חייגו אתם נגמר לי הטוקמן

עודכן לאחרונה בתאריך כי אפילו הוד רוממותי צריך להראות לגוגל שאני לא ישן על המשמר.

כל מה שרציתם לדעת על בדיקת קישורים לקידום בגוגל

מה נעבור בדרך להצלחה המפוארת שלכם? (כן זה תוכן עניינים)

בדיקת קישורים היא אחת המשימות החשובות ביותר שיש לבצע במהלך קידום אתרים. היא יכולה לשמש במספר מצבים:

1.כאשר מתחילים לקדם אתר קיים ורוצים לבדוק מהו מצב הקישורים שלו או רוצים להוציא אתר מענישה ידנית

2.כאשר מעוניינים לרכוש דומיין (שם מתחם) או אפילו אתר שלם שכבר מפנים אליו קישורים ורוצים להעריך עד כמה הרכישה שלו משתלמת

3.כאשר רוצים לבצע החלפת קישורים עם אתר צד שלישי

האזינו לכתבה

בעבר הייתה מקובלת הגישה הכללית של "כל קישור הוא קישור טוב". לאור כל השינויים שחלו בגוגל בשנים האחרונות, היום כבר די ברור שישנם קישורים איכותיים יותר ואיכותיים יותר. כמות מוגזמת של קישורים באיכות נמוכה או כאלו שפשוט דומים מדי אחד לשני עשויה לגרום לאתר נזק או פשוט לתקוע אותו במקום.

כאשר אנחנו מדברים על היחס בין כלל הקישורים שנכנסים לאתר מסוים, המושג המקובל הוא "פרופיל קישורים" (Link Profile).

אז איך מבצעים בדיקת קישורים?

שני הכלים המרכזיים כיום לבדיקת קישורים הם Majestic ו-Moz. בשנים האחרונות הצטרף למרוץ הזה גם כלי נוסף בשם ahrefs. רוב הכלים האחרים שתמצאו ברשת מתבססים באופן כזה או אחר על המנועים האלו.

מדדים מרכזיים בבדיקת קישורים

1. מספר הקישורים הכולל לעומת מספר הדומיינים המפנים

מספר הקישורים הכולל הוא רלוונטי בעיקר מבחינת סדר הגודל שלו. אתר עם כמה עשרות קישורים בלבד בדרך כלל מעיד על כך שלא הושקעו בו מספיק משאבים בבניית קישורים או שפשוט מדובר באתר חדש יחסית.

לעומת זאת, אם מדברים על סדרי גודל של מאות קישורים ומעלה, חובה לקחת בחשבון גם את מספר הדומיינים המפנים. לדוגמה, אם באתר מסוים יש 200 עמודים וכולם מפנים לאתר אחר דרך החלק התחתון של האתר (הפוטר), מדובר בסיגנל חלש יחסית וגם אתר שמקשרים אליו בסך הכול עשרה אתרים איכותיים כנראה יתקדם מהר יותר בתוצאות.

כל מה שרציתם לדעת על בדיקת קישורים

2. סוג הקישור

  • בגדול ישנם קישורים שמעבירים סיגנל לאתרים אחרים וכאלו שלא. הקישורים שאינם מעבירים סיגנל נקראים גם קישורי Nofollow. בפועל יש היום כמה סוגים של קישורים כאלו ("קישורים ממומנים", Sponsored ו"קישורים מתוכן גולשים", UGC), אבל כולם נכנסים בסופו של דבר לאותה הקטגוריה.


  • לכאורה היינו רוצים למצוא שכל הקישורים לאתר יהיו קישורי Nofollow, אבל מצב שכזה בדרך כלל יראה לא טבעי בעיני גוגל. הסיבה היא שיש לא מעט אתרים שבגלל מערכת ניהול התוכן שלהם או סיבות אחרות (כגון מדיניות קישורים) עושים שימוש בעיקר בקישורי Nofollow.

