מה זה בכלל קידום אתרים לרופאים?
אז אתם רופאים, מצילים חיים והכל – מעולה, כל הכבוד. אבל אתם יודעים מה עוד קורה בעולם? נכון, כולם יושבים אונליין. ומה עושה כל אדם שנופלת לו השערה או הוא קיבל מכה בזרת? נכון! ישר הולך לחפש בגוגל. האינטרנט הפך למקום שבו גם הרופא הכי מצליח חייב להופיע, כי אחרת… מי ידע שהוא בכלל קיים?
הידעת? חוסר סבלנות לא ממש הולך עם קידום אורגני. אם אתם מחפשים תוצאות כאן ועכשיו – תחפשו תחביב אחר או שתשקלו לשפוך על זה תקציב ממומן.
ואז בא הקטע של קידום אורגני – זה לא עוד גימיק פרסומי אלא דרך לגרום לאנשים להיתקל בכם ולהבין שאתם (לא פחות) ההמלצה הכי חמה בתחום. כן, גם כשהם מחפשים מישהו שיסדר להם את הגב.
למה רופאים צריכים קידום אתרים?
עד לפני עשור הייתם על דפי זהב או פרסומת טלוויזיה חפוזה בשעות הלילה המאוחרות. היום? אם לא רואים אתכם בגוגל, אתם יכולים להמשיך לאחל "בהצלחה" לכל מי שמגיע אליכם במקרה. מנועי החיפוש הפכו לחבר הכי טוב של כל מטופל מודאג – זה שאף פעם לא יודע אם זה כאב ראש חולף או סימן מקדים לאסון.
בואו נודה בזה, אף אחד לא רוצה להסתובב עם פלאיירים ברחוב עם תמונה שלכם מחייכים בפוזה מקצועית. הקהל שלכם נמצא באינטרנט, ואם אתם רוצים לפגוש אותו, כדאי שתהיו ממש שם, ממתינים באלגנטיות במקום טוב בתוצאות החיפוש.
קידום אתרים לרופאים – כן, אפשר לעלות לראש הדירוג
תראו, זה לא ממש משנה אם אתם מנתחי לב, רופאי משפחה, או כל מה שביניהם – בלי קידום אורגני, אף אחד לא יידע שאתם מחכים שם. תחשבו על זה כמו טיפול משלים למרפאה שלכם. אז מה צריך לעשות? בואו נתחיל.
הידעת? לקוח שמחפש רופא בגוגל לא מתרשם מתמונות ססגוניות כמו במסעדה, אבל אם יש לכם תצלום מרהיב של חדר ההמתנה עם צמחי נוי – אולי זה ישכנע שהוא לא יחכה בתור לנצח.
1. כשאתם מקצועיים, אין מקום לשטויות
כשגולש נוחת באתר רופא, הוא לא מחפש דעות כלליות על "איך לנשום עמוק וליהנות מהחיים." הוא רוצה לדעת שהוא הגיע לרופא שיודע על מה הוא מדבר. גוגל יודעת לזהות אם התוכן באתר מבוסס על ידע רפואי אמיתי או חצי עובדה מביכה. תכלס? כל מילה באתר שלכם צריכה לשדר אתכם בתור המקצוענים שאתם. אל תזלזלו בזה, כי גוגל בטח לא עושה את זה.
אל תגידו שלא הזהרתי: במקום לנסות להתחכם יותר מדי, תתמקדו בלבנות אתר אמין וענייני. תאמינו או לא, גוגל מעדיף להציג אתרים שנראים מקצועיים ולא כאלו שמלאים בהייפ ריק.
2. תחרות רותחת בשוק
בואו נדבר על המציאות: כל רופא היום נמצא באינטרנט ומנסה למשוך בדיוק את אותו קהל שאתם מנסים להשיג. לכל תחום רפואי יש עומס של מתחרים, ובדיוק בגלל זה צריך להיות חדים כמו אזמל מנתחים. התחרות לא הולכת לשום מקום, אז בואו נעשה הכל כדי שתהיו יותר גלויים לעין מהם.
3. אתם המותג. בדיוק אתם
זה לא עסק עם לוגו ומיתוג, כאן מדובר בפנים שלכם, השם שלכם, והיכולת שלכם לשדר אמון. למי שמגיע לאתר שלכם זה חשוב, כי הוא רוצה להרגיש שיקבל טיפול בטוח ומבוסס. אנחנו רוצים לגרום להם להרגיש שחצי שעה אצלכם תעשה להם טוב יותר מכל סיבוב בוויקיפדיה.
