כתיבת תוכן שיווקי

מה זה כתיבת תוכן והאם יש צורך בזה?

לכולנו יצא להיכנס לאתרי אינטרנט עתירים בתוכן. מדובר באתרים עשירים במידע, הסברים ותכנים הרלוונטיים למשתמשים בהם. אמנם הסיבה הבסיסית ביותר לכך שבעל עסק זקוק לתוכן לאתר שלו, היא עצם ניהול ומיסוד האתר, כיום כתיבת תוכן בסיסי היא כבר לא מספיקה ומדובר בכלי שניתן לנצל לכמה מטרות מיוחדות. אז מה היתרונות בכלל של כתיבת תוכן?

כתיבת תוכן שיווקי לאתר

1. מקרב אתכם ללקוחות

בסופו של דבר, אתר עם הסברים דלים ויבשים על המוצרים או השירותים שבעל העסק מספק דרכו, כנראה לא יזכה ביותר מידי תהילה. כתיבת תוכן היא פלטפורמה מצוינת להעברת מסר וליצירת קשרים ושיח בגובה העיניים עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בתוכן תוכלו לא רק לספר על המוצרים שלכם או על בית העסק, אלא גם קצת על עצמכם ואפילו תוכלו להגדיל ראש ולכתוב מדריכים שונים שנוגעים לעולם העיסוק שלכם.

2. נותן תחושה מקצועית

אין מה לעשות, אתר עם כמות גדולה של חומר נראה הרבה יותר מקצועי מאתר דל במידע. בשביל להפוך את אתר העסק שלכם למקצועי יותר תוכלו לשלב בו מאמרים מיידעים, לשתף את התחושות שלכם ולעדכן בהתפתחויות. שיתוף של הידע שצברתם והפגנת הניסיון יגרמו ללקוחות להעריך אתכם יותר ולהרגיש יותר בנוח לגשת אליכם.

3. קידום קידום ושוב קידום

חשוב לא פחות – קידום. באמצעות כתיבה של כמות תוכן גדולה, תוכלו לנצל את האלגוריתמים של מנועי החיפוש לטובתם ולעזור לאתר שלכם לצוץ גבוה יותר ברשימת התוצאות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לזה כמובן, למי מכם שלא מכיר קוראים שיווק אורגני בגוגל ומדובר בכלי אסטרטגי במיוחד שיכול לעזור לעסק שלכם לשגשג.
אני רוצה שתסתכלו על זה ככה – מנועי החיפוש לא יכולים לקדם אוויר, הרי הם צריכים "בשר" – והבשר הזה הוא התוכן שנמצא אצלכם באתר.

מהם סוגי התוכן שניתן לכתוב?

את התוכן שלכם תוכלו להעלות לאתר האינטרנט שלכם, לעמוד הפייסבוק ואפילו לדף האינסטגרם של העסק שלכם. אמנם תוכן ניתן לכתוב על שלל נושאים ותחומי עניין, אבל בסופו של דבר ניתן לחלק את סוגי התוכן שתיתקלו בהם לארבעה סוגים עיקריים:

1. תוכן מיידעי

תוכן מיידעי יכלול בתוכו הסברים או תכני העשרה שנוגעים להתמחות של העסק שלכם. כך למשל תוכלו להביא ללקוחות שלכם טיפים שימושיים, הסברים מעמיקים על נושאים סבוכים ואפילו דוגמאות למקרים ולידע שצברתם עם הזמן באותו הנושא. המטרה של התוכן המיידעי היא פשוטה – להראות ללקוחות שלכם מה אתם שווים ולעורר בהם עניין. אמנם תוכלו לבחור לכתוב את התוכן המיידעי בשפה גבוהה ומקצועית, אבל יכול להיות נחמד דווקא להעביר את התוכן באופן שיהיה נעים ללקוחות שלכם נעים לקריאה.

לפניכם דוגמא למאמר מידע מתוך אתר שמציע שירות של חריטות וחיתוך פרספקס בלייזר, שמפרט בתוכו על התכונות השונות של החומר אותו הוא מציע ללקוחותיו.

מאמר מידע

2. תוכן שיווקי

תוכן שיווקי אמור להסביר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם על העסק שלכם ולהניע אותם להשתמש בשירותים שאתם מספקים. הכתיבה שמאפיינת את התוכן השיווקי צריכה להיות אטרקטיבית, זורמת לקריאה ובשפה יומיומית. התוכן ייגע ביתרונות שלכם על המתחרים, על הניסיון והמקצועיות שלכם, המחירים האטרקטיביים שאתם מציעים ועוד.

