גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » ייעוץ SEO – איך ולמה למצוא יועץ לקידום אתרים?

ייעוץ SEO – איך ולמה למצוא יועץ לקידום אתרים?

קידום דיגיטלי – למה זה טוב בכלל?

בעולם של ימינו, כולם מעבירים זמן רב ברחבי האינטרנט. באינטרנט אנחנו צורכים ידע ותרבות ומצליחים לטפח קשרים עם אנשים שאנחנו אוהבים.

האזינו לכתבה

ולכן, זה לא באמת מפתיע שהאינטרנט הפך למקום מהותי עבור קידום אתרים בכלל ובפרט אתרים של בתי עסק. באמצעות שימוש חכם ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש, ניתן להפוך את האתר שלכם לנגיש יותר עבור הגולשים, אטרקטיבי וכזה שכל אחד שמעוניין למצוא אותו, יכול להגיע אליו בקלות וביעילות.

1. מותאם לקהל הרחב

לעומת השיווק המיושן שנעשה ברדיו, בשיחות טלפון או בטלוויזיה, העולם של ימינו כיום קצת השתנה. שיווק נכון צריך להיות מותאם לקהל וכיום אין בכלל ספק שהקהל נמצא ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש. ולכן, שיווק שנעשה בעולמות הדיגיטל בעל ערך מוסף משמעותי שגובר על אמצעי השיווק האחרים שקיימים בעולם של ימינו.

2. שיווק טוב שווה ערך למוניטין חיובי

תנסו לדמיין את עצמם מחפשים איש מקצוע – אינסטלטור, טכנאי מחשבים או מסעדה איטלקית להזמין ממנה פיצה. הדבר הראשון ללא ספק שתהיו מעוניינים לעשות זה לחפש את בתי העסק הקיימים בתחום באינטרנט. בית עסק שנמצא בתחילת רשומת החיפוש נתפס כאטרקטיבי יותר ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בבית עסק שזכה לביקורות מהללות ברשתות החברתיות ובגוגל. במילים אחרות, שיווק טוב שווה ערך למוניטין חיובי ומוניטין חיובי – שווה ערך ללקוחות.

ייעוץ SEO איך ולמה למצוא יועץ לקידום אתרים

3. אמצעי שיווקי שחוסך משאבים לטווח הארוך

אולי קצת יפתיע חלק מכם לשמוע את זה, אבל האמת היא שבמונחים של יחס השקעה תוצאה – קידום אתרים שנעשה כמו שצריך הוא ללא ספק הדרך הזולה והעילה ביותר עבור בתי עסקים לשווק את עצמם לציבור. הסיבה לכך היא פשוטה – קידום אורגני היא השקעה בתהליך עמוק שמירב ההתעסקות בו היא בתחילת הדרך. כלומר, אין יחס ישיר בין הסכום ששולם על הקידום לבין כמות הגולשים והלקוחות שנכנסים לאתר שלכם בפועל. במקום לצורך העניין לקנות זמן מסך ברדיו או בטלוויזיה, באמצעות קידום נכון היפותטית ניתן להגיע לכל גולש ברחבי העולם.

יועץ לעומת חברה לקידום אתרים

על מנת לקדם אתרים, אנשים רבים נעזרים בחברות קידום. חברות אלה אמונות על תהליך קידום האתר במלואו – כתיבה והזנה של תכנים, החלפת קישורים, שימוש בשרתים אמינים, האצת מהירות הגלישה באתר, שימוש בטכניקות של קידום ממומן והרשימה עוד ארוכה. בעוד שחברה לקידום אתרים פה בשביל ללוות אתכם מא' עד ת' בכל תהליך הקידום, יועץ כשמו כן הוא, בא לייעץ לכם. היועץ יכול ללוות אתכם בפגישה בודדת אחת, פגישות ספורות או בפגישות מתוזמנות בשלבי הקידום השונים בתהליך. מדובר במעין מנטור, איש מקצוע נטול אינטרסים שבא לוודא שתהליך הקידום של האתר שלכם נעשה על הצד הטוב ביותר.

לעומת מקדם אתרים של ממש, יועץ לקידום אתרים לא לוקח חלק פעיל בעבודה אלא מבצע עליה בקרה, מייעץ לאנשים שמבצעים אותה ונותן טיפים שימושיים על מנת למקסם את התוצאות שהיא מביאה. יועץ אתרים טוב יהיה בסופו של דבר אחד שמנותק מהעשייה השוטפת של שיווק העסק ומגיע מבחוץ ללא שום אינטרס להשתלב בעבודת השיווק – אדם נטרלי שתפקידו הוא פשוט לבחון את ההתנהלות הקידום של אתר העסק.

