כל מי שיש בבעלותו משרד עורכי דין צריך להכיר את כללי השיווק שאותם נציג במאמר הבא. יכול להיות שחלק מהכללים יהיו מוכרים לך, אך ישנה חשיבות להרכיב את כל חלקי הפאזל.
השאיפה הטבעית תהיה להגיע למצב שבו תוכלו לשווק את המשרד שהקמתם בקלות. כך לא רק תביאו אתכם ידע עשיר וניסיון בלתי נדלה, אלא גם לקוחות שיתעניינו בשירותים שלכם. עם השיווק הנכון ועם האתר המתאים תוכלו לראות כי השמיים הם הגבול מבחינתכם. אך בעוד עורכי דין מכירים את התחום המשפטי, הם לא בקיאים מספיק בעולם הדיגיטלי. מהסיבה הזאת ישנה חשיבות עליונה לקרוא את המאמר מתחילתו ועד סופו כדי שלא יהיו קצוות פרומים. יש לכם עסק אחר שלא קשור לעריכת דין? יכול להיות כי חלק מהטיפים שתקראו כאן יהיו רלוונטיים רק עבורכם. כך שכל בעל עסק, גם כאלה שאין ברשותם משרד עורכי דין, יכולים לקרוא את המאמר. הוא יאפשר לכם להבין כיצד לפרסם ולשווק כמו אלופים, אפילו אם אין לכם ידע בתחום.
מדוע קשה להצליח בתחום עריכת הדין?
זה שהביקוש הוא גבוה זה ידוע, אך בו בזמן גם כמות המשרדים שנפתחת בכל שנה גדלה בהתאם. המון צעירים הולכים ללמוד משפטים מתוך שאיפה ביום מן הימים להיות עורכי דין. מהסיבה הזאת ישנם בכל שנה מאות רבות של סטודנטים שעוברים את מבחני הלשכה. חלקם מנסים להשתלב במשרדים קיימים, אחרים מעדיפים לפתוח משרד שלהם. מהסיבה הזאת שיווק משרד עורכי דין הוא לא דבר שאפשר להקל לגביו ראש. הרי עם השיווק הנכון תוכלו להעניק לעצמכם יתרון על פני המתחרים שנושפים בעורפיכם. אם לא תדעו איך לשווק את המשרד בדיגיטל תמצאו את עצמכם נתקלים בתקרת זכוכית. במקרה שבו לא תעשו משהו בנידון, תמצאו את עצמכם מדשדשים במקום. לא חבל שתפספסו את הפוטנציאל הקיים במשרד שאותו הקמתם? יש לכם המון מה לתת ללקוחות שמחפשים עורך דין בתחומים שונים. כל מה שנדרש מכם לעשות זה ללמוד איך לשווק את המשרד כמו תותחים שמביאים תוצאות.
באיזה שלב מומלץ להתמקד בשיווק?
תהליך השיווק צריך להיות אחד מהתהליכים הראשונים שאותם תבצעו עם הקמת המשרד. התמהמהתם עם התהליך? יכול להיות שתמצאו את עצמכם במצב שבו המתחרים ישאירו לכם אבק. כל איש מקצוע בכל תחום צריך לדעת כי בתוכנית העבודה הראשונית צריך להיות תהליך שיווק מסודר וידידותי. כזה שתוכלו לדבוק בו לאורך כל הזמן, אך באותה נשימה כזה שנותן לכם תוצאות. בהתאם לנסיבות אלה את תהליך השיווק של המשרד שאותו הקמתם יהיה עליכם להתחיל בהקדם. עדיין לא התחלתם לשווק את המשרד עד כה? תמהרו לעשות זאת כבר עכשיו כדי שתתחילו לצמצם פערים. מי מכם שמחכה שהלקוחות יגיעו באופן עצמאי ימצא את עצמו מתאכזב פעם אחר פעם. השיווק זה מה שיגרום ללקוחות החדשים להכיר את המשרד שאותו הקמתם. יחד עם המלצות מלקוחות קודמים תוכלו למצוא את עצמכם עולים על דרך המלך מהר ממה שחשבתם לעצמכם. בו בזמן עבודת השיווק צריכה להיות מקצועית ומדויקת כדי שהיא תספק את התוצאה הרצויה.
התחלתי לשווק – מתי רואים תוצאות?
