גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מסחר באינטרנט » עיצוב אתרים – איך ולמה להשקיע בעיצוב האתר?

עיצוב אתרים – איך ולמה להשקיע בעיצוב האתר?

עיצוב האתר שלכם הוא חלק חשוב מאוד בנוכחות שלכם ברשת. זה מתחיל ברושם ראשני והיחס של הגולש כלפי המוצר, השירות והעסק שלכם ומשפיע על כל אספקט עד המכירה.

האזינו לכתבה

אין תירוץ לעיצוב רע או לא מושקע, הגולשים שמבקרים באתר שלכם נוטים לפתח את רמת האמון שלהם על סמך אלמנטים חזותיים ומשך הזמן שהם יישארו באתר ואף יבצעו רכישה, יקראו את התוכן או ישאירו את הפרטים שלהם מאוד תלוי בנראות ובאופן החזותי שבו אתם מציגים את הדברים. אם אתם רוצים להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק, אתם חייבים להשקיע בעיצוב אתר שימשוך את הגולשים להישאר באתר ושיניע אותם לפעולה.

במאמר הבא נעבור על החשיבות של עיצוב אתרים, איזה אלמנטים אתם חייבים שיהיו באתר שלכם ואיך עושים את זה נכון, מוכנים? יצאנו לדרך!

למה עיצוב אתרים כל כך חשוב?

כאשר אנחנו בונים אתר חדש או רוצים לעשות מייקאובר לאתר שלנו חשוב מאוד להשקיע בעיצוב האתר ועל איך זה ישפיע על הגולשים שנכנסים לאתר. הנה מספר סיבות שעיצוב האתר הוא כל כך חשוב.

  • רושם ראשוני – העיצוב הינו הרושם הראשוני שהגולשים מקבלים על העסק שלכם, בגולשים שופטים את העסק שלכם על פי החזות החיצונית כבר בשניות הראשונות בדיוק כמו שקורה כאשר אנחנו מכירים בן אדם חדש. 12 השניות הראשונות הינם החשובות ביותר ובדרך כלל יהיו הכי משמעותיות. אם האתר שלכם נראה לא מושך או מיושן, הגולשים מיד יקבלו רושם שלילי מהעסק שלכם וסביר שהם ימשיכו בדרכם ויתקדמו לאתר של המתחרה שלכם.

  • קידום האתר שלכם בגוגל – הדרך שאתם מפרסמים את התוכן שלכם באתר מאוד משפיע על האופן שבו גוגל סורק את האתר שלכם וכן מדרג אותו אל מול המתחרים. ישנם אלמנטים ושיטות עבודה ברמת הקוד שמשפיעות בצורה ישירה על החשיפה שלכם והדירוג שלכם, זה דבר שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפספס אם אתם מתכוונים לקדם את עצמכם בגוגל (SEO). תופתעו לשמוע שעיצוב האתר וכמות התוכן שתשימו בדפי האתר שלכם ישפיע על היעילות של השיווק האורגני של אתר העסק שלכם. ניכנס לזה עוד בהמשך, אבל עיצוב טוב משמעותי במיוחד גם בעולם הזה לנצל את ההזדמנות השיווקית הזאת כמו שצריך.

  • הפנים של העסק שלכם ברשת – מעבר לרושם הראשוני שהגולשים מקבלים עליכם, העיצוב גם נותן את הרושם של איך אתם מתייחסים ללקוחות שלכם. אם אתם משקיעים בעיצוב ומנגישים להם את המידע באתר זה נותן את הרושם שאכפת לכם מהלקוחות שלכם ושאתם כאן כדי לעזור.
    תדמיינו שהאתר שלכם זה נציג שירות לקוחות שלבוש בצורה אלגנטית ושמקבל את הלקוחות שלכם בחיוך ומנסה לעזור לעומת נציג שלבוש בצורה מסורבלת, לא מנסה לעזור ללקוח ונראה קר ומרוחק. עיצוב אתר מעודכן ומודרני הוא המקבילה לפרצוף ידידותי שמברך את המבקרים החדשים שלך. . אם האתר שלכם נראה טוב, ברור ונגיש הגולשים שנכנסים לאתר שלכם ירגישו בנוח ויישארו יותר זמן באתר וכן הסיכוי שייצורו קשר או ייקנו עולה.

    אתר שמעוצב כמו שצריך לא רק יגרום לגולש להישאר בו יותר זמן, אלא גם לקבל רושם ראשוני חיובי על בית העסק שלכם. מדובר בדרך פשוטה במיוחד ליחצן את בית העסק שלכם, למתג אותו וליצור שיח חברי ומקצועי עם הלקוחות הפוטנציאליים שפונים לגלוש בו. ניצול נכון של פלטפורמת העיצוב יעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להכיר אתכם, לאהוב אתכם ולהרגיש בנוח לפנות לשירותים שלכם.


