גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מסחר באינטרנט » צילום מוצרים לאתר אינטרנט – איך מצלמים מוצרים כמו שצריך?

צילום מוצרים לאתר אינטרנט – איך מצלמים מוצרים כמו שצריך?

תמונה אחת שווה אלף מילים, את המשפט הזה ככל הנראה כבר יצא לכם לשמוע. באתרי אינטרנט המשפט הזה מקבל משנה תוקף, כזה שלא ניתן לערער עליו.

האזינו לכתבה

לכן אם אתם מקימים אתר אינטרנט, יהיה עליכם לדאוג לתמונות איכותיות. חלק גדול מהתמונות יהיו כאלה שאתם לוקחים מכל מיני אתרים שונים. אך מה אתם עושים כאשר אתם נדרשים לעלות תמונות של מוצרים ייחודיים לכם? במקרה כזה לא יעמדו לרשותכם יותר מידיי אפשרויות שונות. האפשרות היחידה שתוכלו ליישם אותה תהיה לצלם את המוצרים הללו בעצמכם. אחרי שתצלמו את המוצרים תוכלו לעלות אותם בחופשיות לאתר, מבלי לדאוג לזכויות יוצרים. צילום מוצרים לאתר אינטרנט זה לא דבר של מה בכך, יהיה עליכם לדעת איך עושים זאת כמו שצריך. כל עוד אינכם עובדים עם צלם מקצועי, האחריות לצלם את המוצרים כמו שצריך מוטלת עליכם.

צילום מוצרים לאתר אינטרנט

תמונות באתר אינטרנט – מדוע הן חשובות?

החשיבות של התמונות באתר האינטרנט שלכם תהיה גבוהה ממה שנדמה לכם. לעיתים התמונות באתר הן אלה שעושות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. מהסיבה הזאת כדאי לכם להבין מראש כיצד תוכלו לצלם בעצמכם תמונות מוצלחות לאתר. אם תעלו תמונה לא מוצלחת, ההשפעה שלה עשויה להיות שלילית. כאשר לקוח נכנס לאתר על מנת לבצע רכישה הוא קודם כל מסתכל על התמונות השונות. אחרי שהוא יבחן את התמונות, הוא יחליט האם לקרוא גם את התוכן.

יכול להיות שהוא ידלג על קריאת התוכן מכיוון שהתמונות לא השאירו רושם מספיק טוב. בו בזמן עליכם לדעת כי לתמונות יש חשיבות גבוהה גם בקידום האתר במנועי החיפוש. קידום אורגני מושפע רבות מהנושא של הוספת תמונות וסרטונים לעמודים השונים בתוך האתר. כדי שתוכלו לגבור על המתחרים בתוצאות החיפוש תהיו מחויבים לשלב תמונות איכותיות.

איך אפשר לזהות תמונה מוצלחת בתוך האתר?

הדרך הכי טובה לזהות תמונה מוצלחת באתר היא על סמך אחוזי ההמרה שלה. אם התמונה מביאה רכישות רבות, ככל הנראה שהיא תמונה מוצלחת במיוחד. אם התמונה לא מביאה השפעה לכאן או לכאן, היא תהיה תמונה פחות טובה. יכול להיות מקרים שבהם התמונה אפילו מרחיקה גולשים, ומונעת מהם לבצע את הרכישה. מהסיבה הזאת כאשר מוסיפים תמונות חדשות לאתר חובה לבחון אותן לעומק. אם התמונה תעשה את העבודה כנדרש, תוכלו להמשיך לצלם תמונות בדיוק באותו האופן.

אם התמונות שצילמתם לא סיפקו את הסחורה, כדאי לכם לדעת כיצד מבצעים צילום כמו שצריך. כל פרט קטן בצילום עצמו עשוי להיות זה שיעשה את ההבדל מבחינתכם. לא תוכלו להרשות לעצמכם להגיע למצב שבו התמונות בתוך האתר מספקות את התמורה ההפוכה. הן אלה שאמורות לקדם את הלקוחות לעשות רכישה ולא להרחיק אותם מביצוע הרכישה.  

1.    המקום שבו תבצעו את הצילום

לפני שאתם מתעסקים עם הצילום עצמו יהיה עליכם לוודא כי אתם עושים אותו במקום הנכון. המקום חייב להיות כזה שיאפשר לכם לצלם את המוצרים בצורה נוחה ומלאה. תוכלו לבצע את הצילום אצלכם בבית או בעסק, אך יהיה עליכם להכין את הבית לצילומים עצמם. אם אין לכם מקום פנוי בבית או בעסק, תוכלו להשכיר סטודיו לצילום. הכי חשוב שתוודאו כי אתם מבצעים את הצילום במקום שלא יגביל אתכם. במציאות של היום המקום שבו תבצעו את הצילום עשוי לעשות את כל ההבדל.

