גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » למה האתר שלי לא מופיע בגוגל? 10 סיבות שעשויות להשפיע

למה האתר שלי לא מופיע בגוגל? 10 סיבות שעשויות להשפיע

שאלתם את עצמכם מדוע האתר שהשקעתם בו הרבה מאוד זמן וכסף לא מופיע בגוגל? למען האמת יכולות להיות לכך כל מיני סיבות שונות, כך שאין תשובה חד משמעית. אם ציפיתם לקבל תשובה אחת שתסביר לכם מדוע גוגל לא מאנדקסת את אתרכם, כאן זה לא המקום. מה כן תוכלו ללמוד במאמר הבא?

האזינו לכתבה

תוכלו לשמוע על לא פחות מ-10 סיבות שונות שמשפיעות על הנראות של האתר בגוגל. במילים פשוטות, יכול להיות כי אחת מהסיבות האלה היא זאת שגורמת לכך שהאתר שלכם לא מופיע בגוגל. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לבחון כי לא פספסתם אף אחת מהפעולות החשובות האלה. כל אחת מ-10 הסיבות האלה יכולה להשפיע רבות על הנראות של האתר בגוגל. שווה לכם לקחת כמה דקות כדי להפנים ולהכיר את אותן סיבות גם לעתיד.

1. האתר שלכם חדש מידיי

על מנת שגוגל יציג את האתר שלכם לעיתים כל מה שאתם צריכים זוהי סבלנות. זה אולי קצת יתסכל אתכם, אך זוהי המציאות שכל מי שבונה אתר חדש נדרש להתמודד איתה. לאתרים חדשים לוקח כמה שבועות עד שהאתר שלהם מופיע בתוצאות החיפוש. כמובן שתוכלו לבצע פעולות שונות כדי לגרום לפרוצדורה להיפתר במהירות. עם זאת עליכם להבין כי בכל מקרה עד שתופיע לראשונה בגוגל ייקח קצת זמן.

האלגוריתם של גוגל צריך לבקר באתר שלכם על מנת לראות מה הוא מציע. אחרי שהאלגוריתם של גוגל יבקר באתר שלכם, הוא בוודאי יציג אותו מיד לאחר מכן. כך שבסיטואציה הזאת כל מה שנדרש מכם זה עוד קצת סבלנות. אנו סבורים כי אם האתר בנוי בצורה נכונה, אין ספק שהוא יגיע למקום שבו אתם רוצים שהוא יהיה.

2. קיבלתם עונש מגוגל

אף אחד לא ירצה לקבל עונש, בטח לא כאשר מדובר על עונש מצד גוגל. אומנם מדובר על מקרים נדירים מאוד, אך עדיין חובה עליכם להכיר אותם. גוגל מעניש אתרים במקרה שבו הם עוברים על חוקים שונים. אם לא עשיתם פעולה חריגה, אין סיבה שגוגל יעניש אתכם. כמובן שבמקרים מסוימים גם תוכלו לערער על ההחלטה של גוגל במקרה שאינכם מסכימים איתה.

קיימות כל מיני תוכנות שונות שיכולות להציג בפניכם האם נענשתם על ידי גוגל. לרוב זוהי לא תהיה הסיבה שבגללה האתר שלכם לא מופיע בגוגל, אך חובה עליכם להכיר אותה. קשה מאוד להפוך את ההחלטה של גוגל, לרוב היא החלטה חד משמעית. כך שאם קיבלתם עונש מגוגל יהיה לכם מאוד קשה, עד מעט בלתי אפשרי, להגיע למקום הרצוי מבחינתכם. הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לנסות להתחיל הכל מהתחלה.

למה האתר שלי לא מופיע בגוגל

3. קידום האתר בצורה שגויה

כדי שתוכלו לראות את האתר בגוגל יהיה עליכם לקדם אותו באופן אורגני. אתר שלא יקדמו אותו בצורה אורגנית לא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל. גם אם אתם מקדמים את האתר, חשוב לעשות זאת בדרך הנכונה. הרי גם מי שחושב שהוא עושה את העבודה כמו שצריך, מגלה כי המציאות שונה לגמרי. קידום שלא יתבצע בדרך הנכונה עלול לעשות בדיוק את התמורה ההפוכה.

אם אינכם רואים את האתר למרות שאתם מקדמים אותו – צריך לעשות חישוב מסלול מחדש. יהיה עליכם לנסות לחשוב מה אתם עושים לא בסדר, וכמובן לבצע תיקונים. במקרה שבו אתם מקדמים את האתר בעצמכם, תוכלו לפנות למקדם מיומן. הכי חשוב שבסופה של הדרך תוכלו לקבל את התוצאה שאתם רוצים לקבל. האתר שלכם לא רק יופיע בגוגל, הוא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות.

