גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » איך לכתוב מאמר שיקדם אתכם בגוגל?

איך לכתוב מאמר שיקדם אתכם בגוגל?

לפני יותר מ-20 שנה ביל גייטס טבע את המונח "התוכן הוא המלך".

בעידן בו הפלטפורמה האינטרנטית מתעצמת וצוברת תאוצה מעל לכל דמיון אין ספק שהאמרה השגורה הזו עודנה רלוונטית גם ב-2022 ובשנים שאחריה.

כשרוצים לקדם את האתר העסקי בגוגל באמצעות קידום אורגני, כתיבת מאמרי תוכן היא אחת הדרכים המצוינות להעלות את רמת הפעילות ולהקפיץ אתכם לראש מנועי החיפוש בנישה שלכם. כתיבת מאמרים באופן שוטף ועקבי יניה תנועה לעסק הדיגיטאלי וירחיב את מעגל הלקוחות הקיים.

מתעניינים בלהגדיל מכירות לעסק ולא יודעים איך לעשות את זה? ראו את כל המידע הרלוונטי במאמר הקודם שלי.

כתיבת מאמרים לעסק - הדרך לקדם את עצמכם בגוגל

הכיצד?

כתיבה שיווקית לאתר שלכם צריכה להכיל טקסטים שמשקפים את רוח העסק בכללותו, כלומר לדעת להרחיב את האופקים בנושא הרלוונטי לכם – אך מבלי להתפזר. קהל היעד יכול להגיע אליכם דווקא מתתי-הקטגוריות ולא בצורה הישירה כשדוחפים ללקוח את המוצר בכפית. התוכן יכול להיות מנווט לאותה מטרה של עסק בדרכים שונות. נתחיל לפרט במאמר זה כיצד ניתן לכתוב תוכן לעסק הדיגיטלי שלכם בצורה יצירתית וחכמה:

כתיבת מאמרים לעסק - הדרך לקדם את עצמכם בגוגל

1- מי אני?!: כשכותבים תוכן לאתר בראש ובראשונה צריך לדעת על מה אנו כותבים?! יש לחקור, להתעניין ולהעמיק בנושא עליו נרצה לדבר ולסקרן את הקהל. זהו שלב ראשוני ובסיסי לכל כותב תוכן – להיות ספץ בתחומך ומעבר לו. אם יש שחקנים נוספים בזירה שלך – להכיר אותם, לדעת כיצד אה נבדל מהם ומה הייחוד שלך בתוך אותה מערכת.

2- מחקר מילות מפתח: צעד משמעותי שממנו מגיע הקידום האורגני של העסק. חשוב להתמקד בביטויים וצירופי מילים נפוצים ושהם רלוונטיים לתחומכם, הם שיכניסו אתכם למרכז העניינים. המטרה כאן היא אחת – לדייק במונחים השגורים בפי הגולשים וכתוצאה מכך אלו יאתרו את המאמר, הפוסט או הבלוג.

מילות מפתח

3- מבראשית: השתדלו לשלב את מילות המפתח כבר מההתחלה: בכותרת הראשית ובכותרת המשנית של הפסקה. שיעור ההקלקות ייגדל בזכות שלב זה. גוגל למשל מציעה עבורכם את Google suggest שבאמצעותו תוכלו לעשות שימוש של חקר מילות המפתח בכמות קטנה במנוע החיפוש של גוגל או דפדפן אחר ובנוסף, לערוך מחקר מקיף יותר שהוא בקנה מידה גדול על ידי שימוש בפונקציות חינמיות מבית Google suggest.

ואם בכותרות עסקינן, העדיפות היא להשתמש בכותרות של H1 עד H3 . הכותרת הראשית שהיא H1 מומלצת להיות פעם אחת במאמר ולא מעבר לה כי היא המרכזית והכוללנית של מהו נושאו של המאמר?, H2 אלו כותרות המשנה כשמחלקים לפסקאות, אלו למש כותרות הפתיחה ו-H3 אלו תתי כותרות שבתוך כותרות המשנה (מסתעפות בתוך H2), אותן נהוג להכניס כשמפרטים בתוך קטגוריה ספציפית.

איך לכתוב מאמר שיקדם אתכם בגוגל

3- הנעה לפעולה! הרחבתם את משפטי המפתח שלכם, הגעתם לביטויים מקוריים ויצירתיים ושילבתם אותם במאמר? הגיע הזמן לעורר את קהל היעד שלכם. "הרשמה בחינם", "היכנסו לאתר", "הוספה לעגלה", כל הוראה מסוג כזה מעודדת פעילות מצד הגולש. נסו לשלב מונחים מסוג כזה באופן אותנטי ולא נכפה, שירגיש בזרימה עם המאמר בכללותו.

4- עריכה לשונית: לפני שאתם מעלים את המאמר חשוב מאוד לבדוק את עצמכם ולהקפיד על ההגהה של המילים, מיקום נכון של סימני פיסוק, שגיאות כתיב וכו'. המאמר שלכם הוא גם הפנים שלכם, וככל שתהיו יותר קפדניים, יסודיים ואסתטיים במילותיכם, כך תיראו כלפי חוץ מקצועיים ואיכותיים.  

5- חלוקה לפסקאות: משפטים ארוכים וצפופים כגוש אחד מבריחים את הקורא המתקשה למצוא את עצמו בבליל המילים. לעומת זאת, חלוקה שווה לפסקאות עם מרווחים מושכת את העין ומשרה תחושה של סדר. אגב, גם גוגל דואגת לכך שתתועדפו גבוה יותר כשהמאמר הוא קריא ולא מסורבל בעין.

