אז למה קידום לחנות וירטואלית הוא כזה עניין? מה, זה לא פשוט?
נכון, גם אנחנו היינו שמחים אם החנות שלכם הייתה מופיעה בראש תוצאות החיפוש רק כי היא חמודה. אבל האמת? גוגל קצת פחות רגשני, אז כדאי שתתכוננו להשקיע אם אתם לא רוצים להיעלם איפשהו במעמקי העמוד החמישי (שם רק אבודים מחפשים).
אתם באמת חושבים שגוגל מחכה רק לכם? נכון, פתחתם חנות וירטואלית מהממת, ועכשיו אתם מצפים שהיא תטפס אוטומטית לעמוד הראשון, כי… אתם עבדתם קשה! צר לנו להודיע, אבל יש עוד מיליוני אתרים שחושבים אותו הדבר.
למה קידום חנות וירטואלית זה לא פיקניק?
פשוט? קל? קידום חנות וירטואלית זה כל מה שפיקניק לא. זה מאמץ מתמשך, דבקות במטרה, ותזכורת תמידית שהאתר שלכם לא היחיד ברשת. אז הנה כל מה שהופך את הקידום למורכב כל כך:
אופס, שכחתם לכתוב תוכן? איזה קידום 'מעולה'… אם אתם עדיין חושבים שתוכן זה עניין שולי, כנראה לא הבנתם איך גוגל עובד. כי בסופו של דבר, הוא רוצה לראות טקסט אמיתי ואיכותי, לא רק עוד עמודים נטולי עומק.
- מפלצת של עמודים – וזה רק ההתחלה
אתרי מסחר מלאים בעמודים: קטגוריות, מוצרים, בלוגים, ותתי-תת-תתי-תכנים. כל עמוד כזה דורש עבודה משלו. כל עמוד רוצה להיות מקודם, ושום עמוד לא מוכן לחכות לתורו. - הכפלת תוכן היא האויב החדש שלכם
שוכפלתם טקסט? בטוחים שאפשר להעתיק מהמתחרים או מאתרי יצרן? בואו נאמר שגוגל פחות יתלהב. גוגל מעדיף מקוריות, ואם תחליטו לעגל פינות, תגלו שהאתר שלכם נדחק הצידה. - תחרות גבוהה פי כמה ממה שדמיינתם
כל אחד ואחותו כבר פתחו חנות אונליין. תכשיטים, בגדים, כלים למטבח – הכל שם בחוץ, ולפעמים נדמה שאי אפשר לנשום מרוב תחרות. זו לא רק שאלה של מי ישקיע יותר, אלא מי יביא משהו חדש, ערך מוסף או לפחות נגיעה אחרת שתקדם אותו בתוצאות. - תבניות עיצוב – זה לא כזה גמיש כמו שחשבתם
עיצוב נוקשה וסגור מכתיב איך דפי המוצר שלכם ייראו. אז אם תיכננתם דף יצירתי וססגוני עם מלא פיצ'רים, כנראה שהמציאות תהיה קצת פחות זוהרת. גם כאן, נדרשת אקרובטיקה כדי להתאים את הכלים הקיימים למשהו שבאמת יקדם. - העבודה לעולם לא נגמרת – כי גוגל תמיד רעב לשינויים
רגע אחד אתם מרגישים שהחנות שלכם מסודרת, והנה גוגל משנה את החוקים. גוגל מעדכן את האלגוריתם? מקדמי האתרים יודעים שבזמן שהם משפרים דבר אחד, גוגל ישנה את כללי המשחק מחר בבוקר.
אז איך בכל זאת גורמים לחנות שלכם להיראות כמו חנות על חלל?
עבודת קידום אמיתית היא כמו לרקוד – צריך לנוע לכל הכיוונים ועדיף שתעשו את זה עם קצת כישרון. אז הנה כמה עצות שיגרמו לכם להיראות כמו מקצוענים – או לפחות לנסות.
