קודם כל – מה זה בכלל דף נחיתה?
אז ככה, דף נחיתה זה לא עוד סתם עמוד אינטרנט. זה הדף שמיועד רק לדבר אחד – לגרום למבקרים ללחוץ על כפתור, להשאיר פרטים, או במקרה האידיאלי, לעבור ממצב של סקרנים ללידים חמים. זה לא דף בית, לא דף מידע, וגם לא דף "אודות". הוא לא בא לספר סיפור חיים, אלא למכור בלי להתבייש, להניע לפעולה ולסגור את העסקה. אז לפני שניגשים לבנות דף נחיתה כמו שצריך, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת (וגם מה שלא ידעתם שאתם צריכים לדעת).
אז איזה דברים מאפיינים דף נחיתה?
1. יצוף בגוגל
אוקיי, כל היופי בדף נחיתה הוא שהוא אמור להיות "נוחת" – אבל לא רק על הראש של הלקוח המיועד. כלומר, אם הוא לא מופיע בגוגל, אז הוא פחות "נוחת" ויותר "נקבר". פה נכנס לתמונה קידום נכון – אורגני, ממומן או כל מה שיגרום לדף הזה לצוף גבוה מעל ים העמודים בגוגל. אין קסמים – צריך להשקיע בקידום כדי להגיע לתוצאה הזו.
2. עיצוב שתופס את העין – ואז את הלב (או הכיס)
דף נחיתה טוב לא מסתפק בתוכן איכותי – הוא צריך להיראות כאילו השקעתם בו זמן, מחשבה ואולי גם קצת עיצוב שגורם לגולש להרגיש שהגיע למקום הנכון. הדף הזה חייב להיות יפה, מושך ומחמיא, עם גרפיקה ברמה שלא תבייש מגזין עיצוב פנים.
3. הנעה לפעולה – לא לדפדף, לא להעמיס, ולא לשעמם
לא תאמינו כמה טעויות אפשר לעשות עם דף נחיתה. דף נחיתה טוב לא זורק על הגולש מלא מידע כדי שהוא "יכיר אותנו טוב יותר". זה לא דף שבו אתם שולחים אותו "לטייל" בעוד דפים באתר – כאן הכול חד, ממוקד ומכוון ללהשאיר פרטים, ללחוץ, או לקנות. שום דבר אחר.
בואו נבחן דוגמא לדף נחיתה
ניקח לדוגמא מקרה, בו נרצה לחפש קורס פסיכומטרי:
התוצאות הראשונות שנראה בחיפוש, יהיו כמובן בתי עסק שדאגו לעצמם לקידום ממומן.
אם תיכנסו לתוצאות, תוכלו לשים לב שאתם לא מגיעים לאתרים רגילים, אלא לדפי נחיתה שמנסים לשכנע אתכם להירשם לקורס הפסיכומטרי של בעלי העסק. ניקח למשל את דף הנחיתה של קורס הפסיכומטרי "קידום". בחלק העליון של דף הנחיתה, תינתן לנו האפשרות להשאיר פרטי קשר:
בהמשך הדף, "קידום" יסבירו לנו מה מייחד אותם מבין הקורסים האחרים:
ובהמשך קידום גם יסבירו לנו על אנשי הצוות שלהם, יציגו בפנינו ביקורות חיוביות שהם קיבלו ובשורה התחתונה – יסבירו לנו מה הופך אותם לכל כך טובים.
עכשיו, את הקורס של קידום אמנם לא יצא לי לקחת אבל מה שכן – אני יכול לומר לכם שהאדם שבנה להם את דף הנחיתה עשה עבודה טובה. למה?
1. הוא השקיע בעיצוב
על הדף מופיע לוגו שנראה כמו יצירת אמנות, דמות של סטודנטית רצינית, מבנה אלגנטי של טקסט וכפתור מפתה להשאיר פרטים. הכל מסודר בצורה שמבהירה שזהו דף שמיועד לרציניים בלבד. זה הדף שמריחים ממנו ריח של "מצוין בפסיכומטרי".
2. הוא דאג לטקסט משכנע
קידום לא סתם מדברים על איך הם מדהימים, אלא גם מסבירים מה מייחד אותם ומדוע הם עדיפים על המתחרים. הם מציגים לנו את צוות המרצים, את הכלים המתקדמים, את הביקורות המהללות – הכול כדי שנבין, בלי יותר מדי מלל, שזו הבחירה היחידה לפסיכומטרי.
3. לא שכח לקרוא לפעולה
כל היופי פה הוא בפשטות. רוצים שנשאיר פרטים? אין שום בעיה. הטופס מוכן, נגיש ובולט, וההוראות – ברורות לגמרי. השאר פרטים, ונחזור אליך עם ההצעה שאי אפשר לסרב לה.
מתי משתמשים בדף נחיתה?