הרי לא תרצו כי במהלך הצילומים יהיו כאלה שיפריעו לכם לצלם את המוצרים. יכולים להיות כאלה שאפילו יגעו במוצרים בזמן הצילום, דבר שיהיה הרבה יותר מתסכל. לכן תחשבו היטב איפה תוכלו לבצע את הצילומים של המוצרים מבלי להתפשר על אף פרט. הצילומים חייבים להיעשות במקצועיות כדי שהם יספקו את הסחורה.

2.    תאורה טובה לתמונות באיכות גבוהה

זוהי יכולה להיות הסיבה שבגללה תצטרכו להשכיר סטודיו מקצועי לצילום מוצרים. הרי כדי שהמוצרים יצטלמו בצורה הכי טובה שיש יהיה עליכם לדאוג לתאורה איכותית. תאורה חשוכה או לא מיטבית עלולה לגרום למוצרים להיראות פחות טוב. כך שכדאי לכם לחשוב היטב איזה תאורה תוכל לסייע לכם לצלם את המוצרים כנדרש. יש כאלה שמשכירים כל מיני גופי תאורה שונים שעושים את העבודה.

אחרים מבצעים את הצילומים בחוץ או ליד חלון, כדי להנות מאור השמש. כל האפשרויות יכולות להיות טובות כל עוד הן יאירו את המוצרים כמו שצריך. אם יש לכם ספקות לגבי התאורה, תוכלו לעשות כמה תמונות ניסיון לצורך המחשה. אחרי שתצלמו מספר תמונות ניסיון בכל מיני מקומות שונים, תוכלו לבחור את המקום האידיאלי. המקום שבו התאורה לא מאפילה על המוצרים היא דווקא הופכת אותם להיות מיוחדים יותר. הבחירה הקטנה הזאת יכולה להיות הבחירה שעושה את כל ההבדל.

3.    רקע לבן תמיד נמצא בעדיפות

שאלתם את עצמכם מדוע כמעט תמיד המוצרים נמצאים על רקע לבן? המטרה היא למנוע סיטואציה שבה המוצרים הולכים לאיבוד מאחורי רקע דומיננטי. את מרכז תשומת הלב אמורים לתפוס המוצרים, אפילו אם הרקע יכול להוסיף. כך שאם יש רקע שנראה לכם מתאים, חשוב שתראו שהוא לא דומיננטי יתר על המידה. אם אינכם מוצאים רקע ניטרלי שיעשה את העבודה, תוכלו תמיד לקחת סדין לבן. הנחת המוצרים על הסדין הלבן תאפשר לכם לדעת כי הם נמצאים במרכז תשומת הלב בתמונה עצמה.

בו בזמן תצטרכו להחליט האם הצילום יעשה מקרוב או מרחוק. זה עשוי להגביל אתכם בהקשר של הרקע, בצילומי תקריב העניין של הרקע פחות מהותי. בצילומים שנעשים ממרחק מסוים חשוב שתבחרו את הרקע הנכון שיבליט את יתרונות המוצר. גם כאן אתם עושים בחירה שהולכת להשפיע רבות על התועלת של התמונה בתוך האתר. אין לכם רקע שעושה את העבודה? נזכיר שוב כי תוכלו ללכת מראש לסטודיו שבו הרקע כבר מוכן.

4.    השתדלו לשמור על אחידות

האחידות של התמונות באתר צריכה להיות כזאת שלא מעוררת סימני שאלה. אם בחרתם קונספט מסוים שעל פיו תצלמו את התמונות, תשמרו עליו כל הזמן. אפילו אם אתם מצלמים את התמונות בחלקים, מוטב כי תדאגו לשמור את הציוד אצלכם. כך תוכלו לשחזר בדיוק את אותן התמונות שיביאו לאחידות הנדרשת בתוך האתר. אם כל תמונה באתר תצולם על רקע אחר,

הרושם של התמונות עשוי להיות פחות טוב. הגולש מבחינתו ירצה לראות כי התמונות משדרות בדיוק את אותו הדבר, ורק המוצרים השונים משתנים. כמובן שאם נקלעתם לבעיה מסוימת, תוכלו לחפש פתרונות שיהיו הכי דומים. רק בלית ברירה רצוי שתעשו צילומים שיהיו קצת אחרים. שמירה על אחידות לאורך כל הצילומים באתר תאפשר לכם לדעת כי אתם תספקו את התמורה. כל מי שיראה את התמונות השונות באתר יבין כי הם צולמו באופן מקצועי.

5.    מצלמה איכותית יכולה להקל עליכם

אף אחד לא ידרוש מכם ללכת ולקנות מצלמה חדשה באלפי שקלים כדי לצלם מוצרים לאתר. הרי אם אתם מצלמים את המוצרים בעצמכם ככל הנראה אתם עושים זאת משיקולים כספיים. עם זאת לא תמיד המצלמה של הפלאפון תהיה מספיק איכותית לצילום תמונות לאתר. המצלמה של הפלאפון מצלמת תמונות מעולה, אך היא יכולה להקשות עליכם את העבודה עצמה.