הרצון הטבעי לראות תוצאות הוא מובן, בטח כאשר אתם עובדים לפי כל הכללים. אך בהקשר של שיווק משרד עורכי דין עליכם לדעת כי אין קיצורי דרך. יהיה עליכם לעבוד קשה, וברוב המקרים גם להמתין בסבלנות עד להשגת התוצאה הרצויה. אנו יכולים להבטיח לכם כי אם תעשו את תהליך השיווק לפי כל הכללים תשיגו תוצאות מעולות. את הניצנים הראשונים של עבודת השיווק תוכלו לראות לאחר כמה שבועות של עבודה. התוצאה הגדולה אמורה להגיע לאחר כמה חודשים בהם תמשיכו לשווק את העסק. מספיקה טעות אחת קטנה בתהליך השיווק שתחזיר אתכם כמה צעדים לאחור. לכן תיזהרו כאשר אתם עושים החלטות שעלולות להיות החלטות הרות גורל. הכי טוב מבחינתכם זה ללכת במסלול בטוח, כזה שלא מביא איתו הרפתקאות שלא תהיו מוכנים להן. מתלבטים האם הגיע הזמן להתחיל לשווק את המשרד שאותו הקמתם? אנו נשמח לעזור לכם לבנות אסטרטגיה נכונה לשיווק העסק. אנו בעדן שרעבי מתמחים בשיווק כל סוגי העסקים, בין היתר גם משרדי עריכת דין.
שיווק המשרד על ידי קידום אורגני
הדרך הראשונה לשווק משרד עורכי דין היא על ידי קידום אורגני של אתר אינטרנט. כל עורך דין מנוסה יודע כי הוא חייב שיהיה לו אתר אינטרנט בו הוא יציג את עצמו ללקוחות. אך מעבר להיותו של האתר אתר תדמית, מדובר על אתר שיכול למשוך לקוחות. לקוחות שייחשפו לאתר לראשונה יוכלו לפנות אליכם לקבלת ייעוץ ראשוני. כל גולש שישאיר פרטים באתר יכול להיות לקוח עתידי שתייצגו אותו בערכאות השונות. קידום אורגני הוא קידום טבעי כלומר לשפר את הדירוג של האתר ללא מניפולציות. הקידום נעשה על ידי בחירה נכונה של מילות מפתח בהן מתקדמים בעת הקידום. המטרה היא שהאתר יופיע בחיפוש של אותן מילות מפתח בתוצאות הראשונות. כתוצאה מכך הגולשים ייכנסו לאתר כדי לקבל עוד מידע באותו תחום בדיוק. קידום אתרים אורגני מספק פתרון לטווח הרחוק, באותו האופן הוא מוריד את התלות בגוגל עצמה. כל בחירה אחרת שתעשו יכולה להגביר את התלות בגוגל ובשינויים שהיא עושה.
איך תוכלו לקדם את האתר באופן אורגני במנועי החיפוש? ראשית יהיה עליכם לוודא כי האתר בנוי בצורה נכונה. המבנה של האתר משפיע רבות על סיכויי ההתקדמות שלו בגוגל. אם האתר יהיה בנוי בצורה לא טובה תתקשו להביא אותו במהרה לעמודים הראשונים בגוגל. במקביל תצטרכו לדאוג כי אתם מטעינים את האתר עם מאמרים איכותיים שמיועדים לקידום. המאמרים יכולים לתת לגולשים מידע בהקשר של בעיות משפטיות הקשורות לתחום עיסוקיכם. את המאמרים הללו תוכלו לרשום בעצמכם או להיעזר בשירותיו של כותב תוכן מקצועי. כל מאמר חייב להיות כזה שבנוי באופן הנכון על מנת להטיס את האתר במעלה הדירוג. עוד דרך להקפיץ את האתר במעלה הדירוג של גוגל היא לדאוג לקישורים חיצוניים מאתרים בעלי סמכות גבוהה. אתם מספקים שירות בערים מסוימות בארץ? תוכלו לפרסם כתבות במקומונים של אותן ערים כדי להגביר את החשיפה. במקביל תשיגו קישורים חיצוניים איכותיים שיפנו ישירות לאתרכם.
שיווק המשרד על ידי קידום ממומן
רוצים להגיע במהרה לתוצאות החיפוש הראשונות? קידום אורגני בגוגל לוקח זמן, לעיתים מספר חודשים עד שתשיגו את התוצאה הרצויה. בשביל להתקדם בצורה מהירה קדימה יהיה עליכם לבצע קידום ממומן. קידום ממומן זה קידום שמתבצע ישירות מול גוגל, כך שתוצאותיו מהירות פי כמה. מהרגע שבו תאשרו את הפרסום, הוא יעלה לאוויר ויהיה ניתן לראותו. עד הרגע שתפסיקו לשלם לגוגל הפרסום יהיה בתוקף ויביא לידים. גם כאן אתם יכולים לבחור את מילות המפתח הרלוונטיות לקידום ממומן. בשונה מקידום אורגני, כאן יהיה עליכם לשלם על כל קליק במודעה. אם הפרסום עובד כמו שצריך, העלויות מן הסתם יהיו בהתאם כי יהיו המון הקלקות. תזכרו כי האחריות שלכם תהיה לדאוג כי כל לקוח שנכנס לאתר ישאיר לכם פרטים או יפנה אליכם. אחרת תמצאו את עצמכם משלמים כסף ללא בקרה, ולא מקבלים את התוצאה הרצויה. מי שיודע לנהל נכון את הקמפיינים הממומנים בגוגל מצליח בענק. ניתן יהיה לשלב את הקמפיין הזה יחד עם קידום אורגני או כל דרך אחרת שבה תרצו לקדם את המשרד.