לפניכם דוגמא של חלק מדף שבניתי שמטרתו היא להניע למכירה של קורס אינטרנטי.
בתוכו תוכלו למצוא תוכן שיווקי שמספר סיפור ומטרתו היא להתחבר עם הקורא.

3. מאמרי SEO (שיווק אורגני)

מאמרי קידום קצת דומים באופי שלהם לתוכן שיווקי, אבל המטרה שלהם היא לא לשכנע את הנכנסים לאתר לבחור בשירותים שלכם – אלא דווקא לשכנע את גוגל. במילים אחרות, מאמרי SEO יכתבו בשפה קלילה ונעימה לקריאה וישלבו בתוכן מילים שנוגעות לתחום שלכם שלקוחות פוטנציאליים רבים מחפשים בגוגל. שילוב המילים באופן נקי וכתיבת כמות נאה של תוכן תועיל בסופו של דבר לדירוג שלכם בגוגל ותעזור לאתר העסק שלכם לצוץ מוקדם יותר בחיפוש.

לפניכם דוגמא למאמר SEO שנועד לעזור לגולש ויחד עם זאת נועד לקידום תוצאות חיפוש האתר בגוגל,
ובו משולבות מילות מפתח שונות שנמצאו במחקר מילים מקדים.

4. מאמרי בלוג

בבלוג שלכם תוכלו להעביר לא רק את המחשבות העמוקות שלכם, אלא גם להביא טיפים שימושיים שנוגעים לתחום העיסוק שלכם או הסבר על ההתפתחויות האישיות שלכם. מדובר בפלטפורמה מצוינת לשיווק האתר שלכם שתוכל ליצור קרבה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

דוגמא טובה לזה היא מאמר שרשמתי למי שמרגיש תקיעות בחיים ואיך להפסיק להרגיש תקוע,
כרגיל – מצורפת כאן תמונה מהמאמר כדי שתוכלו להציץ.

כתיבת מאמר לבלוג

קופירייטינג הולך יד ביד עם SEO

קופירייטר הוא בסופו של דבר אדם שמתמחה בכתיבת תוכן. אמנם פירטתי שקיימים כמה סוגים של תוכן שתוכלו לשלב באתר שלכם, אבל הנקודה המעניינת שאני רוצה להעביר לכם היא פשוטה – תוכלו לנצל כל מאמר שתכתבו לטובת שיווק אורגני. איך?

1. קשרו את המאמרים שלכם אחד לשני

במידה ויש לכם מאמרים שקשורים אחד לשני או חופפים באופן חלקי בתוכן שלהם, תוכלו לשים בהם קישורים אחד לשני. גוגל מאוד אוהבת אתרים אמינים ואחת הדרכים שלה לבחון את אמינות האתרים שהיא מציגה היא לראות את כמות הרפרנסים שהאתר שלכם מקבל. גם יצירת רפרנס בתוך האתר שלכם יכול לסייע בעניין הזה ולעזור לכם לעלות במדרג התוצאות.

2. שלבו מילות מפתח

כמו שאמרתי קודם – מילות המפתח הן הבסיס המשמעותי ביותר לשיווק אורגני. כנראה שמרבית הנושאים עליהם תכתבו יהיו קשורים לתחום העיסוק שלכם וכיוצא בזאת – יכללו גם ככה את מילות המפתח הרלוונטיות. במקום לצפות שהתהליך יקרה מעצמו, למה שלא תוודאו את זה? ניצול התוכן שאתם במילא כותבים הוא הדבר המתבקש ביותר.

3. התוצאות גם יבואו מעצמן

בסופו של דבר, כל תוכן שתוסיפו לאתר שלכם יתרום לקידום שלו. במאמרים השונים שתכתבו יהיו ווריאציות שונות של מילות מפתח שכנראה יעזרו לכם לצוץ בגוגל וככל שתכתבו יותר – כך תראו יותר תוצאות. כשמדובר בכתיבת תוכן אסור להתעצל, חשוב לדאוג לכמות תוכן גדולה ולרמת כתיבה גבוהה.