מצלמה רגילה תוכלו להעמיד על חצובה, ולשחק איתה כך שיצאו תמונות מעולות. אם אין לכם מצלמה איכותית שתוכלו להשתמש בה, תוכלו להשאיר ממכרים שונים. מעבר לכך תוכלו אפילו להשכיר מצלמה איכותית שתעזור לכם רק לצילום התמונות. לא חסרות אופציות שיאפשרו לכם להשתמש במצלמה איכותית לצילום התמונות. כל התפשרות בהקשר הזה משמעותה התפשרות על התמונות שיופיעו באתר. קל לזהות תמונות שצולמו במצלמה איכותית לעומת תמונות שצולמו בפלאפון הנייד.

6.    תצלמו תמונה מכמה זוויות שונות

בזמן הצילום עצמו לא תהיה לכם אפשרות לדעת באיזה תמונות אתם הולכים להשתמש. על פניו כל התמונות עשויות להיראות לכם אותו הדבר, אך ישנה חשיבות לצלם אותן מכמה זוויות. כאשר תפתחו את התמונות במחשב, תוכלו לראות איזה מהן יהיו הכי תמונות. יכול להיות שתיקחו אפילו כמה תמונות מכמה זוויות שונות. כל זווית יכולה להראות פונקציה אחרת של המוצר, ולכן תרצו להמחיש זאת כמו שצריך. תמונה אחת בלבד ממקום אחד ספציפי עשויה שלא להספיק להבנת המוצר.

תזכרו כי הגולשים לא רואים את המוצר באופן מוחשי, הם ניזונים רק מהתמונות עצמו. מהסיבה הזאת ישנם בעלי אתרים שגם דואגים לעלות סרטון שמראה את המוצר מכל הכיוונים. אך אם אתם הולכים רק על תמונות באתר תוודאו כי לקחתם תמונה מכמה כיוונים שונים. לאחר מכן תוכלו לבחור איזה תמונה תשרת אתכם טוב יותר בהשוואה לכל האחרות. ככל שיהיו לכם יותר אופציות לבחור מהן, כך תעשו בחירה שתהיו יותר שלמים איתה.

7.    הציגו בצורה ברורה את היתרונות

מכיוון שאתם מעצבים את התמונה תוכלו לדאוג כי יהיה קל לראות את היתרונות של המוצר. כל מוצר מביא איתו יתרונות שאמורים להיות ייחודיים לו בהשוואה למוצרים דומים. זה הטריגר שאמור לגרום לגולשים להעדיף לבצע את רכישת המוצר הזה, ולא מוצרים אחרים שנותנים תמורה דומה. כדי שהתמונה באתר תהיה תמונה מוצלחת יהיה עליכם לדאוג להבליט את היתרונות. ברגע שהיתרונות יהיו בולטים, אין סיבה שהתמונה לא תספק את הסחורה. היא תאפשר לכל מי שרואה אותה להבין מיד מה כל כך מיוחד במוצר שאתם מוכרים. גם אם אחרים מוכרים בדיוק את אותו המוצר, התמונה שלכם עשויה להיות התמונה המנצחת. תוכלו לצלם כמה תמונות שבכל אחת מהן תוכלו להבליט יתרון אחר שאותו המוצר מביא איתו. כמובן שאם אתם מתקשים להבליט את היתרונות, תנסו לכל הפחות להסתיר את החסרונות.

8.    הצניעו את החסרונות של המוצר

אתם ככל הנראה מכירים בצורה הכי טובה את החסרונות השונים של המוצר. יכול להיות כי על חלק מהחסרונות יצא לכם לשמוע מלקוחות שרכשו אותו. לא כל חסרון יהיה כזה שימנע מכם למכור את המוצר לקהל הרחב. בחלק מהמקרים החיסרון הוא מינורי בהשוואה לתמורה שאותה אפשר להשיג בזכות אותו מוצר בדיוק. אך התמונה מבחינתכם אמורה להיות כזאת שבה לא תהיה אפשרות להבחין בחסרונות. אם החסרונות יהיו מוצגים בצורה ברורה בתמונה זה עשוי לפגוע ברושם הראשוני של המוצר. השאיפה שלכם תהיה לדאוג כי למוצר יהיה רושם ראשוני טוב בשונה מכל המוצרים האחרים. ככל שתצליחו להצניע את החסרונות בתמונה, כך היא תהיה יותר מוצלחת. אם תעלימו את החסרונות לחלוטין, תוכלו לראות כי התמונה תעלה על הציפיות שלכם. הפעולה הקטנה הזאת של הסתרת החסרונות יכולה להיות פעולה קריטית להמשך.

שאלות נפוצות על צילום מוצרים לאתר אינטרנט

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על צילום מוצרים לאתר אינטרנט. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי צילום מוצרים לאתר אינטרנט בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של צילום מוצרים לאתר אינטרנט הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על צילום מוצרים לאתר אינטרנט?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)