חייגו אתם נגמר לי הטוקמן

עודכן לאחרונה בתאריך כי אפילו הוד רוממותי צריך להראות לגוגל שאני לא ישן על המשמר.

קידום אתרים באמצעות כתבות תוכן – הדרך להרים את האתר שלכם (עם ציניות בונוס)

פס גוגל

מה נעבור בדרך להצלחה המפוארת שלכם? (כן זה תוכן עניינים)

כתבות תוכן בקידום אתרים הן כמו האבוקדו בטוסט: הן לא תמיד נראות הכרחיות בהתחלה, אבל ברגע שמבינים את החשיבות שלהן – אי אפשר לחזור אחורה. תוכן איכותי, מתוחזק ומדויק יכול להקפיץ את האתר שלכם בגוגל ולמשוך מבקרים חדשים כמו מגנט. איך עושים את זה נכון? ולמה זה כל כך חשוב? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת, עם קצת הומור וציניות על הדרך.

הערה

"אם אנשים עוזבים את האתר אחרי 5 שניות, זה לא בגלל שהם רצים לפגישה – כנראה שהתוכן לא עשה להם חשק להישאר."

זמן השהייה באתר הוא מדד קריטי. השקיעו בתוכן שגורם לאנשים להישאר ולחקור.

קידום אתרים SEO באמצעות כתבות תוכן איך זה עובד

למה כתבות תוכן כל כך חשובות לקידום אתרים?

בואו נתחיל בשאלה הבסיסית: למה בכלל צריך תוכן באתר? כי בואו נודה באמת – בלי תוכן, האתר שלכם הוא לא יותר מקיר לבן באינטרנט. כתבות תוכן הן לא רק "בונוס" נחמד לאתר; הן כמו חמצן לריאות של קידום אתרים. גוגל אוהב תוכן, גולשים אוהבים תוכן, ואם אין לכם תוכן – תכינו את עצמכם להישאר מאחור.


1. גוגל אוהב תוכן, וגוגל הוא הבוס.

גוגל הוא לא סתם מנוע חיפוש; הוא מנהל השכונה, וכללי המשחק הם שלו.

  • גוגל לא סובל אתרים ריקים.
  • גוגל רוצה לראות תוכן מקורי, רלוונטי, ומעניין.
  • ככל שיש לכם יותר תוכן איכותי באתר, כך גוגל נותן לכם צ'אנס להופיע בתוצאות החיפוש.
הערה

"כתיבה איכותית לא קונה מקום בגוגל – היא מרוויחה אותו ביושר."

השקיעו בתוכן שמייצר ערך אמיתי לגולשים שלכם.

ציניות בשקל:
אתם יכולים לנסות לשכנע את גוגל שהוא טועה, אבל תזכרו שזו אותה חברה שיכולה להחליט אם אתם בעמוד הראשון או בעמוד שאף אחד לא יגיע אליו אף פעם.


2. כתבות מושכות גולשים ומשאירות אותם באתר.

תוכן הוא לא רק בשביל גוגל; הוא גם בשביל הגולשים.

  • כתבות מעניינות משאירות אנשים באתר שלכם יותר זמן.
  • יותר זמן באתר = גוגל מבין שאתם אתר רלוונטי.
  • כתבות טובות גם מעלות את הסיכוי שהגולש יבצע פעולה: ייצור קשר, יקנה משהו, או לפחות יזכור אתכם לטובה.
הערה

"כתבה בלי קריאה לפעולה היא כמו חנות בלי קופה – אנשים נכנסים, אבל לא יודעים מה לעשות אחר כך."

הוסיפו קריאה לפעולה ברורה: "צרו קשר", "קראו עוד", או "הירשמו עכשיו".

ציניות בשקל:
אם הגולשים שלכם נשארים באתר פחות זמן משיקח להכין כוס קפה – כנראה שהתוכן שלכם משעמם כמו שיעור מתמטיקה בכיתה ז'.


3. כתבות יוצרות קישורים חיצוניים – וזה טוב.

כשיש לכם תוכן איכותי, אתרים אחרים ירצו לקשר אליו.

  • קישור מאתר חזק = נקודות זכות אצל גוגל.
  • קישורים חיצוניים הם כמו המלצות: הם אומרים לגוגל שאתם שווים משהו.

