גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » איך בונים אתרים רספונסייבים שיתקדמו בגוגל בצורה טובה?

איך בונים אתרים רספונסייבים שיתקדמו בגוגל בצורה טובה?

עד לפני עשור האינטרנט הביתי היה הדומיננטי בחיינו, מרבית האנשים היו גולשים דרך המחשב בבית. עם זאת בעשור האחרון אנו רואים היפוך של המגמה, המון אנשים לא גולשים עוד מהמחשב הביתי. הפלאפונים החכמים תפסו את מקומם של המחשבים, והם מציעים דרך נוחה לגלוש מכל מקום.

האזינו לכתבה

מהסיבה הזאת ישנה חשיבות לוודא כי האתרים תומכים בגלישה מהמחשב הנייח, אך גם מהפלאפון החכם. תדמיינו מצב שבו לקוחות פוטנציאליים נכנסים לאתר שלא יהיה אפשר לגלוש בו כמו שצריך. מה תהיה ההרגשה שלהם? שמוטב להם לחפש אתרים אחרים שמספקים חווית גלישה קצת יותר נעימה. אתרים רספונסייבים זה כבר מזמן לא שם קוד, מדובר על חובה שנוגע לכל אחד ולכל אחת מאיתנו. יוצא לכם להקים אתר אינטרנט חדש? הדבר הראשון שיהיה עליכם לוודא זה שהוא מתאים לגלישה מכל פלטפורמה. לכם זה לא משנה מי נכנס לאתר, מה שכן משנה זה שכולם יגלשו באתר בנוחות מקסימלית. זוהי הדרך הבטוחה מבחינתכם למנוע מצב שבו לקוחות פוטנציאליים יעזבו את האתר מבלי לבצע רכישה.

איך בונים אתרים רספונסיביים בצורה טובה

מהו אתר רספונסיבי?

אתרים רספונסייבים הם אתרים שמיועדים לגלישה מהפלאפון הנייד או מכל פלטפורמה דומה אחרת. בבנייה יהיה עליכם לוודא כי האתר מתאים לגלישה מהמחשב הנייח, אך גם מהפלאפון החכם. ההתאמה של האתר צריכה להיות התאמה מלאה, שכל עמוד שנכנסים אליו יהיה מתאים לסמארטפון. אם חלק מהאתר לא יהיה מותאם לגלישה מהנייד, סימן שהאתר הוא לא רספונסיבי. עיצוב רספונסיבי יכול להיות שונה בתכלית בהשוואה לעיצוב של האתר כפי שאתם מכירים אותו. הבסיס הוא אותו הבסיס, אך הנראות של האתר כלפי חוץ משתנה מקצה לקצה. פתאום יהיה עליכם להכניס בחשבון שיקולים שעד לפני כן בכלל לא חשבתם עליהם כאשר בניתם את האתר. מבחינתכם בנייה של אתר רספונסיבי זה דבר שעליו אינכם יכולים לוותר לא משנה מה קורה. גם אם עד כה לא התמקדתם בעניין הזה, כעת יהיה עליכם לתת עליו דגש מרכזי בכל בחירה. כמו שאמרנו המודעות לחשיבות של אתרים רספונסייבים עלתה למודעות רק בעשור האחרון ולא קודם לכן.

מהם היתרונות בהקמת אתרים רספונסייבים?

להקמת אתרים רספונסייבים יש יתרונות רבים שחובה להכיר אותם טרם הבניה. לא סתם אתם משקיעים עוד זמן, ולפעמים גם עוד כסף כדי שהאתר יהיה מותאם לגלישה מהנייד. בראש ובראשונה יהיה עליכם לדעת כי הגולש שנכנס לאתר יקבל את החוויה הכי טובה שיש. הגולש לא יקבל חוויה טובה? הוא ככל הנראה יעדיף לגלוש באתרים אחרים של עסקים שמתחרים בכם ראש בראש. כמו שאינכם מוותרים על לקוחות שנכנסים אליכם לעסק, כך אסור לוותר על גולשים שנכנסים לאתר. תוודאו כי לכל מי שנכנס לאתר תהיה חוויה טובה, כזאת שהוא יתרשם ממנה לטובה. מה שהלקוח יחווה בתוך האתר, זה הרושם שאותו הוא יקבל על העסק שהקמתם. לא מעט עסקים שאין להם אתרים רספונסייבים מצטיירים באור פחות חיובי בעיניהם של הגולשים. כתוצאה מכך גם לקוחות אחרים ששמעו על החברה דברים לא טובים, נמנעים מלבצע רכישה. למעט העניין הזה יש יתרון נוסף שחובה לשים אותו על השולחן לפני שתעשו בחירה שתתחרטו עליה.