4. ישנה חסימה ב- Robots.txt

יש כאלה שבכלל לא מודעים לעניין של Robots.txt בכל מה שקשור להופעת האתר במנועי החיפוש. קובץ Robots.txt הוא קובץ שמאפשר למנועי החיפוש לדעת אילו עמודים באתר לאנדקס. כך האלגוריתם של גוגל לא יבקר בכל מיני עמודים שהוא לא נדרש לבקר בהם. אתם יכולים להגדיר לאלגוריתם של גוגל אילו עמודים תרצו שהוא יאנדקס ואילו לא. ישנה אפשרות אפילו לחסום את האתר כולו עד אשר תסיימו להקים אותו. ישנם כאלה שפשוט שוכחים לשחרר את החסימה.

במקרה שבו חסמתם את האתר ב- Robots.txt, האלגוריתם של גוגל לא יוכל לבקר בו. המשמעות של הדבר היא שהאתר שלכם לא יופיע בגוגל כל עוד החסימה נותרת בעינה. כיום ניתן לשחרר את החסימה בקלות, תוכלו לעשות זאת דרך מערכת הניהול. בנוסף ברחבי הרשת תוכלו למצוא מדריכים נוספים שיסבירו לכם איך לשחרר את החסימה. אל תשאירו את המצב בעינו כי במציאות כזאת לא משנה מה תעשו באתר, המצב לא ישתנה. 

5. בחירה שגויה של מילות מפתח

אחת מהטעויות הכי נפוצות של בעלי אתרים היא לבחור מילה עם כמות חיפושים גדולה. השאיפה שלהם תהיה להגיע למצב שבו הם מתברגים בתוצאות החיפוש הראשונות באותה מילה. אך התחרות שלהם תהיה עם אתרים חזקים מאוד, כאלה שכמעט בלתי אפשרי לעקוף. במבחן המציאות אותם בעלי אתרים פשוט לא יראו את האתר שלהם מופיע בגוגל. זה לא אומר שגוגל לא אינדקס את האתר, אלא הוא נמצא במקום מאוד נמוך.

בחירת מילות המפתח היא אחת מהמשימות הכי חשובות שיהיה עליכם לעשות. אתם צריכים לבחור מילות מפתח שמביאות איתן תחרות הגיונית, אך גם נפח חיפושים סביר. השילוב בין שני הפרמטרים האלה יאפשר לכם להשיג את התוצאה הרצויה מבחינתכם. אם לא בחרתם את מילות המפתח הנכונות תמצאו את עצמכם משתרכים מאחורי כולם. ישנם אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם לבחור מילות מפתח אידיאליות לקידום.

6. העתקתם תוכן מאתרים אחרים

העתקת תוכן מאתרים אחרים היא אסורה, אפילו אם מדובר על תוכן שנכון גם לגביכם. בעת בניית האתר יהיה עליכם לדאוג להכניס לתוכו תוכן שהוא ייחודי אך ורק לכם. את התוכן אתם יכולים לכתוב בעצמכם או לפנות לאיש מקצוע אשר מתמחה בכתיבת תוכן. אך כמובן שאסור בתכלית האיסור להעתיק עמודים שלמים מאתרים שנמצאים באותה הנישה כמוכם. גוגל רואה בחומרה רבה מצב שבו אתר אחד מעתיק תוכן מאתר אחר. הענישה כמובן תהיה רק כלפי האתר המעתיק ולא האתר שממנו התוכן הועתק.

גם אם זה נראה לכם כמו עניין שולי, אל תעתיקו תוכן של אחרים. קחו בחשבון כי מדובר גם על עבירה על החוק, הרי מדובר על גניבת זכויות יוצרים. שווה לכם להשקיע את הזמן בכתיבת תוכן ייחודי לאתרכם, כך תוכלו להרוויח מכל היבט אפשרי. הגולשים יראו באתר שבניתם תוכן אחר בהשוואה לאתרים אחרים. גוגל מצידה תדרג את אתרכם במקום גבוה כי יש בו תוכן עם ערך מוסף.

7. שינויים באלגוריתם של גוגל

מתחת לאפכם גוגל עושה לא מעט שינויים שאף אחד לא באמת מודע אליהם. אך אנשים מגלים שגוגל עשתה שינויים כאלה ואחרים? הם רואים כי האתר שלהם עלה או ירד בדירוג שלו במנועי החיפוש. כך שאם אתם לא מצליחים להופיע בגוגל יכול להיות כי היה שינוי שפגע בכם באופן כזה או אחר. במקרה כזה יהיה עליכם להבין קודם כל מה נעשה בדיוק מבחינת גוגל. כך תהיה לכם את האפשרות גם להגיב בצורה נכונה.