יועץ קידום אתרים-1

מתי שווה לכם להביא יועץ לקידום אתרים?

היעזרות ביועץ שימושית עבור מקרים יותר ספציפים. זאת לעומת היעזרות בחברת קידום, שאמורה ממש ליצור את התשתית הקידומית של האתר שלכם מאפס. בשביל קצת לתת לכם הבנה של מה זה בכלל אומר, אלו הם כמה מקרים בהם יכול להיות ששווה לכם להיעזר ביועץ לקידום אתרים.

1. רצון לבצע את קידום האתר באופן עצמאי

אז נכון, שימוש בחברה לקידום אתרים היא תכלס הדרך הכי מקצועית שיש להבטיח תוצאות. ובכל זאת, יש אנשים שמעדיפים לעשות את העבודה מסיבות כאלה ואחרות – מניעים כלכליים, רצון ללמוד ולהתפתח או לחילופין מחשבה שהאדם עצמו יודע הכי טוב איך האתר שלו אמור להיות מקודם. בשורה התחתונה, קידום של האתר באופן עצמאי, ללא כל ידע מקדים יכולה להיות מאתגרת עבור אנשים חסרי ניסיון.

יועץ לקידום אתרים במקרה כזה, יכול להוות מעין מנטור, איש מומחה בתחום שאתם מעלים מולו שאלות שעולות לכם בתהליך – ביחד ניתן להעלות מטרות משותפות, להתמקד בנושאים ספציפיים שהם חשובים ולוודא שתהליך מקבל צורה. מדובר בדרך מצוינת עבור בתי עסק קטנים לצמצם עלויות משמעותיות ולהיות מעורבים באופן פעיל בתהליך הקידום.

2. לפני העסקה של מקדם אתרים

במצבים בהם האתר שאתם מעוניינים לקדם הוא מורכב ואתם מעוניינים להעסיק מקדם אתרים שיודע את העבודה, קשה למצוא את האיש הנכון. יועץ לקידום אתרים יכול לעזור לכם להבין קצת יותר טוב מה אתם מחפשים ואיזה שאלות שווה לכם לשאול את איש המקצוע.

3. חשד לעבודה בעייתית של חברת הקידום

אז נכון, אם כבר הבאתם איש מקצוע, כנראה שהבאתם אותו במחשבה שהוא עושה את עבודתו נאמנה. ובכל זאת, אף אחד לא מושלם ולצערי יש הרבה תרמיות בשטח. אם יש לכם חשד שחברת הקידום שלכם לא מקצועית כפי שציפיתם וההשקעה הכספית המשמעותית ששמתם לא מביאה לכדי תוצאות – יכול להיות ששווה לכם לקבוע פגישה עם יועץ לקידום אתרים. היועץ הוא צד אובייקטיבי, שלא קשור לא אליכם ולא לאיש המקצוע ומטרתו תהיה אחת – לוודא שחברת הקידום עושה את העבודה שלה כמו שצריך. היועץ יבחן באמצעות הידע המקצועי שלו וסל הכלים המשמעותי שעומד לרשותו אם תהליך הקידום מורכב ואמור אכן לקחת זמן או שבפועל חברת הקידום פשוט לא נותנת עבודה.

אם התחלתם לעבוד עם מקדם אתרים מקצועי ואתם פשוט לא רואים תוצאות – יכול להיות שעובדים עליכם. יועץ לקידום אתרים יכול בקלות לבחון את העבודה של איש המקצוע שלכם ולבדוק אם הוא פשוט עושה צחוק מעבודה. באמצעות סל הכלים שעומד לרשותו היועץ שלכם יבחן את טקטיקות השיווק בהן המקדם שלכם משתמש ואת הדברים המשמעותיים או השוליים שחסר בהן. אגב, יכול להיות שמקדם האתר שלכם לגמרי עושה עבודה טובה – לפעמים בקידום לוקח זמן עד שמגיעים לתוצאות.

יועץ קידום אתרים-2

4. במצב של ענישה מגוגל

אולי לא נעים להודות בזה, אבל גם אתרים שקודמו ממש לפי החוקים עדיין עשויים לחטוף עונש לא נעים מגוגל או לחילופין לחוות בעיות באינדוקס. כשמדובר באתר שמקודם עצמאית או במצב בו חברת הקידום לא מוכנה לקחת אחריות על הנושא – צצה בעיה משמעותית שצריך למצוא לה פתרון. יועץ לקידום אתרים יכול לסייע לכם למצוא את הדרך המהירה והיעילה ביותר להוציא אתכם מהמצב המסובך הזה ובמקביל, להבין מה הביא לענישה ומה כדאי שלא לעשות שוב בשביל שהמצב הזה לא יחזור על עצמו.

