קידום אתרים אורגני הפך להיות לאחד מהנושאים העיקריים שמעסיקים בעלי עסקים. לכל עסק יש אתר באינטרנט, כתוצאה מכך כל אחד ירצה להביא לקוחות חדשים מאותו אתר.
הבעיה היא שעד שנחשפים לאתר החדש לוקח זמן, בטח אם הוא לא מופיע בתוצאות החיפוש. ההגעה לאתר תעשה במרבית המקרים על ידי הפנייה ישירה של הגולש עם קישור לאתר עצמו. האם בסיטואציה הזאת תוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל של האתר? התשובה היא שלילית. תתקשו להביא את עצמכם בדיוק למקום שבו אתם רוצים להיות. תעבדו קשה, אך האתר עדיין לא יספק את הסחורה שאותה הוא נדרש לספק הלכה למעשה. נספר לכם כבר עכשיו כי הבעיה היא ככל הנראה לא באתר עצמו, אלא בקידום האורגני שלו. הגולשים לא מגיעים לאתר בגלל שהוא מדורג נמוך בתוצאות החיפוש האורגני.
אז מה אתם יכולים לעשות בנידון? לבחור מקדם אתרים מקצועי שיצעיד אתכם במעלה הדירוג של גוגל. עם עבודה נכונה תוכלו לראות איך האתר שלכם מטפס בתוצאות הדירוג וכובש פסגות. עד מהרה תמצאו את עצמכם מגיעים לתוצאות החיפוש הראשונות דבר שיביא לחשיפה גבוהה. תמצאו את עצמכם מביאים לאתר בקלות מאות רבים של גולשים חדשים בכל חודש מחדש. אם אותו מקדם אתרים יעשה עבודה מעולה, תוכלו גם לראות אלפי גולשים חדשים שנכנסים לאתר כל חודש.
למה אתם צריכים מקדם אתרים לקידום האתר?
- תוצאות טובות – בסוף מה שאמור לעניין אתכם זוהי השורה התחתונה של העבודה. עד כמה האתר מתקדם בתוצאות החיפוש, וכמה גולשים חדשים מגיעים אליו. עם מקדם אתרים מיומן תוכלו להגיע לתוצאות טובות, לעיתים אפילו מפתיעות. אם תחליטו לבצע את הקידום בעצמכם יכול להיות שהתוצאות יהיו סבירות. אך עדיין יהיה פער בין העבודה של מקדם האתרים לבין העבודה שלכם. תעשו בחוכמה אם תחליטו להשאיר את העבודה לאיש מקצוע שמכיר את התחום על בוריו.
- מעקב צמוד – גם כאשר משיגים את התוצאה הרצויה ישנו צורך להיות במעקב מתמיד. הרי בשלב מסוים תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו המציאות כולה תשתנה. לכם לא יהיה את הזמן או את הכוח לעקוב כל הזמן אחרי מה שקורה עם התוצאות שהשגתם. מקדם אתרים שמבצע קידום אורגני לאתרים יעשה זאת באופן קבוע ושוטף. הרי זוהי העבודה שלו, זה מה שהוא עושה מהבוקר עד הערב בכל יום מחדש.
- תיקון בעיות – האתר התדרדר בתוצאות הקידום האורגני? כנראה עשיתם טעות קטנה שגרמה לכך. זה לא אומר שיהיה עליכם לעשות חישוב מסלול מחדש לחלוטין. כל מה שצריך לעשות זה רק לתקן את אותה בעיה שגרמה לאתר להיפגע בדירוג של גוגל. לכם לרוב לא יהיה את הידע הנדרש כדי לאתר את אותה בעיה נקודתית. בעוד מקדם אתרים מקצועי יודע לזהות את הבעיה, הוא כמובן גם יטפל בה כמו שצריך.
- הוצאה שחוזרת אליכם – אינכם רוצים להוציא אלפי שקלים על קידום אורגני לאתר בכל חודש? אנו מבינים אתכם, העלות של קידום אתרים היא לא עניין של מה בכך. בעוד לבד תוכלו לחסוך בעלויות, התוצאה שתשיגו תהיה מן הסתם לוקה בחסר. עם מקדם אתרים תצטרכו לפתוח את הארנק, אך בשלב מסוים תתחילו להחזיר את ההשקעה. ההוצאה תהפוך להיות סבירה ביחס להכנסה שאותה תכניסו בכל חודש מחדש. כל זאת קורה בזכות הקידום האורגני שנעשה על פי כל הכללים הדרושים.
מה הבעיה לבחור מקדם לקידום אורגני?