  • זה בונה אמון עם הקהל שלך – אנשים לא סומכים על אתרים שמעוצבים בצורה לא טובה. אם הם רואים את העיצוב כלקוי או שהמידע נראה מיושן, הם לא יבטחו בכם או באתר שלכם. תחשבו על גולש שמעוניין לבצע הזמנה ומגיע לאתר שנראה "חשוד", גם אם המחיר ממש משתלם סביר להניח שהוא לא יבצע את ההזמנה.
    מצד שני, אם זה היה אתר מקצועי שנראה אמין ומזמין סביר להניח שהגולש היה מבצע את ההזמנה, גם אם המחיר היה מעט יותר יקר. עיצוב איכותי יעלה את האמון של קהל הגולשים בעסק שלכם האמינות הזאת מול הקהל שלכם יביא לכך שהם יישאר באתר שלכם. כאשר המבקרים נשארים באתר שלך זמן רב יותר, אתה יוצרים עבור העסק שלכם יותר הזדמנויות לתפוס את הלידים האלה.


  • המתחרים שלך עושים את זה – אם אתה זקוק לעוד סיבה מדוע עיצוב אתרים חשוב, הנה אחת גדולה: המתחרים שלך כבר עושים את זה. אם אתם רוצים להישאר בתחרות איתם אתם חייבים לעצב את האתר שלכם בצורה מושכת ומזמינה.אתם רוצים שהאתר שלכם יבלוט בכל התחרות המטורפת בשוק, עיצוב האתר הוא הזדמנות להבדיל את העסק שלכם מהמתחרים. במיוחד כשאתם מתמודדים עם עסקים אחרים, המציעים אותם שירותים ותמחור דומה. אתה צריך למצוא את הדרך להתבלט מהשאר.


  • ישאיר את הגולש באתר – במידה ותעצבו את האתר שלכם כמו שצריך, חוויית השימוש של הגולש באתר תהיה נעימה וידידותית. הדבר לא יגרום לגולש רק להנות מהגלישה אלא כמובן, גם להישאר באתר יותר זמן. גולש שמרוצה מחוויית השימוש באתר סביר יותר שיפנה לשירותים שהאתר מציע – במילים אחרות, עיצוב טוב לאתר יעזור לעסקים שלכם. מדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה ואפילו תעלה רווח.
עיצוב אתרים – איך ולמה להשקיע בעיצוב האתר

אז איך מעצבים אתר?

במדריך הבא לא אתייחס לצעדים הפרקטיים בעיצוב האתר שלכם, שכן הדבר משתנה כמובן בפלטפורמת בניית האתר שבה בחרתם, אלא דווקא לשיקולים שחשוב שתיקחו בחשבון במהלך עיצוב האתר. בשביל לשמוע קצת על כלים פרקטיים לעיצוב ובניית אתר בוורדפרס, מוזמנים להיכנס למאמר שכתבתי על אלמנטור, או למדריך וורפדרס המלא למשתמש המתחיל.

למי שלא מכיר – האלמנטור הוא ככל הנראה תוסף העיצוב הפופולרי ביותר שקיים כיום בוורדפרס והסיבה היא פשוטה – הוא נוח למדיי. האלמנטור יאפשר למי מכם שיבחר להשתמש בו (ואני ממליץ בחום) לגרור תוספים לדפי האתר שלכם ולראות בלייב כיצד אלה יראו לאחר שתעלו אותם לרחבי האינטרנט.

אחרי שהשתפשפתם קצת ואתם מכירים את סל האפשרויות העיצוביות שעומד לרשותכם, אנחנו מוכנים להתחיל! אז איך מעצבים את האתר המושלם בלי לדפוק אותו?

1. תשקיעו בממשק נוח ומעוצב

תופתעו לשמוע אבל ממשק נוח למשתמש לא רק ירצה את המשתמשים אבל גם את גוגל! כן כן, שמעתם נכון! גוגל מתלהבת מאתרים נוחים לשימוש, שנעימים לעין ונוחים לגלישה. אתר נוח יהיה בסופו של דבר כזה עם תוכן פשוט, אחד שקל להתמצא בו, בעל כתובות נוחות לקריאה שקל לתפעל.

