גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » המדריך השלם לכתיבת תוכן איכותי לבלוג באינטרנט

המדריך השלם לכתיבת תוכן איכותי לבלוג באינטרנט

התוכן הוא המלך של הרשת

לא סתם אומרים שהתוכן הוא המלך של הרשת – יש בזה הרבה מן האמת. כשמדובר בקידום אורגני של האתר האהוב שלכם, תוכן הוא משמעותי בהשפעה שלו על הגולשים ומנועי החיפוש.

האזינו לכתבה

כתיבה טובה של תוכן יכולה להועיל מאוד לקידום האתר שלכם, לחוויית השיטוט באתר של הגולשים וכמובן, בהצלחה של האתר. אז נכון, כל אחד אם הוא מספיק רוצה יכול לכתוב תוכן, אבל יש חשיבות מרכזית לכתיבה של תוכן איכותי וחזק במיוחד. התוכן הנכון יכול לעורר בנו רגש, לגרום לנו לחשוב וכמובן – גם ליצור רושם.

למה בכלל צריך בלוג?

עד לא מזמן, עולם הבלוגים היה נפוץ בעיקר בקרב אנשים שמעוניינים להביע דעה מסוימת, להפיץ ידע שרכשו ואפילו להביא לידי ביטוי תחביבים מרשימים במיוחד.

כיום עולם הבלוגים קצת השתדרג וקיימים אתרי עסק רבים ואפילו חנויות אינטרנטיות שמשלבות באתרים שלהם בלוגים. בבלוגים יוכלו לתת המלצות, להביע דעה ואפילו לעדכן על הוספה של שירותים או מוצרים חדשים. אז למה תכלס שווה לכם להיות פעילים ולהריץ בלוג לאתר העסק שלכם?

איך למצוא נושאים לכתיבה בבלוג שלך

1. ישדר מקצועיות

בתכלס, בלוג לאתר עסק הוא אחלה דרך להעביר מקצועיות. שיתוף של טיפים כאלה ואחרים יכול רק להועיל למוניטין של העסק ולעזור לגולשים לתפוס עליו רושם. תוכלו לשתף טיפים מקצועיים, לחלוק חוויות אישיות ולהעביר את כל המידע שצברתם עם הזמן בגובה העיניים. לקוחות שיתרשמו כנראה כבר ימצאו את הדרך אליכם. מגניב, לא?

2. יעזור בשיווק

בלוג זה מקום מצוין לעדכן את הגולשים על שירותים חדשים, מבצעים, הנחות ודילים מיוחדים שהעסק שלכם מציע. תוכלו לספר על מוצר חדשני שהתחלתם למכור, על שירות מיוחד שאתם מציעים ללקוחות קבועים ועל מבצעי היכרות, "חבר מביא חבר" ועוד ועוד. שילוב נכון של בלוג באתר העסק יכול להסביר לגולשים במהירות ויעילות את היתרונות היחסיים של העסק שלכם על פני האחרים.

3. יקדם אתכם במעלה התוצאות

בתכלס, התוכן שתכתבו לבלוג אתר העסק שלכם לא רק יפנה ללקוחות, אלא גם לגוגל. כתיבה של כמות גדולה של תוכן ושילוב מילות מפתח יהיה משמעותי במיוחד בקידום האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש.

מה חשוב לקחת בחשבון?

למרות שכל מאמר שתוסיפו לבלוג האתר שלכם כנראה רק יעשה תועלת, עדיין יש כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון כשאתם מעלים פוסטים שונים לאתר. אז למה חשוב לשים לב?

1. השתדלו לשלב מילות מפתח

בהרבה מקרים, מילות המפתח ישתלבו באופן טבעי בתוך המאמרים שתכתבו מבלי אפילו לנסות. ועדיין, שווה להיות מודעים לתהליך ולוודא שהוא מתבצע. אל תעמיסו על המאמרים מילות מפתח באופן לא טבעי – תשלבו אותן פה ושם ותוודאו שהן מסתדרות מבחינת תחביר והקשר. תשלבו אותן בהקשרים שונים ובהטיות שונות – כמה שיותר גיוון, יותר טוב.

איך למצוא נושאים לכתיבה בבלוג שלך

2. צרו תוכן מעניין

בסופו של דבר, אם התוכן שלכם יהיה ברמה נמוכה הגולשים יקבלו מכם רושם שלילי. וגרוע לא פחות – אתר שגולשים יוצאים ממנו מהר יהיה אתר שגוגל ידרג נמוך. תיצרו תוכן מעניין, שמרו על רמה וודאו שהדברים שאתם מעלים רלוונטיים ואטרקטיביים לקריאה.

אז למה כתיבה נכונה של תוכן איכותי כל כך חשובה?

1. כתיבת תוכן איכותי סוחפת את הגולשים

מכירים את אלה בפייסבוק שכותבים פוסט ארוך ואתם מפסיקים לקרוא אותו אחרי שתי שורות? מכירים את הפוסטים האלה שתופסים אתכם כבר במשפט הראשון? קשה לשים את האצבע לפעמים על מה בדיוק בטקסט כל כך סוחף ומסקרן אותנו, אבל אי אפשר להתכחש לאפקט הזה. כתיבה נכונה, כשהיא נעשית בטוב טעם ועם הרבה מחשבה יכולה לעורר מחשבה ורגש. אם אתם רוצים שהגולשים יהנו מהאתר שלכם, כנראה ששווה לתת להם תוכן איכותי שישאיר להם טעם של עוד.

2. מסקרנת את גוגל

אם כבר מדברים על קידום אורגני, חשוב להסביר את החלק המשמעותי שהתוכן תופס באופן שגוגל מדרגת ומתעדפת את האתרים השונים. גוגל בסופו של דבר מעוניינת להציג לגולשים את הקישורים לאתרים הכי אטרקטיביים ורלוונטיים עבור הגולשים. תוכן איכותי שעשיר במילות מפתח יגרום לגוגל להבין שהאתר האישי שלכם רלוונטי עבור הגולשים. בנוסף, התוכן האיכותי יכול להעלות את זמן השהות של הגולשים באתר – דבר שכשלעצמו שבגוגל מאוד ישמחו לראות.

3. במידת הצורך – כתיבת תוכן איכותי גם קוראת לפעולה

ואולי הכי חשוב, קריאה לפעולה. בתכלס לא סתם הקמתם אתר, במרבית המקרים יש איזושהי נקודת קצה שאליה הוא מכוון – מכירה של מוצרים, הצעת שירותים בתחום מסוים, העברה של קורס אינטרנטי והרשימה עוד ארוכה. כתיבה טובה, סוחפת ומשכנעת צפויה להניע לפעולה את הגולשים – ואת זה אי אפשר להחליף פשוט בשום דבר.

מה גורם לתוכן להיות המלך?

זוהי בוודאי שאלה שמעסיקה אתכם לא מעט, כמובן שיש לשאלה הזאת תשובה. קיימות מספר סיבות שגרמו לכך שהתוכן הוכתר בתור המלך של האתרים בארץ ובעולם. הכנסת תוכן איכותי לאתר תגרום לכך שהוא יעשה את העבודה הרצויה מבחינתכם. בשלב מסוים גם תוכלו להביא את האתר למקום שתמיד רציתם שהוא ימצא בו. אז מה גורם לתוכן להיות כל כך מהותי בהקמת אתר חדש?