זוהי אחת מהסיבות שבגינה מוטב לכם לעבוד יחד עם מקדם אתרים. מקדמי אתרים בודקים כל הזמן את השינויים באלגוריתם של גוגל. הם לרוב יהיו מודעים לשינויים האלה לפני כולם כי הם חיים את העולם הזה. מספיק שהם יראו שינוי אצל אחד הלקוחות שלהם, הם יבינו כי זה רלוונטי גם אליכם. חשוב מאוד שתגיבו במהירות לשינויים של גוגל כדי שתוכלו לחזור למקום שבו הייתם לפני השינוי.

8. האתר לא רספונסיבי

הרספונסיביות של האתר היא מהפרמטרים הכי חשובים בעיניי גוגל. המטרה של גוגל היא שכל מי שייכנס אליכם לאתר יוכל להנות מחוויית גלישה מהנה. עם זאת ברגע שהאתר לא יהיה רספונסיבי, לא תהיה אפשרות לגלוש בו בצורה חופשית מכל מכשיר. כאשר בונים את האתר, הדבר הראשון שדואגים לעשות זה להפוך אותו לרספונסיבי. כך תדעו כי בכל אופן מהבחינה הזאת לא אמורה להיות בעיה מבחינת גוגל. נדגיש כי גם הרספונסיביות צריכה להיות בצורה הנכונה.

מהו אתר רספונסיבי? אתר רספונסיבי הוא אתר שמונגש לגלישה מכל המכשירים הקיימים. כלומר שיהיה אפשר לגלוש בו בצורה נוחה גם מהמחשב הנייח, גם מהמחשב הנייד, גם מהפלאפון הנייד ומכל מכשיר אחר שעולה לכם לראש. זה לעיתים מה שעושה את ההבדל בין האתר שלכם לבין האתרים של המתחרים שלכם. על מנת שתוכלו לבחון רספונסיביות כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתרכם מכל מיני מכשירים שונים.

9. המבנה של האתר לא טוב

מדוע חובה לבנות את האתר בעזרתה של חברת בניית אתרים? כי רק חברה מנוסה לבניית אתרים תדע כיצד לבנות את האתר בצורה הנכונה. המבנה של האתר חייב להיות כזה שיאפשר לגוגל לסרוק אותו בצורה טובה. אם האתר לא יהיה בנוי כמו שגוגל רוצה, זה עלול לגרום לכך שהוא לא ייסרק. חבל מאוד שבגלל דבר מהסוג הזה תמצאו את עצמכם לא מופיעים בגוגל.

נדגיש כי ישנה אפשרות לשנות את העיצוב של האתר על ידי נקיטת מספר פעולות שונות. תוכלו לקחת תבניות מוכנות או לקחת השראה מכל מיני אתרים שונים. העיקר שאתם תדעו כי האלגוריתם של גוגל יצליח לסרוק את כל העמודים שנמצאים בתוך האתר שלכם. כל עמוד שהאלגוריתם של גוגל יפספס יביא אתכם למצב שבו הוא לא ייסרק. זה כמובן יכול להשפיע על עוד עמודים נוספים בתוך האתר עצמו.

10. בניית קישורים לוקה בחסר

הדרך הכי טובה לגרום לגוגל לסרוק את אתרכם היא על ידי בניית מערך קישורים איכותי. ככל שיותר קישורים מאתרים חזקים יפנו את הגולשים לאתרכם, כך לגוגל יהיה קל לסרוק את אתרכם. מאותם אתרים גוגל תמצא את הדרך לאתר שלכם, כך היא תוכל לסרוק את העמודים החדשים והישנים. אם תבצעו שינויים בחלק מהעמודים, האלגוריתם של גוגל יבחין בהם, וכמובן יעדכן אותם. אז מה עלול לגרום לכך שהאתר שלכם לא יופיע בגוגל?

אם תבנו את הקישורים בצורה לא נכונה זה עלול לפגוע בסיכוי של אתרכם להופיע בגוגל. בנייה לא נכונה קשורה לדירוג של האתר שממנו תפנו את האלגוריתם לאתרכם, ומידת ההתאמה בין האתרים. יהיה עליכם למצוא אתרים חזקים שיש להם קשר כזה או אחר לאתר שלכם. כך זה יהיה הגיוני שהם ירצו להפנות את הגולשים מהאתר שלהם ישירות לעמוד ספציפי באתר שלכם.

שאלות נפוצות על הופעת האתר בגוגל

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על הופעת האתר בגוגל. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי הופעת האתר בגוגל בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של הופעת האתר בגוגל הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על הופעת האתר בגוגל?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)