מה חובה לדעת לפני שמתחילים קידום ממומן למשרד עורכי דין? אנו מציעים לכל מי שיש בבעלותו משרד עורכי דין לשלב קידום ממומן באופן כזה או אחר. תדעו כי הפרסום הממומן מביא תוצאות על המקום, ללא המתנה ארוכה כמו בקידום האורגני. מה שכן התקציב הוא המפתח להצלחה כאשר תצטרכו לשלוט עליו לכל אורך הדרך. קבעת תקרת תקציב מסוימת לפרסום הממומן של המשרד? תשתדלו שהיא תספיק לכם לכל אורך החודש. תשחקו עם הקמפיינים שנמצאים באוויר כך שהתקציב יספיק ויאפשר לכם למקסם אותו. הכוח של פרסום ממומן הוא בהיותו קל לשליטה גם אם אין לכם ידע מקדים. תוכלו לטרגט את המודעה כך שהיא תגיע לאנשים הנכונים מבלי להתבזבז לחינם. בשונה מקידום אורגני שיכול בין היתר להגיע לאנשים שלא בהכרח מחפשים משרד עורכי דין. את הפרסום הממומן תוכלו לעשות באופן עצמאי או בעזרת מקדם מיומן במנועי החיפוש. תוכלו לגרום לכך שהוא יספק לכם תוצאה שתהיה בדיוק כפי שאתם רוצים. לעיתים התוצאה תעלה על המחשבה הראשונית שלכם בתחילת הדרך.
שיווק המשרד על ידי הרשתות החברתיות
אי אפשר לדבר על פרסום ושיווק משרד עורכי דין מבלי לדבר על הרשתות החברתיות. כיום ישנן המון רשתות חברתיות שעורכי דין יכולים להתמקד בהן בשביל להביא עוד לקוחות למשרד. הכוח של הרשתות החברתיות בא לידיי ביטוי בכך שתהיה לכם תקשורת עם הלקוחות. תוכלו להציג את עצמכם בצורה ברורה, כזאת שלא תמיד ניתן לעשותה באתר אינטרנט. הלקוחות יכולים בלחיצת כפתור אחת לשוחח אתכם, בדיוק כפי שהם משוחחים עם חברים או בני משפחה. הרשת החברתית מנפצת המון תקרות זכוכית שהיו קיימות בריחוק הווירטואלי כפי שאנו מגדירים אותו. לצד היתרון המובהק של הרשת החברתית צריך לזכור את אלה שמשתמשים בה לרעה. ביקורת שלילית אחת על השירות שאתם נותנים עשויה לקחת אתכם כמה צעדים לאחור. המלצה חיובית יכולה להטיס אתכם קדימה, ביקורת שלילית תביא אתכם אחורנית. תמיד תזכרו כי הלקוחות בצד השני לא באמת מבינים את ההשלכות של הרשתות החברתיות.
באיזה רשת חברתית כדאי לכם לפרסם? מרבית עורכי הדין מפרסמים בפייסבוק כי שם נמצאת האוכלוסייה המבוגרת. שאנו חושבים מי צריך עורך דין מיד אנו מדמיינים אנשים בני 30 פלוס שנמצאים בעיצומם של החיים. נדיר מאוד לשמוע על אנשים צעירים שנזקקים לשירות של עורך דין שיפתור להם בעיות שונות. אם בכל זאת תרצו להרחיב את התפיסה של המשרד ברשתות החברתיות תוכלו לפנות גם לאינסטגרם ולטיקטוק. מי שיש לו זמן יכול למצוא את עצמו עולה על דרך המלך עם סרטונים ויראליים שמגיעים לכולם. הרשתות החברתיות יכולות להביא הצלחה מהירה כל עוד עושים את הפעולות כמו שצריך. בפייסבוק תוכלו להירשם לקבוצות ולענות לפוסטים שמתפרסמים בהקשרים השונים. ברשתות החברתיות האחרות תהיה לכם היכולת לפרסם סרטונים שבהם אתם נותנים ערך מוסף. אל תבחלו באמצעים כאשר זה נוגע לשיווק המשרד שאותם הקמתם ברשת חברתית מסוימת. במהרה תוכלו לראות איך הלקוחות מגיעים אחד אחרי השני ופותחים לכם המון דלתות חדשות.