כאמור דפי נחיתה ממקדים את הגולשים במוצר או שירות אחד בלי הסחות דעת וקישורים לדפים אחרים, מידע בנושא אחר או כל דבר שאינו קשור לנושא המדובר ומספר בצורה הכי שיווקית היתרונות שלכם, למה לקנות דווקא ממכם ומניע את הגולשים לפעולה. אז מתי משתמשים בדפי נחיתה?
- קמפיינים ממומנים(PPC) – כאשר אנחנו מפרסמים קמפיין ממומן חדש המבוסס PPC ברשתות החברתיות או במנועי החיפוש אנחנו צריכים עמוד ייעודי "שיקלוט" את כל המקליקים, ייתן להם עוד פרטים בצורה ממוקדת ושיווקית וישכנע אותם להשאיר פרטים. היתרון והאפקטיביות של בניית דף נחיתה עבור קמפיין ממומן הוא אדיר, הוא משכנע אנשים שחיפשו או התעניינו במודעה שלכם והקליקו עליה ומוביל אותם למקום אחד ברור- טופס להשארת פרטים!
- השקה של שירות/ מוצר חדש- כאשר מגיע אלינו מוצר או שירות חדש ואנחנו רוצים להתמקד בשיווק נושא ספציפי אחד ולתת לו דגש, להציג את היתרונות שלו ולשווק אותו בצורה יותר אינטנסיבית.
- שיווק ובניית רשימת דיוור במייל- דפי נחיתה הינם מאוד שיווקיים לכן כאשר אנחנו מעוניינים לבנות רשימת תפוצה לשיווק במייל תוכלו לבנות דף נחיתה ייעודי שימשוך את הגולשים להשאיר את המייל שלהם ולהמשיך לקבל ממכם תוכן ולהצטרף לרשימת הדיוור שלכם. בנוסף, בדומה מאוד לקמפיינים ממומנים תוכלו להשתמש בדף נחיתה בקמפיינים שיווקיים לרשימת הדיוור שלכם במייל ולהוביל אותם ישירות לדף נחיתה סופר שיווקי שיסגור את העסקה.
- הרשמה לקורסים – בין אם זה קורס אונליין או פרונטלי, בניית דף נחיתה איכותי ושיווקי יכול לעזור מאוד למשוך התעניינות מתלמידים פוטנציאלים מבלי להשקיע ולבנות אתר שלם ולשלם כמה אלפי שקלים וככה לחסוך בעלויות. בדף הנחיתה של הקורס תוכלו לתת את כל הפרטים הרלוונטיים והחשובים דבר שיחסוך לכם זמן בשיחת המכירה ויביא לידים חמים ורלוונטיים.
- הרשמה לאירוע/ מפגש/ הופעה- בדומה לקורסים מקוונים, כשאנחנו מתכננים מפגש או אירוע מיוחד בניית דף נחיתה יכול לעזור לנו למשוך קהל, לתת פרטים על מה יהיה באותו ערב כמו לוח זמנים, הנושאים עליהם ידברו ומי יופיע וכו'. וכמובן בעלויות נמוכות וזמן הקמה מהיר.
ישנם עוד המון שימושים לדפי נחיתה אבל העיקרון די ברור, בניית דף נחיתה יכול לשמש אתכם לכל דבר שבו דרוש לכם הקמה מהיר וזולה, תוכן שיווקי ומוכר והכי חשוב למשוך גולשים להשאיר פרטים ולהמיר אותם ללידים.
היתרונות הברורים של בניית דף נחיתה
עלות הקמה נמוכה- הקמה של דף נחיתה הינה יחסית זולה לעומת אתר אינטרנט ויכולה להסתכם בכמה מאות שקלים לעומת אתר אינטרנט שיכול להגיע לכמה אלפים וזה בעיקר בגלל שמדובר בעמוד בודד אחד ולא באתר מורכב עם מספר גדול של דפים, בנוסף גם העיצוב והתכנות של עמוד נחיתה הוא יחסית קל. לכן עלות ההקמה של דף נחיתה היא זולה.
זמן הקמה מהיר- בדומה מאוד לסיבות שדפי נחיתה הינם זולים, כך גם הם מהירים לביצוע. בגלל שמדובר על עמוד אחד בודד שבדרך כלל מאוד קל ליצור ולתכנת, ניתן להקים עמוד נחיתה שלם מההתחלה ועד הסוף בתוך מספר שעות בודדת.
שיווקי ומניע לפעולה- כאמור, דפי נחיתה הינם מאוד מאוד שיווקיים ומניעים לפעולה. דפי נחיתה נועדו על מנת למשוך את הגולשים למקום אחד שבו הם יקבלו את כל הפרטים הכי חשובים לגבי המוצר או השירות בצורה הכי שיווקית שאפשר כשהמטרה העיקרית היא להניע את הגולש להשאיר פרטים וליצור אתכם קשר ולהמיר אותו התעניינות ללידים.
מה חשוב שיהיה בדף נחיתה?
