איך לכתוב מאמרים איכותיים במהירות שיא לאתר שלכם?

התוכן הוא המלך

עולם התוכן הוא ללא ספק מהמשמעותיים שנמצאים כיום ברשת. לצד סרטונים מפוארים ביוטיוב ועיצוב גראפי מיוחד של אתרי קידום – התוכן שנמצא בעמודים השונים ברחבי הרשת הוא בסופו של דבר האחד שמביא לשינוי. אם לסרטון מפואר יש את היכולת לעורר עניין ולעיצוב יפה יש את היכולת לשדרג אתר בכמה וכמה רמות – הרי שתוכן יכול לעשות את שני הדברים הללו ואפילו יותר. ולכן, זה לא באמת מפתיע שכיום אנשים נעזרים בתוכן יותר ויותר למטרות מגוונות רבות.

איך לכתוב מאמרים איכותיים במהירות שיא לאתר שלכם

אז מה תוכן יכול בכלל לעשות?

1. יעביר מידע

במהותו הבסיסית ביותר, תוכן יעביר ידע. תוכן יכול ללמד אנשים על המורשת היהודית, על המלוכה הבריטית ולמעשה על כל דבר. הוא יכול ללמד את הקוראים מיומנות שימושית למדיי או להעביר לקורא טיפים שיעזרו לו בייעול ההתנהלות היומיומית. במילים אחרות, לתוכן יש את היכולת הפשוטה להעביר ידע, ללמד, להעשיר ולהפרות מוחות של אנשים ברחבי העולם.

2. יעורר תהודה

כתיבה נכונה של תוכן כפי שאפרט בהמשך המאמר, יכולה כמובן להועיל לשיווק של חברה, ספק ואפילו פרילנס. שימוש נכון במילות החיפוש, כתיבה של מאמרים אטרקטיביים במיוחד וניצול האלגוריתמים המתקדמים של גוגל יוכלו להועיל בקידום אתר העסק שלכם בתוצאות השונות של גוגל וכמובן – ביצירת תהודה כנגזרת מכך.

3. יקרא לפעולה

לתוכן יש את היכולת לשכנע. שימוש במילים הנכונות, שילוב בדיחות ויצירת טקסט שמעורר הזדהות, חמלה או אי נוחות יכולים לעזור לכם לקרוא לפעולה לגולשים. דפי נחיתה, אותם הדפים שקוראים לנו למלא טופס הרשמה או להשאיר פרטים מבוססים בדיוק על היכולת המופלאה הזו של התוכן ועם זה פשוט אי אפשר להתווכח.

איזה סוגי מאמרים יש?

תוכן לאתרים יגיע בשלל צבעים וצורות והוא ישתנה בסגנון הכתיבה של האדם שיושב מאחורי המקלדת, חוות הדעת שלו וכמובן – ההקשר שלפיו המאמר נכתב. ובכל זאת, ישנן כמה סוגות בסיסיות למאמרים שסביר שתמצאו באתרים השונים ברחבי הרשת. אז אלו סוגי מאמרים בכלל יש?

1. מאמרי שיווק

על שיווק אורגני יצא לכם לשמוע? אם קראתם מאמרים שלי בעבר, כנראה שראיתם שאני מתייחס לעולם המשמעותי הזה בלי סוף. מאמרי שיווק יכתבו בשפה נגישה וקלילה ויהיו מיועדים לא רק לקהל הגולשים אלא גם לגוגל. הכתיבה תשלב את מילות החיפוש דרכן היינו מעוניינים שהגולשים ימצאו אותנו ותתאפיין בסגנון שיווקי ונעים לקריאה. כתיבה של כמות תוכן גדולה תהיה משמעותית בקידום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל ותעזור לגולשים למצוא אתכם בקלות אם תשקיעו בכך מספיק. מאמרי שיווק תוכלו למצוא במגוון רחב של אתרי עסק קטנים וגדולים, חנויות אינטרנטיות ולעיתים אפילו בלוגים.