הקמת אתרים רספונסייבים חשובה מאוד לקידום האורגני של האתר. נמאס לכם כי הקידום האורגני לא נושא פרי? הסיבה לכך היא שאינכם עושים כל מה שאפשר כדי שהקידום יביא את תוצאותיו. קידום אתרים מחייב אתכם לשים דגש גם על דברים שיכולים להיראות לכם שלא קשורים לגוגל באופן ישיר. אתרים רספונסייבים מקבלים עדיפות בדירוג של גוגל לעומת אתרים שהם אינם רספונסייבים. מבחינת גוגל החוויה של הגולש בעת ההגעה לאתר חייבת להיות אידיאלית ככל האפשר. לפיכך האלגוריתם של גוגל יבחן את מידת ה רספונסיביות של האתר בהשוואה לאתרים מתחרים אחרים. בא לכם לדעת כי האתר יהיה מוצג בתוצאות החיפוש הראשונות? תהיו מחויבים לוודא כי ה רספונסיביות שלו ברמה גבוהה. לאחר מכן תוכלו להתפנות להכנסת תוכן ולהוצאת קישורים חיצוניים. ללא רספונסיביות תתקשו להשיג את התוצאה הרצויה, גם אם את כל שאר הדברים תעשו טוב. לשמחתכם מרבית בוני האתר מבינים את החשיבות של אתר רספונסיבי, ולכן הם עושים זאת. אם הם לא מגדילים ראש, האחריות שלכם תהיה לוודא כי העניין הזה מקבל מענה הולם.

מה לקחת בחשבון בעת בניית אתר רספונסיבי?

כל עוד יש איש מקצוע שאחראי על בניית האתר, אינכם צריכים לעשות עבודה קשה. עם זאת יהיה עליכם כל הזמן להיות עם אצבע על הדופק בכל מה שנוגע לבנייה עצמה. תרצו לדעת כי לא תמצאו את עצמכם במצב שבו האתר לא יענה על הדרישות הבסיסיות. ברגע שמי שבנה את האתר עוזב, תמצאו את עצמכם מתמודדים עם ההשלכות. מהסיבה הזאת אנו מציעים לכם בכל זאת להבין כל הקריטריונים החשובים לבניית אתר למובייל. גם אחרי שהאתר עומד על הרגליים תהיה האפשרות לבצע התאמות כדי שהוא יהיה מותאם לגלישה מכל מכשיר. זה לא משנה אם אתם רוצים להיכנס אליו מאייפון, מגלקסי או מכל מכשיר אחר, ההתאמה תתבצע פעם אחת. גלישה מהמובייל נוגעת לכל סוגי המכשירים, החדשים והישנים ללא יוצא מן הכלל בהקשר הזה. אז מה חובה לדעת לפני שתתחילו לשווק את האתר לגולשים?

1.    שימוש בתבניות רספונסיביות

רוצים להפוך את העבודה ליותר קלה? כל מה שיהיה עליכם לעשות זה להשתמש בתבניות רספונסיביות. מדובר על תבניות מוכנות שמאפשרות לכם לבנות את האתר האידיאלי על גביהן. במקום להתחיל להתעסק עם התאמת האתר מאפס למובייל, תהיה לכם עזרה ממקור לא צפוי. אחרי שתבנו את האתר בצורה רספונסיבית תוכלו לוודא כי הוא יהיה מותאם לגלישה מהמחשב הנייח. 70-80 אחוז מהגולשים שיגיעו לאתר, יעשו זאת ככל הנראה דרך המובייל. טוב תעשו אם קודם כל תשקיעו את מירב המשאבים בעניין הזה. רק לאחר מכן יהיה עליכם להתפנות להתעסק עם עניינים קצת יותר דחופים כמו התאמה למחשב השולחני. מרבית אנשי המקצוע עושים את העבודה הזאת במקביל כדי למנוע עיכובים בהעלאת האתר לאוויר. אף בונה אתרים לא יוכל להסכים לעלות את האתר לאוויר מבלי שהוא יהיה מוכן מקצה לקצה. הכוונה היא שהוא צריך להיות גם רספונסיבי וגם מתאים לגלישה מהמחשב הנייח.

2.    הגודל של הגופן

הטקסט שתכניסו לאתר הוא הלב הפועם שיכול לעשות את ההבדל. אתם מהצד שלכם תרצו לדעת כי הטקסט יהיה קריא, כך שיהיה ניתן להבין אותו בקלות. עם זאת בכל מכשיר יהיה צג בגודל שונה, כתוצאה מכך תצטרכו לבצע התאמות שונות. אם הגופן לא יהיה בגודל המתאים, כל חווית הגלישה עשויה להיפגע באופן מהותי. אם הגולש יצטרך להתמקד על הטקסט יכול להיות שהוא יפספס דברים אחרים שאותו האתר מציע. מצד שני אם הטקסט יהיה גדול יתר על המידה, אובייקטים אחרים יצאו מהמסך. ישנה אפשרות להתאים את הטקסט באופן אוטומטי לגודל של המסך שממנו הגולש נכנס. אם מדובר על פלאפון חכם ממוצע, הטקסט יהיה גדול מסוים. מצד שני אם מדובר על אייפד או כל טאבלט אחר, הטקסט חייב להיות גדול יותר. זה לעיתים מה שיעשה את ההבדל בין אתר רספונסיבי לבין אתר שהוא לא רספונסיבי. ההבדלים הקטנים הללו עושים הבדל מהותי בכל מה שנוגע לחוויית הגלישה.

