשנות אישית שלכם למקרה שנחלק עם חברי הקבוצה וכדומה. כך הגולשים יוכלו להכיר את הלך הרוח שלכם ואת הניסיון שלכם קצת יותר מקרוב.
  • נשתף דעות רלוונטיות לאירועים רצים – אירועים רצים זאת אחלה דרך לשווק את עצמכם. תוכלו להעלות פרסום שקשור למוצרים שאתם מוכרים ליום האהבה, מבצע לכבוד תחילת החופש הגדול וכדומה. באינסטגרם אגב, שימוש בהאשטגים יכול לגמרי לעזור בעניין, תוכלו לקרוא בהרחבה כאן על איך להשיג עוקבים באינסטגרם שיגדילו את החשיפה האורגנית של העסק שלכם.

4. נפרסם את עצמנו באתרי אינדקס חינמיים

במידה ולא הקמתם אתר עסק אישי משלכם, יכול להיות ששווה לכם להתפרסם באתרי אינדקס. מדובר באתרים שמרכזים כמויות אנשי עסק אדירות ומאפשרים לגולשים להביע את חוות דעתם עליהם. בין האתרים החינמיים תוכלו למצוא את "144B", "easy", "2all" והרשימה ממשיכה…

5. ניגש ליוטיוב

אפשרות מגניבה לא פחות, תהיה כמובן לעשות שימוש בענקית הסרטונים יוטיוב. תקימו ערוץ, תעלו תכנים אטרקטיביים שרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם ותצרו עניין. תוכלו בערוץ היוטיוב שלכם להעלות מדריכים, פרסומות וראיונות עם מידע אישי – ככל שתהיו מקוריים ויצירתיים יותר התוצאה תהיה יותר טובה.

יאללה, רק נשאר להתחיל!

עכשיו כשאתם מכירים קצת יותר את האפשרויות שעומדות בפניכם, כל מה שנשאר לכם לעשות זה רק להתחיל ולעבוד. תתחילו משיווק אורגני במידה ויש לכם אתר עסק, תיגשו לרשתות החברתיות ורק לאחר מכן תפנו לאפשרויות האחרות עליהן פירטתי. שיווק דיגיטלי הוא תהליך ארוך שיכול לעיתים להרגיש מייאש, אבל עם העבודה הנכונה – התוצאה עוד תגיע. שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)