כשאתם בונים את האתר שלכם תוכלו להעמיד פנים שאתם גולשים שמנסים להשתמש בו ולהתמצא או לחילופין – אפילו לתת לאחד החברים לנסות לגלוש בו ולשמוע ממנו האם חוויית הגלישה הייתה נוחה ומה חשוב לשפר בה. יש הרבה דברים שבתור אלה שמכירים את האתר מקרוב לא תרגישו שחסרים – חוות דעת לגמרי תוכל לעזור לכם להשתפר ולהשתדרג.

2. תתאימו את הממשק לסלולר

כיום מרבית המשתמשים באינטרנט פונים לשימוש בו לא מהמחשב הנייח אלא דווקא מהסמארטפונים. הסיבה היא פשוטה – אנשים לוקחים את הטלפון החכם שלהם איתם לכל מקום והוא מבדר אותם ומעביר להם את הזמן ברגעי שעמום רבים. במילים אחרות, בניית אתר שמתאים לסמארטפון היא משמעותית במיוחד בתהליך.

עיצוב נכון של אתר שיתאים לסלולר לרוב יכלול את האלמנטים החשובים בראש הדף וישלב תפריטים נשלפים – כיוון שהמסך בסמארטפון הוא ארוך וצר (לעומת המחשב), הפתרונות האלה  יחסכו מקום ויקלו על השימוש באתר מהנייד.

3. תצרפו מלל רלוונטי

בסופו של דבר, לאתר שלכם יש מטרה מסוימת – להניע אנשים לפנות לשירות שלכם או לרכוש את המוצרים שאתם משווקים. שילוב נכון של מידע אינפורמטיבי על השימוש באתר, על הדרכים ליצור איתכם קשר וטיפים שנוגעים לתחום העיסוק שלכם יכולים ליצור קרבה בינכם לבין המשתמשים ולעזור להם בשימוש שלהם בממשק שהכנתם. ועם השילוב הנכון – הדבר יכול לתרום כמובן גם לשיווק האתר שלכם בגוגל.

4. תעזרו לגולשים להנות מהקריאה

קריאה של טקסטים ארוכים יכולה להעיק על רובנו ולגרום לנו להשתעמם די במהירות. שימוש בפסקאות קצרות ובפונטים נגישים יכולה להפוך את החוויה לנעימה הרבה יותר. תשתמשו בכותרות בצבעים מיוחדים ובפונט גדול יותר, תרווחו בין הפסקאות השונות ותשתמשו במילים שכיף לקרוא – אל תשתמשו בשפה גבוהה במיוחד, שפה יומיומית לגמרי יכולה לעשות את העבודה.

5. תשלבו סרטונים ותמונות

סרטונים ותמונות יכולים ללא ספק לשדרג את האתר שלכם. מדובר בדרך פשוטה להפוך את האתר שלכם לאטרקטיבי לשימוש,מעוצב בצורה מאוווררת, נוח וכיפי במיוחד. יכול להיות מדובר בסרטוני העשרה, בתכנים שקשורים לשירות שאתם מציעים ואפילו בסרטוני הסבר שלכם.

אז איך משווקים נכון?

שיווק אורגני הוא ללא ספק אחד הכלים השיווקיים הנגישים ביותר בשוק. מדובר בכלי חינמי שמאפשר לכל בעל אתר עסק להקפיץ את המיקום של האתר שלו בתוצאות החיפוש בגוגל ולעזור לשווק אותו ברחבי הרשת. זאת כמובן על בסיס שילוב של מילים רלוונטיות לחיפוש ולתחום העיסוק שלכם. אז איך תוכלו לעצב את האתר שלכם באופן שיעזור לכם לשווק אותו בצורה הטובה ביותר?

1. תשלבו מלל

כאמור, שיווק אורגני מבוסס בעיקרו על שילוב של מלל באתר אותו רוצים לקדם. באמצעות שילוב של מילות מפתח במאמרים, שגולשים נוטים לחפש וכתיבה של כמות תוכן גדולה תוכלו לעזור לעסק שלכם לתפוס תאוצה בתוצאות החיפוש ולגרום לכך שהגולשים ימצאו אתכם בקלות יתרה. את התוכן שתכתבו תוכלו לשלב בבלוג של האתר, בתחתית הדפים או בעמודי הסבר ייעודים עליהם תחליטו. במידה ותשלבו את המלל בצורה נכונה – הדבר לא רק יעודד את גוגל לשווק אתכם, אלא גם הלקוחות הפוטנציאליים לפנות לשירות שאתם מציעים.