על מנת שתוכלו להבטיח לעצמכם את התוצאות הכי טובות מדף הנחיתה שלכם חשוב מאוד שהעמוד יכלול מספר דברים:
- תוכן שיווקי- התוכן הכתוב בדף הנחיתה שלכם זה אחד הדברים הכי חשובים שיש! התוכן שלכם חייב להיות שיווקי מאוד, חד וקולע למטרה בלי להתפזר יותר מדי. בנוסף, תשתדלו להתאים את התוכן לשפה הכללית של המותג שלכם וכמובן לקהל שלכם. התמקדו בדברים החשובים ובערך המוסך שהשירות/ מוצר שלכם מציע, ביתרונות והייחודיות שלכם מהמתחרים.
- תוסיפו המלצות אוטנטיות- עוד כלי מאוד מאוד חשוב ושיווקי זה המלצות של לקוחות קיימים שלכם, המלצות מעלות את האמינות במוצר ובכם וגורם לגולשים להרגיש אתכם בנוח. השתדלו להישאר אוטנטיים ואמיתיים (תאמינו או לא הגולשים שלכם יודעים להבדיל) והוסיפו צילומי מסך, סרטונים מוקלטים ואפילו ביקורות שקיבלתם בגוגל עסקים ובפייסבוק.
- עיצוב מנצח- העיצוב והנראות של העמוד הינם מאוד מאוד חשובים, דף נחיתה מסורבל ומיושן מוריד את האמינות ואפילו יכול לגרום לגולשים לעזוב את העמוד שלכם גם אם הצלחתם לעניין אותם. המטרה של עמוד הנחיתה ובעיצוב שלו בפרט היא למשוך את הגולשים להשאיר פרטים וליצור אתכם קשר והמראה הוויזואלי יוצר את הרושם הראשוני. חשוב שבעמוד יהיו תמונות באיכות גבוהה ובקוו עיצובי מודרני קליל ומושך עם פונט ברור שממקד את הגולשים ומניע אותם לפעולה.
- טופס להשארת פרטים קליל- כאמור, דף נחיתה חייב לכלול טופס ליצירת קשר, אך גם כאן אפשר לחדד. הטופס עצמו צריך להיות קליל שיגרום לגולשים שלכם לרצות להשאיר פרטים. הרבה עסקים נופלים בסעיף המאוד חשוב הזה ויוצרים טופס ארוך ומסורבל שיכול לגרום לגולשים שלכם לברוח בחלק הכי חשוב.
אז מתי תצטרכו לבנות דף נחיתה?
כל עסק שרוצה לעזור לעצמו לשגשג יכול להיתמך באמצעות דף נחיתה. דף הנחיתה יעזור לעסק שלכם לתפוס את העין ללקוחות פוטנציאליים ובסופו של דבר לזכות בעבודה נוספת וברווחים. אם אתם שואלים אותי, כל עסק כמעט יכול להרוויח מדף נחיתה, אבל הנה הן כמה דוגמאות למקרים בהם שדף נחיתה יכול להביא לשינוי של ממש.
1. הקמת עסק חדש
אחרי שדאגתם לארגונים הבירוקרטיים, שכרתם לעצמם מקום משלכם ואפילו דאגתם להעסיק אנשי מקצוע ראשונים בתחומם – רק נשאר לכם למצוא לקוחות. כשמדובר בעסק חדש, מציאת לקוחות היא אף פעם לא קלה. דרך מצוינת במיוחד להגיע ללקוחות חדשים היא פשוט להקים דף נחיתה. בדף יוכלו הלקוחות להשאיר פרטים ולקבל מכם מידע נוסף על השירות שאתם מספקים. כיוון שהם היו אלה שמלכתחילה פנו אליכם – שיחת טלפון חוזרת היא אקט מנומס ומקצועי.
2. מחפשים לקוחות חדשים
במידה ואתם עסק וותיק שההצלחה שלו דעכה, אתם כנראה מחפשים את הדרך הנכונה למצוא לקוחות חדשים. דף נחיתה יכול לעזור לגולשים להיזכר בכם ולאפשר לכם להביע בפשטות את הניסיון הרחב שלכם ואפילו לצרף ביקורות חיוביות להן זכיתם בעבר. כך תוכלו לכבוש את לבבות הגולשים מחדש.
3. מיתוג מחודש
במידה והחלטתם למתג את העסק שלכם מחדש, יכול להיות ששווה לכם להקים דף נחיתה. בדף הנחיתה תוכלו להתייחס לשינויים שעשיתם או אפילו להתייחס לעסק שלכם כעסק חדש לגמרי.
