גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » הגדלת מעגל הלקוחות לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי – איך לגייס עוד לקוחות?

הגדלת מעגל הלקוחות לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי – איך לגייס עוד לקוחות?

כל בעל עסק בתחום קידום האתרים והשיווק ברשת יודע, שהחלק המשמעותי ביותר בעבודתו הוא עבודה מול לקוחות, בדגש על שלב הגיוס.

האזינו לכתבה

לא משנה עד כמה טובה ומקצועית העבודה שלכם ואיזה תותחי קידום אתם, אם אתם לא מקדמים גם את העסק שלכם, לקוחות פוטנציאלים פשוט לא ידעו את זה ולא יגיעו אליכם.

במאמר הזה נסקור כמה כיוונים שיוכלו לעזור לכם לגייס לקוחות לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי. אני בטוח שאם תיישמו את הטיפים שאתן כאן, תראו איך תוך זמן קצר אתם מזרימים לעסק שלכם "דם חדש" של לקוחות:

לגייוס עוד לקוחות דרך קידום אורגני ברשת (SEO):

השיטות ה"קלאסיות" של פרסום וקידום מכירות, כמו פרסום בעיתונות המקומית והארצית, רכישת זמן פרסום ואפילו חלוקת פלאיירים ומגנטים ממשיכות להתקיים ולשרת עסקים רבים, אבל מדובר בשיטות קצת מיושנות ופחות מתאימות לתחום שלנו- קידום אתרים ושיווק דיגיטלי. לכן, הדבר הראשון ואולי הכי טבעי והגיוני, הוא שתעשו לעצמכם קידום אורגני ברשת (SEO), בדיוק כמו שאתם עושים עבור הלקוחות שלכם. המטרה היא כמובן לשפר את הדירוג של האתר שלכם בגוגל, כך שכל מי שיחפש "קידום אתרים" יגיע אליכם בין התוצאות הראשונות.

תהליך אורגני הוא תהליך טבעי ובעצם מדובר כאן על יצירת תהליך "אבולוציה" מתמדת של האתר מבחינת חווית המשתמש שלו ואיכות התוכן שהוא מציע ללקוחות הפוטנציאלים. שדרגו את האתר שלכם במדריכים, בלוגים (כמו זה שאתם קוראים כרגע), סרטונים ועוד. ככל שהתוכן איכותי יותר, יזהה אותו מנוע החיפוש ככזה ויקדם אותו לדף התוצאות הראשון. צריך לקחת בחשבון שקידום אורגני לוקח זמן ארוך יחסית, אבל כשהוא נעשה בצורה טובה, החשיפה של האתר שלכם תגדל והוא יזרים לכם לקוחות רבים לאורך זמן.

הגדלת מעגל הלקוחות לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי

הכר את קהל היעד שלך ואת יתרונותיך היחסיים עבורו:

מהלך נוסף שיכול לעזור לכם מאוד להגיע ללקוחות פוטנציאלים ולהפוך אותם ללקוחות בפועל, הוא ביצוע של פילוח שוק וסקרי שוק. חשוב שתזהו מי הוא קהל היעד העיקרי שלכם (או קהלי היעד העיקריים) ותבינו מה הם באמת רוצים לקבל מכם כשהם מחפשים קידום אתרים ושיווק ברשת. מה שמשפיע מאוד על השירות אותו תעניקו לעסק הוא קודם כל גודלו של העסק ובעיקר נפח הנוכחות הווירטואלית שלו.

הדרך לקדם חנות בגדים אינטרנטית בעלת לקוחות בכל העולם, שונה בתכלית מהדרך לקדם פיצרייה שכונתית! ברור שלא תוכלו להתמקצע בכל תחומי העסקים המקודמים ברשת (שזה בעצם אומר כל סוגי העסקים שקיימים היום בעולם…) אבל בהחלט ניתן ומומלץ למצוא את ה"נישות" שבהם יש לכם יתרון יחסי על המתחרים ולפעול כדי להתמקצע בהם.

