רוצים לעשות משהו מועיל את הזמן הפנוי שעומד לרשותכם? המון אנשים מחליטים לשתף את האחרים לגבי תובנות שונות שהם מגיעים אליהם. אף אחד מאיתנו לא צריך להיות מומחה בתחומו כדי להקים בלוג שיהיה אפשר להתבסס עליו.
הקמה של בלוגים הפכה להיות עניין שבשגרה, בטח בעידן שבו הרשתות החברתיות הן חלק מחיינו. כל בלוגר מתחיל ימצא את עצמו בסיטואציה שבה הוא ירצה לקדם את הבלוג. זוהי הדרך הבטוחה לתת לו את הדחיפה הראשונית כדי שהוא יגיע בדיוק לתוצאה הרצויה. מבלי שתקדמו את הבלוג יהיה קשה עד כמעט בלתי אפשרי להפוך אותו למהותי. ישנם בלוגרים ששואפים להגיע למצב שבו הבלוג יהיה מקור הפרנסה העיקרי שלהם. בשביל שזה יקרה קידום אתרים, עם דגש על בלוג, זה מה שצריך לעשות. באותה הזדמנות נספר כי קידום של בלוג יהיה שונה מקידום אתרים רגילים. לא כל הפעולות שנספר לכם עליהן כאן יהיו כאלה שרצוי ליישם אותן גם באתר הפרטי שלכם. לשמחתכם, כל בלוגר מתחיל יכול לעשות את מרבית הפעולות לגמרי לבד – בלי עזרה מקצועית.
תספקו לגולשים מידע בעל ערך
המשימה הראשונה שלכם תהיה לדאוג כי מי שכבר נכנס לבלוג ירצה לחזור אליו. אם הגולשים עוזבים את הבלוג מבלי שהם קיבלו ערך מוסף לא תהיה להם סיבה אמיתית לחזור. יתרה מכך, גם אם הם יחזרו לבלוג ככל הנראה הם יצאו ממנו במהרה. יש לכם הזדמנות אחת בלבד להשאיר רושם טוב על הגולשים שנכנסים לבלוג. לכן אנו מציעים לכם לחשוב פעמיים לפני שתעלו תוכן כזה או אחר לבלוג שאותו הקמתם. זה נכון שהשאיפה שלכם תהיה לאהוב את מה שאתם עושים, ולעלות לבלוג רק מה שבא לכם. אך באותה נשימה תצטרכו לחשוב גם על אלה שאמורים לקרוא את התוכן. אם תרצו שהבלוג שהקמת יצליח יהיה עליכם לדאוג לתת ערך מוסף בכל מאמר שאתם מעלים. עבור חלקנו זוהי לא תהיה משימה כל כך מסובכת כי זה מה שאנו עושים דרך קבע. עדיין יש כאלה שצריך לחדד בשבילם את הנקודה הזאת כדי שהם לא יצאו קירחים מכל הכיוונים.
תדאגו להכין רשימת תפוצה
עומדים לעלות בקרוב מאוד מאמר חדש לבלוג? על מנת שתוכלו להחזיר את הגולשים לבלוג יהיה עליכם להכין רשימת תפוצה. כאן כבר אמור להיפגש האינטרס המשותף שלכם יחד עם הגולשים שאוהבים את התוכן שלכם. מצד אחד בהודעה אחת תוכלו להגיע לעשרות רבות של גולשים שאמורים להתעניין בתוכן שלכם. מצד שני אותם גולשים יקבלו עדכון ראשון על המאמר החדש שאותו העליתם בכל נושא שהוא. כמובן שתוכלו לצ'פר מידיי פעם את הגולשים שנמצאים ברשימת התפוצה עם כל מיני טיפים רק להם. הכנה של רשימת תפוצה איכותית תאפשר לכם להתגבר על תקרת הזכוכית הקיימת עם העלאת כל מאמר חדש. תמיד יהיה את החשש שאף אחד לא יבחין במאמר החדש או שהתפוצה תהיה פחות רחבה. כאן אתם מאפשרים לעצמכם לקבל סוג של מרחב תרמון נוח יותר. אל תשכחו כי תמיד יהיה עליכם לנסות להרחיב את רשימת התפוצה הקיימת. בלוגרים לעולם לא נחים על זרי הדפנה, הם נאלצים לעבוד קשה פי כמה ממה שנראה כלפי חוץ.
