איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל?

מתי נרצה להסיר תוצאת חיפוש בגוגל?

לתוכן לא מחמיא שכתוב עלינו ברחבי הרשת יכולות להיות השלכות בעייתיות במיוחד. הוא יכול לפגוע במוניטין שלנו ושל בית העסק, במכירות ובחיים היומיומיים שלנו. מאמר פוגעני הוא הדוגמא הקלאסית ביותר למקרה של תוכן שהועלה לרחבי הרשת שהיינו רוצים שיעלם לחלוטין, אבל האמת היא, שקיימים מקרים רבים נוספים.

איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל

אז באלו מקרים נרצה להסיר תוצאת חיפוש?

1. אתר בהקמה

במידה ואתם מקימים אתר חדש או "משפצים" אתר קיים, כנראה שלא הייתם רוצים שיכנסו אליו בזמן הקרוב. במצב כזה, יהיה נוח להוציא את האתר מתוצאות החיפוש ומהאינדקס של גוגל ולמנוע מהגולשים ברחבי הרשת לגשת ולפנות אליו.

2. דפי ניהול וקידום

בהרבה מקרים, ישנם באתרי האינטרנט שלנו דפים שנועדו לנו לטובת ניהול האתר או ספציפית לטובת עבודה מול מנוע החיפוש בכל הנוגע לקידום אורגני בגוגל. מדובר בדפים שלא היינו רוצים שהגולשים הרגילים יגיעו אליכם ולכן, מדובר בדפים שעדיף יהיה להסתיר מדפי תוצאות החיפוש.

3. ניהול מוניטין

כמו שאמרתי, הדוגמא הקלאסית ביותר היא מקרה שבו הועלה תוכן פוגעני בעל פוטנציאל נזק. במקרה כזה היינו רוצים למחוק את התוכן לחלוטין, להתעלם מקיומו ולנסות לשכוח שהוא היה שם אי פעם מלכתחילה.

איזה אפשרויות עומדות על הפרק?

בתכלס, עומדות שתי אפשרויות ראשיות על הפרק, כשלכל אחת מהן היתרונות והחסרונות שלה.

1. מחיקת התוצאה מגוגל

מדובר באפשרות הקלאסית והיעילה ביותר. באמצעות האפשרות הזאת, תוכלו להסיר את האתר או דף האתר שלכם מתוצאות החיפוש בגוגל ובכך למנוע לחלוטין מהגולשים לגשת אליו. אמנם מדובר באפשרות האידיאלית, אבל היא תקפה רק במקרים בהם אתם בעלי האתר ויש לכם גישה לניהול וההגדרות שלו (הנה הקאצ').

2. הורדת האתר במורד תוצאות החיפוש

במידה ומדובר בפרסום מביש, פסק דין, כתבה מפוקפקת או כל מאמר לא מחמיא אחר שכתבו עליכם – כנראה מדובר באתר שלא יושב תחתיכם. במקרה כזה, לא תוכלו לבצע מחיקה של האתר מרשומת תוצאות החיפוש של גוגל – תידרשו לבצע תהליך של ניהול מוניטין ולהחביא את התוצאה המבישה במורד התוצאות.

אז אלו אפשרויות עומדות על הפרק?

מזהיר מראש, מדובר בפרטים מעט טכניים, אבל אני מאמין שאם תקראו את התוכן בעיון תוכלו לבצע את העבודה לגמרי בעצמכם. אז מה אפשר לעשות?

1. נבצע חסימה

אפשרות ראשונה – robots.txt:
האפשרות הראשונה תהיה לגשת לקובץ שקוראים לו robots.txt. בשביל לגשת לקובץ, נכניס בשורת ה-URL את כתובת האתר הראשית שלנו ולאחריה, “/robots.txt”. שם תיפתח בפנינו רשומה של כל העמודים באתר ונוכל באמצעות פקודת “allow” (אשר הצגה) או "disallow" (מנע הצגה) להגדיר אלו מדפי האתר שלנו גוגל לא יציג למשתמש. ברירת המחדל תהיה כמובן להשאיר את כל האתר מוצג, תחת אפשרות "allow".

יתרונות – במידה ואתם מעוניינים להוריד כמות גדולה של דפים מהאינדקס, מדובר באפשרות עבורכם. כאן תוכלו לבצע את המחיקה בקלות וביעילות ולחסוך לעצמכם הרבה זמן.

חסרונות – גוגל לא תמהר למחוק עמודים שהוסרו דרך robots.txt ועד להסרה המוחלטת היא תציג אותו עם תווית "לא קיים מידע זמין עבור דף זה".