אז מה, העתקת תיאור מוצר ממקום אחר? מזל טוב, זה לגמרי יהרוס לכם את הקידום! רוצים להתרחק מהדף הראשון? העתקת תיאורים היא הדרך הבטוחה לכך. כתיבת טקסטים מקוריים היא קריטית אם אתם רוצים לראות תוצאות אמיתיות.
- אתר עם המון עמודים – ואנחנו מדברים הרבה! כן, כל מוצר הוא עמוד. יש לכם 100 מוצרים? בום, 100 עמודים שצריך לעבוד עליהם. רוצים שכולם יופיעו גבוה? תשכחו משינה.
- תוכן ותיאורי מוצר שנכתבו כמו שצריך – כי בלי זה, למה שבכלל יקנו?
- התוכן הוא כל מה שיגרום לגוגל להרים גבה ולתת בוסט למיקומים שלכם. הכניסו מילות מפתח מתאימות לתיאורי המוצרים ודפי הקטגוריות. מומלץ להעלות אותם לתחילת הדף, כדי שגוגל יראה שאתם מתכוונים ברצינות. חפשו את מילות החיפוש שגולשים באמת מקלידים – לא "המוצר הכי טוב בעולם", אלא ביטויים שאנשים באמת כותבים.
- בלוג עם תכנים שיגרמו ללקוחות שלכם לשתף
- תוהים למה אתם צריכים בלוג אם אתם מוכרים מוצרים ולא רעיונות? כי התוכן בבלוג יעזור ללקוחות למצוא אתכם בצורה הכי טבעית שיש. זה המקום לכתוב על "איך לבחור את מוצר השנה" או "הטרנדים הכי חמים בתחום", ואז לשלב כל מילה מגניבה שאפשר.
- שילוב חכם של קישורים פנימיים – כי למה לתת לגולש לברוח כשאפשר לשמור אותו באתר
- נניח שיש לכם דף של שמלות קיץ. תשקלו לשלב בו קישורים לשמלות ערב או אקססוריז רלוונטיים. זה ייצור חווית גלישה זורמת שתשאיר את הלקוח במקום הנכון.
- אופטימיזציה טכנית כי גוגל אוהב מהירות ולקוחות שונאים עיכובים
- אם האתר שלכם מרגיש כמו מסע שלוקח נצח להיטען, אתם מאבדים לקוחות לפני שהם בכלל ראו את המוצר הראשון. דאגו לטעינה מהירה, לאבטחת SSL שתשדר אמינות, ותוודאו שהאתר מתאים גם למובייל – כי למקרה שלא שמתם לב, כולם כבר מזמן עברו לסמארטפון.
- פילטרים בקטלוג – תנו ללקוח קצת סדר בבלגן
- חוויית משתמש טובה תאפשר ללקוח למצוא את מה שהוא מחפש בתוך שניות. אם יש לכם עשרות מוצרים, צרו קטגוריות ברורות ופילטרים נגישים. הפרטים הקטנים כמו "סוג הבד", "מידה" ו"צבע" יכולים לעשות את כל ההבדל.
- הצגת רקע העסק – למה לכם? כדי לשדר אמינות ולמנוע התקפי חרדה מרכישה אונליין
- תדגישו כל פרט שמאפשר לגולשים להרגיש בטוחים שהם לא קונים מאתר רפאים. כתובת, טלפון, תמיכה בצ'אט, מדיניות החזרה, חוות דעת – כל אלה לא רק יתרמו לתחושת הביטחון שלהם, אלא ישפרו את הדירוגים שלכם בגוגל.
- תיאורי תמונות (ALT) – כדי שגם העיוורים יידעו מה הם לא רואים
- התמונות חשובות, אבל אל תשכחו את התיאורים שלהן. כתיבת ALT נכונה לכל תמונה לא רק עוזרת בקידום אלא גם תורמת לנגישות באתר. תיאור כמו "עגיל זהב מהמם שלוקח אתכם לעולם אחר" יכניס יותר קונים מאשר ALT שנראה כמו מספר קטלוג.
אין גרסת מובייל? תתכוננו לראות את הגולשים נוטשים מהר: אם האתר שלכם לא מתפקד על מובייל, במיוחד בשנת 2025, זה כמו למכור קרח לאסקימוסים. רוב הגלישה היום היא דרך טלפונים, אז תנו להם חוויית גלישה טובה – או שתראו איך הם נוטשים.