האם תוכלו לבנות דף נחיתה בעצמכם? קחו חמישה טיפים לדרך
1. כתיבת תוכן איכותי
כמו שכבר יצא לי לומר לכם – התוכן באינטרנט הוא המלך. כתיבת תוכן יכול לעזור לאנשים להבין את העסק שלכם, ליצור איתם קרבה ובסופו של דבר – לקרוא להם לפעולה. תוכן ברמה גבוהה יכול להקפיץ את הרמה של דף הנחיתה שלכם, ליצור עניין בקרב הגולשים ואפילו לעורר בהם סקרנות. התוכן שתכתבו הוא לא פעם מה שיפריד בין הגולשים שלכם לבינכם – תקדישו לכך את מידת הכבוד וההשקעה הראויה.
2. גרפיקה מושקעת
אחד הדברים החשובים ביותר בדף הנחיתה הוא העיצוב עצמו. הגרפיקה שמאפיינת את דף הנחיתה של העסק שלכם לא רק צריכה להיות מושקעת ויוקרתית, אלא להתאים במידה מה לתחום העיסוק שלכם. כמו שהראיתי לכם בדף הנחיתה של קידום – בעיצוב הדף הייתה נגיעה בעולם האקדמאי שגרמה לדף להיראות מקצועי, אלגנטי ומשכנע הרבה יותר.
על מנת להפוך את עמוד הנחיתה שלכם לאטרקטיבי עוד יותר, תוכלו לשלב בו עזרים ויזואליים כמו תמונות של עובדי החברה, סרטוני הסבר או עבודה ולוגו החברה המיוחד שלכם. כך השימוש בדף הנחיתה יהיה נעים הרבה יותר ויראה גם מקצועי למדיי.
3. שדה השארת פרטים
בסופו של דבר, ללא שדה להשארת פרטים דף הנחיתה שלכם לא עשה שום דבר. דף הנחיתה לא רק צריך לקרוא לפעולה בקרב הגולשים, אלא גם להקל עליהם לקחת אותה. חשוב ששדה הפרטים של דף הנחיתה שלכם יהיה מינימלי ופשוט למענה – במידה ותסבכו את הדברים יותר מידי, הגולשים יעזבו את הדף שלכם ויעברו לאחד אחר.
4. קישורים לסרטונים
אמצעים ויזואליים כמו תמונות וסרטונים זאת אחלה דרך לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לבחור בשירות שלכם. בסרטונים שתעלו לדף הנחיתה תוכלו לדבר קצת על עצמכם, על העסק שלכם ועל הדברים שמייחדים אתכם מהעסקים האחרים. מומלץ כמובן שיהיה מדובר בסרטונים יחסית קצרים, שלא ישעממו את הגולשים.
5. הוכחת יעילות
כמו שנהוג לומר, אין כמו מראה עיניים. במידה ואתם רוצים לשכנע את הלקוחות שלכם שאתם הכי טובים – תביאו הוכחות. תוכלו להציג בדף הנחיתה עבודות שלכם מהעבר, ביקורות מהללות שקיבלתם מלקוחות קודמים ותמונות מהעסק שלכם שיעוררו עניין. אנשים אוהבים הוכחות, אנשים אוהבים לדעת.
השאלה הראשונה שצריכה לעלות לכם לראש עוד הרבה לפני שאתם מתחילים לעבוד על עמוד הנחיתה שלכם, היא התהיה הפשוטה למה לפנות דווקא לשירות שאתם מציעים – האם אתם מבטיחים שירות אמין במיוחד? האם אתם נחשים זולים ביחס למתחרים? האם יש לכם ניסיון עתיר שנים? האם האישיות שלכם תהפוך את העבודה המשותפת לנעימה הרבה יותר? את כל אלה חשוב שתעבירו בעמוד הנחיתה שלכם!
6. שילוב ביקורות
ביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים יכולה להיות אסמכתא לעבודה מצוינת שעשיתם בעבר. תוכלו לשלב את חוות הדעת שקיבלתם בגוגל או פייסבוק, או מכתבי תודה שלקוחות העבירו לכם במציאות. כך יתווסף נופח אמין לעמוד הנחיתה שלכם – הביקורות לגמרי יכולות לעשות את העבודה.
7. וריאציות לדף הנחיתה
על מנת להפוך את עמוד הנחיתה שלכם לאטרקטיבי עוד יותר, תוכלו לשלב בו עזרים ויזואליים כמו תמונות של עובדי החברה, סרטוני הסבר או עבודה ולוגו החברה המיוחד שלכם. כך השימוש בדף הנחיתה יהיה נעים הרבה יותר ויראה גם מקצועי למדיי.
8. הנעה לפעולה
חלונית מילוי הפרטים היא ללא ספק החלק המשמעותי ביותר בדף הנחיתה שבניתם ולכן חשוב לשמור עליה מינימליסטית ופשוטה. מעל חלונית מילוי הפרטים תוכלו לשים משפט שקורא לפעולה ומניע את הלקוח שלכם ליצור איתכם קשר.