ציניות בשקל:
אם האתר שלכם לא מקבל קישורים מאתרים אחרים, זה כמו לנסות להתקבל לעבודה בלי מכתבי המלצה – אתם פשוט לא נראים רציניים.


4. כתבות נותנות מענה לגולשים.

גוגל אוהב אתרים שעונים על שאלות הגולשים בצורה ברורה ומעמיקה.

  • אם מישהו מחפש "איך לבחור עורך דין?" והאתר שלכם נותן את התשובה הכי טובה – גוגל ייתן לכם עדיפות.
  • כתבות טובות הן לא רק לעכשיו; הן יכולות להביא לכם גולשים גם בעוד שנה או שנתיים.
הערה

"למדוד הצלחה בלי כלים כמו Google Analytics זה כמו לנסות לשחק כדורגל בלי לדעת את התוצאה."

נתחו את הנתונים והבינו מה עובד ומה לא.

ציניות בשקל:
לחשוב שגוגל יקדם אתר בלי תוכן זה כמו לצפות לקבל העלאה במשכורת בלי לעבוד יום אחד.


5. כתבות הן דרך מושלמת לשלב מילות מפתח.

מילות מפתח הן הבסיס של קידום אתרים, אבל אתם לא יכולים פשוט לדחוף אותן איפה שבא לכם.

  • כתבות הן מקום טבעי לשלב מילות מפתח בצורה זורמת ונכונה.
  • כשזה נעשה נכון, זה עוזר לגוגל להבין על מה האתר שלכם מדבר.
הערה

"כתבות ישנות שלא מתעדכנות הן כמו קלסר אבקתי במשרד – אולי פעם היה בו ערך, אבל עכשיו אף אחד לא מתייחס אליו."

תחזקו כתבות קיימות, עדכנו נתונים ושפרו את התוכן כדי לשמור על רלוונטיות.

ציניות בשקל:
"עורך דין עורך דין עורך דין" זה לא תוכן – זה ספאם.


6. כתבות מעדכנות את האתר ושומרות אותו רלוונטי.

אתרים שלא מתעדכנים בקביעות הופכים מהר מאוד למוזיאון דיגיטלי.

  • כתבות חדשות מראות לגוגל שהאתר שלכם פעיל.
  • הן גם נותנות לגולשים סיבה לחזור שוב ושוב.

ציניות בשקל:
אתר שלא מתעדכן זה כמו חנות שמכרה את אותה סחורה מאז 1995 – כנראה שאין לכם מה לחפש שם.


7. כתבות משפרות את החוויה של המשתמש.

גולשים שמגיעים לאתר שלכם מחפשים מידע, פתרונות, או השראה. כתבות טובות מספקות את כל זה – ועוד.

  • כתבות איכותיות בונות אמון עם הגולשים.
  • הן מציבות אתכם כאוטוריטה בתחום שלכם.
הערה

"תמונות וסרטונים בכתבות הם כמו התבלין לקדירה – הם הופכים את הכל לחווייתי יותר."

השתמשו בתוכן ויזואלי כדי להעשיר את הכתבה ולשמור על תשומת הלב של הקוראים.

ציניות בשקל:
אם הגולשים שלכם לא מוצאים שום דבר מעניין באתר שלכם, הם כנראה ימשיכו הלאה – וישאירו אתכם לבד עם גוגל.


סיכום ציני ומדויק:

כתבות תוכן הן לא "אקסטרה" – הן ה"למה" מאחורי כל אסטרטגיית קידום אתרים. אם אין לכם תוכן איכותי באתר, אתם לא באמת במשחק. אז תשקיעו בתוכן, תכתבו דברים שאנשים באמת רוצים לקרוא, ותראו איך גוגל (וגולשים) מתחילים לשים לב אליכם. ואם זה נשמע כמו הרבה עבודה – טוב, כי זה באמת הרבה עבודה.

