גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » איך עושים ניהול מוניטין ברשת?

איך עושים ניהול מוניטין ברשת?

מה זה ניהול מוניטין?

בסופו של דבר, אף אחד לא מושלם. בין אם יצא לכם בעבר להעלות תוכן בעייתי שהביא להרבה ביקורת, בין אם עשיתם עבירה זעומה על החוק ובין אם פשוט יש אי שם בעולם אדם בעל שם זהה לשלכם עם היסטוריה לא כל כך נעימה – תוצאות החיפוש בגוגל יכולות להיות מלאות במידע לא מחמיא שיכול להביא להרבה עוגמת נפש.

האזינו לכתבה

בחלק מהמקרים יהיה מדובר בתלונה בודדת בפורום, במקרים אחרים יהיה מדובר בכתבה מביכה למדיי ובמקרים מורכבים באמת – באמבוש המוני שרץ על מגוון רחב של אתרים, לדבר הזה יש פיתרון – ושמו ניהול מוניטין.

איך עושים ניהול מוניטין ברשת

בין אם מדובר בשם רע שאתם קיבלתם בעולם הפרטי ובין אם מדובר במוניטין שלילי לו העסק שלכם זכה בפני עצמו – התוצאה לא נעימה הן מבחינת הכנסות והן מבחינת תחושה אישית. איזה תוצאות שליליות יכולות לעמוד על הפרק?

מה ניהול מוניטין יכול לדחוק החוצה בדף התוצאות בגוגל?

1. ביקורות שליליות

זה לא סוד שאף בית עסק הוא לא מושלם. ביקורות שליליות יכולות להופיע בקלות באתרים רבים ולהשפיע על האופן שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יתפסו אתכם. במידה וגולש מעוניין בשירות שאתם מציעים ומגיע בקלות לאותן הביקורות – הדבר כנראה יגרום לו לבחור בבעל עסק אחר…

2. כתבה מבישה

כתבה שלילית שנוגעת ספציפית בכם או באופן כללי בבית העסק שלכם יכולה להטיל בושה עמוקה על בית העסק ולהעמיד אותו בבעיה משמעותית. בהרבה מקרים הדבר יכול לפגוע במכירות הקיימות וכמובן במכירות שעוד עתידות להגיע.

איך עושים ניהול מוניטין ברשת

3. פסק דין לא מחמיא

במידה ועברתם מתישהו את המהירות המותרת, ביצעתם העלמת מס בדרגה כזו או אחרת, הייתם מעורבים לפני חמש עשרה שנים בפרשייה מביכה למדיי או שאתם סתם קרויים בשמו של עבריין מצמרת הפשע – פסק דין שמקושר לשם שלכם ונמצא ברחבי הרשת חד משמעית יכול לפגוע במוניטין של העסק שלכם, ולהבהיל אנשים שמחפשים אתכם בגוגל כשהמשלים האוטומטי מציע להם את השם שלכם + תביעות (כמו לדוגמא "עדן שרעבי תביעות").

על שיווק אורגני כבר יצא לכם לשמוע?

יצא לי לדבר בבלוג שלי בלי סוף על עולם השיווק האורגני בגוגל. מדובר בעולם שימושי למדיי שיכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש באמצעות תוכן רב שמשלב מילות מפתח חזקות, פתיחה של דף עסקי ופעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות.

כשמדובר בתוכן פוגעני שהיינו רוצים שייעלם, המטרה שלנו היא לא להסתיר את התוכן או לגרום לו להימחק לחלוטין – זה פשוט לא ייקרה. המטרה האידיאלית היא לדחוק אותו לפינה, לדף השני, השלישי או העשירי בתוצאות. ככל שמדובר בדף רחוק יותר בחיפוש, כך פחות סביר שהגולשים יגיעו אליו – כמה פעמים כבר יצא לכם לבחון בית עסק או בן אדם אחרי שחקרתם עליו בשני דפי תוצאות החיפוש הראשונים? (למעשה, מחקר מפורסם בחו"ל הראה שכ-75% מהגולשים בגוגל מעולם לא הגיעו לדף תוצאות החיפוש השני.)

בקיצור, מה שאני מנסה לומר, זה שהטקטיקה האידיאלית לניהול מוניטין ברשת מבוססת למרבה ההפתעה גם כאן על שיווק אורגני, רק שכאן מדובר במקרה ההפוך – אנחנו לא רוצים לקדם את הפרסום המביש, אלא לעשות כל מה שביכולותינו על מנת שהוא יהיה פחות נגיש לקריאה. אהיה כנה איתכם ואומר – הסרה לאלתר של הפרסומים השליליים היא לא תמיד אפשרית, אבל יש כמה דברים שאפשר לעשות בשביל להרחיק את הגולשים מהפרסומים עד כמה שניתן. אז מה אפשר לעשות?

מה אפשר לעשות כדי לבצע ניהול מוניטין ברשת?

1. תפתחו דף פייסבוק

במידה ואין לכם דף פייסבוק, מדובר כנראה בצעד הנכון עבורכם לעשות במקרה שכזה. לצד התועלות האחרות, פתיחת דף פייסבוק תעזור לכם בדחיקת התוצאות השליליות ברשת הרחק מהלקוחות. בזכות הדומיין הסמכותי של פייסבוק, דפי פייסבוק נמצאים גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל וקל מאוד לקדם אותם ביחס לאתרים האחרים וכך ניהול המוניטין שלכם מתקדם צעד אחד קדימה. תשתמשו בשם שמופיע במאמר המביש, שלבו אותו גם בתיאור הפרופיל שלכם ודאגו לפעילות רציפה.