בנוסף, חשוב שתבקשו מהגולשים כמות מינימלית של פרטים. במידה ובחלונית הלקוח הפוטנציאלי ייאלץ למלא כמות גדולה של פרטים, יכול להיות שהוא יתייאש באמצע התהליך ויעזוב את האתר. תוכלו לבקש מייל או טלפון לצד שם פרטי ומשפחה ובכך לסכם את העניין. אל תסתבכו ובוודאי שאל תסבכו את הגולשים. תוכלו כמובן גם לצרף שדות רשות שאין חובה למלא אותם. בכך תוכלו להקל על התהליך ולסייע לגולשים לקחת את הצעד.
מה ההבדל בין דף נחיתה חינמי לשירות בניית דף נחיתה?
קיימות כיום פלטפורמות חינמיות רבות ברשת שיכולות לאפשר לכם לבנות דף נחיתה משלכם בינהן WordPress, Suqerspace, Wix, Site123 ועוד. הפלטפורמות בחלקן חינמיות ובחלקן גובות תשלום סמלי מהמשתמשים בהן. בסופו של דבר, כל חובבן יכול עם המדריכים הנכונים והידע הבסיסי לבנות דף נחיתה משלו. הבעיה? לא בטוח בכלל שדף הנחיתה שלכם יביא לתוצאות… אז למה לגשת לשירות בניית דף נחיתה?
1. מקצועיות
בבניית דף נחיתה מוצלח בוורדפרס צריך לא רק את הידע הבסיסי הנדרש לכתיבת התוכן ובניית הממשק, אלא את המקצועיות בניהול כל אלה בצורה נכונה. ניהול נכון של התוכן, הגרפיקה והעיצוב משמעותי מאוד להגעה לתוצאות משמעותיות בשיווק העסק שלכם. ולכן אם אתם מחפשים הישג משמעותי – כנראה שעדיף לכם לגשת לאיש מקצוע בעל ניסיון בנושא.
2. תוצר שנשאר
בסופו של דבר, בנייה של דף נחיתה היא השקעה חד פעמית שנשארת איתכם הרבה זמן קדימה. במידה ומדובר בתוצר איכותי, ההשקעה שווה את זה ותלווה אתכם עוד תקופת זמן ארוכה.
3. מחיר אטרקטיבי לבניית דף נחיתה
עובדה מעניינת שאולי לא כולכם יודעים – מחיר בנייה של דף נחיתה זול משמעותית מזה של בניית אתר שלם. דף נחיתה יכול לעלות לכם כשליש ממחיר בנייה של אתר שלם רגיל. כלומר, במידה והתפשרתם על בניית אתר באופן עצמאי, אולי שווה לכם להשקיע את הכסף בעיצוב מקצועי של דף נחיתה אטרקטיבי שימשוך לגולשים שלכם את העין.
דף נחיתה או דף מכירה?
כמו כל דבר בחיים, אפשר לעשות לבד ואפשר לפנות למומחים. מה ההבדל? פשוט: רמת הדיוק והמקצועיות. דף נחיתה שנבנה על ידי איש מקצוע יספק מראה הרבה יותר טוב, טקסט הרבה יותר מושך, ותוצאה הרבה יותר איכותית. אז אם אתם מתלבטים בין לבנות לבד לבין לשכור מקצוען, תחשבו על זה ככה – האם אתם רוצים תוצאה טובה יותר? או שאתם מחפשים רק לחסוך?
דף נחיתה או אתר אינטרנט?
צריך להדגיש ולומר – בניית דף נחיתה לא תחליף בשום אופן אתר אינטרנט או להיפך. לכל אחד מהם יש הצדקה חשובה וגם מטרות שונות. הרי אתר האינטרנט מתמקד בכל השירותים או המוצרים של אותו העסק, בעוד שדף הנחיתה יתמקד רק באחד מהם. לפעמים הוא ירצה להגביר מכירות של מוצר מדשדש או מוגבל בזמן עם הטבה מיוחדת, כך שבכל מקרה תהיה הלימה בין האתר לדף הנחיתה.
ועוד דבר, דף הנחיתה מתאים למקרים שבהם עדיף שהגולש לא יגיע לאתר שמסבך אותו. למה הכוונה? נניח שאתם קוסמטיקאית. יש לכם כמה שירותים שונים כמו טיפול פנים, הסרת שיער וטיפולי פיגמנטציה, אבל הייתם רוצים למשוך אנשים בשלב זה לשריין מקום לטיפול הפנים שלכם וליהנות מהטבה רק למזמיני טיפול בחודש הקרוב. אם תציגו לו את האינפורמציה בדף נחיתה, השיח עמו יתבסס כבר מלכתחילה על טיפולי הפנים, למה חשוב שהוא יבוצע ממש בקרוב, מה שאתם מציעים ומה היתרונות שלכם. אם תכניסו את הגולש ישירות לאתר ותשחררו אותו "לגלות" אתכם לבד, לא בטוח שהוא יקבל את אותם התובנות.