  • התוכן שאתם מכניסים לאתר מסייע רבות לקידום של האתר במנועי החיפוש. אחד מהדברים הראשונים שאותם גוגל בודק זה את התכנים החדשים שעולים לאתר באופן קבוע. הרי המטרה של גוגל תהיה שתחדשו לגולשים שנכנסים לאתר בכל פעם מחדש. על ידי הכנסת תוכן מעניין לאתר, תוכלו לקדם את האתר במעלה הדירוג של גוגל עד להגעה למקום הרצוי.

  • באמצעות התוכן שתעלו לאתר תוכלו להראות את הידע ואת ההבנה שלכם בתחום. אפילו אם איש מקצוע אחר כותב את המאמרים בשבילכם, זה לא אמור להיות משנה. עבור כל מי שנכנס לאתר הדבר הראשון שהוא רואה זה שאתם אנשי מקצוע. אותם אנשים ירצו לבצע אתכם אינטראקציה באופן כזה או אחר על חשבון כל החברות או האתרים האחרים.

  • תזכרו כי האינטרס שלכם יהיה לגרום לכל הגולשים שנכנסו לאתר לחזור בעתיד. על ידי העלאת תוכן באופן קבוע לאתר תוכלו לגרום לאותם גולשים לחזור גם בהמשך. הרי הם ירצו לדעת מה חדש באתר שלכם, ואילו מאמרים נוספים העלאתם אליו. זוהי סיבה מספיק טובה להיכנס שוב, גם אחרי תקופה ארוכה שבה הם לא ביקרו בו.

אז איך כותבים תוכן איכותי לבלוג?

כל אחד יכול להחליט שהוא כותב טקסט ומעלה אותו לאתר האישי שלו, אבל כתיבה של תוכן איכותי וסוחף היא כבר קצת יותר מסובכת. בשביל לעזור לכם להעלות תכנים איכותיים וטובים לאתר האישי שלכם, ריכזתי עבורכם טיפים שיעזרו לכם קצת להבין איך שווה להתחיל. קחו נשימה עמוקה, הנה זה מתחיל.

1. מצאו סביבת עבודה נוחה

לפני שאתם ניגשים בכלל לעבודה, חשוב שתאפשרו לכם להנות מסביבת עבודה נוחה ונעימה. יכול להיות מדובר בשולחן האוכל בסלון הבית שלכם במידה והוא מסודר ונעים, בבית הקפה השכונתי, במשרד בעבודה – בכל מקום שאתם יכולים לחשוב בו בצלילות. ארגנו לעצמכם כוס תה או קפה מפנקת ותתנו לעצמכם להנות מהשלווה – רק ככה הרעיונות יבואו.

המדריך השלם לכתיבת תוכן איכותי לבלוג

2. נושא שאתם לא מכירים? תחקרו!

אם אתם כותבים על נושא שאתם לא מכירים, חשוב שתבצעו מחקר מקדים על התחום בשביל לספק לקוראים את המידע העדכני ביותר בנושא. גם אם מדובר בתחום אישי שקרוב לליבכם, במקרים רבים תוכלו ללמוד דברים חדשים רבים מהרשת שיאפשרו לכם להוסיף גוונים ורבדים עמוקים נוספים לכתיבה. תסמנו את הנקודות העיקריות שעולות מהמחקר שלכם אבל גם את האתרים מהם צברתם את המידע – סביר שאלה עוד ישמשו אתכם במהלך הכתיבה.

3. סגנון הכתיבה – בהתאם לקהל היעד

סגנון הכתיבה הוא דבר טריקי לפעמים, שחשוב מאוד לקחת בחשבון. כשיושבים לכתוב תוכן, לרוב הנטייה הטבעית שלנו היא להתנסח באופן האישי הייחודי לנו. מדובר בדבר מצוין כשאנחנו כותבים ברכה לאדם שאנחנו אוהבים או נאום – אבל קצת פחות כשאנחנו כותבים תוכן לאתר האישי שלנו. לפני שאתם מתחילים במלאכת הכתיבה, חשוב שתבצעו מחקר כללי על האופן בו נהוג לכתוב בתחומכם. למשל, הכתיבה בעולמות המשפטים ועריכת הדין תהיה כמובן מאוד שונה מכתיבה עבור אתר של קונדיטורים, רופאים או פסיכולוגים.

4. דברו עם הקוראים תכלסי

כתיבת מאמר באורך נכון היא הכרחית להעברת המסר בצורה הטובה ביותר. כשאתם מבצעים הגהה למאמר שכתבתם החזיקו בראש שתי מחשבות משעמותיות. הראשונה – האם היה אפשר להעביר את המסר שלי באופן מתומצת וענייני יותר? והשנייה – האם הייתי יכול לפרט קצת יותר על הנושא שאני מדבר עליו, בשביל להקל על הקורא לרדת לסוף דעתי? האמת לרוב נמצאת איפשהו באמצע – חשוב שהמאמר שלכם לא יהיה ארוך ומייגע ומצד שני, לא תמציתי עד כדי כך שלא מבינים את המטרה שלו.

5. חכו רגע עם הכתיבה – תתחילו בבנייה של שלד

אז יופי, עכשיו יש לכם את כל הידע שאתם צריכים והגיע הזמן לכתוב. אז זהו – שלא. אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם הרבה עבודה בסיום הכתיבה שכוללת ארגון וסידור של התכנים – כנראה ששווה לכם לסדר את החומר עוד לפני שהוא נכתב. על כן, אני ממליץ שלפני הכתיבה, תיגשו לבנייה של 'שלד' של הטקסט שאתם כותבים. תפתחו קובץ וורד ריק, ותיצרו בו רשימה של הכותרות ותת הכותרות שלכן לתוכן עתיד להיכתב התוכן. בנוסף, ב'שלד' של המאמר שלכם תוכלו להוסיף נקודות חשובות שאתם חוששים לשכוח, דברים שגיליתם מהמחקר ומחשבות שעולות לכם.

6. כתבו בשטף בלי להתבלבל

עכשיו כשהכל כבר מוכן – הגיע הזמן להתחיל לכתוב. אז נכון, האינסטינקט הראשוני הוא לכתוב בצורה איטית ומתודית, אבל אני גיליתי שדווקא כתיבה רציפה עושה עבור אחוז לא קטן של האנשים את העבודה. ישנה אמירה שכשאנחנו כותבים בשטף, התת מודע שלנו משתלט על המקלדת ויש בזה מן האמת. יהיה מספיק זמן לשכתובים והגהה, אם יש לכם את כל המידע שאתם צריכים בראש – פשוט תוציאו אותו אל הכתוב.