4. תהליך ארוך טווח
באופן כללי, עבודה של קידום אתרים היא תהליך ממושך שלוקח זמן ודורש הרבה מאוד זמן והשקעה. ובכל זאת, אם אתם שואלים אותי, עבודת קידום כשהיא נעשית על הצד הטוב ביותר יכולה להביא לתוצאות מרשימות במיוחד. ההשקעה, ההתמדה והתהליך הארוך לגמרי שווים את זה כשמסתכלים על התוצאה הסופית.
איך לעשות קידום אורגני שיגרום לגוגל לעוף עליכם?
ברור, גוגל הוא מנוע חיפוש עצום עם אלגוריתם מסתורי שנדמה שהומצא על ידי מדענים אי שם במעבדה סודית, אבל היי – בואו נזכור שגם הוא אוהב את מה שכולנו אוהבים: דברים פשוטים, עקביים וברורים. אז איך לגרום לו לעוף על האתר שלכם? כמו שמאכילים דינוזאור – עם מנות קבועות, גדולות, ואפילו קצת ראוותניות. בואו נתחיל.
תובנה גאונית #101: אם אתם בונים על קידום אורגני והאתר שלכם נראה כאילו נתקע אי שם בתחילת שנות ה-2000 – ניחוש פרוע, אבל רוב הסיכויים שזה לא יעבוד לטובתכם.
1. מחקר מילות מפתח – הקסם של "נו, מה אנשים באמת מחפשים?"
הדבר הראשון שגוגל מתמוגג ממנו זה לדעת שדיברתם בשפת העם. אז תנו לאנשים את מה שהם רוצים, או יותר נכון, חפשו מה הם באמת מחפשים. ככה, למשל, כשמישהו מקליד "כאב ראש בלתי נסבל אחרי גיל 40", האתר שלכם צריך לעלות כאילו הכנתם מאמר במיוחד בשבילו.
אז איך עושים את זה? קחו את הזמן לצלול למחקר מילות מפתח. לא סתם לדוג את המילים היבשות, אלא להבין מה הלקוחות שלכם רוצים לשמוע כשהם מבוהלים מחיפוש סימפטום רפואי. כי תכלס, גוגל אוהב כשאתם יודעים על מה אתם מדברים, ושהשפה מתאימה למה שהגולשים באמת מתכוונים לחפש. אתם כמו מתורגמן אישי – רק שהשפה היא השפה המוזרה של חיפושים בגוגל.
טיפ הזהב: מילות מפתח הן כמו תבלינים – קצת זה אחלה, הרבה זה מרגיש כמו תבשיל של ילד בן שש. אל תגזימו.
2. תוכן איכותי – המלך, הקיסר והאפיפיור של כל אתר
גוגל אוהב תוכן איכותי. לא "תוכן" במובן של שורות מסולסלות עם פרחים מסביב, אלא משהו שיענה על השאלות האמיתיות של הגולשים ויוכיח שאתם מומחים ולא עוד איזה חובבן עם תעודות קנויות. אז מה עושים?
שימו לב: כתיבה אקדמית יבשה זה חשוב, אבל כשזה מגיע לתכנים באתר שלכם, קצת קלילות ומגע אישי יכולים לעשות את ההבדל. תנו לגולשים שלכם להרגיש שאתם לא רובוטים.
תכתבו תוכן כמו שצריך – לא מאמר שמיועד להשוויץ במילים, אלא כזה שיש לו ערך. רופא שמבין את מה שהוא אומר, יוצר תוכן שמבין את המטופלים שלו. לכן, תנו מידע אמיתי, ברור ומדויק. אנשים מחפשים רופא שיבין אותם, לא דוקטור שיאשים אותם שהם לא בריאים. אז תספרו לקוראים מה הם צריכים לדעת – ואולי אפילו תפתיעו אותם בדבר שהם לא יודעים שהם צריכים לדעת. וכמובן, תזרקו פה ושם את מילות המפתח שגוגל חיפש.
עוד קצת פרופורציות: אם אתם מצפים שגוגל יעניק לכם מקום של כבוד בלי טיפת השקעה בתוכן או קישורים – אתם בעצם מנסים לשכנע רופא לתת לכם אבחנה מדויקת על בסיס "הרגשה כללית".
3. החלפת קישורים – מי החברים שלכם?