2. ממשק נגיש

כמו שכבר אמרתי, גוגל מאוד אוהבים ממשק נוח. לגוגל ממשק בשם Rankbrain שמצליח על בסיס אלגוריתמים מורכבים להסיק את התגובות של הגולשים לתוכן שנגלה לפניהם באתר שהם פותחים. במילים אחרות, ניהול אתר נגיש ונעים לשימוש שיתרום לחוויית הגלישה של הלקוחות הפוטנציאליים גם יאפשר לגוגל לעזור ללקוחות נוספים למצוא אתכם. מגניב, לא?

3. כמות טקסט מינימאלית

טוב, פה בטח תחשבו שאני קצת סותר את עצמי. שילוב של מלל הוא משמעותי ביותר לשיווק האורגני המוצלח ביותר באתר שלכם. ומצד שני, שילוב של כמות גדולה מידי של מלל בכל אחד מהדפים יכולה להיתפס בגוגל כבעייתית ולהשפיע על הדירוג של האתר שלכם בממשק ה-Rankbrain. בקיצור, טקסטים קצרים וענייניים בכל דף לגמרי יוכלו לעשות את העבודה.

4. קשרו בין עמודים

דרך פשוטה למדיי לתרום לשיווק האתר שלכם, תהיה כמובן לשלב בעמודי הדף השונים קישורים לדפים אחרים – החל מקישורים למדריכים שכבר פרסמתם ועד לקישורים למוצרים שאתם מוכרים. קישורים לדפים שונים לאתר שלכם יכולים להעלות את דירוג האמינות שגוגל יתנו לאתר שלכם ובכך כמובן, לסייע בשיווק.

5. קשרו לרשתות החברתיות

דרך מצוינת לעזור לשווק את האתר שלכם, תהיה כמובן לקשר אותו לרשתות החברתיות. תוכלו לשלב באתר שלכם ממשק פרסום של פוסט בפייסבוק או באינסטגרם שנוגע לנושא עליו כתבתם ובכך לאפשר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להפיץ את הבשורה. מדובר באחלה דרך לשלב את דף העסק שלכם בפייסבוק עליו עבדתם זמן מה בתהליך ולהוסיף להצלחה שלו גם תאוצה.

עיצוב אתר איך לעצב אתר בלי לדפוק אותו

איזה אלמנטים חשוב שיהיה באתר שלכם?

עכשיו כשעברנו על החשיבות של עיצוב אתרים, הגיע הזמן להתחיל להסתכל על אלמנטים שעושים עיצוב לאיכותי. הנה מספר אלמנטים עיקריים שתרצה לשלב בעיצוב האתר שלכם.

  • ניווט קליל באתר- כאשר גולשים מגיעים לאתר שלכם הם רוצים לגשת למידע במהירות ובקלות הגולשים לא רוצה להיאבק ולהתחיל לחפש את המידע, הם רוצים שהכול יהיה פרוס בפניהם, הם רוצים לגשת לסרגל הניווט שיפנה אותם בקלות למידע והתוכן שהם מחפשים.אנשים נוטים להיות חסרי סבלנות, אם אתם רוצים להשאיר אותם באתר שלכם כדי לכם לעזור להם להגיע לתוכן במהירות, ואם זה מעוצב בצורה מגניב? הרווחנו מכל הכיוונים.


  • התאמה למובייל- עם הצמיחה במכשירים ניידים, עיצוב רספונסיבי הפך לחשוב מתמיד. הגולשים מגיעים  לאתר שלכם ממגוון מכשירים כמו בסמרטפונים, טאבלטים ומחשבים נייחים. אם אתם רוצים להגיע לכולם האתר שלכם חייב להיות רספונסיבי למובייל. מה זה אומר בעצם? אתר רספונסיבי מתאים בגודל בצורה אוטומטית לכל מכשיר ומבטיח לגולשים חוויה טובה באתר שלכם, ללא קשר למכשיר בו הם משתמשים. בנוסף גוגל מגביל את החשיפה לאתרים לא רספונסיבים כאשר גולשים במובייל ואף פוגע להם בדירוגים.


  • תמונות וסרטונים- אלמנטים חזותיים כמו תמונות וסרטונים הינם אחד הדברים הכי חשובים בעיצוב של אתר. מעבר לכך שזה נראה טוב ומושך זה עוזר בשיפור המעורבות באתר ומניע לפעולה. למעשה, הנעה לפעולה חזותית אפקטיבית פי-10 מטקסט כתוב. אך למרות שאלמנטים ויזואליים נהדרים למעורבות ולעיצוב, ישנם עסקים שנוטים להגזים ומציפים את האתרים שלהם בתמונות וסרטונים.
    מה שגורם לאתר להרגיש מסורבל, עמוס ואפילו להאט אותו. שילוב של תמונות, באנרים ואלמנטים ויזואליים יכול להיות נהדר, אך יכול להקשות על הקריאה של הטקסט, אתם חייבים להגיע לאיזון מסוים בין החזותי לטקסט ולשלב ביניהם בצורה ארומטית.