מה כל כך מסובך לבחור מקדם אתרים לאתר? זה נכון שיש המון מקדמי אתרים, אך זוהי עשויה להיות סיבה לבחירה שגויה. לא כל מקדם אתרים שיציע לכם את שירותיו יהיה מקדם אתרים שיצעיד אתכם לתוצאות מעולות. חלק נכבד ממקדמי האתרים יהיו כאלה שרק יבטיחו הבטחות, אך לא באמת ידאגו ליישם אותן. הכי קל להבטיח הבטחה, את זה כולנו יכולים לעשות במלי שזה ידרוש מאיתנו התאמה מיוחדת. הבעיה מתחילה כאשר יש צורך לממש את ההבטחה שהובטחה בתחילת הדרך. לכן תרצו לא רק לבחור מקדם שמבטיח הבטחות, אלא למצוא אחד שגם דואג לקיים אותם. הזמן פועל לרעתכם בכל מה שנוגע לקידום האתר במנועי החיפוש באופן אורגני. יהיה עליכם לדאוג כי אתם בוחרים את האיש הנכון שיהיה מופקד על ביצוע המשימה.
איך מוצאים מקדמי אתרים טובים?
- המלצה מבעלי אתרים – מכירים בעלי עסקים שיש להם אתר? תוכלו לשמוע מהם המלצות על מקדמי אתרים מעולים שעושים את העבודה. היתרון בהמלצה מהסוג הזה היא שהיא מגיעה מאדם שמכיר את שירותיו של מקדם האתרים. מה שאומר שהוא ממליץ על סמך הניסיון האישי שלו, ולא על סמך חוות דעת אחרת. אם קיבלתם המלצה מבעלי עסקים שאתם מכירים סימן שיש לכך הצדקה. תוכלו לפנות אל אותם מקדמי אתרים כדי שיעזרו לכם בקידום האורגני של אתרכם.
- חיפוש ברשת חברתית – כמה שעות ביום אתם מבלים ברשתות חברתיות? תוכלו לנצל את הזמן ברשתות החברתיות כדי לחפש אנשי מקצוע שאיתם תוכלו לעבוד. בכל רשת חברתית יש המון אנשי מקצוע שרק מחכים להזדמנות לעבוד יחד אתכם. אנו מציעים לכם להשתמש באותה רשת חברתית כדי למצוא מקדמי אתרים מעולים. כאלה שיביאו את האתר שלכם בדיוק למקום שבו הוא אמור להיות. בראש תוצאות החיפוש, לצד חברות ותיקות אחרות בתחום בו אתם עוסקים.
- פנייה יזומה לקדמי אתרים – אינכם סומכים על אף אחד כאשר זה נוגע לקידום אורגני? אנו מבינים את החשש שלכם מפני בחירה שתתחרטו עליה. מהסיבה הזאת טוב אם תחליטו לעשות חיפוש יזום בין מקדמי האתרים השונים. חיפוש קצר בגוגל יאפשר לכם למצוא רשימה של מקדמי אתרים מעולים. אם הם הביאו את האתר שלהם לתוצאות החיפוש הראשונות, כך הם יעשו גם לאתר שלכם. הם יביאו אותו לראש הרשימה, כך לקוחות אחרים ימצאו אתכם בקלות רבה.
כמה עולה לעבוד עם מקדם אתרים?
עלות העבודה עם מקדם אתרים היא לא זולה, בטח אם תרצו תוצאות מעולות. המחיר יכול להתחיל מ-1500 ש"ח עד 3000 או 4000 ש"ח לחודש. מדובר על תשלום חודשי קבוע שאותו תשלמו למקדם שמבצע את העבודה. העבודה שאותה מבצע המקדם היא עבודה רציפה, כזאת שנעשית כל חודש מחדש. לפיכך תרצו להיות בטוחים כי התוצאה תהיה בדיוק לשביעות רצונכם, ללא הנחות. כיצד נקבע המחיר שאותו תשלמו על הקידום האורגני של האתר? המחיר נקבע בעיקר על סמך הדרישות שאותן אתם דורשים טרם תחילת העבודה. אם הדרישות יהיו גבוהות, מן הסתם העבודה של המקדם צריכה להיות בהתאם. מהסיבה הזאת המחיר עשוי להיות גבוה בהשוואה למחיר שאותו קיבלתם קודם לכן. מהצד שלכם תוכלו להגיע עם תקציב חודשי קבוע שממנו אינכם יכולים לחרוג.
מהם היתרונות בעבודה עם מקדם מנוסה?