איך לכתוב כתבות תוכן כמו מקצוענים? (ולא כמו חובבנים)

אז החלטתם לשדרג את האתר שלכם עם כתבות תוכן איכותיות שיקדמו אתכם בגוגל? זה מצוין. עכשיו רק תזכרו דבר אחד: אם אתם לא באמת יודעים איך לכתוב את הכתבות האלה כמו שצריך, אתם עלולים למצוא את עצמכם בעמוד 50 בגוגל – שם אפילו גוגל לא מוצא אתכם. אז איך עושים את זה כמו מקצוענים, ולא כמו חובבנים שכותבים תיאורים על מוצרי חנות בוואטסאפ? הנה התשובות.


1. תתחילו בכותרת שתעורר תשומת לב (לא, לא "כתבה על הכל").

הכותרת היא הדבר הראשון שגולש רואה, ואם היא לא תפסה את עיניו, אתם יכולים להבטיח לו שהוא לא ייכנס לקרוא את הכתבה. לא תאמינו כמה פעמים ראיתי כותרות כמו "כתבה על הכל" או "כל מה שצריך לדעת" – זה פשוט לא עובד. הכותרת צריכה להיות ממוקדת, ברורה, ומעוררת סקרנות, אבל לא משקרת.

הערה

"אם האתר שלכם איטי, גוגל ידרג אתכם נמוך – כי מי אוהב אתר שנטען לאט יותר משיחות שירות לקוחות?"

ודאו שהאתר שלכם מהיר ומותאם למובייל.

ציניות בשקל:
אם אתם חושבים ש"מה זה SEO" הוא כותרת מוצלחת, אתם כנראה לא מבינים מה זה קידום אתרים.


2. תתכננו את הכתבה – כי אם אין לכם תוכנית, אתם לא תגיעו לשום מקום.

לפני שאתם מתחילים לרשום מילים על הדף, כדאי שתדעו מה המטרה שלכם. האם אתם כותבים כדי לתת לגולש תשובה מהירה? אולי אתם רוצים להעמיק בנושא מסוים ולהסביר אותו לעומק? ככל שתדעו יותר על מה אתם כותבים, כך התוצאה תהיה מקצועית יותר.

הערה

"לכתוב כתבה בלי לחשוב על מילות מפתח זה כמו לנסוע לאילת בלי ווייז – אתם אולי תגיעו בסוף, אבל אף אחד לא יודע איך או מתי."

מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון בכל כתבת SEO מוצלחת. בלי זה, אתם עובדים בחושך.

ציניות בשקל:
לכתוב בלי תכנון זה כמו להכין קפה בלי מים. אתם מבזבזים זמן, וכנראה גם תוציאו טעם רע בסוף.


3. חפשו מילות מפתח – כן, גם גוגל צריך להבין אתכם.

לא משנה כמה אתם כותבים טוב, גוגל לא ידע שאתם קיימים אם לא תשתמשו במילות מפתח נכונות. אז אחרי שתחליטו על נושא הכתבה, חפשו מילות מפתח שמתאימות לו. שימו אותן בכותרת, בפסקאות ראשיות, ובפסקאות משנה – אבל אל תגזימו, כי גם גוגל לא אוהב מילים שחוזרות על עצמן יותר מדי (למרות שבני אדם כן עושים את זה בכל שיחה שנייה).

הערה

"שימוש יתר במילות מפתח זה כמו לתבל מנה יותר מדי – זה לא עושה אותה טעימה יותר, רק בלתי אכילה."

שלבו מילות מפתח בצורה טבעית וזורמת בתוך הכתבה.

ציניות בשקל:
אם אתם חושבים ש"גוגל לא שם לב למילים האלה" – תתפלאו, הוא לא טיפש. אתם לא צריכים לשקר לו כדי להתקדם.


4. כותבים תוכן איכותי – לא סתם מילים חסרות ערך.

תוכן איכותי הוא כזה שמספק מידע אמיתי, לא סתם תיאורים שהעתקתם מאתרים אחרים. גוגל לא אוהב תוכן מועתק, והוא גם לא מתלהב מתוכן שטחי. אל תסתפקו ב-300 מילים; הכותבים המקצועיים יודעים שהיום צריך לפחות 800-1000 מילים, ואם יש לכם יותר – זה אפילו יותר טוב. אבל, כמובן, בלי לעייף את הקוראים עם שטויות.

הערה

"כשגוגל בוחן כתבה, הוא מחפש ערך – לא מילים ריקות שממלאות את החלל."