7. בצעו הגהה לטקסט

עכשיו כשיש לכם טיוטה ראשונית של המאמר, הגיע הזמן להתחיל לבצע הגהה לטקסט. עברו שוב על ההיררכיה של הטקסט וודאו שהיא עדיין נראית לכם הגיוני כפי שנראתה בבנייה של 'שלד' המאמר. עברו על הניסוח של כל משפט, על הקשר הלוגי בין המשפטים והקשרים בין הפסקאות השונות בכתוב. במידה ויש לכם משפט של ארבע מילים – חשבו לצרף אותו למשפט נוסף. במידה ויש לכם משפט של שלוש שורות – שקלו לפצל אותו לשניים עד שלושה משפטים נפרדים. המטרה היא להפוך את הקריאה לכמה שיותר נעימה ופשוטה עבור הקורא, נסו לחשוב אם נעים לכם לקרוא את הטקסט כשאתם עוברים עליו.

8. וודאו כי מילות המפתח משתלבות בטבעיות בטקסט

מילות המפתח הן החלק הטכני והמשמעותי בעבודת הכתיבה. כשיש לכם מאמר יחסית מוגמר, הגיע הזמן לוודא ששילבתם את מילות המפתח שאתם צריכים. שילוב מילות המפתח צריך להיות לכם בראש בעת כתיבת המאמר אבל גם אין פסול בשילובן בסיום הכתיבה השוטפת. בנוסף, וודאו שמילות המפתח משתלבות במאמר באופן טבעי ולא בולט – אף אחד לא אוהב לקרוא טקסט עם ניסוחים מאולצים ומציקים.

9. לכו על כותרות מסקרנות

כותרות בסופו של דבר הן הרושם הראשוני שיש לנו על הטקסט. לפני שאנחנו ניגשים לקרוא מאמר, אנחנו לרוב מרפרפים עליו, מתבוננים בכותרות וחושבים אם הוא שווה קריאה. מאמר שיש בו כותרות מסקרנות ואטרקטיביות, שכוללות לפעמים גם שורות מחץ יעוררו עניין בגולשים ויעלו את הסבירות שהגולשים ייגשו לקריאת המאמר.

10. שאבו השראה מהמתחרים (ומעצמכם)

לא פעם יש לנו מחסום כתיבה ואנחנו לא מוצאים את הדרך להתחיל להעלות את המילים על הכתוב. במצבים כאלה, חשוב לשמור על קור רוח ולהתחיל בחיפוש רעיונות. הדרך אולי הטובה ביותר בעיניי למציאת השראה לכתיבה, היא פשוט לבחון כתיבה קיימת. עברו על מאמרים דומים שמתייחסים לתחום שאתם הולכים לכתוב עליו ותבחנו תוכן דומה שיצא לכם לכתוב בנושא. באופן כזה גלגלי השיניים יתחילו לעבוד מעצמם והרעיונות יצוצו בטבעיות.

למה חשוב להכניס בקביעות תוכן לאתר?

כל מי שמקים אתר עסקי חייב להבין עד כמה התוכן הוא קריטי להצלחה העתידית. ללא תוכן מקצועי האתר שלכם ידשדש במקום, ולא תצליחו להשיג את המטרות שהצבתם לעצמכם. אם שאלתם את עצמכם מדוע התוכן כל כך חשוב, כעת תוכלו לקבל תשובה. אחרי שמבינים כמה התוכן הוא חשוב – דואגים תמיד להכניס תוכן חדש לאתר.

איך כותבים תוכן שהלקוחות יאהבו בוודאות
  • תוכן יוצר עניין אצל הגולשים שנכנסים לאתר בהשוואה לאתרים אחרים. אם יהיה לכם תוכן מעניין זה יספק לכם יתרון על פני כל האתרים של החברות האחרות. אם לא תדאגו להכניס תוכן לאתר שלכם ישנה אפשרות כי לא יהיה משהו שיבליט את אתרכם.

  • הכנסת מאמרים לאתר מסייעת בקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש. זוהי אחת מהסיבות העיקריות שבגללה אנשים שונים דואגים להכניס תוכן לאתר. אם לא תכניסו תוכן לאתר, הוא לא יתקדם בתוצאות הדירוג – דבר שעשוי להקשות עליכם מאוד.

  • כתיבת תוכן על ידכם או על ידי איש מקצוע אחר יכולה להראות כמה ידע יש לכם. הגולשים לא מכירים אתכם יקראו ויבינו כי הם יכולים לסמוך עליכם. לעומת אנשי מקצוע אחרים שהאמינות שלהם לוקה בחסר. כאן אתם יכולים להראות עד כמה אתם בקיאים בתחום.

1. תכתבו את התוכן עבור קהל היעד

אחת מהטעויות הכי שכיחות היא לחשוב כי אתם כותבים את התוכן עבור עצמכם. אך למען האמת את התוכן אתם כותבים עבור הלקוחות שאמורים לקרוא אותו. אם תשתמשו במונחים שהם לא מכירים, יכול להיות שהתוכן יראה לכם מנוכר. לפני שאתם כותבים מאמר ללקוחות של העסק תנסו לחשוב מה מאפיין אותם. אם כתיבת התוכן תעשה תוך כדי מחשבה על הלקוחות שאמורים לקרוא אותו היא תהיה אפקטיבית במיוחד.

את התוכן יהיה עליכם להתאים לגיל הקוראים, לתחומי העניין שלהם, לתרבות שלהם, למעמד שלהם ולכל מה שנוגע לעניינים האלה. אם אתם רואים מאמר שלא עושה את העבודה ככל הנראה שהוא לא מתאים לגולשים. לעיתים ייקח לכם קצת זמן עד שתצליחו ללמוד את קהל היעד שלכם צורה טובה ואפקטיבית. אך ברגע שאתם מזהים מה מעניין אותם תוכלו מיד לעלות על דרך המלך. כל מה שיהיה עליכם לעשות זה להמשיך בדיוק באותו הקו. כך תוכלו לקצור את הפירות גם במאמרים הבאים שתכניסו לאתר.

2. תראו אתם מביני עניין

התוכן שאתם מכניסים לאתר צריך תמיד להראות כי אתם נמצאים בעמדת כוח ושליטה. אם לא תהיו בקיאים בנושא שאתם כותבים עליו זה עלול להיות בעייתי בעיניי הגולש. הרי זה הצ'אנס שלכם להראות לצד השני עד כמה אתם מנוסים ומיומנים במה שאתם עושים. אם לא תראו את הבקיאות שלכם מתחילת המאמר זה עלול לגרום לכך שהעסק שלכם יצטייר פחות טוב. תראו לכולם כי אתם אלה שמומחים בתחום שבו אתם עוסקים, אף אחד לא מבין יותר מכם.

במקרה שבו לא תראו בקיאות או הבנה המאמר שתעלו לאתר עלול לעשות בדיוק את העבודה ההפוכה. כלומר במקום לגרום לגולשים ליצור אתכם קשר, הם יקבלו עליכם רושם שלילי. גם אם תנסו לשפר את חוות הדעת שלהם זאת תהיה משימה קשה במיוחד. לכן אתם צריכים לדאוג לכתוב רק בנושאים שאתם מבינים בהם. אם אתם לא מבינים תחפשו אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם עם הידע שלהם.

