לאורך השנים נפוצו לא מעט מיתוסים שונים שקשורים לקידום אתרים. כל מי שמתעניין בנושא, וכל מי שמנסה לקדם את האתר שלו חייב להכיר את המיתוסים האלה.
הסיבה לכך היא שאותם מיתוסים עלולים לגרום לבעלי אתרים שונים לעשות טעויות קריטיות. אסור לשכוח כי כל טעות עלולה להיות קריטית כאשר מסתכלים על התוצאה הסופית. לפני שאתם מאמינים לכל מה שאתם שומעים – עשינו לכם רשימה של 10 מיתוסים. כל המיתוסים שתראו כאן הם מיתוסים נפוצים מאוד שיש כאלה שבטוחים כי הם אמת לאמיתה.
מדוע יש כל כך הרבה מיתוסים בהקשר של קידום אתרים בגוגל? הסיבה לכך היא שאין תשובות חד משמעיות לדרך הנכונה לקידום. מהסיבה הזאת כל אחד מנסה להכניס לחיינו קביעה שיכולה להישמע אמיתית. אך עם הזמן אנו מגלים כי הקביעה הזאת היא לא תורמת לקידום האתר בשום צורה שהיא. אם הגעתם למאמר הבא – סימן שיש הרבה דברים שלא נשמעים לכם מציאותיים. אם יצא לכם לשמוע על אחד מהמיתוסים כאן – אנו נשמח להפריך אותו לפני שתעשו טעות.
1. קידום אתרים זוהי עבודה חד פעמית
ישנם כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי על מנת לקדם את האתר נדרשת עבודה חד פעמית. זה נכון שהעבודה הראשונית היא העבודה הכי חשובה, אך היא לא תהיה מספקת. על מנת שתוכלו לשמור על התוצאות שאותן השגתם יהיה עליכם לדאוג לתחזק אותם. מהסיבה הזאת העבודה היא הרבה יותר סיזיפית ממה שאתם מסוגלים לתאר לעצמכם. כמובן שהמצב עשוי להשתנות בהתאם להיקף התחרות הקיימת.
קידום אתרים היא עבודה במשרה מלאה ברוב המקרים, כזאת שדורשת לא מעט השקעה. לכן ישנם בעלי אתרים שמעדיפים להעביר את המושכות לידיים של איש מקצוע. הרי אם אתם גם צריכים לנהל את האתר בעצמכם יהיה לכם קשה לעשות זאת בעת ובעונה אחת. קחו בחשבון כי כדי להביא את האתר לתוצאות יהיה עליכם להשקיע לא מעט זמן, ולא מעט מאמץ. אך כמובן שבסוף תוכלו לקצור את הפירות על העבודה הקשה שאותה השקעתם.
2. עדיף קידום ממומן על פני קידום אורגני
הרצון לראות תוצאות כאן ועכשיו הוא רצון מובן אצל רוב בעלי האתרים. עם זאת עליכם לזכור כי בניית אתר זה עסק לטווח רחוק, ולכן חובה להתכונן מראש. הכנת התשתית כבר מעכשיו תימנע מכם להתמודד עם כל מיני נפילות במעלה הדרך. קידום ממומן הוא טוב בעיני כל אלה שרוצים לראות תוצאות על המקום. אך מה יקרה בעוד כמה חודשים או אפילו בעוד כמה שבועות?
הקידום האורגני נשאר אפקטיבי תמיד, העלויות הכספיות שלו יהיו יחסית נמוכות. בעוד קידום ממומן מביא איתו הוצאות כספיות שלא יהיו משתלמות לטווח הרחוק. הקידום האורגני רלוונטי כאשר אתם מקדמים את האתר עצמו, האתר שהולך להישאר זמן רב. הקידום הממומן יהיה אפקטיבי אם תרצו לקדם מבצע מסוים או כל דבר אחר שהוא זמני. בחירה נכונה של סוג הקידום תאפשר לכם להצליח בענק.
3. כמה שיותר מילות מפתח כך יותר טוב
המיתוס הזה הוא אחד מהמיתוסים הכי פופולאריים בשנים האחרונות. אנשים כותבים מאמרים שונים לאתר שלהם עם כמות לא נתפסת של מילות מפתח. האלגוריתם של גוגל יודע לזהות מקרים שבהם תדחפו את מילת המפתח ללא כל היגיון. מאמר תקין הוא מאמר שבו מילת מפתח אחת מופיע על כל 100 מילים אחרות. כך שבמאמר של 400 מילים מילת המפתח אמורה להופיע 4 פעמים בסך הכל.