ודאו שהתוכן שלכם מועיל, רלוונטי, ונותן תשובה אמיתית לשאלות של הגולשים.

ציניות בשקל:
לכתוב תוכן של "מה זה SEO" בשבע מילים זה לא תוכן, זה חידון בפנדל. תתאמצו קצת יותר.


5. השקיעו בכותרות משנה – לא, לא כל פסקה צריכה להיות "פסקה".

כותרות משנה הן כמו שלטי דרך. אם לא שמתם אותם בדרך, מי יידע איפה ללכת? כותרות משנה ברורות לא רק עוזרות למנועי החיפוש להבין את המבנה של הכתבה, הן גם עוזרות לקוראים להישאר ממוקדים במה שהם מחפשים.

הערה

"אם הכותרת שלכם לא מושכת את העין, אל תתפלאו אם אף אחד לא טורח ללחוץ על הכתבה."

כותרת טובה היא כמו מודעת פרסום – היא קובעת אם הלקוח ייכנס או ימשיך הלאה.

ציניות בשקל:
אם כל הפסקאות שלכם מתחילות ב"וזהו, עכשיו נסביר", אז לא רק שהקוראים יברחו, גם גוגל לא יתחבר אליכם.


6. הוסיפו קישורים – כי גוגל אוהב קישורים (ומתקשר עם כל מי שמחבר אליו).

אם אתם רוצים שמישהו ייקח אתכם ברצינות, תתחילו להפנות לאתרים איכותיים. קישורים חיצוניים הם דרך מצוינת להראות לגוגל שאתם אמינים. וגם, אל תשכחו להוסיף קישורים פנימיים לדפים אחרים באתר שלכם – זה לא רק עוזר למנועי החיפוש, זה גם עוזר לגולש למצוא מידע נוסף.

הערה

"אם אתם לא משלבים קישורים חיצוניים, זה כמו לספר סיפור בלי להראות הוכחות – אף אחד לא יאמין לכם."

קישורים לאתרים אמינים מוסיפים ערך ואמינות לתוכן שלכם.

ציניות בשקל:
אם אתם לא עושים קישורים – אתם לא רק מפספסים את הדירוגים של גוגל, אתם גם בונים קירות סגורים בגינה. זה פשוט לא עובד.


7. אל תשכחו את חווית המשתמש – כי אם זה לא נעים לקרוא, לא יטרחו לקרוא.

כתיבה איכותית היא לא רק תוכן מעניין, היא גם מצגת נעימה בעיניים. אז תוודאו שהפסקאות שלכם לא ארוכות מדי, שתשימו תמונות כשהן מתאימות, שתוסיפו ווידאו (אם אפשר), ושהדף נטען במהירות.

הערה

"רוצים לדעת למה אף אחד לא קורא את הכתבה שלכם? אולי זה כי היא כתובה כמו חוברת הדרכה למיקסר משנות ה-90."

כתיבה קלילה, זורמת ונגישה היא המפתח לכתבה מוצלחת.

ציניות בשקל:
אם הגולש יאלץ לקרוא פסקה אחת של 500 מילים על מסך קטן, זה לא אתכם הוא יש blame על זה. תעזרו להם לקרוא בנוחות, לא להרגיש שהם במבחן פסיכומטרי.


8. אל תתפתו להעתיק מאחרים – זה פשוט לא יעבוד.

גוגל לא פראייר. אם אתם מעתיקים תוכן מאתרים אחרים, זה פשוט יעלה לכם בכאב ראש – או פשוט בפסילה. תוכן מקוריות הוא מה שמקדם אתכם. אם אתם מעתיקים, תתחילו לשנן את המילים "קנס" ו-"ירידה במיקומים".

הערה

"תוכן מועתק זה כמו לשים את שם העסק שלכם על עבודה של מישהו אחר – זה לא חוקי, וזה בטח לא יזכה אתכם בתשואות."

כתבו תוכן מקורי ואיכותי. גם גוגל וגם הגולשים שלכם יעריכו את זה.

ציניות בשקל:
אף אחד לא אוהב את הילד שמעתיק במבחן, וגם גוגל לא מתלהב מהעתקה. חפשו להיות הייחודיים והמוכשרים באמת, לא את מי שמפחד להיות שונים.