3. אל תרמסו את המתחרים

להרבה מאוד בעלי עסקים ישנה נטייה לרמוס את המתחרים שלהם כאשר הם מדברים על עצמם. דווקא אמירות מהסוג הזה עלול ליצור תחושה בעייתית אצל הלקוחות שקוראים את המאמר. הטקטיקה הזאת לרוב נכשלת יותר מאשר היא מצליחה, שכן אתם צריכים לתת ללקוח להחליט. הלקוחות מבינים כי אין לכם את האובייקטיביות הנדרשת כדי לצאת באמירות מהסוג הזה. הם עלולים לפרש את האמירות האלה בתור אמירות של חולשה ולא חוזק.

מה אתם כן צריכים לעשות? במקום לרמוס את האחרים יהיה עליכם לציין מה מייחד אתכם בהשוואה לכולם. הסבירו מה חזק בכם, ולא מה חלש אצל האחרים – יש בזה הבדל עצום. תהיו בטוחים כי הלקוחות יהיו מספיק חכמים כדי לעשות את הבחירה שנכונה להם. אם אתם תנסו למשוך אותם חזק מאוד לכיוון שלכם, החבל בסוף עוד עלול להיקרע. לכן אתם צריכים לנסות למצוא את האיזון הנכון, עליו תוכלו להישען בכל פעם שאתם כותבים מאמר.

4. תכתבו על נושאים שלא כתבו עליהם

רוצים לעניין את הלקוחות שנכנסים לאתר שלכם? תנסו לחשוב על כל מיני דברים שונים שעדיין לא רשמו עליהם. באופן טבעי אם תרשמו על דברים שכבר רשמו עליהם זה יהיה בעייתי. מצד שני אם תרשמו על דברים שלא רשמו עליהם תוכלו ליצור עניין אצל מי שנכנס לכם לאתר. לכן תמיד תנסו לחשוב על דברים מעניינים, כאלה שרק אתם יכולים לכתוב עליהם כמו שצריך. ברגע שתרשמו על נושאים מעניינים זה אוטומטית יצור עניין.

מה תעשו אם אתם לא מצליחים למצוא רעיונות על מה לרשום? תמיד תוכלו להסתכל על תוכן שנמצא באתרים בחו"ל. ברוב המקרים אתרים בחו"ל מביאים איתם מידע יותר מקיף מאשר בארץ. באותם אתרים תוכלו לקבל רעיונות שונים לכל מיני דברים חשובים לכתוב עליהם. מה שנכון מעבר לים ברוב המקרים יהיה נכון גם בארץ. רק תדאגו להתאים את התוכן כך שהוא יהיה רלוונטי ללקוחות שקוראים אותו בישראל.

5. תימנעו מלרשום מאמרים ארוכים

תוכן הוא אלמנט חשוב מאוד בכל מיני היבטים שונים כמו שכבר הבנתם. עם זאת תבינו כי ללקוחות שקוראים מאמרים אין כוח או זמן לשבת לקרוא מאמרים ארוכים במיוחד. גם אם יש לכם הרבה מה לרשום על נושא מסוים תוכלו לפצל את הכתיבה לכמה מאמרים קטנים. עם זאת חשוב כי המאמר לא יהיה קצר מידיי על מנת שהוא יצליח להעביר את המסר. מהו האורך המומלץ למאמר סטנדרטי שאמור להיכנס לאתר שלכם?

בסוף בחירת כמות המילים תעשה בהתאם לנושא שעליו אתם עומדים לרשום. ההצעה שלנו אליכם היא לנסות לרשום מאמרים שנעים בין 400 עד 600 מילים. אם מדובר על נושא מאוד חשוב תוכלו לרשום 800 עד 1000 מילים. במאמרים ארוכים תנסו לשמור על סדר מסוים שיאפשר לגולשים לנתב בין הכותרות השונות. בסוף האינטרס הוא שתוכלו לתפוס את תשומת הלב של מי שנכנס לקרוא את המאמר, ולא שתייאשו אותו.

6. תיזהרו לעשות טעויות כתיב

למה בעלי אתרים מעדיפים שלא לכתוב את התוכן בעצמם? כי הם עלולים לכתוב את המאמרים עם המון טעויות כתיב שונות. כותבי תוכן מנוסים הם כותבי תוכן שיודעים לכתוב בצורה תקינה ללא טעויות. מן הסתם ברגע שהמאמר שלכם יהיה מלא בטעויות זה יצור רושם פחות טוב על מי שנמצא בצד השני וקורא אותו. לפיכך יהיה עליכם לנסות לרשום בצורה תקינה עם מינימום של טעויות. אם אינכם בקיאים במילים שונות מוט כי תחפשו מילים אחרות שאתם מכירים אותן.

על מנת להימנע משגיאות כתיב תוכלו לרשום את המאמר בוורד על מנת שיסמן לכם טעויות שונות. תוכלו גם להעביר את המאמר אצל כותב מקצועי שיעשה לו הגהה באופן מקצועי. מבחינתכם כתיבה תקנית היא עניין בסיסי כזה שאתם לא יכולים להתפשר עליו. כמו שהבנתם אם אינכם כותבים באופן תקין מוטב כי תעבירו את המושכות לכותב תוכן מנוסה. הוא ידאג לספק לכם תוכן מקצועי לאתר ללא טעויות כתיב כאלה ואחרות.

7. תדאגו שלמאמר יהיו כותרות ופסקאות

הנראות של המאמר שאתם כותבים חשובה לא פחות בהשוואה למסר שאותו אתם מנסים להעביר. אם המאמר יהיה כתוב בצורה נכונה ונעימה לעין, אין סיבה שהקורא לא ירצה לקרוא אותו. אם המאמר נראה מסורבל ולא מאורגן, הקוראים יעדיפו לחפש מאמרים אחרים. לכן קחו לעצמכם את הזמן כדי לסדר את המאמר בצורה נכונה ותקינה. תדאגו להשתמש בכותרות שונות ולעשות פסקאות במידת הצורך. זה יגרום לכל מי שיראה את המאמר לרצות לראות מה כתוב בו.

מי שמכניס לאתר מאמרים באופן קבוע יכול לבנות מספר תבניות שונות לכתיבת מאמרים. בכל פעם תוכלו לכתוב את המאמר החדש על אחת מהתבניות שכבר עומדות לרשותכם. מכאן יהיה לכם קל לדעת כי המאמר יהיה נעים לעין, ולא רק נעים לקריאה. מעבר לך תוכלו לראות מאמרים אחרים באתרים אחרים כיצד הם כתובים. תהיה לכם אפשרות לדמות את המבנה של המאמרים האלה עד כמה שאפשר. כל זאת כאשר התוכן של המאמר יהיה מקורי ככל האפשר.

8. תכתבו בגובה העיניים של הלקוחות

זה ברור שאתם מבינים בתחום שאתם רושמים בו יותר מאשר הלקוחות שלכם. אך זה לא אומר שאתם צריכים לכתוב בצורה מתנשאת או כזאת שעלולה ליצור ריחוק בניכם לבין הלקוחות. כל מאמר שאתם כותבים חייב להיות כזה שנכתב בגובה העיניים ובצורה שתהיה נעימה לקורא לקרוא אותו. במקרים שבהם תצטרכו להביא מהידע שלכם, תוכלו לעשות זאת ללא היסוס. אך גם בהקשר הזה חשוב שהכול יעשה בצורה שתראה כי אתם לא מתרברבים יתר על המידה.