ולכן בשורה התחתונה, אם אתם מעדיפים מראש קמפיין פרסומי מבוסס קידום ממומן ולזמן מוגבל, עשו זאת בדף נחיתה. אם מדובר במטרה ארוכת טווח המשלבת קידום ממומן ואורגני, תצטרכו שיהיה לכם בכל מקרה אתר אינטרנט המהווה את המנוע לשני סוגי הקידום. ההפרדה בין שני המוצרים הדיגיטליים (האתר ודף הנחיתה) טובה גם לכל מקרה שבו תרצו להתמקד בסוג אחר של קהל וליישם מולו אפיק שיווק שונה. ההפרדה הזו משפרת משמעותית את ההמרות.
כיצד מתמחרים דפי נחיתה?
הגענו לשאלת מיליון הדולר!
באופן כללי, סדר גודל העלויות נע בין 400-500 ₪ ועד אלפי שקלים, הכל תלוי ברמת התכנים, העימוד, הגרפיקה, סוג האחסון, טיבו של בונה העמוד ועוד המון. בלי להלאות יותר מידי, הנה רמות המחירים הקיימות ואחריהן הפירוט לגבי כל רמה ומה שהיא מספקת בפועל:
400-1,000 ₪ – זהו טווח המחירים שמייצג דפים פשוטים ופשטניים, אבל זה לא דבר רע. לפעמים כל מה שהעסק צריך הוא עמוד נפרד שמחובר לקמפיין שלו וצריך להשאיר בו פרטים או להירשם לקבלת עדכונים מהאתר שלו. קל להסביר לגולש מה עליו לעשות ומה יקבל אם יבצע, כשגם רמת התחכום או הצורך בממשקים מורכבים איננו קיים. הרכיבים המרכזיים כאן הם בעיקר תוכן קצר וקולע, גרפיקה חמודה (אפילו בסיסית) ושדות מילוי פרטים או לינק להרשמה לאירוע וכד'.
1,100-2,500 ₪ – רמת המחירים הזו כבר מייצגת דפי נחיתה שעומדים טוב ועובדים טוב, נועדו ליצור המרות מדהימות ולסגור את הגולש כך שיבצע את הפעולה שלנו בסופו של דבר. עמוד בסדר הגודל הזה צריך לכלול גרפיקה מפוארת וגם רכיבי תוכן מתקדמים יותר כמו טקסט מקצועי הכולל כותרות קופי, מיקרוקופי (חוויית משתמש) אם הוא עובר לסליקה, בחירת הטבה מיוחדת, הרשמה לכנס או קורס, מצביע לדבר מה ועוד.
3,000 ₪ ויותר – כאן כבר מדובר בדף מרשים, שאמור למצב עסק ברמה המיתוגית שלו ולהתאים את עצמו במדויק לדרישות של העסק וצרכיו האישיים ברמת המורכבות והפיצ'רים. באופן כללי לדפי הנחיתה, ממש כמו אתרים, אין באמת גבול ואפשר לעשות איתם הכל. זה אומר שיש גם מקרים שבהם הצורך הוא לבנות מחשבון לחישוב משכנתא או השכרת רכב, ליצור חנות אונליין או כל דרישה אחרת שיש לה הצדקה להתבסס כדף נחיתה ותו לא.
מה בדיוק מרכיב את קטגוריות המחירים האלה?
טיפול במקור הכניסה לדף – מקורות התנועה לדף עשויים להגיע משלל מוקדים: קמפיין ברשת חברתית רלוונטית כמו קידום ממומן בפייסבוק או פרסום ממומן באינסטגרם, מודעה ממומנת בגוגל, מייל תפוצה ללקוחות עם לינק לדף הנחיתה, סרטון וידאו ביוטיוב, קמפיין טאבולה או אאוטבריין, פרסום בלינקדאין ועוד.
כל אחד מהמוקדים הללו מכיל סוג מסוים של משפך שיווקי: הדף נחשף למספר גדול של גולשים, חלקם יקליקו ויגיעו לדף הנחיתה. אחוז מסוים מתוך המקליקים יחליטו להשלים את הפעולה הרצויה. אחוז קטן מהם ירכשו בסופו של דבר.
כל אלו מסתכמים כמובן בעלויות וככל שיש יותר מוקדים להוציא מהם משפך, ההוצאות על דף הנחיתה יתייקרו.
- סוגיית האחסון – היכן הדף מאוחסן? האם העמוד מאוחסן בפלטפורמה שמציעה ניהול דפי נחיתה ורשימות דיוור? האם הוא נמצא בתוך האתר של העסק? צריך לזכור שהדף זקוק לכתובת ייחודית ולמערכת כלשהי שנמצאת מאחוריו.