כך תבנו את דף המוצר המושלם (או לפחות אחד שמישהו אולי ירצה לקנות ממנו)
בניית דף מוצר מוצלח היא לא רק שאלה של העתקה מהיצרן והעלאת כמה תמונות. זה המקום הכי חשוב באתר, כי כאן לקוחות מחליטים אם הם רוצים לקנות – או לעזוב. אז בואו נבנה דף שיעשה עבודה מוצלחת… או לפחות שייראה ככה.
זמן טעינה של שלוש שניות זה מרתון – בגוגל זה נחשב כישלון. בזמן שאתם מחכים שהאתר יעלה, גולשים אחרים פשוט עוברים למתחרים. מהירות היא קריטית בקידום ובחוויית המשתמש – אם אתם איטיים, אל תצפו שגוגל ירוץ אליכם.
- מבנה עם קצת נשמה
הכותרת הראשית שלכם צריכה לבלוט ולהיות ברורה, בלי שמות טכניים יבשים כמו "דגם XYZ3000". זה צריך להיראות כמו משהו שמישהו באמת ירצה לקרוא, ויותר מזה, לרצות. - תמונות וסרטונים שמדברים אל הלב
אף אחד לא קונה מוצר בלי לראות איך הוא נראה מכל זווית אפשרית. לא משנה אם זה עגיל או מכונת אספרסו, השקיעו בתמונות ברורות ואפילו הוסיפו סרטונים – כי אם תגרמו למוצר להיראות מדהים, אולי מישהו גם ירכוש אותו. - מחיר ברור – כי בסוף זה מה שחשוב
כן, תנו להם לדעת בכמה מדובר בלי משחקים. תציבו מחיר ברור ואפילו השוו אותו למחיר המקורי (תמיד עובד). תדגישו כל הנחה בפונט ענקי – כי הפסיכולוגיה מאחוריה לא כושלת. - זמינות – אל תתחבאו מאחורי "אולי במלאי"
המלאי לא משהו לסמוך עליו? זה בסדר, רק תגידו את זה מראש. אם המוצר אזל, הציעו אפשרות להשאיר פרטים – שיחזרו כשהוא יחזור למלאי. - כפתור הוספה לעגלה שמתחנן שילחצו עליו
"הוספה לעגלה" זה לא רק כפתור, זה קריאה לפעולה. אל תזניחו אותו; שימו אותו בצורה ברורה, אפילו כמה פעמים בדף. ודאגו שתהיה אפשרות להוסיף כמה יחידות, כדי שמישהו אולי יחשוב על לקנות כמה. - טקסטים מקוריים עם כל המידע שצריך
מה החומר, מה גודל המוצר, מה הצבעים האפשריים – כל פרט שיכול לחסוך שאלה. כן, זה קצת דורש מאמץ, אבל זה ימנע שאלות ויצמצם החזרות. ואם תעשו את זה טוב, אולי גם יחשבו שאתם מקצועיים. - סקירות גולשים כי חוות דעת עושה חצי מהעבודה
זו הבמה של הלקוחות – הם יכולים לשתף את דעתם הכנה, וזה עוזר גם לגולשים להרגיש בנוח להחליט אם המוצר מתאים להם. המלצה של קונה מרוצה שווה הרבה. - מוצרים דומים – לגולש שחשב על עוד משהו
סיימתם לקרוא על השמלה? אולי תרצו גם נעליים שמתאימות לה. תוסיפו הצעות למוצרים נוספים בעמוד, זה יעזור להאריך את הגלישה ולהגדיל מכירות. - מאמרים על המוצר – כי למה לא לחנך את הלקוח בדרך?
קישורים למאמרים הקשורים למוצר יכולים להעשיר את התוכן ולהפוך את הגלישה לחווייתית. הסברים מעמיקים, מדריכים ואפילו פוסטים עם טיפים לשימוש במוצר – כל אלה יעזרו לקונים להרגיש שהגיעו למקום הנכון.