מעבר לכך יהיה עליכם לדאוג כי מילת המפתח תהיה מפוזר על כל החלקים של המאמר. זה מה שהופך קידום אתרים טוב לקידום אתרים שמביא איתו תוצאות. כל אחד שמכיר את התחום יודע ומבין כי קידום אתר לא יתאפשר ללא הכנסת תוכן איכותי דרך קבע. עם תוכן איכותי תוכלו לראות איך האתר מתקדם אל עבר העמודים הראשונים בתוצאות החיפוש.
4. עדיף דומיין ותיק על פני דומיין חדש
עד לפני כמה שנים המיתוס הזה היה לגמרי דבר מציאותי שעל פיו גוגל דירגה את האתרים השונים. אך בשנים האחרונות אנו רואים כי העניין הזה הפך להיות מיתוס מוחלט. עם זאת עדיין ישנם בעלי אתרים שמעדיפים לחפש דומיין ותיק על פני דומיין חדש. את הדומיין אתם אמורים לבחור על פי מידת ההתאמה שלו לאתר – ולא על פי אף עניין אחר.
עדיף לכם שהדומיין של האתר יהיה קליט על פני העובדה שהוא יהיה עם ותק מסוים. כמובן שאם הצלחתם למצוא דומיין ותיק וגם קליט, זה יכול להיות נחמד במיוחד. אל תיתנו לעניין הזה מקום של כבוד על פני שיקולים אחרים שהם חשובים בהרבה. לא מעט בעלי אתרים שרכשו דומיין חדש לגמרי מצאו את עצמם מגיעים לתוצאות החיפוש הראשונים. יש כל כך הרבה דברים אחרים שחשובים לצורך קידום אתרים במנועי החיפוש.
5. כל אחד יכול לעשות קידום אתרים
האם כל אחד יכול לעשות את העבודה שאותה אתם עושים? ככל הנראה שלא. כמו שלא תנסו לתקן את הנזילה בבית בעצמכם, כך אין סיבה שתנסו לקדם את האתר בפלטפורמות השונות. קידום אתרים זה עניין לא פשוט, כזה שמצריך לא מעט ידע והמון ניסיון. אם אין לכם את הידע ואת הניסיון הנדרש תתקשו מאוד להשיג את התוצאות הרצויות. לכן לא כל אחד יכול לקדם אתרים בגוגל בצורה טובה.
אז מי כן יכול לבצע קידום של אתרים בצורה טובה שתביא איתה תוצאות? חברות קידום כמובן, כאלה שמעסיקות אנשי מקצוע שעוסקים בתחום הזה. תוכלו לפנות אליהן על מנת שהן יסייעו לכם לקדם את האתר שלכם בדירוג של גוגל. ברגע שתעבירו את המשימה לידיים מקצועיות יהיה לכם קל להתמקד בדברים שאתם טובים בהם. הרי ישנם דברים שאתם עושים יותר טוב בהשוואה לכל האחרים.
6. קידום אורגני מתבצע תוך זמן קצר
לא מעט בעלי אתרים חסרי סבלנות לגבי כל מה שקשור לקידום האתר במנועי החיפוש. קידום אתרים בצורה טובה לוקח זמן, בדיוק כמו שכל דבר איכותי לוקח זמן. אל תצפו כי בתוך מספר שבועות תמצאו את עצמכם מדורגים בתוצאות החיפוש הראשונות. הציפייה הזאת היא לא ריאלית, ולרוב היא רק עלולה לפגוע בכם יותר. במקום להתרכז בעיקר אתם מוצאים את עצמכם מתרכזים בטפל.
לרוב כאשר מקדם אתרים מבצע את עבודתו הוא נדרש לתקן לא מעט בעיות שונות. עד שאותן בעיות מתוקנות לא יהיה ניתן לשפר את הדירוג במנועי החיפוש. מעבר לכך האלגוריתם של גוגל בוחן את האתרים לטווח הרחוק. העלייה בדירוג היא איטית על מנת שניתן יהיה לראות התמדה לאורך זמן. כך שברוב המקרים עד שרואים תוצאות יכולים לעבור גם מספר חודשים ארוכים.
7. מאמרים ארוכים עדיפים ממאמרים קצרים
התוכן שתכניסו לאתר הוא אחד מהמרכיבים הכי חשובים לדירוג האתר במנועי החיפוש. זה לא במקרה שרוב האתרים שאתם רואים במקומות הראשונים הם אתרים שמתעדכנים באופן קבוע. גוגל מעדיפה להפנות את הלקוחות שלה לאתרים עם תוכן איכותי, כזה שמביא איתו ערך מוסף. אך האם עדיף להכניס לאתר רק מאמרים ארוכים על פני מאמרים קצרים? זה בכלל לא בטוח, האורך של המאמר לא תמיד יהיה העניין הכי חשוב.