גיוס לקוחות באמצעות המלצות מפה לאוזן ונטוורקינג איכותי:

דרך טובה נוספת לגיוס לקוחות לקידום אתרים היא בניית מעגל המלצות המבוסס על לקוחות מרוצים. אין דרך טובה יותר מזו, מכיוון שלקוח שבאמת קיבל מכם שירות טוב והגיע לקידום משמעותי בעסק שלו בזכותכם, ימליץ לחבריו ולקולגות שלו עליכם בצורה האמיתית והאותנטית ביותר. המלצות והפניות תוכלו לקבל גם מקולגות שלכם בתחום או מספקים שונים שאתם עובדים איתם, אבל להמלצות כאלו יש נטייה להיתפס על ידי לקוחות פוטנציאליים כאמינות פחות ויש לקוחות שאף יירתעו מהן כי ירגישו שהם בסוג של "קומבינה" ולכן חשוב לשקול טוב מאיזה קולגה או ספק אנחנו מבקשים להמליץ עלינו ולתת לו באמת להתנסות קצת בשירות שלנו כדי שידע לתת המלצה מבוססת.

ביצוע של נטוורקינג יעיל ועקבי בתחום, יעזור לכם בהחלט להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם כי אף פעם אין לדעת מי יפנה אליכם את הלקוח הבא שלכם! היתרון המרכזי בהגדלת מעגל הלקוחות באמצעות המלצות הוא שמדובר באנשים שכבר שמעו עליכם מחמאות וחוות דעת חיובית (אף אחד לא ימליץ על מי שלא קיבל ממנו שירות טוב!) ולכן הם מגיעים מראש עם מוכנות גדולה יותר לסגור ריטיינר שיווק וקידום.

גיוס לקוחות באמצעות התנהלות פרו-אקטיבית מול לקוחות:

דרך נוספת שאני מוצא שהיא יעילה וטובה היא בחירה בהתנהלות פרו- אטקיבית מול לקוחות שאתם מעוניינים בהם. אם זיהיתם לקוח שהעסק שלו מעניין אתכם ואתם חושבים שיש לכם אפשרות לקדם את העסק שלו בצורה משמעותית (במיוחד אם כבר קידמתם עסקים בתחום ויש לכם קבלות על הצלחה), פנו אליו באופן ישיר והציעו לו את שרותיכם בתוספת תיק עבודות שלכם שרלוונטי אליו ולתחום העסק שלו.

תתפלאו כמה אנשים עדיין לא מודעים לחשיבות של קידום רשתי וישמחו להכיר אתכם ואת השירות שלכם. לחיבור האישי והכימיה שלכם עם הלקוח יש משמעות אדירה בסיכויים להגיע לעסקה מולו. אם אתם אנשי מכירות מטבעכם, מהסוג שאומרים עליו שהוא יכול למור קרח לאסקימוסים, כדאי לכם מאוד לנקוט הדרך הזו כי אנשים אוהבים לקנות מאנשים, ובמיוחד מאנשים שהם מרגישים אליהם חיבור טבעי.

גיוס לקוחות באמצעות תוכן מקצועי:

דרך גיוס הלקוחות החמה ביותר היום, היא ללא ספק הגיוס באמצעות תוכן מקצועי  (Content Marketing). הראציונל שעומד בבסיס השיטה הזו, די דומה לשיטה של חלוקת טעימות בסופר. לקוח שכבר קרא את התוכן שלכם, התחבר אליו וראה שאתם מתאימים לו בגישה ובסגנון הכללי, יהיה לקוח שתוכלו בקלות לסגור מולו עסקת קידום ושיווק דיגיטלי. אותו לקוח, שכבר קיבל מכם ערך מוסף בקריאת הבלוג שלכם או קריאת פוסטים שלכם ברחבי הרשתות החברתיות או אפילו בקבוצה ייעודית שאתם מנהלים בתחום, כבר מגיע אליכם עם חוות דעת חיובית וירצה לרכוש מכם גם שירות שיותאם לו אישית.

לניהול של קבוצה ייעודית או כתיבת תוכן מקצועי יש עוד יתרון והוא שאתם נתפסים כמקצועיים בתחומכם וממתגים את עצמכם כאוטוריטה בתחום. כמובן שאם התכנים מתפרסמים באתר שלכם והם אכן תכנים איכותיים, זה גם מסייע מאוד לSEO שלכם וככה אתם מרווחים שתי ציפורים במכה אחת.