כתיבה בגובה העיניים תאפשר ללקוחות שקוראים את מה שאתם כותבים להתחבר לתוכן. אם הם ירגישו שאתם כותבים בצורה רברבנית זה עלול לגרום לכך שהם לא יבצעו רכישה או ישאירו לכם פרטים. בסוף המטרה היא שהתוכן שאתם מכניסים לאתר יגרום לכך שהלקוחות ירצו ליצור אתכם קשר או לבצע רכישה. אם הם יראו שאתם כותבים להם בצורה ברורה ונעימה, לא תהיה סיבה שהם לא יעשו זאת. קחו את זה לתשומת הלב שלכם כאשר אתם רושמים מאמר חדש לאתר.

מי יכול לכתוב תוכן באינטרנט?

החדשות הטובות שלנו אליכם הן שאחרי שתקראו את המאמר הבא, גם אתם תדעו לכתוב תוכן. אולי לא תכתבו את התוכן לאתר כמו כותבים ממולחים, אבל כן תעשו זאת בצורה טובה. בצורה שתהיה מספיקה בשביל לקדם את האתר ולייחד אותו בהשוואה לאחרים. גם אם מעולם לא יצא לכם לכתוב תוכן לאתר, תהיה לכם אפשרות לעשות זאת. כמובן שתצטרכו לפנות את עצמכם כדי שתוכלו לכתוב את התוכן בצורה טובה ונכונה. אך אין מישהו שיכול לספק את הסחורה לאתר שלכם יותר טוב מכם עצמכם. הרי אתם מכירים את מה שאתם נותנים ללקוחות, ומה מייחד אתכם בהשוואה לכל האחרים. את הידע שצברתם לאורך השנים תוכלו להביא לידיי ביטוי בתוך המאמר שאתם כותבים. מאמר שלא מן הנמנע שיהיה מאוד מצליח בהשוואה לכל מאמר אחר שיצא לכם לעלות לאתר עד כה.

1. תכתבו לאתר תוכן עם ערך מוסף

תזכרו תמיד כי מי שקורא את התוכן שאתם כותבים לא בקיא בנושא כמוכם. לכן התוכן שאתם כותבים חייב להיות כזה שמביא איתו ערך מוסף עבור האנשים שקוראים אותו. הסבירו היטב את השורה התחתונה, ובו בזמן גם תנסו לתת כל מיני דוגמאות שונות.

אל תדברו רק על העסק בתור עסק, אלא על החשיבות של הדברים. תוכלו לדעת שאתם עושים את העבודה כמו שצריך כאשר מי שיקרא את המאמר יחכים ממנו. המאמרים שאתם כותבים חייבים להיות כאלה שניתן להגדיר אותם כמאמרי תוכן איכותי. מאמר איכותי הוא מאמר בעל ערך מסוים, ערך שיוכל לשמש ולהעשיר את עולמו של מי שיקרא אותו. ברגע שאתם עושים זאת כמו שצריך, תוכלו לדעת כי אתם בדרך הנכונה. אומנם יש עוד המון דברים לקחת בחשבון, אך זה בהחלט פלוס משמעותי.

2. התוכן צריך להיות כתוב בגובה העיניים

אפילו אם אתם מומחים גדולים בתחום שבו אתם עוסקים, אל תכתבו מאמרים מתפלספים. תזכרו כי בצדק השני ישנם אנשים שהתחום שבו אתם עוסקים זר להם, אך זה לא אומר דבר. אם תרשמו מאמר ברמה גבוהה ועם מילים מסובכות זה עשוי להרחיק את הקורא מכם.

במקום שתקרבו את הקורא אליכם, אתם תשיגו בדיוק את המטרה ההפוכה. אפילו אם זוהי לא הייתה הכוונה שלכם, זה מה שבדיוק יקרה הלכה למעשה. אז מה שאתם צריכים לעשות זה לכתוב תוכן ברור וקריא, כזה שכולם יבינו אותו. גם אנשים שלא מכירים את השירותים או את המוצרים השונים יצליחו להבין את משמעותו. אפילו אם הוא נראה לכם פשוט מידיי, זה יהיה עדיף בהשוואה לאלטרנטיבה האחרת. אם תצליחו לקרב את הגולשים אליכם עשיתם את המשימה הכי חשובה בכתיבת המאמר.

3. הכתיבה צריכה להיות קריאה ותקנית

אנו לא הולכים לחזור כאן על כל החוקים שאותם למדתם בשיעורי לשון בבית הספר. גם אם אינכם זוכרים דבר, זה לא אומר שאינכם מסוגלים לכתוב בצורה תקנית וקריאה. תזכרו כי בצד השני ישנם אנשים שאמורים להתרשם מכם, הרושם בא לידיי ביטוי במה שאתם כותבים.

מעבר לכך שמה שאתם כותבים צריך להיות מעניין, התוכן חייב להיות כזה שמשאיר רושם טוב. תחלקו את המאמר לפסקאות עם כותרות משנה, כך שהגולש ידע בדיוק מה הוא קורא בכל פסקה. תשתדלו להשתמש בסימני פיסוק, שיסייעו לגולש לקרוא את המאמר כמו שצריך. תוכלו אפילו לעשות כל מיני מספורים או תבליטים על מנת ליצור עניין אצל מי שקורא את המאמר. הרושם הראשוני בקריאת המאמר חייב להיות כזה שלא משאיר סימני שאלה. חשוב שידעו כי אתם יודעים מה אתם עושים – ולא מחפשים קיצורי דרך.

4. חובה להוסיף תמונות וסרטונים

אין צל של ספק כי המילה הכתובה היא חשובה, אבל היא לא העניין המרכזי. יחד עם כתיבת המאמר יהיה עליכם לחשוב איך אתם משלבים תמונות וסרטונים. התמונות והסרטונים יקלו על מי שקורא את המאמר להבין בדיוק במה מדובר. כל מאמר שמכיל בתוכו תמונות וסרטונים יסחף אחריו את מי שקורא אותו. כמובן שאין טעם להעמיס יתר על המידה עם תמונות וסרטונים בתוך המאמר,

לפעול מתוך שיקול דעת. כיום תוכלו למצוא מגוון רחב של אתרים מהם תוכלו לקחת תמונות מבלי להפר זכויות יוצרים. סרטונים מיוחדים תוכלו להוסיף מיוטיוב ישירות אל תוך המאמר שאותו אתם דואגים לעלות. אחרי שתוסיפו גם תמונות וגם סרטונים תוכלו לראות איך המאמר הופך להיות מיוחד ושונה. הגולשים באתר ירצו לקרוא את המאמר רק בגלל שהוא גורם להם לסקרנות גדולה.