לפעמים גם כשמשווקים אתר כמו שצריך עדיין חוטפים ענישה מגוגל. במידה ומדובר בעבודה של איש מקצוע שמתנער מהאחריות שלו – היועץ יוכל לעזור לכם לצאת מהברוך ולוודא שלא תיפלו לאותה טעות אומללה שוב. 

5. בהקמה של אתר חדש

בתכלס, ניתן בכל שלב ושלב לקדם את האתר שלכם אבל בפועל – אם תתחילו להשתית את העקרונות המהותיים בנושא בשלב ההקמה, זה יחסוך לכם הרבה כאב ראש. יועץ לקידום אתרים יכול לסייע לכם בעולמות הקידום כבר בשלבים הראשונים של תכנון והקמת האתר. למשל – מילות מפתח שבהם האתר יתמקד, מערכות ניהול התוכן המתאימות לאתר, בחירת הדומיין המתאים, בחירה במבנה שפשוט לגוגל לסרוק, מיקום אחסון נכון והרשימה עוד ארוכה. ניתן את כל הדברים האלה כמובן גם לעשות אוחר, לאחר שהאתר כבר הוקם – אבל למה לא להקדים תרופה למכה?

בניית אתר חדש היא אף פעם לא פשוטה ומדובר בהזדמנות מצוינת למתג את בית העסק שלכם ולשווק אותו כמו שצריך. בבניית האתר תוכלו לקבוע עם יועץ קידום אתרים ולשמוע ממנו על הדרכים הנכונות לסדר את האתר ואת התוכן לטובת קידום האתר בגוגל, ברשתות החברתיות ולהפוך אותו כמובן לכמה שיותר נעים לקריאה ושיטוט עבור המשתמשים.

6. כשאנחנו מחפשים מנטור שיווקי

אם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם לגמרי בעצמכם ומעולם לא יצא לכם לעסוק בתחום – יכול להיות ששווה לכם להתייעץ עם יועץ לקידום אתרים. מדובר בדמות סמכותית שיכולה להוות עבורכם מעיין מנטור ולהעביר לכם את כל הידע בעולם המורכב והסבוך הזה.

מה זה יועץ קידום אתרים והאם אתה צריך אחד כזה

איזה שירותים יכול לתת לכם יועץ לקידום אתרים בייעוץ SEO?

יועץ לקידום אתרים בסופו של דבר יכול לתת לכם כל שירות ייעוץ בנושא שעולה לכם לראש. כמו שאמרתי, לא יהיה מדובר בדמות שתבצע את העבודה עבורכם, אחרת הייעוץ שהיה נותן לא היה נטרלי. מדובר בסמכות מנותקת שתוכל לעזור לכם להבין מה היא הדרך הנכונה. אז אלו שירותים יוכל לתת לכם היועץ?

1. בחינת שיווק האתר הקיימת

האפשרות הקלאסית ביותר תהיה להתייעץ עם יועץ לקידום אתרים בנוגע לטקטיקת שיווק האתר הקיימת. תוכלו לסקור את הכלים שהנחו אתכם או את בעל המקצוע, לעבור על מבנה האתר ומילות המפתח בהן נעשה שימוש ולהבין האם ההתנהלות היא אידיאלית בדרך שהיא נעשית באותו הזמן. תמיד יש לאן להשתפר ואיך לשבח את העבודה – עצות יכולות רק לעזור.

2. ייעוץ חודשי לבעל עסק

אם אתם בונים את אתר העסק שלכם ואסטרטגיית השיווק שלכם לגמרי לבד, יכול להיות ששווה לכם להנות משירות של מנטור שיווקי. פגישה חודשית עם יועץ שיווקי יכולה לעשות לכם קצת סדר בבלגאן ולוודא שאתם מבצעים את העבודה שלכם על הצד הטוב ביותר.

3. ייעוץ חד פעמי

אם אתם נתקלים בבעיה נקודתית, בתהייה מורכבת או בשלבי השיווק הראשוניים – תוכלו לקבוע את יועץ לקידום אתרים פגישת ייעוץ בודדת ולהנות מהידע העשיר שלו.

לאלו מסקנות היועץ יוכל להגיע?

במהלך פגישת הייעוץ עם יועץ קידום האתרים שלכם, הוא כנראה יסקור את שיטת השיווק הקיימת ואת המבנה שמאפיין את אתר העסק שלכם. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הן כמה מסקנות אליהן ייתכן ויגיע.

