קרה לכם שרציתם לשלוח לחבר קישור והוא היה ארוך מדי? אולי החבר לא התייאש ופתח בסוף אך אם מדובר בעסק אינטרנטי הלינק הארוך הוא לא חברו הטוב של בעל העסק והוא פחות ידידותי לגולש החדש.
לינקים שכתובתם ארוכה משדרים קונוטציה פחות אסתטית ופחות מקצועית לעומת קישור קצר. הלינק בצורתו הארוכה והמסורבלת יכול להיראות כמו ספאם והמשתמש ככל הנראה לא יירצה לפתוח כתובות כאלו.
לכן, על מנת להקל על העיניים ולגרום למשתמש כבר מהרגע הראשון להרגיש בידיים טובות – יש להטמיע לינק קצר ולעניין!
איך עושים את קיצורי הדרך?
כלים נהדרים לקיצור הקישורים ניתן למצוא תחת השם: URL link shortener
קיבצנו עבורכם מספר אתרים שבהם אפשר להפוך את הקישור לקצר ומושך את העין לטובה, כל שתצטרכו הוא להירשם (מרביתם בחינם) לאתר בחשבון שבו תעשו את השימוש לקיצורי הקישורים.
Did.li ,Shorb ,URL Shortener by Zapier ,BL.INK ,TinyURL ,Bitly, Rebrandly
חוץ מהפן האסתטי ללינקים מקוצרים יש יתרונות משמעותיים שיווקיים גם מהבחינה העסקית.
רוצים להגדיל את המכירות בעסק שלכם ולא יודעים איך? היכנסו למאמר שלי להתעמק בנושא.
1- ניתוח נתונים סטטיסטיים: קיצורי הקישורים נותנים אפשרות לדעת מידע לדוגמה מהיכן הגיעה התנועה באתר – (מהרשתות החברתיות?), מאיזה אזור דמוגרפי, באיזו שעה ובאיזה תאריך נלחץ הקישור? וגם מהי כמות האנשים שצפו והקליקו על הקישור. מכל אלה ניתן להסיק פרטים על סוג קהל היעד אליו הגענו.
יוצרי תוכן למשל ביוטיוב, אינסטגרם ופייסבוק גם הם נעזרים בקיצור קישורים על מנת לדלות מידע אודות כמות כניסות שהקישורים הניבו להם ובמיוחד כשמדובר בשיתופי פעולה ממומנים – הלינקים המקוצרים מאפשרים לראות את מקורות הכניסה ושיעורי ההקלקות.
2- רשתות חברתיות מגבילות את התווים שניתן לכתוב. בתחילה היו אלה טוויטר שהגבילו את מכסת התווים ומכאן בא הצורך להיות תמציתיים וקולעים. לכן זוהי פרקטיקה טובה כשנרצה שקישור יהיה מלווה גם בתוכן, יהיה יותר מקום לכתוב בפוסט כשהקישור הוא מקוצר.
3- קיצור קישור מונע קישור שבור – דרך בטוחה להימנע מקישור שבור היא הקיצור, לעיתים כשמעתיקים קישור ארוך הוא לא מועתק במלואו לכן קישור קצר מונע בעיה זו.
הטיפים עזרו?
מוזמנים להיכנס למאמר הקודם שלי בבלוג על כיצד ניתן להסתיר תוצאות ממערכת תולעת המשפט במנועי החיפוש.
בהצלחה! 😊