2. מאמרים מידעיים

מאמרים מידעיים יהיו מאמרים שילמדו את הגולש משהו חדש. מדובר במאמרים משמעותיים במיוחד במיתוג של עסק וביצירת רושם ראשוני משמעותי על הלקוח. למשל – אתר שמשווק קורס פסיכומטרי יוכל לשלב בתוכו טיפים ללמידה יעילה ומסודרת ואתר שמשווק שירותי אינסטלציה יוכל לשלב מדריכים לביצוע העבודות שהוא מציע לקהל הרחב. שיתוף הידע יעורר מודעות למקצועיות של בעל העסק ויעזור לו לבנות אמון בסיסי עם הלקוחות הפוטנציאליים שמוצאים אותו. מאמרים מידעיים לא יתמקדו באיש המקצוע אלא במידע שהוא מעוניין להעביר ללקוחות וייכתב בשפה נעימה, יומיומית ועניינית.

3. מאמרים אישיים

מאמרים אישיים מזוהים בעיקר עם עולם הבלוגים אבל לא רק. מדובר במאמרים שכוללים ידע אישי על האדם שכותב אותם ואינטרפטציה אישית לסיטואציות שונות שחווה או לקח בהן חלק. דרך פשוטה להפוך את אתר העסק שלכם ליותר אטרקטיבי תהיה כמובן לשלב בו תוכן אישי שנוגע לרקע שלכם במקצוע, האג'נדה האישית שמלווה אתכם בעבודה היומיומית והאופן שבו אתם תופסים את העיסוק שלכם. כך תוכלו לעזור ללקוחות להכיר אתכם קצת יותר לעומק ולהבין מי הוא אותו האדם שעומד מולם. מאמרים אישיים ייכתבו בשפה נעימה בגובה העיניים, באופן שיעורר תחושת נוחות בקורא.

4. ועוד, ועוד ועוד…

נוסף על סוגי התוכן עליהם פירטתי תוכלו למצוא גם פוסטים בפייסבוק, מאמרי חדשות, מאמרים אקדמאיים ועוד…

מה יהפוך את המאמר שלנו למושקע ורציני?

עכשיו אחרי שעברנו על סוגי התכנים השונים שתוכלו למצוא ברחבי הרשת, הגיע הזמן קצת ללמוד על איך לעשות את זה נכון. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הדברים שחשוב שתיקחו בחשבון בכתיבת המאמר המושלם.

1. ייכתב למטרה הנכונה

ראשית, לפני תחילת הכתיבה חשוב להבין לשם מה אותו המאמר נכתב – האם הוא נועד לשווק את האתר ולקדם אותו במעלה התוצאות במנועי החיפוש? האם הוא נועד להלהיב את הלקוחות ולעורר בהם עניין? האם הוא נועד להעביר מידע מסוים? תהיות אלה משמעותיות במיוחד בכתיבת התוכן באופן הראוי ביותר ויעזרו לכם להבין מהו המשלב הנכון לכתיבת המאמר.

2. נדאג להלהיב את גוגל

אמנם מאמרי שיווק בלבד הם סוג המאמרים היחיד שלכאורה נועדו "להלהיב" את גוגל, אבל האמת היא שכל כתיבה של תוכן היא הזדמנות בפני עצמה. אני לא אומר לכם לשלב בכוח מילות מפתח – אבל אם המילים משתלבות יפה באופן טבעי, אין לכם שום סיבה לפספס את ההזדמנות. נצלו כל הזדמנות לקדם את האתר שלכם ווודאו שהדבר נעשה באופן שלא פוגע בחוויית הקריאה של הגולשים.

3. נמצא את הכותרת הנכונה

כותרת נכונה יותר או פחות משמעותית בחוויה של הקורא – היא תקבע אם הוא ייכנס לקישור או לא ותהיה משמעותית בביצוע הבחירה המשמעותית, האם לקרוא את המאמר או לזנוח אותו במהירות, וכמובן יש לה משמעות גדולה כשמדובר על CTR (Click Through Rate). הכותרת הנכונה יכולה להיות חצופה, שנונה או מעוררת אמפתיה, הכל תלוי בהקשר. בשביל למצוא השראה לכותרת הנכונה תוכלו לחפש כותרות אחרות שנכתבו למאמרים דומים בנושא עליו אתם כותבים ולהתרשם מהתחושה שהן מעוררות בכם.