כמה כתבות צריך? איכות או כמות? (או למה התשובה היא "גם וגם")

אה, השאלה הנצחית: כמה כתבות צריך באתר כדי שגוגל יתחיל לשים לב אליכם? ואיזו תשובה תמיד תקבלו? "זה תלוי." כי בואו נהיה כנים, אם זה היה פשוט כמו לבחור בין איכות לכמות, כולנו היינו במקום הראשון בגוגל בלי להוציא שקל.


1. כמות – כי בלי הרבה תוכן, אתם לא במשחק.

גוגל אוהב אתרים עם הרבה תוכן. למה? כי זה נותן לו הרבה חומר לעבוד איתו ולמיין.

  • אם יש לכם מעט כתבות, גוגל מתייחס אליכם כמו לאיזה חובבן שעוד לא החליט אם הוא רציני.
  • אם יש לכם הרבה תוכן, זה מראה שאתם משקיעים, ובואו נגיד שגוגל מעריך את זה.

אז כמה זה "הרבה"?
ככל שתעלו יותר תוכן איכותי, כך תעלו את הסיכויים שלכם להופיע ביותר תוצאות חיפוש. מינימום של 20-30 כתבות זה אחלה התחלה, אבל אם אתם בתחום תחרותי – תחשבו על מאות כתבות לאורך זמן.

ציניות בשקל:
אתם יכולים להסתפק ב-5 כתבות ולחכות לגוגל שיתחיל לאהוב אתכם, אבל זה בערך כמו לזרוק דג קטנטן לים ולחכות שהוא יביא לכם כריש.


2. איכות – כי בלי איכות, הכמות לא שווה כלום.

מצד שני, לכתוב 100 כתבות גרועות זה מתכון בטוח לכישלון.

  • תוכן גרוע יגרום לגולשים לברוח מהאתר שלכם.
  • גוגל יודע לזהות אם הכתבות שלכם שטחיות, משוכפלות, או לא מעניינות.

אז מה זו איכות?

  • כתבות מקוריות, מעניינות, ומועילות לגולש.
  • תוכן שנכתב מתוך הבנה של הנושא (ולא "חירטוטים").
  • שימוש נכון במילות מפתח בלי לדחוף אותן בכוח לכל שורה שנייה.

ציניות בשקל:
כתבות גרועות בכמות גדולה זה כמו להגיש פיצה עם בצק שרוף ללקוחות. הרבה פיצות שרופות לא הופכות אתכם למומחי פיצה – הן רק הופכות אתכם לבדיחה.


3. האיזון הקדוש: גם כמות וגם איכות.

אם אתם באמת רוצים להצליח, אתם צריכים גם כמות מספקת של כתבות, וגם שכל אחת מהן תהיה איכותית.

  • כתבות רבות = יותר הזדמנויות להופיע בתוצאות החיפוש.
  • כתבות איכותיות = יותר סיכוי שהגולשים יישארו באתר ויחזרו שוב.

אז איך עושים את זה?

  • תתחילו בקטן: כמה כתבות איכותיות שיוכיחו לגוגל שאתם יודעים מה אתם עושים.
  • תעלו בקצב קבוע: כל שבוע כתבה או שתיים נוספות.
  • תמשיכו לכתוב, לשפר, ולהוסיף לאורך זמן – כי קידום אתרים זה מרתון, לא ספרינט.

ציניות בשקל:
"אני פשוט אעלה המון כתבות ואז אחשוב על האיכות." – זו בערך כמו להגיד "אני פשוט אבשל הכל במיקרוגל ואז אקווה שזה יהיה טעים."


4. למה אסור להתפשר על איכות – אפילו אם כמות זה מגניב.

אתם יכולים לכתוב 1000 כתבות ביום, אבל אם אף אחת מהן לא מעניינת, רלוונטית, או שימושית – זה לא שווה כלום.

  • גוגל שם לב אם גולשים עוזבים את האתר מהר.
  • כתבות גרועות יכולות לפגוע במוניטין שלכם יותר מאשר להועיל.

ציניות בשקל:
אם אתם כותבים כתבות רק כדי לסמן וי, אל תתפלאו כשגוגל ייתן לכם מקום קבוע בעמוד האחרון.