6- אינטרקטיביות היא שם המשחק: מאמר טוב יהיה בנוי לא רק ממילים יפות אלא גם מויזואליה שתמחיש את הנאמר ותגרום לצופה לעכל טוב יותר את הכתוב. יש לא מעט משתמשים שגוללים ומרפרפים באתר את הנראות הויזואלית עוד לפני קריאה נרחבת של הכתוב. רצוי שתצרפו מדיה מכל סוג שאפשר: סרטונים, תמונות, אנימציות. כשמעבירים חומר אינפורמטיבי קר ככל שיהיה – שילוב של טבלאות סטטיסטיקה יעשו את העבודה טוב יותר מאשר רק לפרוט זאת במילים ללא ויזואליה. 

7- קישורים: מאמר שמכיל בתוכו קישורים חיצוניים ופנימיים מקיף את הגולש מכל כיוון וגורם לו להישאר זמן ממושך באתר. קישורים פנימיים כמו "לעוד מאמרים שלי לחצו כאן" או "רוצים לדעת עוד על קידום אתרים? היכנסו למאמר הקודם שלי", מכל אלה הגולש מכיר אתכם טוב יותר ומבין כי אתם בעלי ידע מגוון ורחבים בתחומכם. גם קישורים חיצוניים מאוד אפקטיבים על מנת לצמצם זמן נטישה מהאתר, גוגל רואה זאת בעין יפה הרבה יותר כשאתם מחוברים ומקושרים לא רק אל עצמכם ומכאן שאטרקטיביות האתר שלכם עולה כשהקרדיט מוענק בהתאם.

8- אורך המאמרים: להבדיל מבאנרים או מודעות פרסום, במאמר אין לכם מה להיות תמציתיים לחלוטין. כשאתם מעלים מאמר לבלוג אתם לא מוגבלים במספר התווים, מאמרים ארוכים הם מצוינים עבור קוראים שמתעניינים לדלות כמה שיותר מידע אודות המוצר הספציפי שעליו אתם מדברים, ככל שיהיה פירוט מקיף ותרחיבו בנושא הגולש יקבל את הרושם כי כאמור אתם מביני עניין וגם שאת מגלים עבורו אינפורמציה חדשה ממתחריכם, בכל מערכת היחסים ביניכם תתהדק והלקוח אט אט הופך להיות נאמן לכם.

9- אקטיביות מצד הגולשים: חלק חשוב מאוד הוא להעביר גם את הכוח אל הצד השני ולתת לגולש להתבטא לכן צירוף תגובות כמשוב לפוסטים שאתם מעלים יהיה אפקטיבי, כך תראו לקהל היעד כי אתם נגישים וקשובים. מעבר לכך, כל תגובה שתיכתב מרעננת את הפוסטים שלכם ומחדשת אותם שוב ושוב לכן משוב יכול להוות פונקציה נהדרת להקפיץ ולקדם את עצמכם.

10- מלך מקורי: תוכן מועתק יביא לכם את התוצאה ההפוכה, גוגל לא יירצו לקדם תוכן גנוב, משוכתב ומשוכפל שדומה למתחריו. אך יותר מכך, הגולש שלכם מספיק אינטיליגנט וכשייראה שמדובר באותו תוכן כמו האתר הקודם שבו צפה הוא יבין כי אין לכם מה לחדש לו, ינטוש ולא יחזור.  המשתמש מצפה לערך מוסף, הרי לשם כך הוא נכנס לאתר. תבליטו את התוכן הייחודי של המותג והעסק שלכם (באמצעות מילות המפתח האיכותיות שאיתרתם) והקידום מצד גוגל יבוא בהתאם.

11- לרכב על הגל! כשכותבים תוכן בייחוד מאמרים חשוב לשים לב לשינויים המתרחשים סביבכם, לעקוב אחרי טרנדים עכשוויים כדי להיות במרכז העניינים! הגרלות, תחרויות, טרנדים ברשתות החברתיות, שיתופי פעולה, כל אלו יקרבו את הגולש אל העסק בצורה מהנה ומעניינת, לכן אל תיפסלו לתבל את התוכן שלכם בהקשרים אקטואליים מהכיוון הזה.  

כתיבת מאמרים לעסק - הדרך לקדם את עצמכם בגוגל

רוצים לדעת עוד על תוכן שיווקי? מוזמנים להיכנס למאמר הקודם שלי.

בהצלחה! 😊 

שאלות נפוצות על מאמר קידום בגוגל

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על מאמר קידום בגוגל. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי מאמר קידום בגוגל בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של מאמר קידום בגוגל הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על מאמר קידום בגוגל?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים בנתניה

קידום אתרים בנתניה

קצת על מיתוג ושיווק נתניה היא ללא ספק אחת הערים הכפיות ביותר במדינה – היא קרובה לחוף, מלאה באנשים טובים ונהפכת בשנים האחרונות לפופולארית יותר

קרא עוד »
קידום אתרים ברחובות

קידום אתרים ברחובות

מה זה קידום אתרים ברחובות? בעולם של ימינו, כולנו מעבירים את זמננו באינטרנט. באמצעות מנועי החיפוש אנחנו יכולים לצרוך חדשות, לגשת לרשתות החברתיות, לצבור מידע

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)