- רכיבי תוכן נדרשים – אם הייתי יוצר רשימת מכולת לכל הדברים שדף הנחיתה צריך להכיל, ככה זה צריך להיראות:
- טקסט שיווקי חד, משויף וממוקד
- כותרות אטרקטיביות מושכות ומסקרנות
- תמונה אחת לפחות לדף נחיתה מינימליסטי
- סרטון אם קיים ויש צורך
- המלצות, ביקורות או עדויות מצרכנים קודמים
- השדה, האזור או הפיצ'ר בהם מבצעים את הפעולה הנדרשת (ה"תכלס" של הדף)
- גימיקים פוטנציאליים כמו ציטוטים, תארים, חותמות וכל רעיון ש"יעטוף" טוב יותר את התודעה של הגולש ויגרום לו לבצע את הפעולה.
האם לסוג התוכן יש השפעה על המחיר?
יש הבדל עצום בין תוכן קצר ותמציתי לבין עמוד ארוך ומפורט ולכן בהחלט יש השפעה במחירים לאור גודל הטקסט. ועם זאת, כאשר בכתיבה מעורב גורם מקצועי כמו למשל קופירייטר עתיר ניסיון – ברור שהמחיר שתשלמו יהיה יקר יותר.
תזכרו שדף הנחיתה לא אמור להחליף מאמר יסודי ומקצועי שמפרט בנוגע לתחום או השירות המוצע ולכן צריך לשמור עליו קל ופשוט לקריאה, ממוקד מאוד במסר ולא "פוזל" לכיוונים שונים. אם התחום שמציע הדף מצריך הבנה מוקדמת או ידע מיוחד ובונה דף הנחיתה מגיע מהרקע המתאים, הדבר ייקר את העלות, אך כמובן שיצור מסר יעיל יותר.
רמת הניסיון של בונה הדף
ישנה חשיבות רבה לניסיון המצטבר בבניית דפי נחיתה וככל שהוותק גדול יותר, כך עולה המחיר. במקרה הזה, האמרה "אין חכם כבעל ניסיון" לא יכולה להיות קולעת יותר. בונה מוכשר שבנה ויצר עשרות דפי נחיתה מאתגרים ומורכבים, גדושים בדרישות, מגיעים מעולמות תוכן שונים ובעלי מטרות שונות ואפילו לא פופולריות במיוחד, יוכל להיות סגירה הרמטית ובדוקה לסיכוי של הדף לבצע המרות טובות. ולכן אם יש לכם בונה דפי נחיתה שנתפס כמקצוען וותיק ומוכשר ויש לכם צורך בדף מורכב עם התאמות ייחודיות, ייתכן שיהיה שווה להשקיע יותר תקציב כדי להשתמש בשירותיו היקרים.
משפיעים נוספים על המחיר
העיצוב והגרפיקה – משפיעים על עלות דף הנחיתה לכאן ולכאן. בעולם דפי הנחיתה קיימות שתי אפשרויות מרכזיות: עיצוב הדף "מאפס", או שימוש בתבנית קבועה. אם אתם מחפשים משהו פשוט, מהיר להכנה ולא יקר במיוחד, אפשר לקחת תבנית מוכנה ופשוט להחליף לה את הטקסט והכותרות. אבל אם אתם מחפשים עבודה מורכבת שדורשת בנייה מאפס והתאמות מיוחדות, הפרויקט עשוי לקחת יותר זמן ועלותו תהיה יקרה יותר.
חיבור לסליקה – חיבור לסליקה – אם דף הנחיתה צריך להיות מחובר לתשתית סליקה לטובת רכישה באותו הרגע, הדבר יגולם בעלות הבנייה של הדף. גם כאן דרושים ידע וניסיון רבים.
האם כדאי ליצור דף נחיתה לבד?
אם אתם רוצים לבנות דף בעצמכם ולחסוך את העלויות המקצועיות שמאחוריו, זה כמובן אפשרי אבל זכרו שמאחורי "אפס ההוצאות" הללו יש מוצרים רבים על המדף שלכם שממתינים להימכר וככל שהם יישארו זמן רב יותר על המדף ללא מכירות, העלויות שתשלמו בפועל והנזקים שהעסק יספוג יהיו משמעותיים הרבה יותר!
אם אתם מציעים משהו יחסית פשוט וזול, תוכלו להתפשר על המראה הכללי ולהשתמש בתבנית מוכנה כדי לקצץ בעלויות. תוכלו גם לכתוב את התוכן בעצמכם אם יש לכם מעט כישרון והשראה מדפי נחיתה אחרים שראיתם.
אבל מעבר לזה, יש הרבה דברים מקצועיים שנעשים מאחורי הקלעים כמו אופטימיזציה לדף, יצירת משפך שיווקי שיגרום לגולש לעבור מהמקום שבו הוא נמצא לדף הנחיתה שלכם, מציאת שרת אחסון איכותי, הטמעה טובה של הפיצ'ר הדרוש לביצוע הפעולה מצידו של הגולש, תצוגה מותאמת בנייד ועוד. כל אלו מתורגמים להוצאות כספיות שאין דרך להימנע מהם, גם אם עשיתם הכל בעצמכם.