1. שינוי מילות מפתח

בהרבה מקרים מילות המפתח שהתאימו בתחילת ימיו של אתר העסק שלכם כבר לא רלוונטיים כיום – הגולשים שינו את המינוח, גוגל שינו את אלגוריתם התצוגה שלהם ובשורה התחתונה, הן כבר לא עושות את העבודה. יועץ קידום האתרים יוכל להמליץ לכם לבצע מחקר מילות מפתח חדש ואפילו לסייע לכם להבין מהי הדרך הנכונה ביותר לשלב אותן במבנה האתר הקיים שלכם.

2. שינוי מבנה האתר

מבנה האתר משפיע לא פעם על היכולת לקדם אותו בגוגל. כמות גדולה של תוכן במעט דפים נתפסת פחות טוב בגוגל למשל מאשר כמות תוכן גדולה שנפרסת על פני הרבה דפים. היועץ השיווקי יוכל לעזור לכם בשיפוץ מבנה האתר שלכם ומקסום הפוטנציאל השיווקי שטמון בו.

3. שינוי דומיין

ביחד עם יועץ קידום האתרים תוכלו לתהות האם מומלץ להחליף את הדומיין הישן ולפנות לרכישת דומיין חדש שיתאים לשירותי העסק שלכם.

איזה קריטריונים שווה לכם לקחת בחשבון בבחירת היועץ?

הרשת עמוסה ביועצים לקידום אתרים אבל עדיף שלא להתפשר. בסופו של דבר, מדובר במקור ידע משמעותי שעליו תסתמכו בניהול האתר שלכם וקידום בית העסק שלכם. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הם כמה גורמים שכנראה שווה לכם לקחת בחשבון בבחירת היועץ המתאים.

1. מחיר

אין מה לעשות, התקציב הוא ללא ספק אחד הגורמים המכריעים בבחירת איש המקצוע. תוכלו לסכם עם היועץ על מחיר קבוע מראש שמבוסס על משך הייעוץ או לחילופין לקבוע תעריף שעתי בהתאם לצורך שיעלה לשיחות הייעוץ. וודאו כי הצעות המחיר שאתם מקבלים מכמה יועצים שונים עומדות על סקאלה יחסית דומה ושלא גובים מכם יותר ממה שצריך.

2. ניסיון עבר

בתכלס, הדרך הכי טובה לקבל רושם על איש מקצוע בכלל ועל יועץ קידום בפרט תהיה כמובן להיעזר בביקורות שרכש לאורך הדרך המקצועית שלו. עברו על הביקורות שקיבל בגוגל או בדף הפייסבוק שלו, נסו ליצור קשר עם לקוח מרוצה ווודאו שתחומי הניסיון שלו חופפים את מה שאתם מחפשים. באופן כזה תוכלו להיות בטוחים שמדובר לא רק באדם שהוא מקצועי, אלא באחד שמתאים לצרכים של האתר האישי שלכם.

יועץ קידום אתרים-3

3. הגדרת גבולות

הבעיה אולי המהותית ביותר בהעסקה של יועץ לקידום אתרים היא עצם העובדה שמדובר בתפקיד שאין לו טייטל מוגדר. הגדרת התפקיד של היועץ היא בהתאם לצורך ולכן, הדבר הראשון אולי שאתם צריכים לעשות כשאתם קובעים עם איש המקצוע פגישה היא ליצור גבולות ברורים. תגידו מה אתם רוצים לעשות ואיך אתם רוצים שזה יקרה עוד לפני שהתחלתם בעבודה. כך יימנעו מצבים שאתם מבקשים מהיועץ שלכם יותר ממה שהוא נדרש לעשות או שלחילופין, היועץ שלכם מנסה להפנות אתכם לחברת קידום שהוא מקושר אליה.

4. אמון ויחס בינאישי

אולי הדבר הכי חשוב הוא אמון. היועץ שלכם עתיד ללוות אתכם לתקופת זמן ממושכת ולכן יש יתרון משמעותי בבחירת איש מקצוע שאתם סומכים עליו, מעריכים את הדעה שלו ונהנים לשוחח איתו באווירה חברית. מהרגע שהגעתם להבנה שמדובר באיש הנכון, טוב שתהיו ביקורתיים  אבל מנגד – תנו לו את הקרדיט על הידע שהוא רכש לאורך הזמן. בנוסף, אם אתם רוצים להיות בטוחים בנוגע להמלצות שלו – תוכלו תמיד להיעזר ביועץ נוסף ולבצע הצלבה בין ההמלצות השונות.

שאלות נפוצות על יועץ לקידום אתרים (ייעוץ SEO)

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על יועץ לקידום אתרים (ייעוץ SEO). יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי יועץ לקידום אתרים (ייעוץ SEO) בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של יועץ לקידום אתרים (ייעוץ SEO) הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על יועץ לקידום אתרים (ייעוץ SEO)?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)