הגדלת מעגל הלקוחות דרך מתן תקופת ניסיון חינמית:

אחד הטיפים הטובים ביותר שיובילו להגדלת מעגל הלקוחות שלכם, הוא אפשרות לתקופת ניסיון חינמית. טבע האדם גורם לו להימשך למבצעים ול"חינמים" ולכן כשללקוח פוטנציאלי יקפוץ פרסום שלכם (ממומן ברשתות החברתיות או בגוגל, בקבוצות ייעודית של מקדמים ועוד) ובו הזדמנות להתנסות חינמית קצרה, הוא יחווה הרבה פחות התנגדות ופחד לשירות שאתם מציעים.

בעלי עסקים חדשים, שעדיין חוששים להשקיע כסף משמעותי בקידום האתר שלהם (אולי כי הם עדיין לא יודעים את הערך הגדול של קידום איכותי) יזכו לחוות את האפקט המשמעותי של תהליך שיווק יעיל ומקצועי לזמן קצר ואחר כך כבר לא ירצו לוותר עליו. חלק גדול באותם  המתנסים ימשיך להשתמש במוצר שלכם גם בתשלום וככל שיגדל העסק שלהם, כך יגדל גם התקציב אותו ישקיעו בקידום שלו והריטיינר שלכם מולו. כמובן שיש סיכון שהלקוח החינמי לא יהפוך ללקוח משלם, אבל ניתן למזער את הסיכון הזה על ידי עבודת קידום פשוט מעולה, שלא תשאיר לו ברירות אלא להמשיך את ההתקשרות אתכם, כי הוא יבין שהערך המוסף שלכם עבורו הוא אדיר.

גיוס לקוחות נוספים יצירת קהילה מקצועית וירטואלית

האדם הוא יצור חברתי אשר אוהב וזקוק להרגיש חלק מקהילה המשתפת בידע ובמשאבים. הבחירה לנהל קהילה כזו באמצעות קבוצת פייסבוק ייעודית, היא דרך מצוינת להגדיל את מאגר הלקוחות לקידום ולחזק את הנטוורקינג בתוך קהילת העוסקים בתחום. באופן זה אתה גם מסייע למשתתפים בקבוצה לרכוש ידע מקצועי ולהרחיב את המודעות לחשיבות השיווק הרשתי,  גם יוצר קהילת ידע אשר יכולה לסייע לחבריה לקדם את עצמם בתוכה וגם מחוצה לה ובעיקר, בסופו של דבר, מגדיל את החשיפה שלך לבעלי עסקים הרוכשים שירותי קידום שירצו לרכוש אותם דווקא ממך, כמוביל הקהילה.

לגייס עוד לקוחות דרך שיווק באמצעות ניוזלטר / רשימת תפוצה:

ערוץ נוסף של שיווק משמעותי הוא דרך יצירת מאגר לקוחות פוטנציאלים שייחשף באותן יזום וישיר לתוכן שלכם באמצעות ניוזלטר קבוע. זאת אמנם שיטת שיווק יחסית ותיקה בתחום הרשתי, אבל היא עשויה להביא להישגים משמעותיים, בהנחה שאכן תבנו לעצמכם מאגר של אנשים שבאמת יש להם עניין בשירות שלכם – קידום אתרים.

בשביל לבנות רשימה איכותית כזו, חשוב שלא תאספו כל כתובת מייל שנתקלתם בה במקרה (רשימת התפוצה של הורי החוג ג'ודו תהיה פחות רלוונטית למשל…) אבל אם תשקיעו זמן באיסוף של כתובות מייל רלוונטיות של בעלי עסקים שעשויים להעזר בשירותי קידום, ותקפידו לשגר לאותה רשימה תוכן איכותי ומשמעותי והצעות ייחודיות עבור מנויי הניוזלטר כמו מבצעים קצרי טווח או עסקאות ריטיינר ייחודיות עבורם, תבנו לעצמכם נכס שיווקי של ממש, שלא תלוי בשינויים באלגוריתמים השונים והמשתנים של גוגל ושל הרשתות החברתיות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים בנס ציונה

קידום אתרים בנס ציונה

נס ציונה וקידום אתרים – מה הקשר? בעולם של ימינו, כולם מעבירים את הזמן ברשת. האינטרנט הוא מקום מעולה להגדיל את הידע הכללי שלנו, להתקדם

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)