זכרו שהגולשים שלכם רוצים ומצפים לגרפיקה אסתטית, מודרנית ורלוונטית ברמת הפונטים, התמונות, ערכת הצבעים והמראה הכללי של הדף. הם רוצים תוכן שכתוב היטב, קולח, ללא טעויות כתיב ותחביר, שמצליח להביא לידי ביטוי תועלות ומסרים בכמה מילים בלבד, בלי לסבך ולהכביד.
קיימים ממשקים אינטרנטיים רבים שיכולים לאפשר לכם לבנות לגמרי לבד את דף הנחיתה האישי שלכם. אבל האמת היא, שבניית דף נחיתה עצמאי יכולה הרבה פעמים לפספס את המטרה. דף נחיתה נועד לשכנע את הלקוחות לגשת ולהיעזר בשירות שלכם וזאת באמצעות עזרים ויזואליים נוצצים ומשפטי מחץ. לבניית עמוד נחיתה מוצלח נדרש כישרון עיצובי ויכולות כתיבה גבוהות במיוחד.
אם אתם מעוניינים ללכת על בטוח – תוכלו לפנות לאיש מקצוע שיבנה לכם דף נחיתה במחיר של כמה מאות שקלים ובמקרים קיצונים כמה אלפים. כיוון שמדובר בהוצאה חד פעמית שמחזירה את עצמה – אם אתם שואלים אותי, כדאי לכם להיעזר באיש מקצוע. כך תהיו בטוחים שאתם עושים את העבודה כמו שצריך.
בין אם החלטתם להיעזר בגורם חיצוני או לעצב את עמוד הנחיתה שלכם לגמרי בעצמכם – אני מאחל לכם הרבה בהצלחה!
איך אני יכול לעזור לכם בבניית דף הנחיתה שלכם?
אם הגעתם עד לכאן, כנראה שהצלחתי לעורר בכם עניין. בניית דף נחיתה היא עסק מיוחד שצריך להעניק לו את החשיבות שמגיעה לו. אז מה נעשה ביחד?
נשוחח על העסק שלכם
בסופו של דבר, מה שיהפוך את דף הנחיתה שלכם למושלם זה לא רק איש מקצוע שמכיר את העבודה – אלא איש מקצוע שמעוניין גם להכיר אתכם. דף הנחיתה צריך להציג אתכם כאטרקטיביים ביחס למתחרים ולכן התוכן והעיצוב שנמצא בו צריך להיות ייחודי ולהתאים לאישיות שלכם ושל העסק שלכם. לפני שנתחיל לעבוד נשוחח קצת עליכם, על האג'נדה שלכם ועל העסק שלכם. לכל עסק יש סיפור ואני מאמין שדף הנחיתה צריך להעביר אותו במידה מה.
נדאג לעיצוב
אחרי שאכיר את העסק שלכם קצת יותר מקרוב, אתייעץ איתכם בנוגע לאפשרויות העיצוב שיעלו לי לראש. ביחד נחשוב על הדרך הנכונה ביותר להביא לידי ביטוי את העסק שלכם בעיצוב דף הנחיתה ולעורר עניין בלקוחות הפוטנציאליים שיכנסו אליו.
נדאג לכתיבת תוכן
במקביל לעיצוב, אדאג לכתיבת תוכן איכותי שיסביר את הייחודיות של העסק שלכם על פני המתחרים בתחומכם. אעורר עניין בגולשים, אקרא להם לפעולה ואסביר להם מה הופך אתכם לכל כך מיוחדים.
נחפש את הדרך הנכונה ביותר
בבניית דף הנחיתה ניצור מספר אפשרויות מתחרות ונעלה את כולן. לאחר ההעלאה נמפה את דף הנחיתה המוצלח ביותר ונבין מה גרם לו להתעלות על פני המתחרות.
נדאג לשיווק
אחרי שיצרנו את דף הנחיתה המוגמר, כל מה שנשאר לעשות זה רק לדאוג שהלקוחות יגיעו אליו. ביחד איתכם אחשוב על הדרך הנכונה ביותר לשווק אותו ואדאג לקידום ממומן בגוגל, פייסבוק והרשתות החברתיות האחרות.
ובעיקר - נעשה כיף, אז שנתחיל?
לעומת עבודה עם חברות גדולות שיתנו לכם יחס קר ומנותק, העבודה איתי תהיה לא רק מקצועית אלא גם אישית, מצחיקה וכיפית. אני מבטיח לחלוק איתכם את השיקולים שמלווים אותי בביצוע העבודה, לשתף אתכם בכל שלב בתהליך ולא להפסיק לעבוד עד שנגיע ביחד לתוצאה שמספקת אתכם.
אם הצלחתי לשכנע אתכם שאני האדם הנכון עבורכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר במייל, בואצאפ ואפילו בשיחת טלפון. כאן בשבילכם לכל שאלה, עדן.