אפשרות שנייה – noindex:
האפשרות השנייה תהיה לגשת לכל דף שהיינו רוצים למחוק בנפרד. במידה ואתם עושים שימוש בתוסף Yoast בוורדפרס תוכלו לבצע את התהליך בדף הספציפי דרך לשונית "מתקדם".

יתרונות – במקרה הזה, ההסרה תחייב את גוגל להוריד את העמוד מהאינדקס מיידית.

חסרונות – במידה ויש לכם כמות גדולה של דפים שהייתם רוצים להסיר, הפעולה יכולה להיות מסורבלת ולקחת זמן.

שימו לב – מומלץ שלא להשתמש בשתי השיטות ביחד, הדבר יעשה לגוגל בלגן ויכול אפילו להביא לתוצאה ההפוכה.

2. נדאג להסרת התוצאות

במידה ופרסמו עליכם תוכן מביש ולא נעים, תוכלו לגשת לגוגל ולדווח להם על העלאה של תוכן פוגעני באמצעות הטופס הבא ואפילו, לבצע פעולה משפטית של ממש. במרבית המקרים הצעדים הללו מסובכים למדיי ולא יניבו תוצאות אבל האמת היא שאין לכם ממש מה להפסיד מפשוט לנסות…

3. נמחק את התוכן

במידה ומדובר בתוכן SEO שכבר לא רלוונטי, יכול להיות שפשוט שווה לכם להסיר אותו לחלוטין מהאתר כי אין לו שום ערך מוסף עבורכם. תוכלו לבצע חסימה זמנית של הדף לטובת תחזוקה שלו ושדרוג, אבל אין צורך להשאיר אותו קיים.

4. נבצע ניהול מוניטין

ניהול מוניטין נהיה רלוונטי במקרים בהם אין אפשרות להסיר את התוצאה המבישה. הפתרון הוא פשוט ומפתיע – שיווק אורגני הפוך. במקום לקדם את התוצאה המבישה במעלה התוצאות, נדחוף על חשבונה תוצאות מתחרות אחרות – החל מפרופילים שלנו ברשתות החברתיות ועד לפרסומים בבלוג האישי שלנו, האתרים ולמעשה כל מקום אחר. את התוצאות החדשות נוכל לקדם באמצעות קישורים מאתרים חזקים במיוחד (במרבית המקרים בתשלום) וכמובן, בפרסום תדיר וביצוע פעילות אקטיבית.

בשורה התחתונה – מדובר במקרים בהם לא ניתן להעלים לגמרי את הדף המשפיל. ועדיין, דחיקה של הפרסום הלא מחמיא במורד התוצאות יכול בהרבה מקרים להביא לתוצאה משמעותית במיוחד – ואם הצלחתם להעיף את התוצאה לעמוד השני של גוגל, שיחקתם אותה בגדול.

בהרבה מקרים אפילו שווה להשקיע בניהול קמפיין ממומן בשביל לדחוק את הפרסום הלא מחמיא עוד יותר נמוך במורד התוצאות.

קצת על ניהול מוניטין בפייסבוק

כיום, פרסום לא נעים יכול לתקוף אותנו לא רק במנועי החיפוש ובאתרים, אלא כמובן גם ברשתות החברתיות. בשורה התחתונה, כניסה לפאניקה ותגובה אגרסיבית לפרסום שלילי לא תועיל לכם. מומלץ לענות בסבלנות למפרסם הפוגעני ואפילו להציע לו ליצור איתך קשר בצ'אט הפרטי. שמירה על קור רוח יכולה בהרבה מקרים לחסוך בלגן.

הזמן קצר והמלאכה מרובה

בתכלס, בהרבה מקרים אפשר לחסוך את הבלגאן מראש. כשמדובר בתחזוקה שוטפת של אתרים או מחיקה שגרתית של דפים אז הסיפור הוא יחסית פשוט. בכל הנוגע לניהול מוניטין ושמירה על שם טוב, מומלץ להתחיל לעבוד על העניין מראש ולהקדים תרופה למכה. אני ממליץ לכם לדאוג לקידום נכון של תוצאות חיפוש שיכולות להחמיא לעסק שלכם ולעשות איתו חסד עוד לפני שתגיע יום אחד תוצאה בעייתית ולא נעימה. מדובר בתהליך שלוקח בהרבה מקרים זמן רב ודווקא מהסיבה הזאת, חשוב שתתחילו כבר עכשיו – כך שתבטיחו חוסן לשם של העסק שלכם גם ביום גשום וסוער.

שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)