5. שילוב נכון של מילות מפתח

עד לפני כמה שנים היו אומרים לכם לנסות להכניס מילות מפתח בכל הזדמנות. כיום גוגל כבר עושה את ההבדל בין תוכן שהוא טוב וקריא, לבין תוכן שהוא לא אידיאלי. מהסיבה הזאת ישנה חשיבות לשלב את מילות המפתח במאמר, אך לעשות זאת בצורה נכונה. הצורה הנכונה היא להכניס את מילת המפתח פעם אחת על כל 100 מילים שאותם אתם רושמים. כלומר במאמר של 500 מילים, מילת המפתח צריכה להופיע 5 פעמים. כמובן שאם מילת המפתח תופיע 4 או 6 פעמים זה לא יהיה סוף העולם. החוכמה היא לנסות לשלב את מילת המפתח בצורה מושכלת ונבונה, שלא תפגע בשטף הקריאה. מעבר לכמות מילות המפתח יהיה עליכם לוודא כי הן מפוזרות בצורה נכונה. מילות המפתח שבחרתם צריכות להיות מפוזרות בכל המאמר, כך שהן יופיעו בהתחלה, באמצע ובסוף. זוהי הדרך שלכם להבטיח כי המאמר יספק לכם את מבוקשכם.

6. תמצאו לעצמכם פינה שקטה לכתוב

כדי שתוכלו לכתוב מאמר מנצח יהיה עליכם לדעת כי אתם נמצאים בסביבה טובה. הרי כל הסחת דעת קטנה עלולה להביא אתכם למצב שבו המאמר לא ייכתב כמו שצריך. על מנת שתוכלו לרשום מאמרים בקצב טוב יהיה עליכם למצוא פינה שקטה לכתוב בה. יש כאלה שמעדיפים לרשום על דף נייר, ורק אחר כך להעביר הכל למחשב. תבחרו את שיטת העבודה שתהיה הכי טובה והכי אידיאלית עבורכם. עם הסביבה הנכונה לכתוב בה תוכלו לבצע את המשימה בצורה שתהיה משביעת רצון מבחינתכם. התוצאה הסופית שתשיגו אותה עשויה להיות טובה ממה שאתם מדמיינים לעצמכם. אם לא מצאתם פינה שקטה, המשיכו לחפש את הפינה המושלמת. תנסו להתגבש על מקום ספציפי שבו אתם יכולים לכתוב את המאמרים בכל פעם שיהיה בכך צורך.

7. תדאגו לקבל חוות דעת על המאמר

בשעה טובה סיימתם לכתוב את המאמר? רגע לפני שאתם מפרסמים אותו אנו מציעים לכם לקבל חוות דעת נוספת עליו. המטרה שלכם תהיה לדעת כי אתם כתבתם מאמר שיעמוד בכל הסטנדרטים הנדרשים. ראשית תוכלו אתם לעבוד עליו בעצמכם, כדי לבדוק שוב את כל העניינים הטכניים. תבחנו את הנראות של המאמר, וכמובן את הפיזור הנכון של מילות המפתח. את הדברים האלה אתם יכולים לבדוק בעצמכם, ללא עזרה של אדם חיצוני. לגבי הערך המוסף שאותו המאמר נותן, מוטב כי תבקשו מאדם אחר לקרוא אותו. חוות דעת על המאמר יכולה לחדד אותו עוד קצת, דבר שיגרום לו להיות מיוחד במינו. הקשיבו היטב למה שאומרים לכם, כי זה עשוי להיות מה שאחרים יכולים לחשוב. בסוף המטרה שלכם תהיה לכתוב מאמר שיספק את הסחורה בכל היבט אפשרי. גם מבחינת הערך המוסף לקוראים, וגם מבחינת הקידום האורגני.

אז איזה תכנים נוכל להעלות לבלוג באתר שלנו?

בשביל לעזור לכם למצוא את הרעיון הבא לתכנים שתעלו לאתר שלכם ריכזתי עבורכם כמה רעיונות אישיים שלי, שאני נעזר בהם לטובת כתיבה של החומרים שאני מעלה לאתר שלי. אז בלי להכביר במילים – הנה רשימה של עשרה רעיונות מגניבים לתכנים ששווה לכם לשקול להעלות לאתר.

1. תעלו טיפים יומיים או שבועיים בבלוג

כולנו אוהבים לשמוע טיפים מאיש מקצוע, במיוחד כשמדובר בדברים שמקלים על השגרה היומיומית שלנו וחוסכים לנו הרבה זמן. כנראה שיש לכם הרבה ידע לחלוק בין אם אתם קונדיטורים ותוכלו לספק טיפים פשוטים לאפייה, אנשי מחשבים שיוכלו לספק טיפים לפתירת בעיות פשוטות או כמוני – אנשי קידום שיכולים לחלוק עם הקהל הרחב את הידע שלהם על קידום אתרים. הטיפים לא צריכים להיות ארוכים בתוכן שלהם, אלא יכולים להסתכם בפסקה קצרה ואפילו בשורה או שתיים.

2. תכתבו פוסט מושקע בתחום המומחיות שלכם לפחות אחת לחודש

מדובר ללא ספק במאמרים הכי חשובים שאתם מעלים לאתר שלכם – הפוסטים הרציניים והמושקעים. חשוב שלפחות אחת לחודש תעלו פוסט מושקע במיוחד שיאפשר לגולשים להנות מהידע הרחב שלכם בתחום העיסוק שלכם. יכול להיות מדובר בסקירה על שירות או מוצר, טיפים בנוגע לעבודה מסוימת שאתם מתעסקים בה ואפילו סיוע בזיהוי של אנשי מקצוע טובים או חלשים בתחומכם. הפוסטים החזקים האלה יאפשרו לגולשים לגבש עליכם רושם ראשוני חיובי ולהתרשם מהמקצועיות שלכם.

3. מאמרי רשימה בבלוג

אם אתם רוצים לכתוב תוכן לאתר שלכם ופשוט לא מוצאים רעיונות, יכול להיות ששווה לכם ללכת על מאמר בסגנון רשימה. מאמר רשימה, בדומה למאמר הנוכחי, מרכז מגוון רעיונות לדרכים להתמודד עם בעיה מסוימת, להצעות לייעול או שיפור, לסקירה של מגוון תוכנות שונות והרשימה עוד ארוכה. כשיש לכם נושא שאתם רוצים לסקור מא' ועד ת' רשימה במקרים רבים יכולה לעזור לכם לארגן את התוכן שלכם בקלות וחשוב לא פחות – גם להקל על הגולשים בקריאה שלו.

10 רעיונות לתכנים לבלוג שאתם יכולים להעלות לאתר שלכם

4. שאלו את הקהל מה הוא רוצה

אם הרעיונות פשוט לא מגיעים וחיפשתם השראה והיא לא באה – יכול להיות ששווה לכם פשוט לשאול את הקהל. דרך דף הפייסבוק או האינסטגרם שלכם, או לחילופין ממשק ייעודי באתר תוכלו להעביר סקר ולשאול את הגולשים אלו תכנים הם היו מעוניינים לראות באתר שלכם. מדובר בדרך מצוינת לא רק למצוא רעיונות לתכנים שניתן להעלות לאתר שלכם אלא גם ממש לכוון את התכנים ככה שיתאימו למה שהגולשים מעוניינים למצוא.