בואו נודה על האמת – להעמיד את כל זה על רגליו זה לא מעט עבודה. אבל ברגע שדף המוצר שלכם מושלם, הוא ימשוך קונים ויעזור להגדיל את המכירות.
לא רוצים להשקיע בבלוג? מגניב, אבל גם לא תראו קפיצות במיקומים… בלוג איכותי אולי נראה כמו טרחה, אבל הוא עוזר לאתר שלכם להיראות כמו בית ידע בתחום. אם אתם באמת מתכוונים לוותר עליו, אל תתפלאו כשגוגל יחליט גם לוותר עליכם.
איך בוחרים מקדם אתרים כשכולם מבטיחים פלאים?
הנה החדשות הרעות: אם חשבתם שכל מקדם אתרים יביא אתכם לעמוד הראשון בן לילה, אולי תצטרכו להתעורר. יש כמה דברים חשובים לחפש במקדם:
- ניסיון אמיתי עם קבלות, לא רק סיסמאות
- מחיר הגיוני ולא כזה שדורש למכור כליה
- שירות עם ראש פתוח, כי אף אחד לא אוהב לעבוד עם "מבין-כל
אז אם אתם רוצים להתחיל להזיז עניינים ברשת, אני עדן, ומקדם אתרים זה מה שאני עושה – לפעמים אני גם טוב בזה! חושבים שאתם מוכנים לעשות את זה כמו שצריך? אני פה בשבילכם.
שאלות נפוצות (כי גם הדברים הכי ברורים לא באמת ברורים לכולם)
שאלה: למה החנות שלי לא מופיעה ישר בעמוד הראשון אחרי שעבדתי עליה כל כך קשה?
תשובה: אה, כן – בואו נגיד שגוגל לא בדיוק מתגמל שעות עבודה או תשוקה אישית. גוגל רוצה לראות שכולכם משקיעים בתוכן איכותי, תיאורים, קישורים ותמונות, ועוד קצת קישורים. קידום זה מרתון, לא ספרינט, אז תשמרו על סבלנות (או שפשוט תנו למישהו אחר לעשות את זה).
שאלה: אפשר פשוט להעתיק טקסט מהמתחרים? זה עובד, לא?
תשובה: טוב, זה תלוי כמה אתם נהנים מתביעות על הפרת זכויות יוצרים ומהעובדה שגוגל ירד לכם מהחיים. תכנים מועתקים אולי חוסכים זמן בהתחלה, אבל בסוף עולים ביוקר. אז, כן – אם אתם באמת מחפשים לדרוך במקום, זה לגמרי עובד.
שאלה: כמה זמן עד שרואים תוצאות?
תשובה: תלוי איך אתם מגדירים "תוצאות". אם מדובר בתזוזה קלה במיקומים – חודש-חודשיים. אם אתם רוצים לראות טראפיק מסיבי ומכירות שצונחות עליכם מהשמיים – קחו נשימה ארוכה. קידום איכותי לוקח זמן, והכלל הוא שככל שזה איטי יותר – זה מחזיק מעמד טוב יותר.
שאלה: למה אני צריך בלוג? זה לא סתם בזבוז זמן?
תשובה: ובכן, כן, אם המטרה שלכם היא להישאר במיקום בינוני, אתם יכולים לוותר על הבלוג בכיף. אבל אם אתם רוצים שגוגל יחשוב שאתם מקור ידע אינסופי בתחום, בלוג הוא הכרחי. לקוחות לא תמיד קוראים את כל התוכן, אבל גוגל – לעומת זאת – ממש מחבב בלוגים טובים.
שאלה: מה אם אני לא יודע שום דבר על SEO? אפשר פשוט לקפוץ למים?
תשובה: בטח, למה לא. תחשבו על זה כמו ללמוד שחייה במים סוערים, כשאתם עם עיניים עצומות. ספוילר: זה לא ייגמר טוב. קידום דורש ידע מעמיק והבנה של עקרונות בסיסיים, אז אם אתם מתעקשים לנסות, כדאי ללמוד קודם את הכללים.