בקיצור, התוכן הוא המלך – תועילו לאנשים

באמצעות התוכן תוכלו לא רק לעורר באנשים עניין בעסק שלכם, אלא גם לעזור להם מלכתחילה למצוא אתכם. השילוב המופלא של היכולת של התוכן לקדם אתכם בגוגל לצד היכולת שלו לעורר עניין בלקוחות הפוטנציאליים שלכם הופך אותו לכלי בסיסי ביצירת וקידום אתר העסק שלכם ולמשאב שחשוב שתנצלו כמו שצריך.

מחקר מילות מפתח ויצירת תוכן

כמו שכבר אמרתי, מילות מפתח הן אותן המילים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחפשו כשינסו למצוא עסקים בתחום ההתמחות שלכם.(כתבתי מאמר מורחב על איך לבצע מחקר מילות מפתח).

 מחקר מילות המפתח דורש מיפוי מעמיק של כמות החיפושים שנעשים על המילים השונות והתחרותיות שיש לעסקים המתחרים שלכם על ההופעה בהן. פרמטרים נוספים שחשוב להתייחס אליהן במחקר המילים יהיו הרלוונטיות של המילים לתחום, היקף החיפוש והניבים השונים שנגזרים מאותן המילים. את מחקר מילות המפתח אפשר לבצע דרך פלטפורמות רבות, כשהמשמעותיות ביותר עבורי הן מתכנן מילות המפתח של גוגל, SEMRush, Scarpebox וכמה נוספות.

לאחר שנדאג למיפוי של מילות המפתח, ניצור תוכנית עבודה מעמיקה ובה ננסה לשערך את כמות התוכן הנדרשת מאיתנו לטובת קמפיין השיווק של אתר העסק. ככל שיהיה מדובר בכמות יותר גדולה של תוכן, התוצאה תהיה כמובן יותר משמעותית – אבל חשוב להבין באיזה שלב אמורים לעלות לנו סימני שאלה כשהתוצאות לא מגיעות.

במהלך יצירת התוכן חשוב לעשות בקרה שוטפת על ההישגים וההתפתחויות של הקמפיין שלנו ולהמשיך ולנסות ולייעל את התהליך. את התוכן נעלה באופן שוטף לאתר לאורך תקופה ארוכה עד שהאתר שלכם יהיה מלא בתוכן מעשיר, מעמיק ואיכותי.

תכל'ס, מהם המחירים של שירותי כתיבת תוכן?

המחירים של שירותי כתיבת התוכן משתנים בין כותב לכותב, בין החברות השונות ובין התחומים השונים. כיום נהוג לתמחר את כתיבת התוכן במחיר למילה, למאמר או לפרויקט. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הם הקריטריונים שכנראה ישפיעו על מחיר העבודה שאתם מחפשים:

1. מחקר מקדים

מאמרים שדורשים ידע מעמיק בנושאים מורכבים או את היכולת הבסיסית לבצע מחקר אודותם, יהיו כמובן יותר יקרים. לעומת כתיבה רגילה, כתיבה שדורשת מחקר לוקחת כמובן יותר זמן עבור כותב התוכן ודורשת ממנו מידה רבה יותר של השקעה. מאמרים סטנדרטיים ללא מחקר מקדים (לרוב תכנים שיווקיים), יכולים לעלות לכם בין 8-12 אגורות למילה ואילו המחיר של מאמרים מיידעים יכול לנוע בין 15-30 אגורות למילה.

יחד עם זאת – זהו רק כלל אצבע והמחירים של כתיבת תוכן הם לגמריי חופשיים מאחר והם לא מוצר מדף וכל אחד מתמחר את עצמו אחרת.
לכן, אם אהיה כנה אגיד שהמחירים נעים בין 8 אג' למילה ועד שקל וחצי למילה!

2. כמות תוכן

כשמדובר בתוכן שיווקי, לא פעם תרצו שיכתבו עבורכם כמות גדולה של תוכן. במקרים כאלה לגיטימי לבקש הנחה ובחלק משמעותי מהמקרים, זה ישתלם לשני הצדדים. 

3. ניסיון ומקצועיות

בבחירת כותב התוכן שלכם, חשוב לבחור באדם מקצועי במידה הנכונה. אדם בעל ניסיון רב בעולם כתיבת התוכן לדוגמא, יכול לגבות מכם מחירים גבוהים למדיי אבל כשמדובר בעולם תוכן מורכב, זה ישתלם. מצד שני, לפרויקטים פחות מורכבים, תוכלו למצוא גם במחירים זולים יותר כותבים שיעניקו לכם תוצר ברמה שמתאימה לכם.