הגיע הזמן להכיר לגוגל את החברים שלכם. החלפת קישורים היא הדרך שלכם לומר לגוגל: "הנה, אני רופא מהימן, ויש לי חברים טובים שגם הם רציניים כמוני!" זה כמו מסיבת קוקטייל אינטרנטית שבה אתם מתנגשים בכוסות של מקצוענים אחרים. תראו מי ממליץ עליכם ומי מסכים לשים אתכם בצד שלו – אולי קולגות מתחום אחר או אתרי בריאות סמכותיים.
טיפ אחד קטן? אל תתנו רק קישורים של "סופר מרקט המלצות". אם יש לכם חבר מנתח, חוקר, או קולגות מעולם הרפואה, תעשו שיתופי פעולה שגוגל יזהה כאיכותיים ויהיה מרוצה. קצת כמו בחיים האמיתיים, גם באינטרנט – לא משנה מי אתם, אלא עם מי אתם הולכים יד ביד.
4. אינדקסים – כן, תחזרו לשורשים אבל עם סטייל
אה, אינדקסים! זוכרים את התקופה שהיינו פותחים ספר ענקי בשם דפי זהב? היום זה קרה לגוגל, ובגדול. תופיעו בכל אינדקס אפשרי, או לפחות באלה שגוגל סופר כשווים. זה אולי נשמע משעמם, אבל גוגל אוהב את זה, וזה באמת חשוב. ולא רק באינדקסים – יש לכם אפשרות לרשום את המרפאה ב- Google My Business? אז כן, זה בדיוק הרגע להתחיל לנהל את השיווק האישי שלכם ולוודא שהפרטים מדויקים ומעוררי אמון.
תראו, רוב הסיכויים שזה ישעמם אתכם, אבל כמו כל דבר טוב בחיים – זה משתלם לטווח הארוך.
5. תציגו קבלות – הרקע שלכם הוא הזהב האמיתי כאן
גוגל אוהב לראות שיש לכם קבלות אמיתיות על מי שאתם ומה שאתם יודעים לעשות. אז אל תתביישו לספר לו על כל התארים, הקורסים, הפרסים והתעודות שעמלתם עליהם קשה. השתמשו בזה כמו מדבקות הוקרה – זה מבהיר לגוגל וללקוחות שאתם לא עוד אחד מהשוק, אלא רופא אמיתי שמכיר את התחום.
הערת מערכת: לא כל לקוח שיכתוב לכם ביקורת שלילית הוא 'רשע מוחלט'. תלמדו ממה שלא הלך, תודו על מה שכן – ותראו את זה כהזדמנות לשיפור (כן, זה אפשרי).
ואם אפשר לקשר את זה לאתרים של אוניברסיטאות, מחלקות בבתי חולים ועמותות רפואיות – זה בכלל בונוס. גוגל פשוט מתמוגג מזה.
6. תשלבו קצת מדיה ותמונות – כי בואו נודה בזה, אף אחד לא יושב לקרוא רומן רפואי באינטרנט
הדבר האחרון שאתם רוצים זה שיברחו לכם מהאתר אחרי שראו קירות של טקסט. תשלבו תמונות מקצועיות, תרשימים (לא חלומות) ואפילו סרטונים קצרים, שמסבירים או מאיירים את מה שהגולש שלכם מחפש. ואל תשכחו תגיות ALT לכל תמונה, כדי שגם כשמישהו מחפש תמונה, הוא יגיע אליכם.
טיפ של אלופים: תמונות של מקרים רפואיים זה נהדר, אבל אל תגיעו לרמת הגועל של פרק בסדרה רפואית בנטפליקס. לא, אף אחד לא צריך לראות פצעים מקרוב. תודה.
אולי כדאי להימנע מתמונות גרפיות מדי (אנחנו לא רוצים טראומות מיותרות), אבל כן להשתמש בתמונות שמעניקות תחושת ביטחון ומקצועיות.
7. טכנולוגיה – האחורי הקלעים שהופכים את האתר שלכם לרולס רויס של אתרי הרופאים
אז יש לנו תוכן, יש מילות מפתח, יש קישורים. ומה עם כל הפרטים הטכניים הקטנים שבלעדיהם כל העסק הזה לא יטוס? תוודאו שהאתר שלכם מאובטח, מהיר, ומתאים לנייד. אה, ומה עם חוויית המשתמש? כל לחיצה צריכה להיות אינטואיטיבית – ממש כמו רופא שיודע מה המטופל צריך עוד לפני שהוא פותח את הפה.