4. נעבור על חומר קיים

אין מה לעשות, אף אחד לא יודע הכל. כתיבת תוכן מוצלח לאתר צריכה להיות מבוססת על ידע ובמידה ואין לכם אותו – כנראה שלרבים אחרים דווקא יש. אני ממליץ לכם לעבור על תוכן שנכתב בנושא עליו אתם כותבים ולוודא שאתם מעודכנים כל הפרטים הקטנים שנדרש מכם לדעת כמו שצריך לפני שאתם מתחילים בכתיבת המאמר. הדבר יבוא לידי ביטוי באיכות המאמר שלכם וכיוצא בזאת – במידת העניין שהוא יעורר בגולשים שייגשו לקרוא אותו.

אז איך נבצע את העבודה במהירות?

בעולם המודרני, הזמן הוא משאב נדיר למדיי. ניצול נכון של הזמן וביצוע עבודה מהירה יכולים בסופו של דבר רק להועיל, במיוחד כשהדבר לא בא על חשבון איכות התוכן. בסופו של דבר, ביצוע מלאכת הכתיבה במהירות מושפעת בהרבה מקרים ממידת הניסיון של הכותב וכמובן, הבקיאות שיש לו בנושא עליו נדרש לכתוב. אז אלו דברים יכולים לעזור לנו בכל זאת לבצע את העבודה בפרק הזמן המינימלי?

1. ניצור סביבה נוחה

לפני הכל, ניצור סביבה נוחה. יכול להיות מדובר בבית הקפה השכונתי האהוב עליכם בו אתם תמיד אוהבים לשבת ולעבוד או בחדר העבודה הביתי שלכם. וודאו שהסביבה שלכם מסודרת, שמגיע לכיוונכם מספיק אור ושהטלפון נמצא רחוק מכם. כל הסחת דעת היא אויב וכל מה שיכול לתפוס את תשומת הלב שלכם צריך לעבור לחדר הסמוך.

2. נמצא מאמרי עבר

כמו שאמרתי, היעזרות במאמרים שנכתבו בעבר על הנושא שלכם יכולה רק להועיל. אני רק רוצה להבהיר – העתקה היא כמובן חמורה במיוחד ואני מפציר בכם שלא להעתיק חומרים מרחבי האינטרנט. ועדיין, היעזרות בעובדות שלא הכרתם, בנתונים מפתיעים במיוחד ובציטוטים משמעותיים יכולים רק לתרום לאיכות המאמר שלכם, במידה ואתם משלבים אותם בסגנון הכתיבה החופשי שלכם והפרשנות האישית שלכם לנושא עליו אתם כותבים.

3. נבנה שלד

כתיבה מהירה תהיה כמובן כתיבה מסודרת. במקביל לרפרוף על המאמרים שמצאתם, אני ממליץ לכם לבנות "שלד" כתיבה בסיסי, ממש כפי שאני תמיד ממליץ לעשות כשמדובר בבניית קורס אינטרנטי שלמעשה זה פועל על עיקרון דומה. השלד יהיה אותן כותרות ראשיות וכותרות משנה שילוו אתכם בכתיבת טיוטת המאמר עד לבנייתו הסופית. בניית השלד תעזור לכם לשמור על פיקוס בעת הכתיבה ותחסוך לכם הרבה בלגן. השלד כמובן יכול להשתנות במהלך הכתיבה ועדיין, טוב שיהיה לכם מדריך בסיסי להישען עליו בזמן העבודה.

ומה עם כותבי תוכן ומאמרים פרילנסרים?

אם אתם שואלים אותי, כל אדם עם כישורי כתיבה בסיסיים יכול עם הזמן להתפתח ולהיהפך לכותב תוכן רציני. אני מאמין שאם אתם מספיק רוצים, אתם יכולים לכתוב לגמרי לבד את התכנים לאתר העסק שלכם. ובכל זאת, לא לכולנו יש את הזמן והסבלנות לבצע את העבודה כמו שצריך.

כותבי פרילנס הפכו עם השנים לפופולאריים יותר ויותר ולא סתם – מדובר באנשים שעולם הכתיבה זורם להם בעורקים ובכאלה שיוכלו להעביר את התחושות שלכם על הכתוב בדרך הטובה ביותר. בקיצור, אם בכל זאת עולם הכתיבה לא זורם בכם, איש מקצוע ישמח לעשות עבורכם את העבודה.

בין אם תחליטו לכתוב את התוכן שלכם לגמרי לבד ובין אם בכל זאת תחליטו להיעזר באיש מקצוע – אני בטוח שעולם התוכן יוכל רק להועיל לכם ולגמרי יעזור לכם בקידום העסק. שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)