5. ראיונות עם אנשי מקצוע

דרך נוספת לתכנים שתוכלו להוסיף לאתר שלכם זה ראיונות. תוכלו לקיים ראיון עם איש מקצוע שעובד איתכם או מישהו מהתחום שאתם מכירים ולשאול אותו שאלות מקצועיות שקשור לתחומכם. הראיון יכול להיות ממש מצולם אבל בתכלס גם התכתבות במייל לגמרי יכולה להספיק. מדובר בדרך מצוינת למצוא תכנים נוספים לאתר האישי שלכם וגם באפשרות עבור הגולשים לראות את עולם התוכן שלכם מפרספקטיבה אחת נוספת.

6. כתבו ביקורת

ביקורות הן ללא ספק תוכן אידיאלי שתוכלו להעלות לאתר שלכם. אם הגולשים מתעניינים בעולם התוכן שלכם, העלאה של ביקורת של מוצר, ממשק או שירות היא מאוד אינפורמטיבית עבור הגולשים. יכול להיות מדובר בסקירה של מוצר מסוים שאתם מוכרים, או מבצעים בו שימוש בעבודה שלכם, בממשק אינטרנטי שאתם נעזרים בו (כמו סקירה על פלטפורמת וורדפרס למשל) ובתכלס כל דבר שעולה לכם על הדעת.

7. בחנו את התכנים הפופולאריים אצל המתחרות

דרך מצוינת למצוא השראה לתכנים נוספים שאתם יכולים להעלות לאתר שלכם, תהיה להתחיל בחיפוש אחר הרעיונות אצל המתחרות. תוכלו לבחון אתרים של אנשים בתחומכם ולבדוק על מה הם כותבים – מה מושך אותם ומסקרן אותם, אלו פוסטים עבדו להם יותר ואלה פחות ואולי הכי חשוב, לאיזה פוסטים אתם מתחברים. אני כמובן לא מעודד העתקה של תוכן, אבל אם יש לכם משהו אישי להוסיף על התכנים שראיתם, ללא ספק מצאתם רעיון למאמר שתוכלו להעלות.

8. מאמרי אורח

ברוח החלפות הקישורים, מאמרי אורח הן ללא ספק דרך מצוינת נוספת להעלאה של תכנים נוספים לאתר האישי שלכם. אם האתר שלכם מספיק חזק ומעניין ויש בו קהילה פעילה של גולשים – סיכוי לא רע שתוכלו למצוא בקלות בעלי אתרים אחרים שיסכימו לכתוב עבורכם תוכן בתמורה לקרדיט או קישור לאתר.

9. פוסט ברוח התקופה

אז נכון, במרבית המקרים יש יתרון לכתיבה של פוסטים שנשארים תמיד רלוונטיים – ככה העריכה של התוכן היא פחות תדירה והתוכן ימשיך להיות רלוונטי עבור הגולשים לעוד הרבה זמן. עם זאת, יש יתרון להעלאה לעיתים של תכנים שנוגעים לתקופה מסוימת, במיוחד כאשר לא ניתן להתחמק ממנה – למשל, מאמרים שנוגעים לחג מסוים שהגיע, תקופה מסוימת בשנה, ואפילו גם תקופת הסגרים שתפסה אותנו לא מוכנים.

10. סרטונים

אם אתם פחות נהנים מכתיבה של תוכן, יכול להיות ששווה לכם לשדרג את האתר שלכם גם בסרטונים ומדיה. יש בלי סוף יתרון לשימוש בוידאו ומדובר בפלטפורמה שכיום לא מספיק אתרים יודעים לנצל לטובתם – לגמרי שווה ללכת על זה.

קצת על המאפיינים של תוכן איכותי
אז עכשיו כשמצאנו את הרעיונות למאמר הבא, הגיע הזמן אולי קצת לדבר על הדרך הנכונה לכתוב את התוכן. בשביל לעזור לכם לוודא שאתם בדרך הנכונה, אלו הם כמה פרמטרים ששווה לכם לקחת בחשבון בבחינת התכנים שכתבתים.

11. אינפורמטיביות

מאמר טוב הוא בראש ובראשונה מאמר אינפורמטיבי. כשאנשים קוראים תוכן, הם מצפים למצוא תשובות לשאלות שאיתן הם הגיעו לקריאת המאמר. שימו לב כשאתם בוחנים את החומרים שלכם האם השאלה המרכזית שהעלאתם בכתיבת המאמר באמת זכתה לתשובה. אני יודע שזה נשמע קצת מצחיק לתהות על זה אבל תופתעו לשמוע כמה פעמים זה קורה. לפעמים מרוב שאנחנו מחפשים את המילים – אנחנו מפספסים את העיקר.

12. תכליתיות

חשוב לא פחות מהאינפורמטיביות של המאמר, ישנה גם התכליתיות שלו. כשאתם כותבים את התוכן שתוודאו שאתם כותבים אותו בצורה תכליתית – אל תסרבלו את התכנים שלכם ותשתדלו לכתוב אותו באורך נגיש לקריאה בהתאם למורכבות הנושא. מצד שני, אם יש לכם נושא מורכב על הפרק שאתם רוצים להסביר, כנראה שכתיבה של פסקה או שתיים לא תכסה את התחום. מצאו את האיזון בין הרחבה הכרחית להרחבה מיותרת.

13. כתיבה רהוטה

כתיבה רהוטה וקולחת משמעותית בהעברת המסר של התוכן. אחרי שכתבתם את התוכן חשוב שתעברו עליו שוב ותבחנו את התקניות של מבנה המשפטים, הקשר הלוגי בין המשפטים והרצף של הפסקאות. התוכן צריך להוביל את הכותב ולעזור לו לרדת לסוף דעתכם – ללא כתיבה רהוטה, הוא לא תמיד יבין אתכם כמו שצריך. בנוסף, חשוב שהתוכן יהיה כתוב בהתאם למדרג הלשוני שנהוג בתחומכם – תוכן שייכתב לאתר של קונדיטוריה יהיה לצורך העניין מאוד שונה מתוכן שייכתב לאתר של משרד עורכי דין.

14. ואולי הכי חשוב – סקרנות

אז נכון, יש משמעות לכתיבה של תוכן אינפורמטיבי וענייני שכתוב כמו שצריך אבל כל אלה לא מעניינים בכלל אם הקורא לא משתכנע ששווה לו לקרוא את המאמר. כלומר, חשוב שהקורא ירגיש שהתוכן לא רק רלוונטי עבורו אלא ממש מעורר בו עניין. תבחרו בכותרות אטרקטיביות ומסקרנות, תשאלו שאלות רטוריות וממש תעבירו את התשוקה שלכם על הנושא שאתם מדברים עליו. רק ככה תוכלו לסחוף את הקורא ביחד איתכם.

על מה אפשר לכתוב?

מציאת רעיונות לנושאי כתיבה היא עניין משמעותי וחשוב. אחרי כתיבה ממושכת על מגוון עשיר של נושאים ותחומים, אנחנו יכולים להישאר לפעמים פשוט נטולי רעיונות. חשוב לשמור על תוכן איכותי ואטרקטיבי – תמיד אפשר לכתוב על תוכן משעמם, אבל מה זה שווה בכלל?