5. כמה זה מספיק? תלוי בתחום ובמטרות שלכם.

  • תחומים נישתיים:
    יש לכם אתר על "תחזוקת דבורים"? כמה עשרות כתבות יספיקו.
  • תחומים תחרותיים:
    אם אתם בתחום כמו "הלוואות" או "אינסטלטורים", תצטרכו מאות כתבות איכותיות כדי לבלוט.

ציניות בשקל:
אם אתם רוצים לקדם "עורכי דין לדיני עבודה", תתחילו להתכונן לחיים של כתיבה – כי התחרות לא ישנה בלילה.


6. אל תשכחו לעדכן ולשפר כתבות קיימות.

גם כתבות ישנות יכולות להישאר רלוונטיות אם תשפרו אותן.

  • עדכנו תוכן מיושן.
  • הוסיפו קישורים פנימיים וחיצוניים.
  • בדקו אילו כתבות עובדות טוב ושפרו אותן עוד יותר.

ציניות בשקל:
לכתוב כתבה ולשכוח ממנה זה כמו לקנות רכב ולא לעשות לו טיפולים – אל תתפלאו כשזה יתקע לכם באמצע הדרך.


סיכום ציני ומדויק:

אז כמה כתבות צריך? כמה שיותר, אבל רק אם הן טובות. אם אתם כותבים תוכן גרוע, גוגל לא יתרשם, והגולשים לא יחזרו. תזכרו – זה לא תחרות של "למי יש יותר עמודים באתר", אלא איך לגרום לגוגל ולגולשים להבין שאתם הכי טובים במה שאתם עושים. 😉

איך למדוד את ההצלחה של הכתבות שלכם?

כתבתם כתבה, העליתם אותה בגאווה לאתר, ועכשיו אתם יושבים ומחכים לראות את התוצאות. אז איך בעצם יודעים אם הכתבה שלכם מצליחה, או שהיא פשוט עוד עמוד דיגיטלי שנשכח בתהומות האינטרנט?

גוגל, הגולשים, ואפילו אתם – כולם צריכים להחליט אם התוכן שלכם שווה משהו. אז הנה איך למדוד את זה בצורה הכי מקצועית – ועם טוויסט ציני כמובן.


1. כמה אנשים בכלל קוראים את הכתבה שלכם?

המדד הבסיסי ביותר: כמה אנשים הגיעו לכתבה?

  • אם המספר קרוב לאפס, כנראה שאתם צריכים לשאול את עצמכם כמה שאלות קשות: האם קידמתם את הכתבה כמו שצריך? האם הכותרת שלכם מושכת?
  • אם המספרים גבוהים, יפה מאוד – לפחות הצלחתם לגרום לאנשים ללחוץ על הקישור.

ציניות בשקל:
"יש לנו 5 צפיות לכתבה, וזה אחרי ששלחנו את הקישור בקבוצת המשפחה." – יופי, לפחות אמא קראה את זה.


2. זמן שהייה בכתבה – כמה זמן אנשים נשארים?

אם הגולשים נשארים בכתבה שלכם 3 שניות בממוצע, זה כנראה לא בגלל שהם קוראים במהירות על-אנושית.

  • זמן שהייה ארוך אומר שהכתבה מעניינת ומועילה.
  • זמן קצר? כנראה שהתוכן לא קולע, או שהעיצוב שלכם מזכיר דף הוראות למכונת כביסה.

ציניות בשקל:
אם הזמן הממוצע בכתבה שלכם קצר יותר מהזמן שלוקח להכין קפה במיקרוגל, כדאי שתתחילו לחשוב מחדש.


3. שיעור יציאה – או, למה אנשים עוזבים את הכתבה?

שיעור יציאה גבוה אומר שאנשים מגיעים לכתבה שלכם – ובורחים מיד.

  • אולי הכותרת משכה אותם, אבל התוכן איכזב.
  • אולי האתר שלכם כל כך איטי שאפילו גוגל התייאש מלסרוק אותו.

ציניות בשקל:
"למה כולם עוזבים את האתר שלנו?" – אולי כי הם מחפשים תשובות, ואתם נותנים להם שאלות.