תאפשרו לגולשים להגיב לכם
מה יכול להיות יותר משמח מאשר לקרוא חוות דעת של גולשים שמכירים אתכם? הם בוודאי עברו על חלק מהמאמרים שאותם העלאתם, כתוצאה מכך יש להם מה להגיד. בלוגים נועדו לא רק בשביל שתוכלו לשתף, אלא בין היתר כדי שתוכלו לשמוע. מהסיבה הזאת ההמלצה שלנו אליכם היא לאפשר לגולשים להגיב על המאמרים. גם אם התגובות לא תמיד יהיו לשביעות רצונכם, אין סיבה להסתיר או להעלים אותם. נדגיש כי שיתוף ותגובות מצד הגולשים מעלה את הוויראליות של הבלוג באופן כללי. ישנם בלוגרים שמספרים כי מבחינתם כל תגובה היא טובה, לא משנה מה התוכן שלה. האינטרס הטבעי של כולנו יהיה תמיד להשיג תגובות טובות ומחמיאות. אך בו בזמן נזכור כי המציאות לא תמיד מתפתחת כמו שאנו רוצים שהיא תתפתח. התגובות החיוביות על מה שאתם עושים יכולות לחזק את האגו ולתת לכם טפיחה על השכם. התגובות הפחות טובות יהיו כאלה שאמורות להראות לכם מה הגולשים באמת רוצים לקרוא או לשמוע.
תגיבו בחזרה לתגובות שפורסמו
כל הבלוגרים המצליחים בעולם הם כאלה שמגשרים על הפערים בינם לבין הגולשים. אף אחד לא מצפה מכם להכיר את כל הגולשים בצורה אישית, אך בו בזמן אל תהיו מרוחקים. הריחוק בניכם לבין הגולשים עשוי לפעול לרעתכם כאשר תסתכלו על השורה התחתונה. גם אם התגובה הייתה פחות לשביעות רצונכם, טוב שתגידו מה אתם חושבים. עצם העובדה שתגיבו גם לתגובות פחות טובות מראה כי אינכם סגורים לקבלת ביקורות או דברים פחות טובים. עם הזמן תוכלו לראות כי מתפתח קשר מיוחד בניכם לבין הגולשים שנמצאים בצד השני. אומנם לא באמת תכירו אלה את אלה, אך תרגישו כמו סוג של משפחה גדולה. חשוב להסביר כי כל תגובה צריכה להיות ברוח טובה, הרי זה הרושם שאמור להצטייר עליכם. לא תרצו שיצטייר עליכם רושם שלילי בגלל התגובות שלכם למגיבים. בעוד המגיבים יכולים להיות אנונימיים כל הזמן, אתכם מכירים ולכן המצב הוא שונה לגמרי.
תבחרו בין הבלוג לבין פלטפורמות אחרות
הבלוג הוא המקום שבו תרגישו הכי בנוח לכתוב את אשר על ליבכם. יש כאלה שיתחברו בכל יום מחדש לבלוג על מנת לראות איזה תוכן חדש יצא לכם לשתף עם העולם. אך עליכם לזכור כי חוץ מהבלוג יש עוד המון פלטפורמות, מקומות שבהם יש לכם כוח רב. לעיתים דווקא בפלטפורמות האלה תמצאו את עצמכם מחזיקים בכוח חסר תקדים. למה שלא תעשו חיבור בין הבלוג לבין כל הפלטפורמות בהן עוקבים אחריכם גולשים אחרים? ברגע שאתם מעלים מאמר חדש לבלוג תדאגו לפרסם אותו בפייסבוק, באינסטגרם או בכל רשת חברתית שבה אתם נמצאים. פעולה אחת קטנה יכולה להביא לחשיפה מאסיבית שלא הייתם כדוגמתה לפני כן. הפונקציות שקיימות ברשתות החברתיות לא תמיד תהיינה קיימות בבלוג שאותו הקמתם. בלוגרים מיומנים מבינים כי אסור להם לשים את כל הביצים בסל אחד. הם תמיד מחפשים עוד מקומות שבהם הם יוכלו להכיר את מי שנמצא בצד השני של המסך. לכן החיבור בין הבלוג לבין הרשת החברתית הוא צו השעה מבחינתכם, רצוי לעשות אותו כל פעם מחדש.
תרשמו משהו חדש כמעט בכל יום
האחריות שלכם בתור בלוגרים תהיה לדאוג לעדכן את הבלוג על בסיס קבוע. בדיוק כמו שהעובדים מגיעים לעבודה בכל יום מחדש, כך יהיה עליכם לדאוג לעדכן את הבלוג. בלוגרים ששוכחים לעדכן את הבלוג ימצאו את עצמם מפסידים גולשים שרוצים להתעדכן בקביעות. הרי זה הדבר הקטן שתצטרכו לעשות כדי ליצור עניין אצל אלה שנמצאים בצד השני של המסך. הם רוצים לראות שאתם מחויבים לבלוג בדיוק כמו שהם דואגים להיכנס בכל יום מחדש. מהסיבה הזאת ידוענים שמעדכנים את הרשת החברתית שלהם על בסיס קבוע זוכים לאהדה רבה. יש גולשים שצמאים לשמוע מה חדש אצלכם, מהסיבה הזאת חשוב שתספקו את הצורך. מעבר לכל זה עדכון הבלוג על בסיס יומי עם מאמרים ופוסטים חדשים טוב לקידום האורגני של האתר. קידום אורגני מבוסס בין היתר על תדירות המאמרים שאותם יוצא לכם לעלות בכל שבוע מחדש.