  • במילים אחרות, גם אם לקישורי Nofollow כשלעצמם אין (כנראה) תרומה לדירוגים, הם חשובים על מנת שפרופיל הקישורים ייראה תקין לגוגל.

3. הטקסט של הקישור (Anchor Text)

הטקסט שהקישור מכיל נקרא גם Anchor Text. אחת השיטות העתיקות ביותר לדרג ביטויים (מילות מפתח) היא באמצעות שימוש בהן בטקסט הקישור. העניין הוא ששימוש מוגזם באנקורים שכוללים רק את מילת המפתח כבר לא עובד היום והוא אפילו מסוכן (במספרים גדולים).

למרבה הצער אין נוסחה של "אוסף אנקורים" מוצלח, אך חשוב שפרופיל הקישורים של האתר עליו מבצעים בדיקת קישורים יהיה מגוון. למשל:

  • מילת מפתח מדויקת (מעט מאוד)
  • ביטויים שכוללים את מילת המפתח בצורות שונות
  • קישורים בצורת תמונה
  • קישורים עם שם הדף או האתר (בתנאי שהוא בעצמו לא מילת מפתח)
  • קישורים שכוללים את כתובת האתר (לא חובה עם https://www.)

4. איכות האתרים שמהם יוצאים הקישורים

זהו ללא ספק הסעיף החשוב ביותר. אנחנו יכולים לבדוק את פרופיל הקישורים של כל אתר בפני עצמו, אבל זוהי משימה שעשויה לא להיגמר אף פעם. במקום זאת רצוי להעיף מבט כללי בפרופיל הקישורים ולקחת בחשבון גם את איכות הדף ממנו יוצא הקישור מבחינת תוכן מקורי והמיקום שלו במבנה של האתר (קישורים שיוצאים מכל האתר הם לרוב פחות טובים).

5. קישורים ישנים מול חדשים

בגדול, על מנת שאתר יתקדם בגוגל הוא חייב לקבל קישורים חדשים כל הזמן. במרבית הכלים לבדיקת קישורים ניתן לראות גרף היסטורי של מספר הקישורים על פני ציר הזמן וגם קישורים שהאתר איבד לאורך הדרך. אתר עם גרף שעולה באופן הדרגתי הוא עדיף, אך באתרים שעברו כבר כמה ידיים זה יהיה מצב נדיר.

מה לעשות אם פרופיל הקישורים או קישורים ספציפיים נראים לנו בעייתיים?

טיפול בקישורים בעייתיים יכולה להיות נושא למאמר שלם, אבל הנה כמה המלצות:

1.אם הקישורים נמצאים בשליטת הבעלים או חברת הקידום, ניתן בדרך כלל למחוק אותם או לנסות "לתקן" אותם.

2.אם הקישור הוא חלק מהחלפת קישורים או קישור שנקנה בכסף, בדרך כלל יהיה אפשר לבקש למחוק אותם או לעשות עסקה טובה יותר.

3.אם אי אפשר לגשת אל הקישור עצמו, ישנו כלי פנימי של גוגל בשם Disavow Tool שמאפשר לבקש מהאלגוריתם להתעלם מקישורים מסוימים. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהסרת קישור היא תמיד הפתרון הטוב ביותר (בוודאי אם האתר נענש באופן ידני).

תתכבדו בפירורי לחם חברים:

קידום אתרים » מאמרים על SEO » כל מה שרציתם לדעת על בדיקת קישורים לקידום בגוגל
רוצים שגם גוגל יתחיל להכיר אתכם אישית? תשאירו כאן פרטים או תתקשרו
ל-050-9595003. מבטיח לא לדחוף לכם קידום ממומן (לפחות לא מיד).

עוד דברים שאולי יגרמו לכם להישאר כאן עוד קצת

קידום אתרים ברחובות

קידום אתרים ברחובות

מה זה קידום אתרים ברחובות? בעולם של ימינו, כולנו מעבירים את זמננו באינטרנט. באמצעות מנועי החיפוש אנחנו יכולים לצרוך חדשות, לגשת לרשתות החברתיות, לצבור מידע

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)