  • תוכן, תוכן ותוכן- הגולשים נכנסים לאתר שלכם מסיבה מסוימת, לרוב זה לקבל מידע על שירות או מוצר. חשוב מאוד שהאתר שלכם יכלול תוכן איכותי שנותן ערך לגולשים ולשלב אותו כאמור עם העיצוב ועם האלמנטים החזותיים. התוכן באתר שלכם חשוב לא פחות מהעיצוב הכללי, ולכן יש צורך לספק לגולשים את מידע שלשמו נכנסו לאתר.


  • כפתורי הנעה לפעולה וטפסים- אוקי, אז הצלחנו למשוך טראפיק לאתר ואפילו הצלחנו לגרום לגולשים להישאר ולהנות מהתוכן שיש לנו בו. עכשיו זאת ההזדמנות שלנו לגרום להניע אותם לפעולה ולהפוך את הגולש המתעניין ללקוח משלם. איך עושים את זה? בעזרת באנרים וטפסים שמניעים לפעולה ומושכים את הלקוח לקנות, להשאיר פרטים או להרים את הטלפון ולהתקשר אליכם.

אז איך נוודא שהאתר מעוצב כמו שצריך?

קשה לעצב את האתר המושלם בלי לדפוק אותו והסיבה היא פשוטה – מי שמעצב אותו בדרך כלל מבין את הרציונל במבנה של האתר וידע לנווט בו מבלי לחשוב פעמיים. ודווקא מהסיבה הזאת חשוב לעשות בקרה על התהליך ולוודא שהוא אכן נגיש גם למשתמש שמעולם לא עשה בו שימוש. אז איך נוודא שהאתר מעוצב כמו שצריך?

1. ניתן לחבר להשתמש

הדרך הפשוטה ביותר, תהיה כמובן לתת לחבר קרוב להשתמש באתר – לשוטט בדפי האתר השונים, להתרשם מהאטרקטיביות של הטקסט ולבחון את האלמנטים השונים שמשולבים בדפים. תוכלו לתת לחבר הקרוב אליכם שאלות שצריכות להעסיק אותו במהלך הגלישה, או לתת לו להתרשם מהאתר שלכם בעצמו ללא כל הכוונה מקדימה.

2. נבדוק שהוא נראה יפה במכשירים השונים

חשוב לא פחות, אני ממליץ לכם לוודא שהאתר שלכם עולה כמו שצריך על המחשב, על מכשירי סלולר וגם על טאבלטים. כך תוכלו להבטיח שלמשתמשים השונים יהיה נוח לעשות שימוש באתר ושאלה לא צפויים להיתקל בבעיות מפתיעות.

3. נראה מה עובד יותר ופחות

אני מאמין שתמיד יש לאן להשתפר. אחרי שהעלאתם את האתר שלכם לרשת, תוכלו לעשות עליו בקרה – תראו כמה אנשים נכנסים אליו, באלו דפים באתר אנשים נוטים להישאר יותר ופחות ולמעשה להבין מה עבד.  

4. להיעזר באנשי מקצוע

אם אתם רוצים להיות בטוחים שכיסיתם את כל האפשרויות ושהאתר שלכם מעוצב בדרך הטובה ביותר – תוכלו כמובן להיעזר באנשי מקצוע. מדובר באנשים שמכירים את עולם עיצוב האתרים מקרוב וכנראה יותר מישמחו לעזור לכם. בשילוב עם החזון שלכם והידע הטכני והעיצובי שלהם תוכלו לדאוג לעיצוב האתר המושלם ולהנות ממימוש פוטנציאל השיווק שהיה טמון באתר שלכם.

קחו את הטיפים האלו ותיישמו אותם על האתר שלכם, העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מכל חווית גלישה שתהיה, ומהר מאוד תוכלו להבחין בשינויים החיוביים מצד הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – שיהיה בהצלחה!

שאלות נפוצות על עיצוב אתרים

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על עיצוב אתרים. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי עיצוב אתרים בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של עיצוב אתרים הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על עיצוב אתרים?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים בחולון

קידום אתרים בחולון

מה זה בכלל קידום אתרים בחולון? בעידן המודרני – כולם משתמשים במנועי החיפוש. גוגל היא כיום ללא ספק מנוע החיפוש החזק ביותר. באמצעות מנוע החיפוש

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)