לסיכום, אין מחיר אחד לפרויקט כתיבה. המחיר ישתנה כתלות במורכבות של הפרויקט, כמות התוכן שנלווה לו והמקצועיות של הכותב.

תוכן שיווקי וקופירייטינג – תניעו אנשים לפעולה

בכתיבת התוכן חשוב שתתייחסו להישגים של העסק שלכם וליכולות המרשימות שלו בתחום בו הוא מתמחה. אבל חשוב לא פחות, יהיה לגשת בגוף שני לקוראי המאמר ולקרוא להם לגשת ולפעול – להיעזר בשירותי שרברבות, לקנות את המוצרים שאתם מוכרים ולהנות מסיוע בתחום מסוים. קריאה לפעולה היא דרך פשוטה במיוחד להניע אנשים ולעודד אותם להשתמש במוצר או השירות שאתם מספקים. תשתמשו במילים מפוצצות, תציגו את השירות שלכם, אל תהיו צנועים.

השירות שאני מציע הוא פשוט – לעזור לאתר העסק שלכם למקסם את הפוטנציאל שטמון בו. באמצעות כתיבה של תוכן איכותי, מקצועי ומעמיק נוכל לדאוג לכך שהאתר שלכם יגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל ובכך נצליח לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא אתכם. אז איך נעשה את זה?

נשוחח ונכיר את העסק שלכם

על מנת למקסם את ההצלחה של קמפיין השיווק האורגני של העסק שלכם, אני ארצה להעמיק בתחרותיות בתחום שלכם, בדברים שמייחדים את העסק שלכם מהאחרים באותו העולם ובאג'נדה האישית שמלווה אתכם בעבודה היומיומית שלכם. את אלה ארצה כמובן להעביר בתוכן שאכתוב עבורכם – תוכן שכתוב בצורה אישית ומעביר את המסר שלכם, הוא התוכן שאתם מחפשים. נבין גם אם הלקוחות שלכם אוהבים את הרשתות החברתיות ונמצא את הדרך הנכונה לקדם אתכם גם בציר הזה.

נעשה מחקר מילות מפתח

במחקר מילות המפתח נמפה את מילות החיפוש הרלוונטיות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ונבין אלו מילים יכולות לשמש אותנו בכתיבת התוכן לטובת קידום האתר. הרשימה תכלול כמה עשרות עד כמה מאות מילים, שישמשו אותנו בכתיבת מאמרי השיווק שלכם.

נכתוב כמות גדולה של תוכן

לאחר מיפוי מילות המפתח, נתחיל בכתיבת התוכן. את התוכן נעלה לאתר שלכם ולדפים ברשתות החברתיות שאתם מנהלים – כך נוכל לגשת לכלל הרבדים של קהל היעד שלכם ונצליח למצוא את כולם. יהיה מדובר בכמות גדולה של תוכן, שתיכתב במשך תקופה של כמה שבועות עד חודשים – רק ככה נוכל לראות תוצאות.

נתחקר את ההתקדמויות

במקביל לכתיבת התוכן נעשה אנליזה ונבחון את ההתקדמות של העסק שלכם דרך כלי המחקר של גוגל ושל הרשתות החברתיות. כך נוכל לתחקר את הצעדים שלנו ולנסות להבין אלו צירים כדאי לנו לנסות לקדם ואלו פעולות התבררו כלא יעילות.

אם הצלחתי לסקרן אתכם והבנתם שכתיבת תוכן שיווקי היא פעולה שתניב תוצאות לעסק שלכם (בטוח שכן) ואתם מחפשים מישהו שיסגור לכם את הפינה הזו, אני כאן בשבילכם.
אני מבטיח לכם שהעבודה המשותפת שלנו תהיה כיפית, קלילה ובגובה העיניים.

אני מזמין אתכם לשתף אותי בסוג התוכן שאתם מעוניינים להוסיף לאתר שלכם, מהי המטרה הסופית שלכם ומה התקציב שלכם למשימה הזו.
תוכלו ליצור איתי קשר בוואצפ המצורף לעמוד או בטופס צור קשר של שליחת מייל המצורף ממש כאן לעמוד.
בהצלחה!

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)