אם יש משהו שמקדם אתרים יגיד לכם? זו ההשקעה בפרטים הטכניים הקטנים, שמשדרגת את האתר שלכם ומכניסה אותו לליגה של הגדולים.
טיפ אחרון לסיום: אנליטיקס זה לא רק גרפים למגניבים – זה ממש כלי להבין אם הכסף שאתם משקיעים באתר הולך למקום הנכון או סתם נעלם בלי להשאיר עקבות. אל תוותרו עליו.
האם אני יכול לקדם את האתר שלי בעצמי לרופאים?
אז נכון, עקרונית כל הידע שאתם צריכים לטובת קידום האתר האישי שלכם נמצא באינטרנט, ממש בלחיצת כפתור. עם זאת, למידה של התחום מאפס היא מורכבת במיוחד ואם אתם שואלים אותי – היא עבודה בפני עצמה. גם אחרי שיחסית השתפשפתם בתחום ואתם מכירים אותו, קידום הוא תהליך אינטנסיבי ומגוון שדורש השקעה משמעותית של זמן. אם אתם רוצים מצד אחד להמשיך לתפקד כרופאים מצוינים ומצד שני להנות מקידום איכותי שיניב תוצאות – כנראה שעדיף לכם להיעזר באיש מקצוע עם ניסיון ופנאי לשבת ולקדם את האתר שלכם.
איך נראית עבודת קידום איכותי לאתר רפואה?
טוב, בוא ניישר קו – עבודת קידום איכותית לאתר רפואה זה לא סתם כמה קליקים ויאללה, אתם ראשונים בגוגל. זה כמו ניתוח מורכב – עם כלים מיוחדים, הרבה סבלנות, וקצת "פלסטרים" פה ושם. אז איך נראה תהליך הקידום? קחו נשימה עמוקה (או סטטוסקופ), בואו נצלול לפרטים.
1. מגוונת – כי גוגל אוהב לראות קצת מכל דבר
אם יש משהו שגוגל אוהב, זה אתר שמזכיר לו את בופה – קצת מכל סוג תוכן, כמה קישורים, כמה תמונות, והכול באריזה מסודרת ומגרה. עבודת קידום איכותית לרופאים צריכה לשלב בין המון תחומים – תוכן מקצועי, קישורים סמכותיים, מבנה טכני מפואר, חוויית משתמש חלקה, אופטימיזציות פה ושם, ומה לא. בקיצור, תשימו את גוגל על "הילוך גבוה" עם תוכן עשיר ומגוון שמכסה את כל הפינות.
2. שקופה – בדיוק כמו חלוק רפואי (שקוף רק עד גבול מסוים)
עבודת קידום איכותית דורשת שקיפות. כלום בלחישות או משחקים מאחורי הקלעים. רוצים לדעת על מה הולכים התקציבים? כמה הולך לתוכן, כמה לקישורים, וכמה לסדנת מדיטציה של מקדם האתרים? בדיוק ככה. הוא צריך להסביר לכם הכול, לפרטי פרטים – מה התוכנית, איך זה מתקדם, ומה הבוסט הבא שהאתר שלכם יקבל. גוגל מעריך אמינות, ובמקרה הזה – זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים.
3. חברית – כי אתם הולכים לדבר איתו הרבה, תודו בזה
קידום זה תהליך ממושך, ולכם יש חיים. ולכן, מקדם האתרים שלכם לא יכול להיות מישהו שתצטרכו "לשרוד" אתו. הוא צריך להיות איש נחמד, קליל, שעונה על שאלות בקלות ומסביר לכם בדיוק למה לקחתו קפאין כשהוא מנתח את Bounce Rate שלכם. מדובר פה בקשר ארוך, אז חבר'ה – חברי זה שם המשחק. כי בסופו של דבר, תרצו שאם משהו ישתבש, תוכלו להגיד למקדם: "היי, תקן את זה כמו שצריך!" ולא תרגישו שאתם פונים למישהו ששכחתם את השם שלו כבר במפגש השלישי.
4. מחויבות לתוצאות – גוגל רואה הכול, וגם אתם
עבודת קידום איכותית אומרת שמקדם האתרים שלכם יחתור למטרה אחת בלבד: לגרום לאתר שלכם להתבלט בגוגל. זה לא "נקפוץ פעם בחודש לראות איך הולך". זה להרגיש שהוא מגיב מהר, עושה אופטימיזציה בשגרה ובודק כל הזמן מה אפשר לשפר כדי שהאתר שלכם ימשוך את גוגל כמו מגנט. כי אם אתם לא בעמוד הראשון – מי יידע בכלל שאתם קיימים?