עבודה עם מקדם מנוסה תוביל לכך שתוכלו להוריד מעצמכם מעמסה כבדה מהכתפיים. ההתעסקות עם הקידום האורגני של האתר יחד עם דברים נוספים רק תקשה עליכם. בחירה נכונה של איש מקצוע תוריד מכם את העומס שעד כה העסיק אתכם יום ולילה. במקום להתעסק עם הקידום האורגני של האתר, תוכלו להתקדם עם הקידום האפקטיבי של העסק. תוכלו לוודא כי כל לקוח שמגיע אליכם מקבל את השירות הכי מקצועי שיש לעומת האחרים. אם אינכם דואגים לשמר את הלקוחות הקיימים, מה זה משנה אם תביאו עוד לקוחות חדשים? כל עסק שמכבד את עצמו חייב לדאוג קודם ללקוחות הקיימים, ורק לאחר מכן ללקוחות הקיימים. עם קידום אורגני מקצועי תהיה לכם היכולת להשאיר דאגה אחת פחות באמתחתכם.
6 טיפים לבחירת מקדם אתרים שיעשה את העבודה
- אי התחייבות לתוצאות – זה אולי נשמע לכם מוזר, אך תרצו למצוא מקדם אתרים שלא מתחייב לתוצאות. הסיבה לכך היא כי הבטחה להשיג תוצאות אמורה להיראות תמוהה בעיניכם. אף מקדם אתרים, מוצלח ככל שיהיה, לא יכול להבטיח להשיג תוצאה ספציפית. לגוגל יש את החוקים משלו, לכן אי אפשר לדעת מה עשוי להוליד יום. מה שבטוח שעם עבודה קשה יהיה ניתן להשיג את התוצאות הרצויות. אך מי שיבטיח לכם להשיג תוצאות אמור להיראות בעיניכם כאיש מקצוע פחות אמין.
- תיק עבודות מרשים – כדי שלא תמצאו את עצמכם עושים טעות יהיה עליכם לבקש לראות תוצאות מוכחות. זה שמקדם אתרים מראה בקיאות זה לא אומר שהוא יודע מה לעשות. כדי שתוכלו להיות רגועים יהיה עליכם לבחון את תיק העבודות של אותו מקדם אתרים. כלומר רשימה של אתרים שאותם הוא קידם בעצמו טרם הפנייה שלכם אליו. אם למקדם האתרים יש תיק עבודות מרשים, סימן שהוא עושה עבודה טובה.
- מחיר הגיוני – מחיר זול יתר על המידה אמור להיות חשוד בעיניכם. עם זאת מחיר גבוה עשוי למנוע מכם לבצע את הקידום בדיוק כמו שאתם רוצים שהוא יעשה. בחיפוש אחר מקדם אתרים טוב יהיה עליכם לחפש איש מקצוע שלוקח מחיר הוגן, אך לא גבוה מידיי. כזה שמתאים לתקציב החודשי הזמין לכם, נזכיר כי קידום אתרים אורגני נפרס על פני חודש שלם. לא מדובר על תשלום חד פעמי אלא על תשלום חודשי קבוע.
- חוות דעת חיובית – לא תמיד כל חוות הדעת יכולות להיות חוות דעת טובות. עם זאת חלק מהן חייבות להיות חוות דעת שמראות כי אתם בדרך לבחירה הנכונה. אם לאיש מקצוע מסוים יש רק ביקורות, סימן שהוא לא עושה את העבודה כמו שצריך. מצד שני אם יש לו המלצות רבות סימן שהוא מצליח לגרום ללקוחות להיות מרוצים. מה שאתם צריכים לעשות זה לקרוא את חוות הדעת לפני שתעשו את הבחירה.
- זמינות לכל שאלה – יכול מאוד להיות כי לאורך הדרך יעלו על הפרק המון שאלות שתרצו לקבל עליהן תשובה. בכל זאת זוהי הפעם הראשונה שיוצא לכם לקדם אתר בעזרת מקדם אתרים. הזמינות של מקדם האתרים לענות לכם על השאלות חייבת להיות זמינות מיידית. הטעות הכי גדולה תהיה לבחור באיש מקצוע שאין לו זמן אליכם בשום שלב שהוא. במקרה כזה לעולם לא תמצאו את עצמכם מקבלים מענה בטיימינג המתאים.
- דוח עבודה חודשי – מקדם אתרים צריך להבין כי חובת ההוכחה היא עליו לכל אורך הדרך. אם הוא לא יספק לכם דוחות עבודה חודשיים ככל הנראה שלא תוכלו להיות במעקב. הרי הוא זה שמחזיק בגישה לכל המקומות השונים שבהם יש מידע על מה שקורה מתחת לפני השטח. כדי שתוכלו להיות רגועים יהיה עליכם לבחור באיש מקצוע שמדווח לכם כל חודש מה קורה. גם אם החדשות לא טובות, חשוב שתשמעו אותן כדי שתוכלו לבחור מה נכון לכם בכל נקודת זמן.