4. דירוג הכתבה בגוגל – איפה אתם מופיעים?

אין טעם לכתוב כתבות אם אף אחד לא מוצא אותן בגוגל.

  • בדקו אם הכתבה שלכם מופיעה בתוצאות חיפוש על מילות המפתח שרציתם לקדם.
  • אם אתם לא בעמוד הראשון, תתחילו לחשוב איך לשפר.

ציניות בשקל:
"אנחנו בעמוד 15 בגוגל, אבל אנחנו בטוחים שזה זמני." – בטח, בדיוק כמו שהחורף בישראל הוא "זמני".


5. שיעור קליקים (CTR) – מי באמת לוחץ עליכם?

שיעור הקליקים (CTR) הוא היחס בין מספר האנשים שרואים את הכתבה שלכם בגוגל, לבין כמה מהם באמת לוחצים עליה.

  • אם ה-CTR שלכם נמוך, כנראה שהכותרת והתיאור לא מושכים מספיק.
  • אם הוא גבוה – אתם בכיוון הנכון!

ציניות בשקל:
"אנשים רואים את הכתבה שלנו אבל לא לוחצים?" – אולי הם פשוט מפחדים שתאכזבו אותם שוב.


6. מעקב אחרי המרות – האם הכתבה מביאה תוצאות אמיתיות?

צפיות זה נחמד, אבל השאלה היא אם הכתבה גורמת לאנשים לעשות משהו.

  • השאירו פרטי קשר?
  • קנו מוצר?
  • נרשמו לניוזלטר?

ציניות בשקל:
כתבה בלי המרות היא כמו פיצה בלי גבינה – אולי היא שם, אבל מה הטעם?


7. שיתופים ומעורבות ברשתות החברתיות

כמה אנשים שיתפו את הכתבה שלכם ברשתות חברתיות?

  • כתבה שווה שיתוף = כתבה מצליחה.
  • אם אף אחד לא משתף, כנראה שהיא לא מספיק מעניינת או לא מגיעה לקהל הנכון.

ציניות בשקל:
"שיתפנו את הכתבה בעצמנו והיא קיבלה לייק אחד מאמא." – אולי הגיע הזמן להתחיל לחשוב מחדש על התוכן.


8. ניתוח בגוגל אנליטיקס וכלים נוספים

תנו לכלים כמו Google Analytics ו-Google Search Console לעבוד בשבילכם.

  • בדקו אילו כתבות מביאות הכי הרבה תנועה.
  • בחנו אילו כתבות משאירות את הגולשים באתר הכי הרבה זמן.
  • חפשו דפוסים: אילו נושאים ומילות מפתח הכי מצליחים?

ציניות בשקל:
אם אתם לא משתמשים בכלי ניתוח, זה כמו לנסות להטיס מטוס בלי לוח מחוונים. תתפלאו אם תתרסקו.


סיכום ציני ומדויק:

הצלחה של כתבות SEO לא נמדדת רק בכמה יפה הן נראות באתר שלכם. אם הן לא מביאות תנועה, לא משאירות אנשים באתר, ולא גורמות לאף אחד לעשות משהו – הן פשוט בזבוז זמן. תמדדו, תשפרו, ואל תפסיקו לשאול: "איך אפשר לעשות את זה טוב יותר?" ואם אתם לא מוכנים להתמודד עם הנתונים? טוב, אולי עדיף שתכתבו יומן אישי במקום אתר מקצועי. 😉

אכילות ראש נפוצות על הנושא


1. למה כתבות תוכן כל כך חשובות לקידום אתרים?

כתבות תוכן מספקות לגוגל מידע על האתר שלכם, עוזרות לשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש, ומשאירות גולשים באתר יותר זמן. בנוסף, כתבות איכותיות יכולות להביא קישורים חיצוניים ולשפר את המוניטין של האתר.


2. כמה כתבות צריך כדי להתחיל לראות תוצאות בקידום?

זה תלוי בתחום ובתחרות. מומלץ להתחיל עם לפחות 20-30 כתבות איכותיות ולאט לאט להוסיף עוד. תחומים תחרותיים ידרשו הרבה יותר.


3. מה יותר חשוב – כמות או איכות של כתבות?