קצת עליי – מקדם אתרים לרופאים
אז היי, אני עדן, מקדם אתרים במקצועי – כן, גם לרופאים, כי מישהו צריך לגרום גם לגוגל להאמין שאתם הכתובת לכל החוליים בעולם. עם שנים של ניסיון וקילומטראז' של אתרים מכל הסוגים (כולל אתגרים בסדר גודל של ניתוח פתוח), אני כאן לא רק להוציא את האתר שלכם מהנשמה – אלא לעשות את זה נכון, אחת ולתמיד. אם אתם מחפשים מקדם שיבין אתכם בלי יותר מדי פלצנות ויביא תוצאות בלי פשרות – יכול להיות שהגעתם למקום הנכון.
אני מזמין אתכם לעבודה שוטפת שבה נהיה על אותו דף, במלוא השקיפות והחברות, בלי סודות. בקיצור, דברו איתי – נתייעץ, נחשוב, נגיע לאבחון נכון של מה שהאתר שלכם צריך, ואם צריך, גם נצא לדרך. בהצלחה!
עכשיו השאלות המעצבנות בסגנון שגם אתם שונאים שהמטופלים שואלים אתכם
אני באמת חייב דף עסקי בגוגל? טוב, בוא נגיד את זה ככה: אם הייתם יכולים לקבל עמוד שלם במדריך טלפונים ענק בחינם, הייתם אומרים "לא, תודה"? ברור שלא! אז כן, אתם צריכים את זה, אלא אם כן המטרה שלכם היא להישאר עלום שם.
כמה זמן לוקח לראות תוצאות בקידום אורגני? תלוי כמה מהר אתם מצפים לראות את עצמכם בראש התוצאות, אבל בגדול – קידום אורגני זה משחק ארוך. אנחנו מדברים על חודשים, לא ימים. אבל אם אתם טיפוסים סבלניים שאוהבים אתגרים, אולי זה אפילו יהיה כיף. אולי.
למה זה כל כך יקר? קידום אתרים, במיוחד בתחום רפואה, דורש עבודה מדוקדקת, המון תוכן, קישורים, מחקר ובעצם – כן, המון שעות. תחשבו על זה כעל טיפול עשרת אלפים לאתר שלכם. הוא דורש השקעה, אבל שווה כל שקל אם עושים את זה נכון.
אז אני יכול פשוט לכתוב בעצמי את התוכן לאתר? בטח! אם יש לכם זמן פנוי והשראה לכתוב מאמרים בשפה שמתאימה גם לגוגל וגם לגולשים – לכו על זה. אבל קחו בחשבון שגוגל רוצה קצת יותר מסתם רשימת עובדות. אם אתם רוצים שזה גם יגיע לתוצאות, כנראה שעדיף שמישהו מנוסה יעזור.
מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן? קידום ממומן זה כמו קיצור דרך – אתם משלמים לגוגל והיא שמה אתכם בפרונט. אבל ברגע שהתקציב נגמר, גם אתם נעלמים. קידום אורגני, לעומת זאת, זה כמו לבנות את המעמד שלכם מהבסיס – תהליך ארוך, אבל כזה שבונה מוניטין לאורך זמן.
זה יגרום לי להיות מספר 1 בגוגל? אם הייתי יכול להבטיח את זה, כנראה הייתי מנהל את גוגל בעצמי. קידום אתרים אף פעם לא מגיע עם ערבות, אבל הוא כן יכול להעלות אתכם משמעותית בתוצאות, מה שיעלה את הסיכוי שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגיעו אליכם.
למה אני צריך תוכן כל כך מושקע באתר? כי כשזה מגיע לרפואה, אנשים קצת פחות זורמים על תוכן חפיפניקי. הם רוצים לדעת שאתם מומחים, וגם שגוגל יראה אתכם כמקור סמכותי. וכי פשוט אי אפשר להעלות כתבה בת 200 מילים ולצפות לניסים.
איך נדע שזה באמת עובד? כאן נכנסים לעניין כלי הניתוח והבקרה. נוכל לעקוב אחרי הביצועים, לראות את כמות הכניסות, מאיפה הן מגיעות ואפילו את מספר ההמרות. במילים אחרות: נדע אם הזריקות לאוויר שלנו מתחילות לקלוע למטרה.