3.    לשניות לחיצות

יהיה עליכם לשנות את כל דפוס החשיבה כאשר אתם מעצבים אתר למובייל. תזכרו כי לגולש במובייל אין את העכבר שבאמצעותו יהיה ניתן לפתוח תפריטים מגוונים. הגלישה מהמחשב יעילה במקרה הזה, כי כך יהיה קל להגיע לעמוד הספציפי. עם זאת לא תוכלו להשאיר מאחור את אלה שמגיעים לאתר דרך המובייל. תרצו לדעת כי תהיה להם היכולת ללחוץ על כל מיני אפשרויות בתפריט, ולהגיע מיד לעמוד הרצוי. פתיחה של תפריטים או כל עניין אחר רק עשויה לסבך את אלה שנמצאים בצד השני של המסך. ככל שהתניידות באתר תהיה יותר פשוטה, כך הגולשים ימצאו בקלות את העמוד הרלוונטי להם. אם תסבכו את הגלישה באתר דרך המובייל, תמצאו את עצמכם מאבדים המון גולשים. לשניות נחוצות מאפשרות לכל אחד לדעת בדיוק לאיזה עמוד הוא מגיע. מהסיבה הזאת בחלק מהמקרים לא תהיה התאמה מושלם בין האתר במובייל לבין האתר במחשב הנייח. שם יוכל להיות תפריט, בעוד במובייל תהיה פונקציה אחרת מעט שונה.

4.    תחשבו בצורה שונה

עליכם להסתכל על הדברים כל פעם בתור אלה שאמורים להשתמש בהם. הפעם יהיה עליכם להסתכל על האתר בראש של הגולשים שנכנסים אליו ממכשירי מובייל. מוטב כי אפילו תנסו להיכנס לאתר דרך מכשיר מובייל כדי לנסות להשתמש בו בעצמכם. אחרי שתעשו את הפעולה הזאת תוכלו לראות מה צריך לתקן ואילו דברים ניתן להשאיר. כל עוד החשיבה שלכם תהיה בראש של גולש מהמחשב הנייח תתקשו לאתר בעיות. תמיד יש מה לשפר באתר מבחינת התצוגה הרספונסיבית שלו, רק תצטרכו למצוא את הליקויים. ברגע שתעשו את זה כל הזמן תוכלו לראות איך כמות הגולשים שנכנסת לאתר גדלה כל הזמן. בהתחלה יהיה לכם קשה לחשוב בצורה שונה מהצורה שבה אתם רגילים לחשוב. אך בסוף ברגע שתעשו זאת באופן קבוע תראו שזה יבוא לכם בצורה טבעית. מיד כאשר תבצעו שינוי מסוים באתר, תנסו לראות איך הוא בא לידיי ביטוי מבחינת הגולשים במובייל. כל פעולה וכל שינוי אמורים להיות כאלה שמסתדרים בצורה טובה בכל פלטפורמה אפשרית.

5.    תהיו בבקרה תמידית

בכל מה שנוגע לרספונסיביות של אתר, יכולים להיות שינויים כל הזמן. כל תוספת שתכניסו לאתר יכולה להביא לכך שיהיה עליכם לבצע התאמות מדויקות. ברגע שלא תהיו עם האצבע על הדפק תמצאו את עצמכם מפספסים המון דברים חשובים. בכל יום מחדש יהיה עליכם לבחון כי האתר מוצג כמו שצריך במובייל ובכל פלטפורמה אחרת. אם אתם מזהים בעיות כאלה ואחרות מוטב כי תסדרו אותן בהקדם האפשרי. אחרי שתתקנו את הבעיות הללו, תדעו כי האתר עובד כמו שהוא אמור לעבוד בצורה האידיאלית. את התיקונים תוכלו לעשות באופן עצמאי או על ידי איש מקצוע. הכי חשוב שתעשו אותם לפני שגוגל יסרוק את אתרכם וידרג אותו נמוך בהשוואה לאחרים. מי שלא יבחן את הנושא של רספונסיביות כל הזמן עלול למצוא את עצמו מתמודד עם בעיות רציניות. בשלב מאוחר יהיה לכם קשה להתמודד עם כל הבעיות בעת ובעונה אחת כי לא מן הנמנע שיהיו הרבה כאלה. בכל פעם לעשות תיקונים נקודתיים זה יסייע בהשגת התוצאה הרצויה שאליה אתם שואפים.

שאלות נפוצות על בניית אתרים רספוניסיביים

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על בניית אתרים רספוניסיביים. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי בניית אתרים רספוניסיביים בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של בניית אתרים רספוניסיביים הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על בניית אתרים רספוניסיביים?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)