גם וגם. כמות מספקת של כתבות עוזרת לגוגל להבין את הנושא של האתר, אבל האיכות היא זו שמחזיקה את הגולשים וגורמת להם לחזור.


4. איך יודעים אם כתבה באמת מצליחה?

מדדו פרמטרים כמו מספר הצפיות, זמן השהייה באתר, שיעור היציאה, שיעור ההמרות, וכמובן את המיקום שלה בגוגל עבור מילות המפתח הרלוונטיות.


5. האם אפשר לכתוב כתבות תוכן בלי עזרה מקצועית?

אפשר, אבל זה תלוי בידע וביכולת הכתיבה שלכם. כתיבת כתבות SEO איכותיות דורשת הבנה במילות מפתח, מבנה תוכן, ושיטות קידום מתקדמות.


6. איך לבחור נושאים לכתבות?

תתחילו ממחקר מילות מפתח. בדקו מה אנשים מחפשים בתחום שלכם, וכתבו על הנושאים שיכולים לעניין את הקהל שלכם ולתת לו ערך.


7. כמה זמן לוקח לכתבה להתחיל לעבוד בגוגל?

זה תלוי. כתבה איכותית יכולה להתחיל לראות תוצאות תוך מספר שבועות עד חודשים, אבל התחום והתחרות משפיעים מאוד על הקצב.


8. איך להשתמש במילות מפתח בכתבה?

שלבו את מילות המפתח בצורה טבעית בכותרות, בפסקאות הראשונות, ובפסקאות המשנה. הימנעו מדחיסת מילות מפתח בכוח, זה רק יפגע בכם.


9. האם חשוב לכלול תמונות וסרטונים בכתבות?

כן! תמונות וסרטונים לא רק משפרים את חוויית המשתמש, אלא גם עוזרים לכתבה לבלוט יותר ולשפר את הדירוג בגוגל.


10. האם כתבות ישנות עדיין משפיעות על הקידום?

בהחלט. כתבות ישנות עם תוכן איכותי שעדכנתם ושיפרתם יכולות להמשיך להביא תנועה לאתר לאורך זמן.


11. האם אפשר לקדם אתר בלי כתבות תוכן?

תאורטית, כן. אבל בפועל, אתרים ללא כתבות איכותיות מתקשים להתברג במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.


12. איך לשלב קישורים בכתבה בצורה נכונה?

שלבו קישורים חיצוניים למקורות אמינים וקישורים פנימיים לדפים אחרים באתר. זה עוזר למשתמשים ולגוגל להבין את הקשרים בין הדפים באתר.


13. מה ההבדל בין כתבות SEO לכתבות רגילות?

כתבות SEO מותאמות במיוחד למנועי חיפוש – הן כוללות מילות מפתח, מבנה ברור, וקישורים רלוונטיים. כתבות רגילות פחות ממוקדות באלגוריתמים של גוגל.


14. האם כדאי לשכור כותב תוכן מקצועי?

אם אין לכם זמן או ידע מקצועי, זה רעיון מצוין. כותב תוכן מנוסה יביא לתוצאות טובות יותר ויחסוך לכם המון כאב ראש.


15. איך לעדכן כתבות קיימות?

הוסיפו תוכן חדש, עדכנו נתונים ישנים, שלבו קישורים חדשים, ושפרו את מבנה התוכן כדי להישאר רלוונטיים מול גוגל והגולשים.

תתכבדו בפירורי לחם חברים:

קידום אתרים » מאמרים על SEO » קידום אתרים באמצעות כתבות תוכן – הדרך להרים את האתר שלכם (עם ציניות בונוס)
רוצים שגם גוגל יתחיל להכיר אתכם אישית? תשאירו כאן פרטים או תתקשרו
ל-050-9595003. מבטיח לא לדחוף לכם קידום ממומן (לפחות לא מיד).
פס גוגל

עוד דברים שאולי יגרמו לכם להישאר כאן עוד קצת

קידום אתרים בבני ברק

קידום אתרים בבני ברק

מה זה קידום אתרים בבני ברק? בעולם המודרני של ימינו, מרבית האנשים בבני ברק וברחבי הארץ מעבירים את הזמן באינטרנט ובפרט במנועי החיפוש. מנוע החיפוש

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)