2. תהיו פעילים ביוטיוב

פלטפורמה נוספת שפשוט לקדם בגוגל היא כמובן יוטיוב. פתחו חשבון יוטיוב (במידה ואין לכם), ודאו שהוא קרוי על שמכם והעלו בו סרטונים רלוונטיים שיקושרו לשם שלכם. תשתדלו שלא יהיה מדובר בסרטונים תלושים וחסרי הקשר לשם שלכם שלא יעוררו סימני שאלה בגולשים – תוכלו לבחור לעשות סרטון היכרות ולנהל מוניטין דרכו כך שהלקוחות יוכלו להתחבר אליכם ברמה האישית, סרטוני שאלות ותשובות וכו'. 

3. הירשמו למגוון אתרים

אפשרות נוספת, תהיה כמובן ליצור מנוי באתרים רבים נוספים שקשורים לתחומי העניין שלכם – במידה ואתם מציעים שירות עיצוב גראפי למשל תוכלו לפתוח משתמש ב-Fiverr או ב-XPlace, במידה ואתם חובבי מוזיקה, תוכלו לפתוח משתמש בפורומים שנוגעים בנושא.

4. תירשמו לפלטפורמות חברתיות נוספות

הירשמות לרשתות חברתיות כמו לינקדאין, פינטרסט, טוויטר וכו' יכולה גם כן לעזור – מדובר באתרים שיופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות ויורידו בכמה שורות נוספות את הכתבים המביכים שהייתם רוצים להסתיר, מה שישפר את המוניטין שלכם עוד ועוד ברשת.

5. תפעילו בלוג

אם יש לכם פנאי וכישורי כתיבה ברמה גבוהה, תוכלו כמובן להפעיל בלוג בפלטפורמה חינמית כמו תפוז, סלונה וכו'. בבלוג תוכלו גם לעשות קישורים לפרופילים שלכם ברשתות החברתיות השונות ובכך לוודא שהם מתקדמים במעלה התוצאות.

6. פנו לבעל האתר

במידה ואתם פשוט לא מצליחים להשיג תוצאות והפרסום נמצא עדיין גבוה – תוכלו לנסות לפנות לבעל האתר. בהרבה מקרים זה לא יעבוד ותצטרכו פשוט להמשיך ולהיות פעילים ברשתות האחרות עד שתגיעו לשיפור. תציעו לו כסף, תנסו ליישר את ההדורים במידה והיה מדובר בחוסר הבנה – תהיו גלויים ופתוחים עד כמה אפשר. מי יודע, אולי תזכו למחילה.

קצת על דרגות החומרה של ניהול המוניטין הדרוש

קיים הבדל משמעותי בין המצבים השונים אליהם יכול בית עסק להיכנס במצב של פרסום תכנים שליליים. אז איך נדע עד כמה חמור המצב?

1. התוכן נמצא באתר מורשה?

במידה והתוכן נמצא בבלוגים לא מוכרים, באתרים פרטיים של בתי עסק אחרים או בכל פלטפורמה לא פורמלית – כנראה שמצבכם יכל להיות יותר גרוע. אזכור באתרי חדשות כמו "מאקו" ו"וואלה", ברשתות חברתיות או בכל אתר משמעותי שגוגל סומך עליו קשה יותר להוריד ברשימת התוצאות מה שיקשה על תהליך ניהול המוניטין שלכם.

2. התוכן קיים באתרים רבים?

במידה והתוכן נמצא באתר בודד אחד, מצבכם יכל להיות יותר גרוע. במידה והתוכן מצוין במגוון רחב של אתרים, המצב כנראה יותר מורכב.

אמנם את המערכה ניתן לנהל לגמרי לבד, אבל במקרים מורכבים באמת אני ממליץ לכם לפנות לאיש מקצוע שמתמחה בנושא ויוכל לעזור לכם למצוא את עצמכם מחדש. הוא יסייע לכם בניהול נכון של הרשתות החברתיות והאתרים שאתם לוקחים בהם חלק ובחלק מהמקרים אפילו יעזור לכם בפנייה לאתר שהעלה את הפרסום המביש.

תקדימו תרופה למכה!

בסופו של דבר, שיימינג הוא דבר פופולארי למדיי בעולם האינטרנטי של היום ולכן אין שום סיבה שלא להקדים תרופה למכה ובעיקר מכיוון שהוותק הוא אחד הפרמטרים המשפיעים בקידום בתוצאות החיפוש. אין סיבה לחכות ליום שבו תקרה טעות ויפרסמו את השם שלכם בהקשרים שליליים שלא לצורך – אם אתם שואלים אותי, כדאי לכם לדאוג לעניין בטרם עת. מדובר בפעולות פשוטות למדיי שיכולות לחסוך לכם בזמן הארוך הרבה עוגמת נפש ואם אתם שואלים אותי – זה לגמרי ישתלם.

אני ממליץ לכם להתחיל בניהול מוניטין העסק שלכם כבר היום ולחסוך לעצמכם הרבה עוגמת נפש וכאב ראש. ניהול מוניטין ברשת כמו כל דבר הוא לא פשוט בהתחלה, אבל אני בטוח שתצליחו למצוא את הדרך הנכונה עבורכם. ועכשיו, כל מה שנשאר לכם לעשות זה רק להתחיל בעבודה. שיהיה לכם המון בהצלחה!

שאלות נפוצות על ניהול מוניטין ברשת

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על ניהול מוניטין ברשת. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי ניהול מוניטין ברשת בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של ניהול מוניטין ברשת הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על ניהול מוניטין ברשת?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים בחולון

קידום אתרים בחולון

מה זה בכלל קידום אתרים בחולון? בעידן המודרני – כולם משתמשים במנועי החיפוש. גוגל היא כיום ללא ספק מנוע החיפוש החזק ביותר. באמצעות מנוע החיפוש

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)