תזכרו את חווית הגלישה בתוך הבלוג
יכול מאוד להיות שאתם מעלים פוסטים מעניינים, כאלה שכולם ירצו לקרוא אותם. אך עד כמה נוח לגלוש בתוך האתר שאותו הקמתם? מרבית הבלוגים בנויים על אתרים, כך שאפשר להסתכל עליהם בדיוק בצורה הזאת. אם חווית הגלישה תהי בעייתית, כמעט בטוח שחלק מהגולשים לא ירצו לחזור לאתר. בדיוק כמו שבעלי עסקים מסתכלים על האתר שלהם, כך יהיה עליכם להסתכל עליו. תרצו לדעת כי כל גולש שנכנס לבלוג מקבל חוויה נעימה שתגרום לו לחור בעתיד. אם הרושם הראשוני על האתר יהיה טוב, אין סיבה שלא תצליחו להשאיר חותם מעולה. מצד שני אם הרושם הראשוני לא יהיה משהו, כזה יוביל לכך שהגולשים לא יחזרו בעתיד. תצטרכו לעבוד קשה בשביל למשוך כל פעם גולשים חדשים, משימה שתהפוך להיות בלתי אפשרית. לכן טוב לדעת לשמר את הגולשים שמגיעים, אליהם תוכלו להוסיף גולשים חדשים כל הזמן. זוהי עוד סיבה שבגללה מוטב לשמוע מה הגולשים חושבים על מה שאתם כותבים ועל הבלוג באופן כללי.
תיתנו לאנשים אחרים לכתוב בבלוג שלכם
מה האינטרס שלכם לתת לאנשים אחרים לכתוב אצלכם בבלוג? ראשית זה יכול לתת לכם כמה ימי מנוחה מהכתיבה שיכולה להיות מעייפת בחלק מהימים. הרי לא תמיד יהיה לכם כוח לעדכן את הבלוג באופן קבוע ויומיומי. לכן תוכלו להעביר את המושכות לאנשים אחרים שיתנו לגולשים שנכנסים לבלוג ערך מוסף מכיוונים אחרים. בו בזמן עליכם לזכור כי הגולשים צמאים למידע חדש, כזה שאמור להעשיר את עולמם. לפיכך טוב לתת לעוד אנשים לכתוב מאמרים שאותם תעלו אליכם לבלוג על מנת להפוך אותו למיוחד. בעוד יש בלוגים אחרים שמספקים פחות או יותר את אותה התמורה, כאן נכנס הטוויסט בעלילה. תוכלו למצוא את עצמכם מושכים עוד אנשים אליכם לבלוג כאלה שלא נכנסו אליו בעבר. נדגיש כי כל המאמרים שעולים אליכם לבלוג צריכים להיות כאלה שעברו את האישור שלכם. האחריות שמוטלת לכם על הכתפיים תהיה לקרוא את כל המאמרים על מנת לוודא את תקינותם.
תוסיפו לכל פוסט תמונה או סרטון
התוכן שאתם כותבים לבלוג שלכם חייב להיות איכותי על מנת לעניין את הגולשים. אך האם שאלתם את עצמכם מה תוכלו לעשות כדי שהתוכן יהיה מיוחד ומושך? הרי רק מלל, איכותי ככל שיהיה לא תמיד יתפוס את העין. יש כאלה שרואים המון מלל, ומיד יוצאים מהכתבה בגלל שהיא מרתיעה אותם. הפוסט או המאמר שאתם מעלים חייב לכלול בתוכו משהו שלא קשור רק למלל. ישנם בלוגרים שמשקיעים ומצלמים סרטון שנוגע לנושא שבו המאמר עוסק. מה שאומר שהם מוסיפים עוד משהו שגורם להמון גולשים להתעניין במה שהם מספקים בתמורה. אך נדגיש שוב כי זה יכול לקחת זמן, לא לכולם יש את הזמן לצלם סרטונים מושקעים. מה תעשו אם לא יהיה לכם את הזמן הנדרש לצלם סרטונים? תוכלו להוסיף תמונות לכל מאמר או פוסט שאתם כותבים. זוהי עוד דרך להפוך את מה שאתם כותבים למשהו שיהיה קצת יותר ידידותי. את התמונות תוכלו לצלם בעצמכם או לחפש אותם באינטרנט.