מחסום כתיבה זאת לא המצאה

כולנו חווים מידי פעם מחסום כתיבה כזה או אחר. אפילו הסופרים הגדולים ביותר מעידים על רגעים בהם הידיים שלהם נמצאות על המקלדת והם פשוט לא מוצאים את המילים הנכונות. כך קורה גם בקרב אנשים שמנהלים בלוגים – הרצון לכתוב קיים אבל הנושאים? ובכן, הרעיונות פשוט לא שם. אבל לעומת רעיון לספר הגדול הבא שלכם שאני לא אוכל לתת לכם, כשמדובר בפתרונות יצירתיים למחסום כתיבה אני יכול להיות קצת יותר מועיל.

איך נמצא נושאים לכתיבה בבלוג?

1. תתרשמו מההשלמה האוטומטית

השיטה הנגישה ביותר והזו שתיקח לכם הכי מעט זמן, תהיה להקליד בשורת החיפוש בגוגל מילים שקשורות לעסק שלכם ולראות את ההשלמות האוטומטיות שהיא מציעה. לפעמים יעלו שאלות, לפעמים נושאים ובחלק מהמקרים – נושאים פוטנציאליים מוצלחים במיוחד לכתיבה!

2. תיקחו השראה מאתרים מתחרים

הבהרה – לא מדובר בהעתקה של התוכן, אלא לקיחת השראה בכל הנוגע לנושאי הכתיבה. בהרבה מקרים אתרי עסק מתחרים בארץ ותכלס, ברחבי העולם כותבים הרבה תכנים שיכולים להיות רלוונטיים גם לקהל היעד שלכם. תוכלו לסמן לכם מאתרים שונים רשימה של נושאים שמתאימה לכם ולכתוב עליהם את הפרשנות האישית שלכם כלפיהם. 

3. תדברו על השגרה שלכם

אם אתם רוצים לכתוב מאמר בגובה העיניים, תוכלו לדבר על השגרה היומיומית של אדם טיפוסי בתחום העיסוק שלכם, על הקשיים שמלווים למקצוע או לכל סוגייה אחרת שיכולה לסקרן גולשים שמגיעים מעולמות אחרים.

4. תתייעצו עם חברים

בין אם מדובר בקולגות מהעבודה או חברים מהבית – התייעצות היא תמיד חיונית. תוכלו לשאול חברים מה הם בתור אנשים שלא מכירים את העולם שבו אתם מתעסקים היו רוצים לדעת או דווקא את הקולגות – איזה ידע איכשהו התפספס להם עד היום. סיעור מוחות תמיד יכול רק להועיל – זה הזמן להיפטר מהאגו…

5. תשאלו את הלקוחות

רעיון מגניב לא פחות יהיה פשוט לשאול את הגולשים והלקוחות. שאלו בפייסבוק, ביוטיוב או באתר העסק שלכם אם יש נושא מסוים עליו היו רוצים שתכתבו. חפשו נושא שזכה לתמיכה של גולשים רבים וכך תוודאו שיהיה מדובר במאמר רלוונטי שיזכה לתהודה.

6. תספרו על עצמכם

אם עוד לא יצא לכם – לשבור קצת את הקרח תמיד יכול רק להועיל. תוכלו לענות על שאלות של הגולשים עליכם, לספר את סיפור החיים שלכם ואפילו להעביר את האג'נדה האישית שמלווה אתכם בעבודה היומיומית. מדובר בהזדמנות מצוינת להעמיק את הקשר עם הגולשים ולדבר איתם בגובה העיניים.

7. תגעו בהתפתחות אקטואלית

רעיון מיוחד יהיה לקשר התפתחות אקטואלית שמשפיע באופן כזה או אחר על העסק שלכם. יכול להיות מדובר במאמר שמדבר על התפתחות שנוגעת לתחום העיסוק שלכם, לכזאת שמשפיעה עליו באופן עקיף ואפילו – על השפעה של אירוע במדינה רחוקה על ההתפתחויות באנשי העסק בה שמתמקצעים בתחומכם.

8. תנו טיפים

אם אתם רוצים לגרום לגולשים להעריך אתכם ואת המקצועיות שלכם – תוכלו לשתף מאמרים מידעיים ובהם לתת עצות מקצועיות שנוגעות לתחום העיסוק שלכם. כך הם גם ירגישו יותר בנוח לפנות אליכם וגם ילמדו על הדרך כמה דברים.

9. תחקרו נושא חדש שנוגע בכם

אין מה לעשות, אף אחד לא יודע הכל. חיפוש של נושא חדשני למאמר יכול לא רק ללמד את הגולשים אלא כמובן גם קצת את עצמכם. תחשבו על חורים בהשכלה שיש לכם שנוגעים לתחום העיסוק שלכם, תחפשו עובדות "לא חשובות" ותעשירו את הידע של הגולשים על הדרך.

לדוגמא, אני ממש לאחרונה גיליתי נושא מעניין שלא הכרתי בשם ASMR שכתבתי עליו, מוזמנים לקרוא ולהנות.

10. תחפשו השראה במקומות לא צפויים

בשביל למצוא השראה הרבה פעמים כל מה שצריך לעשות זה רק להתנתק. תסגרו את המחשב, תצאו לאיזה טיול נחמד, תבלו עם המשפחה והחברים ותיצרו לעצמכם חוויה משמעותית חדשה. מי יודע, אולי יבוא לכם גם על הדרך רעיון לספר.

ואם בכל זאת לא עולים לי הרעיונות?

כתיבה של תוכן לבלוג היא מיומנות של ממש ולא תמיד זה עובד. נוסף על כך שהרעיונות לא תמיד מגיעים, כתיבה של תוכן לבלוג באופן תדיר היא גם דבר שדורש הרבה זמן וסבלנות. לכן במקרים רבים אנשים נעזרים בקידום האתר שלהם במקדמי אתרים שדואגים לניהול התוכן באתר. אם אתם מחפשים רעיונות לתוכן ולא מוצאים או מסתבכים עם הכתיבה – יכול להיות ששווה לכם להיעזר במקדם.

על כן, יש משמעות ליצירתיות, מקוריות וחשיבה בבחירת הרעיון לנושא המאמר הבא. הדרך הכי טובה שבה אני נעזר כשאני נמצא במחסום כתיבה ואני לא מוצא רעיונות חדשים, היא לחפש השראה במקומות מפתיעים. תוכלו לקחת את עצמכם לסיבוב, לשבת עם חברים, לשוחח עם איש מקצוע בתחומכם וכן – גם להעביר את הזמן בפייסבוק. לפעמים כל מה שצריך בשביל שהרעיון הטוב הבא יעלה זה פשוט הפסקה. אל תדאגו – הרעיונות לבסוף יעלו לכם.

שאלות נפוצות על כתיבת תוכן לבלוג

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על כתיבת תוכן לבלוג. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי כתיבת תוכן לבלוג בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של כתיבת תוכן לבלוג הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על כתיבת תוכן לבלוג?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)