גם מאמרים קצרים יכולים לעשות עבודה מעולה כל עוד הם מביאים איתם ערך מוסף. אם תכניסו לאתר מאמר ארוך שלא מביא איתו ערך מוסף, הוא לא יספק את הסחורה. כמובן שאם יש מילת מפתח שהתחרות בה גדולה מוטב לנסות לכתוב לגביה מאמר ארוך. עם זאת חובה לוודא כי המאמר לא הופך להיות סתמי וחסר כל פואנטה. במקרה כזה מוטב לקצר את המאמר, התועלת תהיה בדיוק אותה התועלת.
8. אתרים מוכרים תמיד יקבלו עדיפות
זה נכון שישנה עדיפות מסוימות לאתרים מוכרים, אך לא מדובר על עניין קבוע. גוגל נותנת עדיפות לאתרים מוכרים מכיוון שהם בנויים בצורה נכונה ומספקים תוכן עם ערך מוסף. אך זה לא אומר שהמלחמה שלכם מולם על המיקום הראשון במנוע החיפוש תהיה מלחמה אבודה מראש. אתם יכולים לנצח כל אתר בקידום אורגני, לא משנה עד כמה הוא מוכר.
זוהי הסיבה שבגללה קידום אתרים לעסקים מתחילים זוהי תהיה אפשרות בעדיפות ראשונה. אותם עסקים ימצאו את עצמם במצב שבו הם מצליחים לגבור על המתחרים שלהם. גם מתחרים שעד לא מזמן היו משארים להם אבק, פתאום התחרות תהיה הרבה יותר פשוטה. לא מעט עסקים קטנים הפכו להיות עסקים גדולים מהסיבה הזאת. האינטרנט הוא מוקד חשיפה מעולה שכל אחד צריך לנצל אותו כמו שצריך.
9. צריך להכניס תוכן לאתר כל יום
חשוב מאוד לעדכן את האתר על בסיס קבוע, הזנחה ממושכת משמעותה ירידה בדירוג. עם זאת כל מי שאומר שצריך לעדכן את האתר בכל יום רק זורע פחד וחששות אצל בעלי אתרים. אף אחד לא מחייב אתכם לעדכן את האתר כל יום במידה ואין לכם משהו רלוונטי להוסיף. מוטב לעדכן את האתר פעם אחת בשבוע – אך לעשות זאת כמו שצריך. אל תוסיפו תוכן לאתר רק בגלל שעומד להיגמר היום ולא עדכנתם אותו.
בו בזמן חשוב להדגיש כי אם יש לכם אפשרות להוסיף לאתר תוכן איכותי הרי זה משובח. תוכלו לעבוד עם כותב מאמרים מיומן שיספק לכם תוכן עדכני לאתר על בסיס קבוע. אך גם אם תוסיפו מאמר אחד כל כמה ימים זה לא אומר שהדירוג של האתר יפגע. האיכות חשובה בהרבה בהשוואה לכמות או לתדירות שבה אתם מעלים את התוכן.
10. אפשר להוציא קישור לאתר מכל מקום
בניית מערך קישורים איכותי הוא חלק בלתי נפרד מהנושא של קידום אתרים אורגני. בעבר אנשים היו מוציאים קישורים מכל מקום אפשרי, גם מאתרים שוליים שאף אחד לא מכיר. כיום המציאות היא שונה, גוגל בוחנת היטב את הקישורים שמהם אתם מחליטים להוציא את הקישורים. המשמעות היא שאם לא תוציאו את הקישור מהאתר הנכון הוא עלול להסב יותר נזק מאשר תועלת. אז מה זה בדיוק אותו קישור נכון לאתר שלכם?
קישורים נכונים הם קישורים שיוצאים מאתרים עם דירוג גבוה, כאלה שגוגל סומך עליהם. מעבר לכך אמורה להיות מידת התאמה בין האתר שממנו יוצא הקישור לאתר שלכם. הרי אין סיבה הגיונית שאתר מתחום מסוים יוציא קישור לאתר מתחום שונה שאין בהם אף קו משיק. שימו לב היטב כי הקישור יוצא מאתר שקשור במידה מסוימת לאתר שלכם. מעבר לכך התוכן שממנו יוצא הקישור חייב להיות מספיק איכותי וקריא.